quote:
Op donderdag 5 september 2024 10:58 schreef RealistAtheist het volgende:[..]
Dat ligt helemaal aan de afstand. Als jij alle tijd meerekent met inchecken, soms douanedrukte. Zo lang van tevoren aanwezig moeten zijn auto parkeren ter plekke etc. Dan kun je qua zelfde tijd heel ver komen voordat het vliegtuig sneller is. Sofia gaat je niet lukken nee. Maar ik denk dat je met een goede soepele treinverbinding toch zeker tot zuid Frankrijk, Noord Italië, Zuid GB, Oost Duitsland, Kopenhagen & Malmö (zeker als de tunnel Dui/De klaar is) moet kunnen komen voordat het tijdsomslag punt er is. En dan zou je nog kunnen beargumenteren dat je comfortabeler reist met de trein waardoor je een paar honderd kilometer extra voor iets meer tijd er ook nog wel voor over hebt (ik vind vliegen persoonlijk hoogst oncomfortabel). Dus nee Zuid Spanje, Portugal, Zuid Italië, Zuid Oost Europa en uiteraard verschillende Eilanden ga je niet fatsoenlijk redden met de trein. Maar er is veel meer mogelijk dan nu met de juiste samenwerking.
Douanedrukte?

Malmö per trein? Zelfs als je een rails rechtstreeks van Amsterdam naar Malmö trekt spreek je over een kleine 700 kilometer. Zuid-Frankrijk en Noord-Italië nog meer. En daar beschik je al over een zo goed als geoptimaliseerd treinnetwerk.
Ik reis graag per trein hoor maar voor grote afstanden is het absoluut niet evident wanneer je de reis zelf ook geen onderdeel van de ervaring wil laten zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."