Ik heb even ingelogd en de foto's gezien. Die auto heeft anders ook behoorlijke schade.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:12 schreef Document1 het volgende:
Wat is er gebeurd? Die link is alleen de kop.
quote:De jongen raakte zwaargewond en is met de traumahelikopter naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is nog niet bekend.
Gezien de schade aan die auto moet het een behoorlijke klap geweest zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:23 schreef KvanG het volgende:
de vraag is of die fatbike te hard reed? Anders is het niet is anders dan een aanrijding tussen een auto en een regulaire fiets.
Auto's kunnen natuurlijk ook te hard rijden of niet goed opletten...quote:Op woensdag 4 september 2024 16:23 schreef KvanG het volgende:
de vraag is of die fatbike te hard reed? Anders is het niet is anders dan een aanrijding tussen een auto en een regulaire fiets.
Arm kind wonen in almerequote:Op woensdag 4 september 2024 17:01 schreef Elan het volgende:
In Almere ook een meisje van 9 met de fatbike aangereden door een bus, in kritieke toestand opgehaald door de traumahelikopter.
https://www.hv-almere.nl/(...)ijding-met-stadsbus/
Automobilisten zijn doodsoorzaak nr 2 voor kinderen.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:11 schreef MauriceM het volgende:
Tis wel een dingetje he die vetfietsen
Niet waar. En weer praat je onzin. Je veranderd ook nooitquote:
Twee weken geleden in Arnhem: Jonge fatbiker zwaargewond na botsing met geparkeerde bestelbusquote:Op woensdag 4 september 2024 16:15 schreef Nober het volgende:
Ook in die regio maar daar hoor ik TS niet over.
Bestelbus met aanhanger rijdt achteruit en botst op scooter, meisje raakt gewond
LOON OP ZAND - Een scooterrijdster is dinsdagochtend gewond geraakt toen een bestelbus met aanhanger achteruit reed op de Kerkstraat in Loon op Zand en tegen haar scooter botste.
Zat die negenjarige alleen op die vetfiets?quote:Op woensdag 4 september 2024 17:01 schreef Elan het volgende:
In Almere ook een meisje van 9 net met de fatbike aangereden door een bus, in kritieke toestand opgehaald door de traumahelikopter.
Ik denk dat er met gewone fietsen net zoveel ongelukken gebeuren hoor.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:12 schreef Elan het volgende:
Enige voordeel is dat wetgeving wel snel er doorheen zal komen nu. Dit kan zo echt niet door gaan.
Precies, het ligt niet aan de fietser maar aan degene die er op zit.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik denk dat er met gewone fietsen net zoveel ongelukken gebeuren hoor.
Nu hoor je alleen die met fatbikes..
Auto's maar verbieden in de steden? Scheelt toch al 40% aan verkeersdoden onder fietsers.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:12 schreef Elan het volgende:
Enige voordeel is dat wetgeving wel snel er doorheen zal komen nu. Dit kan zo echt niet door gaan.
Sorry hoor, maar achterop een geparkeerde bestelbus knallen, dan is de kans heel groot dat je niet zat op te letten.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:11 schreef maily het volgende:
[..]
Twee weken geleden in Arnhem: Jonge fatbiker zwaargewond na botsing met geparkeerde bestelbus
Waarschijnlijk telefoon in de hand, je moet natuurlijk wel je Tiktok blijven bijwerken.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar achterop een geparkeerde bestelbus knallen, dan is de kans heel groot dat je niet zat op te letten.
Dikke kans wel. Of gewoon overschatten van zijn eigen kunnen.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk telefoon in de hand, je moet natuurlijk wel je Tiktok blijven bijwerken.
Nee, het aantal incidenten met elektrische fietsen stijgt al jaren. Eerst met o.a. ouderen met 't reactievermogen van een slak, nu ook met jongeren die die fatbikes wel stoer vinden en zichzelf stuk voor stuk overschatten.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Of het was een TikTok challenge.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk telefoon in de hand, je moet natuurlijk wel je Tiktok blijven bijwerken.
Wat? Rijd zo hard mogelijk achterop een geparkeerde bestelbus en kijk hoe lang je in het ziekenhuis ligt-challenge?quote:
Nee.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Auto's maar verbieden in de steden? Scheelt toch al 40% aan verkeersdoden onder fietsers.
Er gaan echt de gekste dingen rond hoor op social media, tot mensen die een plastic zak om hun hoofd tapen en dan hun zo lang mogelijk hun adem moeten inhouden aan toe.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat? Rijd zo hard mogelijk achterop een geparkeerde bestelbus en kijk hoe lang je in het ziekenhuis ligt-challenge?
Aan de andere kant verbaast niks me meer eigenlijk.
Werkt twee kanten op. Ook steeds meer ouderen in auto's die niet tijdig kunnen anticiperen op de snelheid die e-bikes met zich meebrengen. Zelfs als iemand die relatief jong van lijf en geest is vind ik het soms lastig in te schatten op rotondes etc.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:36 schreef Justinn het volgende:
[..]
Nee, het aantal incidenten met elektrische fietsen stijgt al jaren. Eerst met o.a. ouderen met 't reactievermogen van een slak, nu ook met jongeren die die fatbikes wel stoer vinden en zichzelf stuk voor stuk overschatten.
Regulering zal t allemaal niet voorkomen overigens, maar ik hou mn hart vast. T zal me niet verbazen als t een combi van factoren betreft. Juist die jongeren zie je ook nog vaak fietsen met een telefoon in de hand.
Over zoiets was toch de eerste rechtszaak in de VS tegen TikTok? Een moeder had TikTok aangeklaagd omdat haar dochter door een challenge is overleden. Maar dat is wat offtopic.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er gaan echt de gekste dingen rond hoor op social media, tot mensen die een plastic zak om hun hoofd tapen en dan hun zo lang mogelijk hun adem moeten inhouden aan toe.
Choke-challenge is zooooo 2019quote:Op woensdag 4 september 2024 17:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er gaan echt de gekste dingen rond hoor op social media, tot mensen die een plastic zak om hun hoofd tapen en dan hun zo lang mogelijk hun adem moeten inhouden aan toe.
Daar wordt toch geen fatbike genoemd?quote:Op woensdag 4 september 2024 17:01 schreef Elan het volgende:
In Almere ook een meisje van 9 net met de fatbike aangereden door een bus, in kritieke toestand opgehaald door de traumahelikopter.
Er wordt niet eens een fiets genoemd.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar wordt toch geen fatbike genoemd?
Bussenverbod!!1!quote:Op woensdag 4 september 2024 17:11 schreef maily het volgende:
[..]
Twee weken geleden in Arnhem: Jonge fatbiker zwaargewond na botsing met geparkeerde bestelbus
In het artikel niet maar is wel zo. Meisje van 9 mijn zus kent dat kind zit bij haar zoon in de klas. Fatbike was van haar broer.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar wordt toch geen fatbike genoemd?
Omg ....quote:Op woensdag 4 september 2024 18:19 schreef Elan het volgende:
[..]
In het artikel niet maar is wel zo. Meisje van 9 mijn zus kent dat kind zit bij haar zoon in de klas. Fatbike was van haar broer.
Weet niet of ze een miss wel gewoon op mocht rijden, maakt verder ook niet uit.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:22 schreef maily het volgende:
[..]
Omg ....
Niemand gezien dat ze daarmee wegreed natuurlijk ...
Bij gewone fietsers is de auto meestal de oorzaak. Maar daar doen we dan weer niks aanquote:Op woensdag 4 september 2024 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een kind van 9. Niet alleen hun brein maar ook hun lichaam is daar niet geschikt voor.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of ze een miss wel gewoon op mocht rijden, maakt verder ook niet uit.
Is op een rot punt waar een fietsbruggetje uit komt op de busbaan, die net een flauwe bocht maakt dus heel weinig overzicht. Daarom moet er een leeftijdsgrens komen voor fatbikes. Kinderen op jonge leeftijd missen nog elk inzicht voor gevaar. Hun brein is simpelweg nog niet genoeg ontwikkeld.
Zo’n helm voor zo’n e-bike is toch niets meer dan een fietshelmpje van een tientje? Helpt dat het imago van deze ‘fiets’ bij de jeugd om zeep?quote:Op woensdag 4 september 2024 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Een helmplicht voor alle e-bikes.
Misschien krijg je dan mensen ook weer fatsoenlijk aan het bewegen. Twee vliegen in een klap.
Mee eens hoor maar veel ouders zijn zelf te dom om te schijten. Die denken dat het wel kanquote:Op woensdag 4 september 2024 18:29 schreef maily het volgende:
[..]
Een kind van 9. Niet alleen hun brein maar ook hun lichaam is daar niet geschikt voor.
Dan kunnen ze amper een normale fiets besturen.
/rant
Imago ook maar zo een flut helmpje kan net verschil maken tussen leven en dood/hersenschade als je een stoeprandje kopt.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo’n helm voor zo’n e-bike is toch niets meer dan een fietshelmpje van een tientje? Helpt dat het imago van deze ‘fiets’ bij de jeugd om zeep?
Dat veiligheidsgedeelte betwijfel ik ook nietquote:Op woensdag 4 september 2024 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Imago ook maar zo een flut helmpje kan net verschil maken tussen leven en dood/hersenschade als je een stoeprandje kopt.
Voor fatbikes en misschien wel ebikes in algemene zin zou naast helmplicht een leeftijdsgrens verplicht gesteld moeten worden. Misschien wel 16+. Al heb je ook hordes kinderen die in het buitengebied wonen en dagelijks probleemloos veel tijd besparen waar ze anders een uur of meer zouden moeten fietsen naar school.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat veiligheidsgedeelte betwijfel ik ook niet
In het buitengebied zie ik nooit fatbikes. Die scheuren altijd over de fietspaden binnen de bebouwde kom en je hebt van die hangjeugd die er mee loopt te stunten in de winkelcentra.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor fatbikes en misschien wel ebikes in algemene zin zou naast helmplicht een leeftijdsgrens verplicht gesteld moeten worden. Misschien wel 16+. Al heb je ook hordes kinderen die in het buitengebied wonen en dagelijks probleemloos veel tijd besparen waar ze anders een uur of meer zouden moeten fietsen naar school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |