abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214930713
Dag allen,

Ik heb nu bijna 3 jaar getrouwd met mijn partner. Wij zijn beiden hard werkende mensen en verdienen bovenmodaal. Wij hebben dan ook geen geldzorgen. Echter, is mijn partner van mening dat zij als vrouw niet hoeft bij te dragen aan de gezamenlijke lasten, omdat de man daarvoor is en ik met mijn inkomen dat makkelijk zelfstandig zou kunnen bekostigen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik vind dat wij samen geld verdienen, dus ook samen moeten sparen en onze lasten moeten dragen. Zij ziet dit niet zo, en ook haar vriendinnen zouden dit niet doen. Ik heb gezegd dat ik het wel wil, dus zij doet dit zonder overtuiging en met tegenzin. Bij iedere ruzie komt het ook terug en begint ze te schreeuwen dat ik geen man ben, haar vader en broer zou dat wel zijn en daarom hebben zij wel kinderen en ik niet.

Een ander probleem naast dat ze weinig respect voor mij heeft, dat ze bij boosheid opstaat en ineens met stoelen begint te gooien, mijn drinken leeggiet en scheldend naar de slaapkamer loopt. Wij zijn eerder 5 maanden uit elkaar geweest en zij zou beterschap tonen, maar we zijn weer terug bij af.

Wij hebben wekelijks ruzie en praten dagen niet met elkaar. Ik wil vader worden als midden 30-er, maar in deze situatie wil ik dat ook weer niet. Zij gebruikt dit ook richting mij; 'Als je vader wil worden moeten wel een aantal zaken geregeld worden..', zegt zij dan.

Ik heb heb net even gelezen wat de symptomen en gedragingen zijn van mensen die borderline hebben, en zij voldoet aan alle symptomen. Dit baart mij zorgen, ook omdat het al 3 jaar niet goed gaat. Ik heb altijd gedacht dat het met tijd zou weggaan, maar dit lijkt mij gewoon karakter.

Ook tijdens vakanties, we zijn laatst 5 weken in Japan geweest en ook daar regelmatig ruzie. Het lijkt erop dat wij niet voor elkaar zijn gemaakt, ook haar sociale media, je zou niet zeggen dat ze getrouwd of in een relatie zit. Ook dat wij hand in hand liepen is lang geleden. Er is geen respect naar elkaar en dus ook geen liefde. Ik roep dan ook vaak dat ik er geen zin meer in heb, maar omdat we toch bij elkaar blijven, doet het haar niks meer. Ze zegt dat ik maar moet wegwezen als ik er geen zin meer in heb.

Ze is ook heel koud en afstandelijk richting mijn familie en ouders. Ze wil er nooit heen en als ze er zijn, is ze heel druk bezig op haar telefoon. Totaal geen interactie of interesse vanuit haar kant. Ook als anderen het gesprek willen aangaan, reageert ze bot en kortaf.

Ik weet niet wat ik moet. Moet ik gewoon weg uit huis, een week? Maar ben bang dat ze dan alles kapot maakt thuis en zelfs zal vreemdgaan, want daar dreigt zij ook mee als ze erg boos is.

Ik weet het echt niet. Ik geloof ook niet in relatietherapie, omdat er in 3 jaar en 5 maanden uit elkaar te zijn geweest, niets is verholpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nats100 op 09-09-2024 03:58:14 ]
pi_214930741
Uit welke cultuur komt zij? En welke cultuur kom jij uit ?
pi_214930743
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:55 schreef Scorpie het volgende:
Uit welke cultuur komt zij? En welke cultuur kom jij uit ?
Beiden niet-westers, maar we zijn niet conservatief, zo leven wij ook niet, maar als het om geld gaat, dan lijkt ze wel daar naar te mikken. Mijn moeder en vader delen nog steeds alle kosten en alle inkomen genieten zij beiden van, dus ik ken die hele denkrichting niet.

Het valt mij dan ook op, dat zij dit continu bespreekbaar maakt bij een ruzie. Blijkbaar knaagt het heel erg aan haar, dat zij bijdraagt dat het bij zo een ruzie eruit floept.
pi_214930745
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Beiden niet-westers, maar we zijn niet conservatief, zo leven wij ook niet, maar als het om geld gaat, dan lijkt ze wel daar naar te mikken. Mijn moeder en vader delen nog steeds alle kosten en alle inkomen genieten zij beiden van, dus ik ken die hele denkrichting niet.

