Donderdagochtend dienden de partijen hun onderzoekswensen in bij het gerechtshof. Swier wil meerdere getuigen laten horen, onder wie rapper Ronnie Flex. Ook Ali B's ex-partner, Breghje Kommers, zou in de rechtbank moeten getuigen.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
Benieuwd wie er allemaal op komt dagen. En zou Breghje echt nog dit krapuul willen verdedigen?
Triest weer, hoort in het rijtje oude witte mannen die alles wegwuiven. Dat is nou net het probleem met Derksen, Egberts, Smeets, van Gelder, Egberts, Slagter...enz.........quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bekende presentator verdedigt Ali B: 'Verdient geen gevangenisstraf'
Weer de ouwe witte man die het niet begrijpt. Derksen, van Gelder, Slagter...............quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:
Storms, de slippendrager van Nina Vleeschdrager. Als 1 iemand krom recht kan praten is het Storms wel.
Ook fijn even de slachtoffers een trap na geven. Die zaak is deels een media spektakel maar lijkt er toch niet op dat Ali een trial by media heeft gekregen maar gewoon zelf een heel smerig mannetje is zonder enige zelfreflectie.
Yolanthe krijgt ook steevast de bijsluiter ex van Wesley Sneijder.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:37 schreef SEMTEX het volgende:
Oh mijn god Pieter Storms... look what the cat dragged in. Hoezo 'bekende presentator', die man is al tig jaar niet meer relevant en zijn denkwijze dateert ook uit het jaar kruik.
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:49 schreef ChipsZak. het volgende:
Even een kick want er is hier een liveblog van op Nu.nl. Misschien ook wel op X.
Ik moet alleen zo weer aan het werk,![]()
. Maar een kick moet kunnen. Als er over gebabbeld gaat worden, moet het vindbaar zijn.
De meesten zitten in het topic in NWS.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:49 schreef ChipsZak. het volgende:
Even een kick want er is hier een liveblog van op Nu.nl. Misschien ook wel op X.
Ik moet alleen zo weer aan het werk,![]()
. Maar een kick moet kunnen. Als er over gebabbeld gaat worden, moet het vindbaar zijn.
Nou en,quote:Op dinsdag 24 maart 2026 19:09 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]
De meesten zitten in het topic in NWS.
Ik hoor er net wat over in shownieuwsquote:Op dinsdag 24 maart 2026 19:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou en,. We hebben hier niet voor niets ook de Alibi-gate,
.
Wat ik eruit haal: Ali probeert nog steeds de media te bespelen maar op een andere manier (surprise, surprise) en hij en Breghje zijn nog samen (hallo Linda de Mol) en niemand geeft een fuck meer om Ali.quote:Ali B verbijstert pers: ‘Kwam gewoon mét Breghje naar lunchsalon!’
Ali B zorgt voor verbijstering door, samen met zijn (ex-)vrouw Breghje, doodleuk een lunchsalon binnen te stappen waar de héle vaderlandse pers verzameld is. “Precies om de hoek van het gerechtshof.”
Het hoger beroep in de misbruikzaak tegen Ali B is begonnen en gisteren vond de eerste zittingsdag plaats in Amsterdam. De voltallige vaderlandse pers was weer uitgerukt, maar dit keer was het een minder groot mediaspektakel dan twee jaar geleden. Toen probeerde de rapper alle media te bespelen, maar dat pakte niet echt positief uit voor hem.
Lunchroom
Ali hield het ditmaal bij een kort statement, al wilde de pers meer. Veel meer. Het was zó’n chaos dat er op een gegeven moment zelfs iemand op zijn schoen stond. Desondanks bleef de sfeer relatief gemoedelijk en op een gegeven moment verscheen Ali zelfs in dezelfde lunchroom als waar de gehele vaderlandse pers zich schuilhield.
Telegraaf-verslaggever Jordi Versteegden vindt het opvallend, ook omdat zijn (ex-)vrouw Breghje erbij was. “Ja, die was er anderhalf jaar geleden al bij. Ze dook wel op en wij kennen haar natuurlijk als journalisten, maar ze deed eigenlijk zo onopvallend mogelijk. Vandaag wederom”, vertelt hij aan de desk van Shownieuws.
13.00 uur
Jordi merkt dan op dat Ali de pers niet bepaald ontweek. “Wat nog wel opvallend was: op een gegeven moment was er rond 13.00 uur een lunchpauze en wij gingen allemaal naar een lunchtentje daar om de hoek bij het gerechtshof.”
Hij vervolgt: “Eerst komen daar allemaal journalisten binnen, die gaan daar allemaal zitten, de voltallige pers zat daar, en warempel, vijf minuten later, komt Ali B binnen met zijn advocatenteam én Breghje dus even later. Die stapt ook nog eens naar binnen.”
