abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2024 @ 09:07:03 #101
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214923288
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is ook weer niet een voldongen feit voor alle autisten hoor :P
Gemiddeld uiteraard :s)
dat is met alles
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214923402
quote:

[..]
Neem alleen al Fok als voorbeeld.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214932258
quote:

[..]
De 'neiging' te liegen bestaat an sich best bij autisten... enkel is het vertellen van een leugen (en vooral ervoor te zorgen dat anderen deze ook 'geloven') voor iedereen die werkelijk een autistische stoornis heeft (niet de gemakkelijke internet-zelfdiagnoses op basis van een enkel symptoompje) een vaak moeilijke en gecompliceerde opgave.

Juist omdat succesvol liegen een goed inzicht vergt in de gevoelswereld van de andere persoon, het vergt een goed ontwikkeld communicatievermogen en vooral flexibiliteit en een snelle verwerking van informatie (om bv te voorkomen dat je jezelf tegenspreekt) .
Zaken waarmee iedere autist het moeilijk zal hebben en zeker niet 'natuurlijk' goed kan (al kan men ook gedrag aanleren of bv een poging den vanuit bv de 'sociale wenselijkheid' van leugens in sociale contacten het wel te pogen)

Topicstarter claimt al minimaal bijna 4 jaar een zeer gecompliceerd dubbelleven erop na te houden en beide partner door zijn leugens geheel in het 'onwetende' te houden...
Hij lijkt zelfs te suggereren dat het ook zelfs niet minimaal ooit tot verdenkingen geleid heeft, beide vrouwen helemaal gelukkig met hem zijn (iets dat wmb het hele verhaal moeilijk te geloven maakt, omdat dat zo onwaarschijnlijk is en grens aan een soort van 'zelfverherlijking, alsof TS wil opschepen hoe goed hij in zn gelieg is).

Als dat toch waar is, durf ik best een weddenschap erop af te sluiten dat hij met grote Zekerheid nooit een serieuze goed onderbouwde Autisme-diagnose kan hebben, omdat die gecomliceerdheid in je leven en zeker in de communicatie met merdere verschillende personen voor een autist de grootste hel zou zijn.

Aardmannetje gaf natuurlijk aan "een vorm van autisme" te claimen te hebben en dat als 'excuus' te gebruiken, specifiek voor die Anne om niet al teveel tijd met haar door te brengen en soms 's avond weer naar huis te willen...
Dan is dat vooral een handig 'uitvluchtje' dat hij uitnut... met daadwerkelijk autisme lijkt het weinig te maken te hebben.
Mogelijk dat verder hij een stevige Emotie Regulatie Stoornis heeft, weinig of niet kan praten over gevoelens en dit in zijn relaties al leidt tot een afstandelijkheid (die hij misschien zelf voorstelt als 'autisme' omdat dat een leuk uitvluchtje is voor zijn gebrekkige band met beide partners en gezinslevens)

Overigens, het viel me op dat er enige overeenkomsten tussen TS en de hoofdpersoon uit dit topic bestaan:
NWS / Man die eigen gezin vermoordde krijgt jaar langer tbs, maar
Ook die man uit dat topic had een vrouw en en klein gezinnetje met zeer jonge kinderen en ook deze had ernaast (zelfs meerdere) andere relaties waarbij hij beide partijen leugens vertelde ...
Wel kwam dat vermoedelijk dels ok voort uit een zware persoonlijkheidsstroonis van die persoon, dat hij terwijl hij een ander gezin had toch meermaals vreemdging, kan verklaard worden door zijn beperkte emotionele ontwikkeling, waardoor hij nooit een echte band met zijn partner opbouwde en tevens bleek deze persoon voroal in zijn eigen fantasiewereld te leven, die misliep toen die fantasiewereld niet meer met de realiteit in eenklang te brengen was, zonder daarbij ook iets te verliezen (de derde diagnose daar was 'verlatingsangst')

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 09-09-2024 10:57:29 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:00:26 #104
71048 Tokay
makes your day!
pi_214970056
Joehoe.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_214970085
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:00 schreef Tokay het volgende:
Joehoe.
Ja, het is vrijdag. Had wel weer een post van TS verwacht -O-
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:08:28 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214970566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, het is vrijdag. Had wel weer een post van TS verwacht -O-
Te druk met school denk ik
pi_214974328
Totaal ongeloofwaardig gelul dit.

Mocht er toch >1% van waar zijn, sluit dan iig asap een bizar goede levensverzekering af voor je er tzt een einde aan maakt. Hebben ze tenminste nog iets aan je, zak hooi.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_214975131
Dat mensen hier serieus op reageren, dit is 100% een troll :')
pi_214975328
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:43 schreef plesner het volgende:
De bekende dubbeltroll, die kan zich in tweeën splitsen.
pi_214975373
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:43 schreef plesner het volgende:
Hadden we in het eerste deel al door :P
Maar toch is het leuk om te lezen en te speculeren.
Benieuwd wanneer er weer een update komt.
Life is a highway...let's ride it!
pi_214975712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 03:52 schreef De_Pel het volgende:
Totaal ongeloofwaardig gelul dit.

Mocht er toch >1% van waar zijn, sluit dan iig asap een bizar goede levensverzekering af voor je er tzt een einde aan maakt. Hebben ze tenminste nog iets aan je, zak hooi.
Ik heb zelf een relatie gehad met iemand die zo autistisch als een konijn bleek. Afgezien van die kinderen komt het verhaal mij wel bekend voor, met name dat geplande "op die dagen zie ik jou wel en op de andere dagen heb ik tijd nodig voor mezelf". Een relatie met zo'n iemand, is niet te vergelijken met een normale relatie. Ik kreeg de kans niet eens om te kunnen vragen hoe bepaalde zaken in elkaar zitten, want dan liep hij meteen weg.

Ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met dat als jouw partner waarmee je altijd een goede relatie hebt gehad, last krijgt van bijvoorbeeld een depressie of een burn-out of een andere psychische stoornis. Als jij dan jouw partner wilt helpen, geef je haar zoveel mogelijk de ruimte om te kunnen herstellen. Je accepteert dat jouw partner niet in staat is om te kunnen voldoen aan jouw verlangens, omdat je het veel relevanter vindt dat jouw partner zich gelukkiger gaat voelen.

In mijn geval duurde de relatie maar een half jaar. Hij biechtte op dat hij al een aantal maanden iets had met iemand anders. Hij bedacht zich daar helemaal niet bij dat ik mij belazerd zou voelen. Waar hij wel heel erg over in zat, was dat hij dat liet weten tijdens een dag die hij voor zichzelf had gepland: hij was bang dat ik om die reden heel erg boos zou kunnen worden. Hij bleek ook al met die ander samen te wonen en na alles wat hij mij vertelde erover ging ik mij vooral zorgen maken dat hij zich met iemand inliet die misbruik wilde maken van zijn kwetsbaarheid.

Nadat het uit was, ging ik mij realiseren dat ik met hem in een hele vreemde niet-realistische situatie terecht was gekomen. Ik vernam over mijn ex dat hij een half jaar later nadat hij het met mij had uitgemaakt met die persoon getrouwd was. Ik keek op zijn Facebook-pagina en ik schrok mij eerst de pleuris, omdat hij met die persoon allemaal dingen deed die hij met mij nooit wilde doen. Echter ik zag nergens foto's of wat dan ook van zijn kinderen uit een eerder huwelijk. Sterker nog, ik zag ook niks meer van alle sociale contacten die hij nog wel had toen wij nog bij elkaar waren. Verder vond ik het nogal verdacht dat hij zich compleet leek te onderwerpen naar zijn nieuwe liefde en heel veel complimentjes over die persoon postte in de trant van "Wat is mijn nieuwe liefde toch een geweldige getalenteerde vakkundige fotograaf met een uitmuntend inzicht voor compositie."

Voor mij is het uiteindelijk allemaal een wijze les geweest dat ik alleen maar een gelukkige relatie kan hebben met wie dan ook als ik eerst gelukkig met mezelf ben
pi_214990247
Dag mensen,

Alweer even geleden dat ik een update plaatste. Ik ben deze week bij een psycholoog geweest. Twee keer zelfs, want hij wilde graag dat ik terugkwam om nog eens te praten, omdat hij wel aan me zag hoe hoog het me allemaal zat. Hij was eigenlijk aan de ene kant heel begripvol tegenover mij en zei dat hij eigenlijk best regelmatig mensen ziet die er in meer of mindere mate een dubbelleven op nahouden, hoewel het meestal niet zo ver gaat als bij mij. Tegelijkertijd heeft hij me ook duidelijk proberen te maken dat er een grote noodzaak is dat ik alles aan mijn partners uit de doeken doe en eerlijk opbiecht hoe het zit. Een andere optie is er volgens hem niet, want hiermee doorgaan maakt mij zelf kapot en mijn partners en kinderen ook, omdat ze niet 100% aandacht en liefde van me krijgen, en bijvoorbeeld een keuze maken en me dan bij de ander nooit meer laten zien ofzo gaat ook niet, vanwege de kinderen.

Hij denkt dat ik me door mijn autisme moeilijk kan inleven in hoe mijn partners zich voelen. Dat ik met andere woorden weinig empathie heb. Ik denk dat het wel klopt dat ik mijn gevoelens vooral heel rationeel beleef en vooral ook nadenk over de consequenties van dingen, maar minder over de impact op het gevoelsleven die mijn acties hebben, ook mijn eigen gevoelsleven, dat ik diep heb weggestoken. Hij zegt ook dat autisten vaak moeite hebben met liegen, maar hij denkt dat ik ten eerste maar een lichte vorm van autisme heb en ten tweede dat ik de twee werelden zo heb afgebakend met andere huizen, andere auto's, andere telefoons etc. dat ik de twee werelden compleet gescheiden houd in mijn hoofd en het daarom niet eens als liegen ervaar.

Momenteel zit ik in Duitsland, waar ik in mijn eentje een weekend weg ben, zogenaamd natuurlijk weer op zakenreis. In werkelijkheid heb ik een hotel genomen in het centrum van Berlijn en probeer ik met wat museumbezoek en andere afleidingen de zinnen wat te verzetten en de gedachten te ordenen, en ook eigenlijk wat moed te verzamelen om alles te gaan vertellen. Morgenochtend ga ik weer terug.

Ik wil komende week met de psycholoog (laten we hem René noemen) even concreet bespreken hoe ik dit ga aanpakken. Daar zijn we deze week nog niet aan toegekomen. Wie ik het bijvoorbeeld eerst ga vertellen en hoe ik het met de kinderen ga aanpakken. René vindt wel dat ik goed moet nadenken over hoe en wanneer ik het vertel en dat ik het wel op een verstandig moment moet doen, dus niet zomaar op een random moment.

Hier nog wat antwoorden op vragen die voorbijkwamen. Anne heb ik per toeval ergens ontmoet, maar hoe en waar precies wil ik liever niet zeggen. Het was niet via een datingapp ofzo. Wat ik met kerst doe, heb ik al wel zo'n beetje verteld, maar mijn beide partners weten dat ik niet zo van feestdagen en feesten houd. Met verjaardagen lukt het meestal ook allemaal wel, maar mijn kinderen met Anne zijn nog wel klein, dus dan maakt het ook niet uit als ik er niet precies op hun verjaardag ben maar een dagje later. Sinterklaas heb ik met Anne nog niet gevierd, maar dat kan inderdaad ook op een andere datum rond 5 december.

En bij de geboorte van de kinderen met Anne ... tsja daar ben ik natuurlijk wel wat meer bij Anne geweest en heb ik me bij Marieke in bochten moeten wringen en wat andere smoezen moeten bedenken om te zorgen dat ze geen argwaan kreeg.

Ik zal proberen deze week nog even een update te plaatsen.
  zondag 15 september 2024 @ 17:41:44 #113
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214990607
Jaaaaaaaaaaa _O_ _O_ _O_ _O_
  zondag 15 september 2024 @ 18:04:23 #114
338319 ZarB
Piña colada
pi_214990767
Deze psycholoog is zeker vrijgevestigd en betaal je uurtje factuurtje? _O- die denkt ook: vooral vaak uitnodigen zodat aardmannetje het idee heeft dat hij me nodig heeft. Katjieng.

Trap er niet in joh. Als jouw autisme, of wat het ook is, zodanig uit de klauwen loopt dat je volledig op de ratio 2 levens kan leiden dan heb jij wel wat meer hulp nodig. Als je tenminste een veranderwens hebt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 15 september 2024 @ 19:25:41 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214991421
Is dit een ontgroeningsprojectje van de plaatselijke universiteit?
  zondag 15 september 2024 @ 20:22:40 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214991977
quote:
Ik ben deze week bij een psycholoog geweest. Twee keer zelfs, want hij wilde graag dat ik terugkwam om nog eens te praten, omdat hij wel aan me zag hoe hoog het me allemaal zat.
Een psycholoog die in 1 week tijd twee keer tijd voor je heeft kan nooit een erg drukke praktijk met wachtlijsten hebben en dat levert bij mij weer vraagtekens op over de kwaliteit van deze psycholoog.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 september 2024 @ 20:24:18 #117
338319 ZarB
Piña colada
pi_214992019
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Een psycholoog die in 1 week tijd twee keer tijd voor je heeft kan nooit een erg drukke praktijk met wachtlijsten hebben en dat levert bij mij weer vraagtekens op over de kwaliteit van deze psycholoog.
Een vrijgevestigde psycholoog (die je zelf moet betalen) heeft altijd tijd om knaken binnen te halen.
pi_214992045
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Dit is niet waar. De eerste week van mijn therapie moest ik ook twee keer komen en volgens mij was dat een standaard ding bij de praktijk. Wel is er een vast aantal sessies en die twee gingen uiteraard van mijn aantal sessies af.

Ik heb anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan.
  zondag 15 september 2024 @ 20:40:36 #119
338319 ZarB
Piña colada
pi_214992172
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit is niet waar. De eerste week van mijn therapie moest ik ook twee keer komen en volgens mij was dat een standaard ding bij de praktijk. Wel is er een vast aantal sessies en die twee gingen uiteraard van mijn aantal sessies af.

Ik heb anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan.
Een vast aantal sessies is niet standaard. Bij intensieve traumabehandelingen is meerdere keren per week gebruikelijk, maar als je voor t eerst een praktijk binnenstapt om met iemand te praten is meer dan 1 keer in de week niet gebruikelijk en niet nodig.
  zondag 15 september 2024 @ 20:42:30 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214992193
Bullshitverhaal. Die uitspraken over autisten zijn ook ongeloofwaardig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214992222
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:40 schreef ZarB het volgende:

[..]
Een vast aantal sessies is niet standaard. Bij intensieve traumabehandelingen is meerdere keren per week gebruikelijk, maar als je voor t eerst een praktijk binnenstapt om met iemand te praten is meer dan 1 keer in de week niet gebruikelijk en niet nodig.
Ik zeg alleen maar dat ik hetzelfde had en dat het dus best kan kloppen. Wat andere praktijken doen kan me aan mijn reet roesten.
pi_214992484
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Wat mij betreft herken ik wel wat in wat TS zegt, want het is min of meer hetzelfde als ik al eerder zei. Ik noemde het echter 'spelen in een toneelstuk.'

quote:
Hij zegt ook dat autisten vaak moeite hebben met liegen, maar hij denkt dat ik ten eerste maar een lichte vorm van autisme heb en ten tweede dat ik de twee werelden zo heb afgebakend met andere huizen, andere auto's, andere telefoons etc. dat ik de twee werelden compleet gescheiden houd in mijn hoofd en het daarom niet eens als liegen ervaar.
Compleet gescheiden.
En dan niet als liegen ervaren (want 'toneel').

Edit: en ik mag zelf meepraten over ASS. En "lichte ASS", en zelfs 'hoogfunctionerend ASS.'
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 15 september 2024 @ 21:10:26 #123
338319 ZarB
Piña colada
pi_214992527
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zeg alleen maar dat ik hetzelfde had en dat het dus best kan kloppen. Wat andere praktijken doen kan me aan mijn reet roesten.
Je zegt "er is een vast aantal sessies", maar dat is dus niet zo. Tenzij je bedoelt "er was een vast aantal sessies bij mijn praktijk".
pi_214992685
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo niet?
Life is a highway...let's ride it!
pi_214992699
Jeetje wat een ongeloofwaardig verhaal :')
Klinkt alsof iemand ernstig lol met zichzelf heeft _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')