Het valt mij dan ook op, dat zij dit continu bespreekbaar maakt bij een ruzie. Blijkbaar knaagt het heel erg aan haar, dat zij bijdraagt dat het bij zo een ruzie eruit floept.
Nou zij houdt er behoorlijk klassieke rolverdelingen op na, en dat zit jullie in de weg.

Daarnaast is zij niet de ware voor jou maar dat weet je stiekem allang, want zelfs al los je deze problemen met geldverdeling enzo op, de ruzies waar dat bij naar boven wordt gehaald blijven doorgaan.

Waar gaan die ruzies over? Zijn het kleine dingen? En worden er dan door jullie beiden een hele hoop dingen bij gehaald ?
  maandag 9 september 2024 @ 03:07:35 #5
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930748
Een persoon verandert niet makkelijk.

Wat zij doet is manipulatie.
Ze dreigt erop los, heeft overduidelijk geen respect voor je.
Ze blijft bij je voor je inkomsten. Zo kan zij prinsheerlijk haar eigen geld uitgeven zonder zich zorgen te hoeven maken over de rekeningen.

quote:
Bij iedere ruzie komt het ook terug en begint ze te schreeuwen dat ik geen man ben, haar vader en broer zou dat wel zijn en daarom hebben zij wel kinderen en ik niet.
Emasculatie. Duidelijk teken dat ze geen respect heeft. Emotionele misbruik.
Ze valt je op emotioneel niveau aan om jou onzeker te maken.

quote:
Een ander probleem naast dat ze weinig respect voor mij heeft
Zeg maar gewoon "absoluut geen respect".
quote:
Wij zijn eerder 5 maanden uit elkaar geweest en zij zou beterschap tonen, maar we zijn weer terug bij af.
Allemaal bullshit. Hetzelfde geldt voor vreemdgaan "ohhh ik heb zo'n spijt! Ik zal het nooooooooit meer doen!"
Door het uit elkaar gaan ging haar levensstijl waarschijnlijk naar beneden omdat zij toegang had tot jouw inkomsten. Daar gaat het haar om.

quote:
Wij hebben wekelijks ruzie en praten dagen niet met elkaar.
En dat is ruzie die zij grotendeels veroorzaakt zeker? Gewoon een gokje.

quote:
Ik wil vader worden als midden 30-er, maar in deze situatie wil ik dat ook weer niet.
Pro-tip: NIET met haar. Gewoon braaf condoom gebruiken (en legen/weggooien waar zij er niet bij kan. Ze zal je nog babytrappen straks als ze beseft dat je weggaat).

quote:
Zij gebruikt dit ook richting mij; 'Als je vader wil worden moeten wel een aantal zaken geregeld worden..', zegt zij dan.
Manipulatie, gaslighting.
Waarom ben je nog bij haar?

quote:
Ik heb heb net even gelezen wat de symptomen en gedragingen zijn van mensen die borderline hebben, en zij voldoet aan alle symptomen.
Deze gedragingen vallen ook onder "Narcistische persoonlijkheidsstoornis" volgens mij.

quote:
Dit baart mij zorgen, ook omdat het al 3 jaar niet goed gaat.
Je bent 3 jaar getrouwd en vanaf dag 1 ging het al niet goed?
Klinkt als bait & switch. Narcisme.

quote:
Ik heb altijd gedacht dat het met tijd zou weggaan, maar dit lijkt mij gewoon karakter.
Nee. Een persoon veranderd niet zomaar.

quote:
Ook tijdens vakanties, we zijn laatst 5 weken in Japan geweest en ook daar regelmatig ruzie.
Omdat ze haar zin niet krijgt zeker?

quote:
Ze zegt dat ik maar moet wegwezen als ik er geen zin meer in heb.
Gewoon gaan.

quote:
Ze is ook heel koud en afstandelijk richting mijn familie en ouders. Ze wil er nooit heen en als ze er zijn, is ze heel druk bezig op haar telefoon. Totaal geen interactief of interesse vanuit haar kant. Ook als anderen het gesprek willen aangaan, reageert ze bot en kortaf.
Alles draait om haar. Klinkt gevalletje narcisme.

quote:
Ik weet niet wat ik moet.
Dat weet je wel. Je bent echter gebroken en durft zoals ik het lees niet van haar af.
Van wie is de woning? Van jou? Haar? Gezamenlijk?

quote:
Moet ik gewoon weg uit huis, een week? Maar ben bang dat ze dan alles kapot maakt thuis en zelfs zal vreemdgaan, want daar dreigt zij ook mee als ze erg boos is.
Scheiden.
Van te voren foto's maken van alles en dit aan je advocaat overhandigen.
Zo kan je volgens mij ook aangifte doen bij de politie van vernieling straks.
Dat dreigen met vreemdgaan - zal mij niets verbazen als ze dat al niet stiekem doet. Dan wel emotioneel, dan wel fysiek.
Ze toont al aan absoluut geen respect voor je te hebben. Als ze vaak van huis is heeft ze alle kans hiervoor.
Als ze haar scherm verbergt/wegdraait, de kamer uitloopt als ze gebeld wordt et cetera weet je wel hoe laat het is.

quote:
Ik weet het echt niet.
Gewoon scheiden. Dit is hem niet. Dat is al duidelijk.

quote:
Ik geloof ook niet in relatietherapie
Relatietherapie gaat niet helpen. Ze is manipulatief. Ze zal mooi weer spelen bij de therapeut.
quote:
, omdat er in 3 jaar en 5 maanden uit elkaar te zijn geweest, niets is verholpen.
Zoals ik het lees ben je beter af als je gaat scheiden.
Je bent 3 jaar kwijt, dat is jammer MAAR je bent nog jong en kan je leven snel weer opbouwen.
pi_214930749
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou zij houdt er behoorlijk klassieke rolverdelingen op na, en dat zit jullie in de weg.

Daarnaast is zij niet de ware voor jou maar dat weet je stiekem allang, want zelfs al los je deze problemen met geldverdeling enzo op, de ruzies waar dat bij naar boven wordt gehaald blijven doorgaan.

Waar gaan die ruzies over? Zijn het kleine dingen? En worden er dan door jullie beiden een hele hoop dingen bij gehaald ?
Ik heb ook tegen haar gezegd, mocht jij niet willen of kunnen werken, dan neem ik alle lasten op mij, dat is het probleem niet, maar ik ga niet 50% van mijn inkomen inleveren, terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden, dit is toch oneerlijk. Zegt ze nee hoor, de man hoort dit te regelen.

En ja, waar gaan de ruzies over:
- Ze vraagt of ze een tas kan kopen voor ¤ 2.000. Ik zeg nee, want we sparen voor een koophuis en je hebt 9 maanden terug nog een dure tas van mij gehad. Loopt ze boos weg, want is haar geld en mag toch niet zelf uitgeven;
- Ik vraag om mee te gaan naar mijn ouders. Ze gaat met veel gezeik en tegenzin mee, en zegt twee uur lang geen woord, kijkt mijn ouders of broers niet eens aan en zegt na 1,5 uur of we naar huis kunnen. Als we thuis zijn geef ik aan dat ik het niet weer leuk vond bij mijn ouders met haar samen en dit al drie jaar lang. Hierop reageert zij boos en loopt weg;
- Soms geef ik aan dat ik vader wil worden, komt zij met een hele waslijst aan voorwaarden voordat ik vader kan worden, dan word ik boos en hebben we ook ruzie.

Ja, geen grote dingen, maar heel veel kleine dingen en er is ook geen warmte of barmhartigheid e.d. Zeker als ik het vergelijk met vrienden en familie die getrouwd zijn, dan denk ik: we wonen ruim, gaan 5/6 keer per jaar op vakantie, hebben mooie auto, kunnen lekker sparen, maar toch lukt het niet.
pi_214930750
Run, Nats100, run!
pi_214930753
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:09 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik heb ook tegen haar gezegd, mocht jij niet willen of kunnen werken, dan neem ik alle lasten op mij, dat is het probleem niet, maar ik ga niet 50% van mijn inkomen inleveren, terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden, dit is toch oneerlijk. Zegt ze nee hoor, de man hoort dit te regelen.

- Ze vraagt of ze een tas kan kopen voor ¤ 2.000. Ik zeg nee, want we sparen voor een koophuis en je hebt 9 maanden terug nog een dure tas van mij gehad. Loopt ze boos weg, want is haar geld en mag toch niet zelf uitgeven;
- Ik vraag om mee te gaan naar mijn ouders. Ze gaat met veel gezeik en tegenzin mee, en zegt twee uur lang geen woord, kijkt mijn ouders of broers niet eens aan en zegt na 1,5 uur of we naar huis kunnen. Als we thuis zijn geef ik aan dat ik het niet weer leuk vond bij mijn ouders met haar samen en dit al drie jaar lang. Hierop reageert zij boos en loopt weg;
- Soms geef ik aan dat ik vader wil worden, komt zij met een hele waslijst aan voorwaarden voordat ik vader kan worden, dan word ik boos en hebben we ook ruzie.

Ja, geen grote dingen, maar heel veel kleine dingen en er is ook geen warmte of barmhartigheid e.d. Zeker als ik het vergelijk met vrienden en familie die getrouwd zijn, dan denk ik: we wonen ruim, gaan 5/6 keer per jaar op vakantie, hebben mooie auto, kunnen lekker sparen, maar toch lukt het niet.
Klinkt niet echt als een huwelijk uit liefde maat.
pi_214930754
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:09 schreef Inbox het volgende:
Run, Nats100, run!
Verklaar nader.
pi_214930755
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Verklaar nader.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Verklaar nader.
Lees je eigen openingspost door.

Dit is gewoon geen gezonde relatie/huwelijk in mijn ogen.
pi_214930756
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Klinkt niet echt als een huwelijk uit liefde maat.
Zij verdient zelf ook bovenmodaal. Ik verdien ook heel goed, maar ik heb ook tegen haar gezegd, jij bent hier niet voror mij, maar voor het leven die ik je te bieden heb. Zegt ze nee, ik kan alles ook zelf bekostigen op mij zelf. Dat is ook waar, dus ik weet het niet. Is ze bang om alleen te zijn, denkt zij mij wel te kunnen veranderen dat ik haar continu gelijk zal geven. Weet het echt niet.

Ik heb serieus ook het gevoel dat zij gewoon mentale problemen heeft en dit allemaal onbewust doet.
  maandag 9 september 2024 @ 03:18:45 #12
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930763
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:09 schreef Nats100 het volgende:

[..]
terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden,
Uitjes? Waarheen?

quote:
Kortom, ze wil een luxe levensstijl. Jij mag alle kosten dekken zodat zij illusie kan wekken bij haar vriendinnen. Narcisme.

quote:
Ze houdt je aan het lijntje, dat is wel duidelijk. Zelfs als jij aan die waslijst zou voldoen zou ze weer andere onzin verzinnen.
Ik kan je vertellen: Als zij straks plots zwanger is: Eerst vaderschapstest voor je iets met de geboorteregister doet.

quote:
Ze is een gebruiker. Ze gebruikt jou voor haar levensstijl.
Je bent maar net 3 jaar getrouwd en zo te lezen geen koophuis. Dat is erg gunstig want zo wordt jij niet genaaid als je gaat scheiden.

quote:
maar ik heb ook tegen haar gezegd, jij bent hier niet voror mij, maar voor het leven die ik je te bieden heb. Zegt ze nee, ik kan alles ook zelf bekostigen op mij zelf.
Zichzelf sterk over doen komen.

quote:
Ik heb serieus ook het gevoel dat zij gewoon mentale problemen heeft en dit allemaal onbewust doet.
Narcisme is een feit zo te lezen.

In ieder geval; als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je emotioneel niet helemaal goed in orde bent.
Je komt over als iemand die erg onzeker is over de situatie terwijl, als je het vanuit een derde perspectief zou lezen, je waarschijnlijk zelf een duidelijke conclusie kon stellen dat de persoon beter af zou zijn met een scheiding. Ik zeg dit niet om je aan te vallen maar omdat je overkomt als iemand die een "zetje" of "schop onder de kont" nodig heeft om in actie te komen.
pi_214930766
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:07 schreef Ricje het volgende:
masculatie. Duidelijk teken dat ze geen respect heeft. Emotionele misbruik.
Ze valt je op emotioneel niveau aan om jou onzeker te maken.
Heeft zij dan niet door dat dit gedrag haar huwelijk kapot maakt en wat wil zij hiermee bereiken? Een onzekere man?

