Vorig jaarquote:De Europese Kampioenschappen Wielrennen van 2024 zijn in Belgisch Limburg. Alle races, dus ook de tijdritten, starten in Heusden-Zolder en finishen in Hasselt. De wegwedstrijden serveren een mix van heuvels en kasseien, terwijl de tijdritten zo goed als vlak zijn. De EK starten woensdag 11 september en eindigen op zondag 15 september.
Die wil zelf niet omdat hij dan schijnbaar op het WK niet meer mag starten in de beloften categorie. Dat is blijkbaar zijn grote doel.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bij België haakt de ene na de andere af. Zou Segaert al de kans krijgen?
quote:Segaert zal de twee kampioenschappen waar hij zo enthousiast voor is opnieuw bij de beloften afwerken. Nochtans lijken er op het EK ook bij de profs wel kansen te liggen, nu dat Remco Evenepoel, Joshua Tarling, Wout van Aert en mogelijks ook een vermoeide Filippo Ganna allemaal passen. “Het is vooral het WK wat ik bij de beloften wil winnen. Dat ga ik niet onder stoelen of banken steken. Het EK is dan een goede voorbereiding om de tegenstand al eens in te schatten. En in België mijn titel verlengen zou heel mooi zijn. Het was op voorhand wel een optie om bij de profs te rijden, maar doordat ik bij de beloften wil winnen op het WK, lijkt het mij een logische keuze om hetzelfde te doen op het EK. Dat gaat niet meer veranderen.”
Victor Vercouille!quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?quote:Op zondag 8 september 2024 18:45 schreef Chiappucci het volgende:
Ik heb vandaag (een deel van) het parcours verkend en ik moet zeggen: die kasseistroken lopen echt voor geen meter. Al kan dat ook aan mij hebben gelegen. Maar vond ze niet per se makkelijker dan die je in de Ronde tegenkomt.
Dan heb ik het dus over de combinatie Manshoven-Op de Kriezel. Die is best selectief als ze daar willen koersen.
MVDP met zijn voorjaarsbenen kan daar volgens mij iedereen lossen. De stroken zijn vrij lang, de weg loopt vies omhoog en de stenen liggen er slecht bij. Het punt is alleen dat het daarna nog best ver naar de finish is. En zeker Philipsen en Milan horen daar ook gewoon bij de beste 10, misschien wel beste 5 renners, dus het verschil zal nooit heel groot worden denk ik. Plus dat Philipsen verschillende ploegmaten zal hebben die dit werk ook prima aankunnen.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
En dan liggen ze daar ook nog eens dichter bij de finish. Al is het deelnemersveld a.s. zondag wel een stuk sterker dan normaal in de Ronde van Limburg.quote:Op maandag 9 september 2024 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.
Daar is het ook vrijwel jaarlijks een massasprint.
Waarom niet. In Leuven had je ook een stadsomloop en kon je ze eigenlijk ook maar 1x per ronde zien.quote:Op maandag 9 september 2024 14:39 schreef mabo11 het volgende:
Is het eigenlijk de moeite om hier zondag heen te gaan?
Parcours in Hasselt ziet er maar saai uit.
In 2021 zijn we naar het WK Leuven geweest en dat was wel genieten met die klimmetjes.
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.quote:Op maandag 9 september 2024 16:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb mijn route voor zondag al klaar.
Hoop ze 12x te zien.
Je mist inderdaad wel het eea.quote:Op maandag 9 september 2024 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.
Gewoon uit interesse
Bij Slovenië doen bij de mannen zelfs alleen maar U19- en U23-renners mee, geen senioren/elite.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen landquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen land
Oh, apart, had met een EK in eigen land verwacht dat alles live zou zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 11:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)
Vrijdag vanaf 15u U23 mannen wel
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Flopkampioenschap.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |