Ik kom er gemiddeld een keer per kwartaal, net als de afgelopen 45 jaar. Ben slank en gezond.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:
Oplossing: al die Amerikaanse snelvreetschuren per direct sluiten.
Wat is er Amerikaans aan kebab en shoarma toko's?quote:Op woensdag 4 september 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:
Omdat één iemand zich kan gedragen op een vetfiets wil dat toch niet zeggen dat dat een veilig vervoersmiddel is?quote:Op woensdag 4 september 2024 07:48 schreef asco het volgende:
[..]
Ik kom er gemiddeld een keer per kwartaal, net als de afgelopen 45 jaar. Ben slank en gezond.
Dus omdat bepaalde mensen zich niet kunnen beheersen moet ik maar gestraft worden?
Die werkwijze hanteert men al genoeg op allerlei andere vlakken.
Oh, ja: ook een mooie: gemeenten die beleid tegen overgewicht ontwikkelen maar tegelijk zo'n vreetplein openenquote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
De Food Court in Uden en die gelijksoortige verzameling zaakjes bij Geffen - Je kunt er van alles krijgen, behalve (min of meer) gezond eten.
Een broodje van Subway is het gezondste wat je daar in Uden kunt krijgen.
En wat een sfeer ook.
[ x ]
Het is niet gezond en het is geen brood.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
Dat het in Uden vlakbij een ziekenhuis (Bernhoven) ligt, daar kan je ook wat van vinden.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, ja: ook een mooie: gemeenten die beleid tegen overgewicht ontwikkelen maar tegelijk zo'n vreetplein openen
Stokbroodje gezond @Atypischquote:Op woensdag 4 september 2024 07:52 schreef Raw85 het volgende:
In m’n eigen omgeving zie ik vooral een flinke toename van wat kleinere broodjeszaken en niet per se van grote ketens als McDonalds of KFC. Maar broodjeszaken vallen dus blijkbaar ook in de categorie fastfoodrestaurant.
Naast die in Uden ligt een Van der Valk, dus als je een salade wil kan je daar ook terecht. Nou ja, verleden tijd, want het is nu een AZC.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
De Food Court in Uden en die gelijksoortige verzameling zaakjes bij Geffen - Je kunt er van alles krijgen, behalve (min of meer) gezond eten.
En wat een sfeer ook.
[ x ]
Denk niet dat deze toename te danken is aan Amerikaans fastfoodquote:Op woensdag 4 september 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:
Een oplossing voor welk probleem?quote:Op woensdag 4 september 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:
Ijszaken tellen ook mee. Volgens mij zijn die de laatste jaren ook als paddestoelen uit de grond geschoten net als bubble-tea zaakjes (volgens mij nog steeds de nieuwe witwasdekmantel) en al dan niet hippe vegan-lunchtentjes.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:52 schreef Raw85 het volgende:
In m’n eigen omgeving zie ik vooral een flinke toename van wat kleinere broodjeszaken en niet per se van grote ketens als McDonalds of KFC. Maar broodjeszaken vallen dus blijkbaar ook in de categorie fastfoodrestaurant.
Al die kebabrommel is ook pure armoede. Prima als je 1 of 2 van die zaken hebt maar als je hele binnenstad ermee bezaaid is... straalt nul uit.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk niet dat deze toename te danken is aan Amerikaans fastfood
Kebabtenten schieten als paddestoelen uit de grond in de grotere steden momenteel.
Overgewicht?quote:Op woensdag 4 september 2024 09:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een oplossing voor welk probleem?
Of al die achterlijke stroopwafelwinkels waar ze amper een normale stroopwafel verkopen...quote:Op woensdag 4 september 2024 08:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is er Amerikaans aan kebab en shoarma toko's?
Tegenwoordig heb je ook van die op Tiktok aangeprezen koekwinkels met koeken van een euro of 15 per stuk.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of al die achterlijke stroopwafelwinkels waar ze amper een normale stroopwafel verkopen...
Dat staat niet in de OP en het lijkt me ook verre van wenselijk om zo maar wat dingen te gaan verbieden. Mensen zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat ze naar binnen schuiven.quote:
quote:Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Omdat 1 iemand zich kan gedragen op een vetfiets wil dat toch niet zeggen dat dat een veilig vervoersmiddel is?
Tsjemigquote:Op woensdag 4 september 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of al die achterlijke stroopwafelwinkels waar ze amper een normale stroopwafel verkopen...