quote:
Allemaal bullshit. Hetzelfde geldt voor vreemdgaan "ohhh ik heb zo'n spijt! Ik zal het nooooooooit meer doen!"
Door het uit elkaar gaan ging haar levensstijl waarschijnlijk naar beneden omdat zij toegang had tot jouw inkomsten. Daar gaat het haar om.
Ze heeft geen directe toegang tot mijn geld, wel tot mijn auto's en vakanties die ik allemaal bekostig. Daarnaast stort ik bijna 4000 euro naar de gezamenlijke rekening en zij maar 1500 en houdt nog steeds 1500 netto zelf over, maar wil dat zelfs niet inleveren voor haar huwelijk, lijkt het. En wij zitten te kijken naar woningen van 8/9 ton, maar we stellen steeds uit door ruzies, lijkt bijna op een teken van god en dat wij na 3 jaar nog steeds geen kinderen hebben (terwijl we geen condoom gebruiken) lijkt ook een teken van god :).

quote:
Omdat ze haar zin niet krijgt zeker?
Echt hele kleine dingen. Dat zij bijvoorbeeld iets wil en ik zeg van niet, dat zij dan ineens heel koud en afstand
elijk doet. Zo hebben wij dan 1 week geen contact.

quote:
Alles draait om haar. Klinkt gevalletje narcisme.
Ze riep net ook uit boosheid, ik doe altijd leuk mee bij je ouders, maar vanuit mijn hart haat ik jullie zo erg. Ik denk dat zij dit gewoon meent. Ik ga wel gewoon vrolijk naar haar ouders en ga het gesprek gewoon aan. Ben open en eerlijk, maar zij speelt het allemaal. Ik vraag mij echt af, waarom is zij bij mij.
pi_214930767
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:18 schreef Ricje het volgende:
Uitjes? Waarheen?
Vriendinnen, haar eigen ouders enzovoort.

quote:
Narcisme is een feit zo te lezen.

In ieder geval; als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je emotioneel niet helemaal goed in orde bent.
Je komt over als iemand die erg onzeker is over de situatie terwijl, als je het vanuit een derde perspectief zou lezen, je waarschijnlijk zelf een duidelijke conclusie kon stellen dat de persoon beter af zou zijn met een scheiding. Ik zeg dit niet om je aan te vallen maar omdat je overkomt als iemand die een "zetje" of "schop onder de kont" nodig heeft om in actie te komen.
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig. Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien. Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
pi_214930769
Nog iets: bij iedere ruzie trekt ze de hele spaarrekening leeg. Ik word daar niet eens boos om. Ik geef dan aan dat het heel veel over haar zegt dat ze meteen de spaarrekening leeg zuigt bij een ruzie. ik heb ook gezegd, dat zij dat ook mee mag nemen als ze vertrekt.
  maandag 9 september 2024 @ 03:31:03 #16
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930771
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:20 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Heeft zij dan niet door dat dit gedrag haar huwelijk kapot maakt en wat wil zij hiermee bereiken? Een onzekere man?
Dat boeit ze in de meeste gevallen niet.
Het doel is om de partner zwak te maken. Af en toe wat liefde toe sprenkelen en dan weer tegengas geven. Warm en koud.
Op deze wijze doen ze hun slachtoffer twijfelen (wat bij jou goed zichtbaar is) en zullen ze minder snel overgaan tot actie.

Pas als de werkelijke realisatie er is dat ze je verliest zal ze
OF zogenaamd tijdelijk weer lief tegen je doen en je van alles geven.
OF het haar niet doen en je verbaal kapot proberen te maken.
Wees wijs: Als je confrontaties met haar aangaat, neem alles op. Zodoende kan ze niets tegen je gebruiken.

quote:
Ze heeft geen directe toegang tot mijn geld
Jij betaald alles dus ze kan met haar eigen geld haar levensstijl veroorloven.

quote:
, wel tot mijn auto's en vakanties die ik allemaal bekostig.
Wat haar dus geen geld kost.
quote:
Daarnaast stort ik bijna 4000 euro naar de gezamenlijke rekening en zij maar 1500 en houdt nog steeds 1500 netto zelf over, maar wil dat zelfs niet inleveren voor haar huwelijk, lijkt het. En wij zitten te kijken naar woningen van 8/9 ton, maar we stellen steeds uit door ruzies, lijkt bijna op een teken van god
In ieder geval minder bezittingen om te verdelen tijdens de scheiding ;)

quote:
en dat wij na 3 jaar nog steeds geen kinderen hebben (terwijl we geen condoom gebruiken) lijkt ook een teken van god :).
Als je na 3 jaar geen condoom nog steeds geen kinderen hebt gebruikt zij of de pil of heeft zij een spiraaltje OF is 1 van jullie 2 onvruchtbaar. In elk geval houdt ze je dan alsnog aan het lijntje.

quote:
[..]
Echt hele kleine dingen. Dat zij bijvoorbeeld iets wil en ik zeg van niet, dat zij dan ineens heel koud en afstand
elijk doet. Zo hebben wij dan 1 week geen contact.
Dat geen contact hebben IS narcisme. Het is emotioneel misbruik.
Zo probeert ze haar zin af te dwingen. Goed dat je er niet in mee gaat.

quote:
Ze riep net ook uit boosheid, ik doe altijd leuk mee bij je ouders,
Lees even wat je boven schreef.
Wat zij nu doet is gaslighten
quote:
Bij gaslighting verdraait iemand steeds de waarheid waardoor jij aan jezelf gaat twijfelen. Dit geeft de gaslighter macht, terwijl jij meer en meer afhankelijk wordt van hem of haar. Dit gebeurt vaak op een subtiele manier waardoor het lang kan duren voordat jij het doorhebt.
quote:
Ik vraag mij echt af, waarom is zij bij mij.
Dat antwoord heb ik je al gegeven en dat heb je zelf ook al gegeven.
Door jouw inkomsten en door toegang tot jouw auto's en omdat jij alles bekostigt kan zij haar levensstijl onderhouden en x aantal jaar langdurig op vakantie terwijl ze van haar eigen centen dure merk spul kan kopen.
DAAR gaat het haar om.

Hoe langer zij bij jou blijft, hoe langer zij straks alimentatie krijgt van jou. Wees wijs, je bent nog jong. Zet er een streep doorheen. Neem je zelfrespect terug!
pi_214930775
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:31 schreef Ricje het volgende:
Het doel is om de partner zwak te maken. Af en toe wat liefde toe sprenkelen en dan weer tegengas geven. Warm en koud.
Op deze wijze doen ze hun slachtoffer twijfelen (wat bij jou goed zichtbaar is) en zullen ze minder snel overgaan tot actie.

Pas als de werkelijke realisatie er is dat ze je verliest zal ze
OF zogenaamd tijdelijk weer lief tegen je doen en je van alles geven.
OF het haar niet doen en je verbaal kapot proberen te maken.
Wees wijs: Als je confrontaties met haar aangaat, neem alles op. Zodoende kan ze niets tegen je gebruiken.

Jij hebt het echt door, want als ik mijn ouders hierover spreek of een vriend die ik heel lang ken, die zeggen dat ik ook naar mijn eigen handelingen moeten kijken en daardoor denk ik steeds: ligt het aan mij?

In het eerste jaar betrapte ik haar op het maken van video's en opnamens tijdens ruzies. Dat heeft wel een grote mate van onbetrouwbaarheid aangewakkerd bij mij. Ze gaf ook aan dat als wij zouden scheiden, zij mij niet makkelijk zou maken, omdat ik haar het huwelijk ook niet makkelijk heb gemaakt.

Ja net zoals vandaag. Ruzie aan tafel, daarna gaat ze naar de slaapkamer, na 3 uur komt ze ineens bij mij liggen met een thee voor haar en voor mij. Belanden we weer in een ruzie, giet ze mijn thee leeg en gooit met een stoel en gaat weer naar de slaapkamer.

Wat zal ik doen? Bespreken met mijn ouders of wegvliegen?
pi_214930777
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:31 schreef Ricje het volgende:
Doet zij dit bewust? En waar heeft ze dit van geleerd? Dit komt niet op in je?
pi_214930779
Als mijn partner bij een ruzie gelijk spaargeld gaat opnemen is het wel klaar. Je partner is niet te vertrouwen vriend.

Pak je ballen even uit haar nachtkastje en vraag een scheiding aan man.
pi_214930780
quote:
Ze houdt je aan het lijntje, dat is wel duidelijk. Zelfs als jij aan die waslijst zou voldoen zou ze weer andere onzin verzinnen.
Ik kan je vertellen: Als zij straks plots zwanger is: Eerst vaderschapstest voor je iets met de geboorteregister doet.
Ze zijn getrouwd. Voor de wet is hij dan automatisch de vader en daar hoeft ie niet de biologische vader voor te zijn.
pi_214930781
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:38 schreef Scorpie het volgende:
Als mijn partner bij een ruzie gelijk spaargeld gaat opnemen is het wel klaar. Je partner is niet te vertrouwen vriend.

Pak je ballen even uit haar nachtkastje en vraag een scheiding aan man.
Dat is ook wat ik zeg. Ze zegt dat ze haar zelf in bescherming neemt, zodat ze niet met lege handen blijft.
  maandag 9 september 2024 @ 03:42:42 #22
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930784
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:24 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Vriendinnen? Voor de aanzien. Op die uitjes zullen ze waarschijnlijk "los gaan" (vreemd gaan).

quote:
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig.
Zie hier.... Precies wat ik zei: Voor haar levensstijl.

quote:
Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien.
Je leeft maar 1 keer. Leef je eigen leven en laat haar gaan.
Wil je straks ergens in de 40 zijn en nog steeds geen kinderen hebben?

quote:
Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
Illusie opwekken.
Waarom is ZIJ dan nog bij jou, als het niet om jouw auto's, vakanties en dergelijke gaat? Denk alsjeblieft even logisch na.
Het is niet omdat zij bang is om alleen te zijn. Denk jij werkelijk dat zij zonder jouw centen, jouw auto's en jouw geld op langdurige vakanties kan gaan? Uitjes kan betalen voor haar vriendinnen? Dure merk spullen kan kopen als zij zelf rekeningen moet betalen? Wees eens eerlijk.

quote:
Nog iets: bij iedere ruzie trekt ze de hele spaarrekening leeg. Ik word daar niet eens boos om. Ik geef dan aan dat het heel veel over haar zegt dat ze meteen de spaarrekening leeg zuigt bij een ruzie. ik heb ook gezegd, dat zij dat ook mee mag nemen als ze vertrekt.
"De hele spaarrekening" waar grotendeels JOUW geld op staat. Maar zij kan niet bij je geld hoor...
Als het haar daadwerkelijk niet om het geld of jouw bezittingen ging, waarom doet zij dat dan?

Dit is wat narcisten doen.
Onzekerheid opwekken, je laten twijfelen, je realiteit kapot maken, je verkeerd laten denken. Ze maken je op den duur mentaal kapot.

Als je waardevolle spullen hebt, gewoon eens ergens anders stallen als zij niet thuis is en dan je spullen pakken. Je telefoon een paar dagen op stil zetten.
Wel van te voren foto's maken van alle bezittingen in je huis (schade claims, voor je advocaat et cetera).

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:24 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Vriendinnen? Voor de aanzien. Op die uitjes zullen ze waarschijnlijk "los gaan" (vreemd gaan).

quote:
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig.
Zie hier.... Precies wat ik zei: Voor haar levensstijl.

quote:
Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien.
Je leeft maar 1 keer. Leef je eigen leven en laat haar gaan.
Wil je straks ergens in de 40 zijn en nog steeds geen kinderen hebben?

quote:
Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
Illusie opwekken.
Waarom is ZIJ dan nog bij jou, als het niet om jouw auto's, vakanties en dergelijke gaat? Denk alsjeblieft even logisch na.
Het is niet omdat zij bang is om alleen te zijn. Denk jij werkelijk dat zij zonder jouw centen, jouw auto's en jouw geld op langdurige vakanties kan gaan? Uitjes kan betalen voor haar vriendinnen? Dure merk spullen kan kopen als zij zelf rekeningen moet betalen? Wees eens eerlijk.

quote:
"De hele spaarrekening" waar grotendeels JOUW geld op staat. Maar zij kan niet bij je geld hoor...
Als het haar daadwerkelijk niet om het geld of jouw bezittingen ging, waarom doet zij dat dan?

Onzekerheid opwekken, je laten twijfelen, je realiteit kapot maken, je verkeerd laten denken. Ze maken je op den duur mentaal kapot.

Als je waardevolle spullen hebt, gewoon eens ergens anders stallen als zij niet thuis is en dan je spullen pakken. Je telefoon een paar dagen op stil zetten.
Wel van te voren foto's maken van alle bezittingen in je huis (schade claims, voor je advocaat et cetera).

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:36 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Doet zij dit bewust? En waar heeft ze dit van geleerd? Dit komt niet op in je?
Narcisme is een persoonlijkheidsstoornis. Het doet er verder niet toe of zij dit bewust doet of niet.
Wat zij bewust doet is jou mentaal en emotioneel misbruiken en kapot maken.

Zelfs als de feiten aan je gegeven worden twijfel je nog steeds.
Zelfs als alles uitgelegd wordt twijfel je nog steeds
Twijfel twijfel
En dan de gedachte "Ja maar zij is slachtoffer" nee, dat is zij niet. JIJ bent slachtoffer.
NOOIT medelijden krijgen met een narcist. Zij zullen dit keihard tegen je gebruiken.
Al je zwakheden worden tegen je gebruikt. Jij wilt kinderen - Zij komt met eisen en dreigementen.
Jij hebt het over uit elkaar gaan, zij gebruikt zo te zien "Reverse psychology".

Het doet er niet toe wat het met haar doet. Je moet NU jezelf voorop zetten.

Stel jezelf deze vragen:
Wil ik kinderen?
Wil ik een liefdevol huwelijk?
Wil ik een gezonde toekomst?
Wil ik een gelukkig gezin?

Als het antwoord op minstens 1 van deze vragen "ja" is: Direct advocaat nemen en scheiding in werking stellen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:39 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ze zijn getrouwd. Voor de wet is hij dan automatisch de vader en daar hoeft ie niet de biologische vader voor te zijn.
Ja en nee. Als hij bewijs heeft dat hij niet de biologische vader is dan is zij de sjaak.
Er was in het verleden een zaak waarin de vrouw vreemd was gegaan en de kinderen (meerdere) niet van de man waren. De man werd in het gelijk gesteld, hoefde geen partneralimentatie of kinderalimentatie te betalen.
Ze kreeg helemaal niets van de rechter als ik het mij goed herinner.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:40 schreef Nats100 het volgende:
Dat is ook wat ik zeg. Ze zegt dat ze haar zelf in bescherming neemt, zodat ze niet met lege handen blijft.
Je weet toch zelf ook wel dat dit bullshit is?
Ze heeft waarschijnlijk DURE merkkleding, merk spullen (handtassen) et cetera. Ze heeft haar eigen geld. Ze krijgt bij een scheiding 50% van het spul in je huis. Hoezo lege handen?
pi_214930785
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:40 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nou, dan vertrouwt ze jou dus niet.
Wil je hiermee getrouwd zijn?
pi_214930793
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:42 schreef Ricje het volgende:
Illusie opwekken.
Misschien wil ze ook niet dat haar huwelijk kapot gaat. Tuurlijk heeft zij baat bij mijn leven, maar is wel een serieuze beslissing. En wat mij ook opvalt is dat zij bij een ruzie die helemaal uit de hand is gelopen, dat zij ineens zegt waarom maak je het niet goed, alsof er niets is gebeurd?
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:42 schreef Ricje het volgende:

Ja klopt. Ik twijfel ook vaak aan mijzelf, dan denk ik als ik zo en zo had gereageerd, mijn ouders zeggen ook, soms reageer je hard naar haar, omdat ze niet weten wat ik thuis allemaal meemaak en weer zie dat zij doet alsof ze niets om mij geeft. Is toch ook raar, dat je met mij op vakantie gaat en niets deelt, alsof het je niets scheelt. We zijn drie jaar getrouwd, geen 1 foto van ons samen. Ze zegt: jij hebt het ook niet. Ik zeg maar komt het niet uit jezelf. Ik heb er nooit opgedaan, omdat jij nooit iets deelt.
pi_214930796
Was dit alles ook al het geval voor het huwelijk, of is dat pas erna gekomen?
En, als het dan voor het huwelijk ook al speelde, waarom ben je dan uberhaupt met haar getrouwd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')