Publieke tribune
BN’er-kenner Bart Ettekoven vindt het merkwaardig dat Breghje niet in de zaal zelf zat. “Ze zat niet in de zaal, maar op de publieke tribune. Ze zat niet beneden in de zaal waar Ali echt zat, maar op de publieke tribune.”
De gevallen strafpleiter Bram Moszkowicz: “Zaten er eigenlijk veel mensen op de publieke tribune?”
Bart: “Ik ben dus niet boven geweest en vanuit onze positie kon je niet zien hoe druk het daar was, maar ik had de indruk — want die mensen moesten wel allemaal via onze gang naar buiten — dat het niet meer dan vijftien man kan zijn geweest om en nabij.”
Minder interesse
Waarom blijven de tribunes bij Ali ditmaal leeg? Jordi: “Kijk, bij Marco Borsato waren er echt groupies, met alle respect. Mensen die echt fan en idolaat zijn van Marco. Dat was hier niet.”
Verslaggever Janine Schuinder: “Er was ook een videozaal ingericht voor alle belangstellenden enzo, maar na de lunch hebben ze iedereen die daarin zat gewoon in de zittingszaal gedaan, omdat die niet vol te krijgen was.”
Herhaling
Er wordt volgens Jordi ook gewoon heel weinig nieuws verteld. “Het is in principe ook een herhaling van zetten. Alles wat we vandaag hebben gehoord zit al in ons hoofd en is al een film die we een keer hebben afgespeeld. Het zou me ook niet verbazen als de komende dagen de belangstelling iets minder gaat worden voor deze zaak.”
Tot slot: zijn Ali en Breghje nou nog getrouwd of niet? Daarover stelt de rapper tegen de rechter: “Ik en Breghje hebben besloten daar niets over te delen.”
"Breghje en ik"; egocentrische lamlul.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
Tot slot: zijn Ali en Breghje nou nog getrouwd of niet? Daarover stelt de rapper tegen de rechter:
“Ik en Breghje hebben besloten daar niets over te delen.”
quote:Showbizz
Ali B breekt in rechtszaal: ‘Papa, de kinderen zeggen dat je naar de gevangenis moet’
Ali B heeft maandag tijdens de laatste zittingsdag van zijn zedenzaak het gerechtshof gevraagd hem vrij te spreken van verkrachting en aanranding.
De rapper sprak in zijn laatste woord zichtbaar geëmotioneerd en benadrukte dat hij naar eigen zeggen nooit iemand tot iets heeft gedwongen.
‘Nooit iemand gedwongen’
‘Ik heb nooit iemand gedwongen’, zei de 44-jarige artiest stellig tegen het hof. ‘Nooit tegen iemands wil gehandeld. Nooit iets gedaan zonder toestemming.’ Volgens Ali B heeft hij de afgelopen periode veel wakker gelegen en geprobeerd antwoorden te vinden op alles wat er is gebeurd.
Invloed om imago
De rapper vertelde dat hij het gevoel heeft dat zijn imago sterk is beïnvloed door de BOOS-uitzending uit 2022, waarin beschuldigingen aan zijn adres werden besproken. ‘Ik ben neergezet als dader en seksueel roofdier’, zei hij daarover. Volgens hem kan zo’n beeld ook invloed hebben op hoe mensen later naar gebeurtenissen uit het verleden kijken. Daarbij wees hij erop dat Jill Helena en Ellen ten Damme zich volgens hem pas na die uitzending hebben gemeld.
Impact op gezin
Tijdens zijn laatste woord stond Ali B ook stil bij de impact van de zaak op zijn gezin. Vooral een moment met zijn jongste zoon greep hem zichtbaar aan. ‘Mijn jongste zoon zag mij vorige week onderweg naar het hof netjes gekleed weggaan en vroeg waarom. Ik zei dat ik moest werken. Later kwam ik terug en zei hij: “Papa, de kinderen zeggen dat je naar de gevangenis moet, klopt dat?” Op zo’n moment weet je niet wat je moet zeggen.’ Volgens de rapper reiken de gevolgen van de zaak veel verder dan alleen hemzelf.
Aanranding en verkrachting
Ali B werd in 2024 door de rechtbank veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf voor de verkrachting van een vrouw en een poging tot verkrachting van een andere vrouw. Van twee beschuldigingen van aanranding werd hij destijds vrijgesproken. Zowel het Openbaar Ministerie als Ali B gingen daarna in hoger beroep. Tot slot deed de rapper een duidelijke oproep aan het hof. ‘Ik vraag niet om medelijden. Ik vraag om recht en om mij vrij te spreken.’
Voor wie meer wil weten over de achtergrond van de zaak, zet Story de belangrijkste feiten op een rij. Lees hier alles wat u moet weten over de rechtszaak tegen Ali
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |