abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214915816
quote:
Van Rolex tot goudstaaf: in deze pop-upwinkel koop je ‘verloren pakketten’

In de pop-up store King Colis ligt zeven ton aan ‘verloren pakketten’. Je kiest er een pakje uit op basis van gewicht. De inhoud is een verrassing en ontdek je pas na de aankoop. Dit kan variëren van smartwatches en designerkleding tot seksspeeltjes. Mooi meegenomen: de toegang tot de store in Hoog Catherijne is gratis!

Elke maand raken in Europa 150 duizend pakketjes verloren. Killian Denis (44) en Alexis Faure (44) kopen deze pakketten op en verkopen ze nu door in een pop-upwinkel. Van dinsdag 10 tot zaterdag 14 september kun je deze ‘verloren pakketten’ aanschaffen.

Een tweede leven
Killian en zijn vriend Alexis besloten dit jaar verloren pakketten een tweede leven te geven met hun start-up King Colis. Killian: “Tijdens de lockdown bestelde ik veel speelgoed en spelletjes om mijn kinderen bezig te houden. Sommige pakketten kwamen nooit aan. Daardoor besefte ik dat dit vaak voorkomt.” Hij ontdekte dat verloren pakketten vernietigd worden omdat het niet mogelijk is de ontvanger of verzender te achterhalen. “Dat is een verspilling voor zowel de planeet als voor de producten.”

Mysteriebox
Het duo begon met pop-upwinkels in Frankrijk. Nu wagen ze zich voor het eerst aan een editie in Nederland. De pakketjes gaan voor een prijs per kilo over de toonbank, dus voor weinig geld kun je veel scoren.

Killian: “Zo vond een vrouw laatst een goudstaaf van 2000 euro in haar pakket.” Alle items die je vindt in de pakketjes zijn ooit online besteld. “Mensen bestellen de meest bizarre dingen. Een mini golfset voor op de wc, dinopakken, een tweedehands rolex maar ook veel seksspeeltjes. “Het is belangrijk dat kinderen het pakket daarom samen met hun ouders openen.”

Wie weet vind jij dus wel een schat in jouw pakketje volgende week in Hoog Catherijne van 10.00 tot 20.00!
https://indebuurt.nl/utre(...)en-pakketten~439694/

De mogelijkheid om mini Storage Hunters te spelen. :) Vrij kansloos, maar wie weet tref je iets verhandelbaars zoals een kilo coke. Al zijn de pakketten natuurlijk allang gescreend lijkt me. Toch zou ik de gok wel wagen voor de gein.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:34:55 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214915937
Ik keek een keer een filmpje op youtube waar twee broers ook verloren geraakte postpakketjes gekocht hadden. Normaal zit er bij dit soort video's altijd wel iets tussen dat interessant of begerenswaardig, is, maar dit was echt alleen maar crap met als dieptepunt een pakketje met een paar elastiekjes voor je beugel erin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zoiets daarom misschien kopen om het met een paar vrienden open te maken als je aangeschoten of een beetje stoned bent, gewoon om te kijken wat voor saaie en nutteloze shit erin zit en erom te lachen. Maar dan moet het wel echt goedkoop zijn.

Ik ben overigens volgende week een paar keer in Hoog Catherijne.... maar dan moet ik een kilo rotzooi meeslepen in de trein. Ik weet niet of ik daar zin in ga hebben maar ik het hou het in gedachten.
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:38:31 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214915964
Ze hebben ook een webshop, kun je online spul bestellen dat mensen online besteld hebben maar wat kwijtgeraakt is. En nou maar hopen dat het pakketje niet kwijt raakt want dan blijf je bezig.
https://www.king-colis.com/?_x_tr_hist=true
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 september 2024 @ 12:45:21 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214916003
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:16 schreef nostra het volgende:
De pakketjes gaan voor een prijs per kilo over de toonbank, dus voor weinig geld kun je veel scoren.
Ik zou dan sowieso wat van de lichtste pakketjes kopen, wie weet :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:47:58 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214916020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou dan sowieso wat van de lichtste pakketjes kopen, wie weet :P
Bij het artikel staat een foto en daar zie je staan dat het 20 euro per kilo is. Maar ik weet niet hoe oud die foto is. 20 euro zou ik er wel voor over hebben, meer ook niet.
pi_214916734
quote:
Van Rolex tot goudstaaf
Voor 15 euro per kilo?
If it sounds too good to be true...

Soberso vraag ik me af wie er goudstaven laat verzenden via normale pakketten post?
Kun je het pakket ook weer terugsturen als er geen Rolex, goud of ander waardevol spul in zit?
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')