quote:
Van Rolex tot goudstaaf: in deze pop-upwinkel koop je ‘verloren pakketten’
In de pop-up store King Colis ligt zeven ton aan ‘verloren pakketten’. Je kiest er een pakje uit op basis van gewicht. De inhoud is een verrassing en ontdek je pas na de aankoop. Dit kan variëren van smartwatches en designerkleding tot seksspeeltjes. Mooi meegenomen: de toegang tot de store in Hoog Catherijne is gratis!
Elke maand raken in Europa 150 duizend pakketjes verloren. Killian Denis (44) en Alexis Faure (44) kopen deze pakketten op en verkopen ze nu door in een pop-upwinkel. Van dinsdag 10 tot zaterdag 14 september kun je deze ‘verloren pakketten’ aanschaffen.
Een tweede leven
Killian en zijn vriend Alexis besloten dit jaar verloren pakketten een tweede leven te geven met hun start-up King Colis. Killian: “Tijdens de lockdown bestelde ik veel speelgoed en spelletjes om mijn kinderen bezig te houden. Sommige pakketten kwamen nooit aan. Daardoor besefte ik dat dit vaak voorkomt.” Hij ontdekte dat verloren pakketten vernietigd worden omdat het niet mogelijk is de ontvanger of verzender te achterhalen. “Dat is een verspilling voor zowel de planeet als voor de producten.”
Mysteriebox
Het duo begon met pop-upwinkels in Frankrijk. Nu wagen ze zich voor het eerst aan een editie in Nederland. De pakketjes gaan voor een prijs per kilo over de toonbank, dus voor weinig geld kun je veel scoren.
Killian: “Zo vond een vrouw laatst een goudstaaf van 2000 euro in haar pakket.” Alle items die je vindt in de pakketjes zijn ooit online besteld. “Mensen bestellen de meest bizarre dingen. Een mini golfset voor op de wc, dinopakken, een tweedehands rolex maar ook veel seksspeeltjes. “Het is belangrijk dat kinderen het pakket daarom samen met hun ouders openen.”
Wie weet vind jij dus wel een schat in jouw pakketje volgende week in Hoog Catherijne van 10.00 tot 20.00!
https://indebuurt.nl/utre(...)en-pakketten~439694/De mogelijkheid om mini Storage Hunters te spelen.

Vrij kansloos, maar wie weet tref je iets verhandelbaars zoals een kilo coke. Al zijn de pakketten natuurlijk allang gescreend lijkt me. Toch zou ik de gok wel wagen voor de gein.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000Best pilot in history