abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:46:51 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907944
Oh.... dat is nog wel een ding.
Het begin van de treinreis telt voor de hele reis, dus ook als dat met een andere vervoerder is.

Begon haar reis ook met een incheck om 09.06 in Amersfoort, of bijvoorbeeld met een incheck om 08.52 in Hoevelaken?

Want als dat zo is dan telt de check-in bij de Valleilijn als begin van de reis, en dat is dan tijdens de spits.

Wat overigens weer niet die 40% dalkorting voor het traject Amersfoort-Schiphol zou verklaren, dus ik verwacht dat er daar toch iets anders speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214908148
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:46 schreef Leandra het volgende:
Oh.... dat is nog wel een ding.
Het begin van de treinreis telt voor de hele reis, dus ook als dat met een andere vervoerder is.

Begon haar reis ook met een incheck om 09.06 in Amersfoort, of bijvoorbeeld met een incheck om 08.52 in Hoevelaken?

Want als dat zo is dan telt de check-in bij de Valleilijn als begin van de reis, en dat is dan tijdens de spits.

Wat overigens weer niet die 40% dalkorting voor het traject Amersfoort-Schiphol zou verklaren, dus ik verwacht dat er daar toch iets anders speelt.
Maar als je bijv van Nijkerk naar amersfoort gaat in de spits (daar betaal je dan voor). En je checkt in amersfoort uit, en half uur later weer in. Mag ik hopen dat die dat toch separaat ziet en niet dat hij de tijd in Nijkerk neemt?
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:12:46 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214910779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:27 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Maar als je bijv van Nijkerk naar amersfoort gaat in de spits (daar betaal je dan voor). En je checkt in amersfoort uit, en half uur later weer in. Mag ik hopen dat die dat toch separaat ziet en niet dat hij de tijd in Nijkerk neemt?
Dan moet er echt wel een half uur tussen zitten, maar wat dat betreft maakt het niet uit of je in Nijkerk (NS) of Hoevelaken (Valleilijn) incheckt, als er maar een half uur zit tussen je uitcheck in Amersfoort en je volgende incheck.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 september 2024 @ 22:39:49 #29
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214930008
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan moet er echt wel een half uur tussen zitten, maar wat dat betreft maakt het niet uit of je in Nijkerk (NS) of Hoevelaken (Valleilijn) incheckt, als er maar een half uur zit tussen je uitcheck in Amersfoort en je volgende incheck.
Wat een brak systeem zeg :') Ben ik blij dat mijn treinperiode in de tijd van papieren kaartjes was, asbakken en Railtender die je bier kwam brengen :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 8 september 2024 @ 23:26:54 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214930259
quote:
9s.gif Op zondag 8 september 2024 22:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat een brak systeem zeg :') Ben ik blij dat mijn treinperiode in de tijd van papieren kaartjes was, asbakken en Railtender die je bier kwam brengen :7
Niks brak aan, als je reis in de spits begint dan kun je niet halverwege ergens even uit en weer inchecken en dan vervolgens buiten de spits verder reizen.
Andersom overigens ook niet, als je om 15.50 incheckt (dal) en je moet ergens gedurende je reis uit- en weer inchecken (andere vervoerder, station met perrons met eigen poortjes) dan geldt je hele reis als reis in de daluren, niet alleen het eerste stuk.

De eerste incheck van een reis is de basis van het tarief waarin de reis valt, pas een half uur na een uitcheck gaat dat opnieuw tellen voor dat moment.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 september 2024 @ 23:38:00 #31
24533 ACT-F
pi_214930303
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niks brak aan, als je reis in de spits begint dan kun je niet halverwege ergens even uit en weer inchecken en dan vervolgens buiten de spits verder reizen.
Andersom overigens ook niet, als je om 15.50 incheckt (dal) en je moet ergens gedurende je reis uit- en weer inchecken (andere vervoerder, station met perrons met eigen poortjes) dan geldt je hele reis als reis in de daluren, niet alleen het eerste stuk.

De eerste incheck van een reis is de basis van het tarief waarin de reis valt, pas een half uur na een uitcheck gaat dat opnieuw tellen voor dat moment.
Ik vind de papieren kaart eenvoudiger. Je betaalt vooraf waardoor er achteraf niet zomaar geld geïncasseerd kan worden. Je bepaalt zelf wanneer je reis begint en wanneer je tussentijds pauzeert. Geen gedoe met in- en uitchecken. En buiten de spits reizen is echt buiten de spits en niet via een geitenpaadje toch in de spits reizen met korting.
  zondag 8 september 2024 @ 23:58:50 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214930384
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2024 23:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik vind de papieren kaart eenvoudiger. Je betaalt vooraf waardoor er achteraf niet zomaar geld geïncasseerd kan worden. Je bepaalt zelf wanneer je reis begint en wanneer je tussentijds pauzeert. Geen gedoe met in- en uitchecken. En buiten de spits reizen is echt buiten de spits en niet via een geitenpaadje toch in de spits reizen met korting.
Je hoeft geen voordeelkaart te gebruiken hè, je kunt ook ouderwets gewoon de volle mep betalen, net als vroeger met het papieren kaartje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2024 @ 10:28:24 #33
24533 ACT-F
pi_214932190
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 23:58 schreef Leandra het volgende:
Je hoeft geen voordeelkaart te gebruiken hè, je kunt ook ouderwets gewoon de volle mep betalen, net als vroeger met het papieren kaartje.
Voor voordeel pak ik de auto wel. Die ene keer dat ik naar Amsterdam ga waar ik rustig een borreltje kan drinken gaan we met een voordelige groepskaart :P
pi_214932223
Met dit soort gedoe kun je nog beter zwartrijden.
pi_214936538
Waar is de tijd van de strippenkaart gebleven.
Zucht geen gezeik altijd werkende.
Deze kocht je gewoon bij de balie.
  maandag 9 september 2024 @ 20:10:31 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214936603
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 20:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
Waar is de tijd van de strippenkaart gebleven.
Zucht geen gezeik altijd werkende.
Deze kocht je gewoon bij de balie.
Strippenkaart voor de trein?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 september 2024 @ 20:14:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214936654
Even gecheckt: de reizen van zaterdag staan allemaal op ¤ 0,00 en die van zondag nog op "in bewerking".
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2024 @ 21:11:19 #38
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_214937181
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Op de Wadlopers in Groningen kon dat inderdaad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 9 september 2024 @ 21:13:19 #39
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_214937203
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind het systeem wel ruk hoor, met die daluren. NIet tussen 6.30 en 9 en niet tussen 16.00 en 18.30 reizen. Als je uit een uithoek van het land komt kun je dan net niks,

Paar jaar geleden hadden ze Tienertoer weer ingevoerd en dat was ook alleen tijdens daluren. Terwijl Tienertoer in mijn tijd gewoon de hele dag geldig was.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 9 september 2024 @ 21:13:47 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214937209
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 21:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Op de Wadlopers in Groningen kon dat inderdaad.
Dat was dan een van de weinige uitzonderingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214937214
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja. Dat kon op sommigen plekken. Vooral de diverse stations binnen 1 stad.
God, ik voel me nu echt oud.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 september 2024 @ 21:36:13 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214937435
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 21:13 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Mwoah, ik vind het systeem wel ruk hoor, met die daluren. NIet tussen 6.30 en 9 en niet tussen 16.00 en 18.30 reizen. Als je uit een uithoek van het land komt kun je dan net niks,

Paar jaar geleden hadden ze Tienertoer weer ingevoerd en dat was ook alleen tijdens daluren. Terwijl Tienertoer in mijn tijd gewoon de hele dag geldig was.
Het hoeft niet hè, je kunt ook gewoon de volle mep betalen, kun je reizen wanneer je wilt.
Daarbij: als je om 06.25 incheckt kun je gewoon het halve land door reizen op daltarief.
Je mag wel reizen, je reis moet alleen voor 06.30 of voor 16.00 uur beginnen, anders moet je wachten tot 09.00 uur of 18.30 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2024 @ 22:19:16 #43
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214937733
Abo's van de NS gelden ook voor andere vervoerders en daarbij ook de inchecktijden van die andere vervoerders.

Dus je kan wel iets na 9 uur ingecheckt hebben bij de NS, maar als je daarvoor op het kippen lijntje hebt ingecheckt dan geldt dat tijdstip.

En volgens mij moet er ook nog heel wat tijd tussen zitten wil NS of een andere vervoerder het niet zien als overstap of als vervolg op je reis.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 9 september 2024 @ 22:24:20 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214937777
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 22:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Abo's van de NS gelden ook voor andere vervoerders en daarbij ook de inchecktijden van die andere vervoerders.

Dus je kan wel iets na 9 uur ingecheckt hebben bij de NS, maar als je daarvoor op het kippen lijntje hebt ingecheckt dan geldt dat tijdstip.

En volgens mij moet er ook nog heel wat tijd tussen zitten wil NS of een andere vervoerder het niet zien als overstap of als vervolg op je reis.
Er moet een half uur tussen je uitcheck en je nieuwe incheck zitten om geen overstap te zijn.

Ik liep pas van Hilversum naar Hilversum Sportpark, want toch tijd zat, en toen ik daar weer wilde inchecken stond er gewoon "overstap" op het schermpje :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2024 @ 23:45:26 #45
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_214938211
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 22:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er moet een half uur tussen je uitcheck en je nieuwe incheck zitten om geen overstap te zijn.

Ik liep pas van Hilversum naar Hilversum Sportpark, want toch tijd zat, en toen ik daar weer wilde inchecken stond er gewoon "overstap" op het schermpje :')
Dan heb je mooi aan de ambities van het station voldaan.
Yea, she's on crack.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')