Die liberale gedachte werkt natuurlijk niet. Snelvreten zorgt dat je zo snel zoveel "eten" naar binnen werkt dat het signaal dat je genoeg gehad hebt te laat komt en je dus teveel eet. Dat heeft niets met eigen verantwoordelijkheid te maken maar met het bewust misbruik maken van menselijke eigenschappen voor commercieel gewin.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat staat niet in de OP en het lijkt me ook verre van wenselijk om zo maar wat dingen te gaan verbieden. Mensen zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat ze naar binnen schuiven.
Ik durf te gokken dat je bij het tankstation broodjes kan kopen die meer gezond zijn dan subway broodjesquote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
En wat een sfeer ook.
[ x ]
Je bent vergeten om 'voor de Ierse belastingsdienst' toe te voegenquote:Op woensdag 4 september 2024 08:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is niet gezond en het is geen brood.
Haha foodcourt...quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
En wat een sfeer ook.
[ x ]
5x meer suiker dan maximaal in normaal brood mag zitten: echtquote:Op woensdag 4 september 2024 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent vergeten om 'voor de Ierse belastingsdienst' toe te voegen
Het is een vreetplein, maar ja: alleen in het Engels klinkt het interessantquote:Op woensdag 4 september 2024 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha foodcourt...
Dat is een parkeerplaats waar toevallig wat tenten staan.
Ik zie sowieso geen plein...quote:Op woensdag 4 september 2024 10:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is een vreetplein, maar ja: alleen in het Engels klinkt het interessant
Hoe zou jij dit noemen?quote:Op woensdag 4 september 2024 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie sowieso geen plein...
Ik zou het eerder parkeerplaatsvreetschuur noemen oid.
'Food Court' promoot de boel wat lekkerder dan 'parkeerplaats met vreetschuren' of zo.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha foodcourt...
Dat is een parkeerplaats waar toevallig wat tenten staan.
Veel herrie en hangjeugd ook, in de avonduren.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Overigens: hoe kan een gemeenteraad denken: dit is een goed idee
Er zit niet vijfmaal meer suiker in dat "maximaal in brood" mag zitten.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
5x meer suiker dan maximaal in normaal brood mag zitten: echtwerk je voor Subway of zo?
Een 'x' als keer\maal gebruiken ook niet maar toch doe je het.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En wat is although?
Dat woord staat niet in mijn (Nederlandse) woordenboek.
Oplossing: mensen beter informeren over de gevaren van fastfood en de voordelen van gezond eten en hoe je dat op een goedkope/efficiënte/slimme/leuke manier kan doen. Het liefst begin je daar zo vroeg mogelijk mee en vooral op school.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:
*éénquote:Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Omdat 1 iemand zich kan gedragen op een vetfiets wil dat toch niet zeggen dat dat een veilig vervoersmiddel is?
Enige andere oplossing is een weegschaal bij de ingang plaatsen en iedereen met een BMI van, zeg >27 de toegang weigeren.
Als we die troep überhaupt niet toestaan hoeft er op school geen les over gegeven te worden en kan men zich op school bezig houden met lezen, schrijven en rekenen.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Oplossing: mensen beter informeren over de gevaren van fastfood en de voordelen van gezond eten en hoe je dat op een goedkope/efficiënte/slimme/leuke manier kan doen. Het liefst begin je daar zo vroeg mogelijk mee en vooral op school.
Dan kan iedereen die afweging zelf maken.
Zijn de meeste mensen daar niet al lang van op de hoogte? Ik denk niet dat "informeren" automatisch betekent dat mensen hun gedrag aanpassen. Ik doe zoveel dingen waarvan ik heel goed weet dat het niet per se gezond is.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Oplossing: mensen beter informeren over de gevaren van fastfood en de voordelen van gezond eten
Dan kan iedereen die afweging zelf maken.
No worriesquote:
Waarom zou je op school geen les moeten geven over gezond eten? Dat lijkt mij minstens net zo belangrijk als lezen, schrijven en rekenen.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als we die troep überhaupt niet toestaan hoeft er op school geen les over gegeven te worden en kan men zich op school bezig houden met lezen, schrijven en rekenen.
Echt: dat (neo)liberale gedachtegoed is compleet onnavolgbaar.
Ik denk dat het een combinatie van dingen is. Iedereen weet dat gezond eten goed voor je is, maar niet iedereen weet hoe je dat doet op een duurzame manier; goedkoop, leuk, efficiënt etc. En hoe eerder je die kennis meekrijgt en er mee oefent, bijvoorbeeld op school, hoe meer kans dat het een gewoonte wordt ipv van iets wat je in je achterhoofd hebt.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Zijn de meeste mensen daar niet al lang van op de hoogte? Ik denk niet dat "informeren" automatisch betekent dat mensen hun gedrag aanpassen. Ik doe zoveel dingen waarvan ik heel goed weet dat het niet per se gezond is.
Naast een snelvreetverbod ook een verbod op geld verdienen met beïnvloeden, graag. Echt: we hebben zoveel beters te doen met onze tijd en personeelstekorten in zinnige beroepen: onbegrijpelijk dat dit nog mag. Daarnaast zijn beïnvloeders data-ezels van Big-Tech en hardnekkige verspreiders van (medische) onzin.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je ook van die op Tiktok aangeprezen koekwinkels met koeken van een euro of 15 per stuk.
Een van de laatste dingen die ik in die richting meegekregen heb is een of andere Dubai-chocoladereep die ook ongeveer zo veel kost.
Je loopt naar de supermarkt en haal groenten en fruit? Ik snap dat niet iedereen een intellectueel is veel moeilijker dan dat is het echt niet. Waar het aan schort is de interesse in gezonde producten en wat er in overvloed is is gemakzucht.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:07 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van dingen is. Iedereen weet dat gezond eten goed voor je is, maar niet iedereen weet hoe je dat doet op een duurzame manier; goedkoop, leuk, efficiënt etc.
Dat ben ik wel met je eens ja. Sowieso vind ik het vreemd dat er op school ontzettend veel aandacht wordt besteed aan nutteloze zaken zoals Duits en Frans terwijl je mensen ook kan leren om (gezond) te koken.quote:En hoe eerder je die kennis meekrijgt en er mee oefent, bijvoorbeeld op school, hoe meer kans dat het een gewoonte wordt ipv van iets wat je in je achterhoofd hebt.
Die massa hype elke keer omdat men iets op Insta of TikTok hebben gezien komt me ook de keel uit.quote:
Een vriendin van mij is ook zo vaak van die dingen.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:27 schreef Eightyone het volgende:
Dat Fabel Friet, dat ook op die foto staat, heeft al hetzelfde ervaren.
Dat is ook maar doodgewone friet/patat met kaas erover.
Het lijkt me zo lastig om bij zulke zaken te bestellen dat ik er bij voorbaat al geen trek in heb, zelfs al is het heel erg lekker. Krappe zaakjes met nauwelijks stoelen, lange rijen, algehele onrust/hysterische kakelkippen om je heen.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is ook zo vaak van die dingen.
"Oh daar moeten we heen, heb ik op Insta gezien, schijnt heel lekker te zijn"
Sta je 1 uur in de rij voor een ijsje die ok is..
"Oh daar moeten we gaan eten, heb ik op Insta gezien, zo leuk!"
Komende half jaar al vol met reserveringen...
Precies, ik zit er ook niet op te wachten en heb nog niet echt een keer gehad dat ik dacht dat het de moeite waard was.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het lijkt me zo lastig om bij zulke zaken te bestellen dat ik er bij voorbaat al geen trek in heb, zelfs al is het heel erg lekker. Krappe zaakjes met nauwelijks stoelen, lange rijen, algehele onrust/hysterische kakelkippen om je heen.
Zeg gewoon: "Domme kut: ga iets zinnigs met je leven doen".quote:Op woensdag 4 september 2024 11:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is ook zo vaak van die dingen.
"Oh daar moeten we heen, heb ik op Insta gezien, schijnt heel lekker te zijn"
Sta je 1 uur in de rij voor een ijsje die ok is..
"Oh daar moeten we gaan eten, heb ik op Insta gezien, zo leuk!"
Komende half jaar al vol met reserveringen...
Volgende stap, Febo en Mac in de ziekenhuislobbyquote:Op woensdag 4 september 2024 08:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, ja: ook een mooie: gemeenten die beleid tegen overgewicht ontwikkelen maar tegelijk zo'n vreetplein openen
Neuh, ik eindig liever niet zuur en alleen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zeg gewoon: "Domme kut: ga iets zinnigs met je leven doen".
Brood heeft helemaal geen suiker nodig, het beste brood bak je zonder suiker.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zit niet vijfmaal meer suiker in dat "maximaal in brood" mag zitten.
Overigens zit er hedendaags zo'n 3 gram suiker op 70 gram aan broodgewicht. Dat is niet heel veel meer dan in het brood dat jij in de supermarkt of bij de bakker koopt. En bijvoorbeeld minder dan wat er in roggebrood zit. En dan hebben we het nogmaar
Verder ben ik überhaupt nog nooit bij een Subway binnen geweest. Maar dat betekent niet dat jij onjuistheden moet delen.
Wel divers en inclusief dankzij een Van der Valk hotel vol asielzoekers om de hoek.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
En wat een sfeer ook.
[ x ]
Tja, ik woon liever in Nederland dan in Noord Korea.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als we die troep überhaupt niet toestaan hoeft er op school geen les over gegeven te worden en kan men zich op school bezig houden met lezen, schrijven en rekenen.
Echt: dat (neo)liberale gedachtegoed is compleet onnavolgbaar.
Die krijgen waarschijnlijk beter eten dan wat er op dit vreetplein te krijgen is.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Wel divers en inclusief dankzij een Van der Valk hotel vol asielzoekers om de hoek.
Arabisch.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die krijgen waarschijnlijk beter eten dan wat er op dit vreetplein te krijgen is.
Bedankt voor het delen van deze nutteloze informatie en jouw verder irrelevante persoonlijke voorkeur.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Brood heeft helemaal geen suiker nodig, het beste brood bak je zonder suiker.
DIT STAAT NIET IN MIJN (NEDERLANDSE) WOORDENBOEK!!!!quote:Op woensdag 4 september 2024 13:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Arabisch.
En in de oude McDonalds in het centrum zit nu burgerzaak Take a Burger.
Zo dan.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van deze nutteloze informatie en jouw verder irrelevante persoonlijke voorkeur.
Ik heb de afgelopen weken wat vaker dan gemiddeld in Den Haag en Amsterdam rondgelopen, maar dat laaggeschoolde personeel spreekt geen Nederlands, wel Engels.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Goed voor de werkgelegenheid voor laaggeschoolde beroepen en het tegengaan van leegstand.
Of mensen er te vaak eten is hun eigen verantwoordelijkheid.
Nutteloze toevoegingen in een product hebben niets met persoonlijke voorkeur te maken, maar met gezond verstand.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van deze nutteloze informatie en jouw verder irrelevante persoonlijke voorkeur.
man man man, een jaar of 10 geleden had Sergio Herman in België zo een paar frituurtjes geopend, frituur maar dan volgens een sterrenkok..., veel betaald voor smakeloze friet en frietsnacks.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:27 schreef Eightyone het volgende:
Dat Fabel Friet, dat ook op die foto staat, heeft al hetzelfde ervaren.
Hier ging het om friet/patat met kaas en truffelmayonaise.
Voor veel mensen is het echt veel moeite. Die kunnen amper koken. En dan een lekkere, gezonde, snelle maaltijd met groenten maken is dan een hele klus.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Je loopt naar de supermarkt en haal groenten en fruit? Ik snap dat niet iedereen een intellectueel is veel moeilijker dan dat is het echt niet. Waar het aan schort is de interesse in gezonde producten en wat er in overvloed is is gemakzucht.
Het is wel een mooi voorbeeld van de degeneratie van de maatschappij als mensen dat al moeilijk vinden.quote:Op woensdag 4 september 2024 14:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het echt veel moeite. Die kunnen amper koken. En dan een lekkere, gezonde, snelle maaltijd met groenten maken is dan een hele klus.
quote:Op woensdag 4 september 2024 13:47 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de afgelopen weken wat vaker dan gemiddeld in Den Haag en Amsterdam rondgelopen, maar dat laaggeschoolde personeel spreekt geen Nederlands, wel Engels.
quote:Op woensdag 4 september 2024 13:35 schreef Dven het volgende:
DIT STAAT NIET IN MIJN (NEDERLANDSE) WOORDENBOEK!!!!
Ok.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
En wat een sfeer ook.
[ x ]
Het is absoluut niets anders dan jouw persoonlijke mening/voorkeur.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:56 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nutteloze toevoegingen in een product hebben niets met persoonlijke voorkeur te maken, maar met gezond verstand.
En wat zeiden ze toen je dat hen vroeg?quote:Op woensdag 4 september 2024 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus ik ben vooral benieuwd waar ze vandaan komen.
Aardbeien van Jan aan de overkant van de A50.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef Eightyone het volgende:
Vorig jaar kwamen er camera's, verder wordt er weinig meer over gezegd.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aardbeien van Jan aan de overkant van de A50.![]()
Hoe zit het tegenwoordig met de overlast bij het Foodcourt? In het verleden was er zwerfafval en geluidsoverlast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |