Dank je! Even gemakkelijk met namen lerenquote:Op maandag 2 september 2024 21:36 schreef Nostalgist het volgende:
Deelnemers:
Kelly (35) en Unu (31) Hij woont boven een winkel. Wonen niet samen.
Melani (58) en Hans (65) Hebben op Curacao gewoond. Met 30.000 euro teruggekomen.
Katja (37) en Roberto (39) Zijn al 9 jaar samen maar zijn geen stel.
Daniel (30) en Kisha (23) Wonen samen op 9 vierkante meter bij hun ouders.
Leroy (33) en Kaylee (30) Leroy heeft teelbalkanker gehad en woont nu bij Kaylee. Twee kinderen.
Dominique (24) en Eva (24) Wonen in een studentenhuis in Den Haag.
Ligging is wel heel mooi denk ik maar moet wel veel aan gebeuren.quote:Op maandag 2 september 2024 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lelijk huis eigenlijk
Doet me aan klinieken denken
Ik ben gewoon teveel een stadsmens denk ikquote:Op maandag 2 september 2024 21:45 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Ligging is wel heel mooi denk ik maar moet wel veel aan gebeuren.
Grappige is dat ik hem vorig zomer al opgeslagen had, maar toen was het in september verkocht, vervolgens kwam het in november weer in de verkoop.quote:Op maandag 2 september 2024 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lelijk huis eigenlijk
Doet me aan klinieken denken
Dat was wel een beetje awkward iddquote:Op maandag 2 september 2024 22:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Al die toekijkende vrouwen ... kom op dames! Er is niet zoiets van "mannenwerk en vrouwenwerk"
Jaquote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was wel een beetje awkward idd
Maar uiteindelijk werd er ook door de dames gesjouwd en dergelijke.
Ja, hoewel ik dat "bezemkast" verhaal over de slaapkamers van de kinderen van dat stel niet helemaal snap, dat lijkt gewoon een standaard jaren 80 tussenwoning?quote:Op dinsdag 3 september 2024 06:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze zijn wel aan het boksen over wie het zieligste is en wie het meeste de winst verdient en wie de ergste urgentie heeft...
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 3 september 2024 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik dat "bezemkast" verhaal over de slaapkamers van de kinderen van dat stel niet helemaal snap, dat lijkt gewoon een standaard jaren 80 tussenwoning?
Ben wel benieuwd wat zij doen als ze winnen, zeggen ze hun huidige woning dan op als het (sociale) huur is, of verkopen ze als het koop is?
Het idee is leuk, maar als je woonruimte hebt dan weet ik niet wat wijsheid is als je daar 5 jaar gratis mag wonen.
Een huis van 900K dat voor 250K verbouwd is, dat is zonder waardevermeerdering al ¤ 1.100.000 geen idee hoe wie dan ook van de koppels dat op eigen kosten zou kunnen betalen, een normale huur is al 5% van de waarde, dus dan praat je over ¤ 55.000 per jaar, ¤ 4.583 per maand.quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
En misschien mogen ze na die vijf jaar blijven, maar dan op eigen kosten?
Zulke getallen zeggen mij eerlijk gezegd niks... ben niet zo op de hoogte van huizenprijzen e.d.quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een huis van 900K dat voor 250K verbouwd is, dat is zonder waardevermeerdering al ¤ 1.100.000 geen idee hoe wie dan ook van de koppels dat op eigen kosten zou kunnen betalen, een normale huur is al 5% van de waarde, dus dan praat je over ¤ 55.000 per jaar, ¤ 4.583 per maand.
Ik heb niet het idee dat er iemand tussen zit die dat kan aftikken.
Ik had de fundalink gepost, het stond te koop voor 895.000, dus als je daar 250.000 bij telt kom je ruim boven de ¤ 1.100.000 uit.quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zulke getallen zeggen mij eerlijk gezegd niks... ben niet zo op de hoogte van huizenprijzen e.d.
Lijkt me wel naar als je weet na vijf jaar weg te moeten
Dat begrijp ik wel. Alleen ik weet niet wat een gemiddeld huis kost. Gezien ik me nooit in huizenprijzen heb hoeven verdiepen. Alleen ze leven vijf jaar geheel gratis. Dan kun ej toch sparen voor de aankomende kosten?quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had de fundalink gepost, het stond te koop voor 895.000, dus als je daar 250.000 bij telt kom je ruim boven de ¤ 1.100.000 uit.
En een huis van meer dan een miljoen is nou eenmaal ook duur in de huur.
Dat is wel wat je kunt verwachten bij zo'n spel. Bij Het Blok heb je al zulke sociale spelletjes, en die delen geen eens een huis. Laat staan als je het met zoveel mensen eens moet worden om smaak. Het is denk ik meer een soap dan een klusprogrammaquote:Op dinsdag 3 september 2024 21:14 schreef Leandra het volgende:
Ik vind Kelly en Unu nu al strontvervelend, met hun "televisie maken" gedrag, Kisha kan ik nog wel hebben, maar Daniël wil ook al te nasty "het spel spelen".
Ik hou daar niet van.
Een gemiddeld huis kost de helft van wat dit huis voor de verbouwing kostte, dit is gewoon een riante vrijstaande woning met een flinke tuin, dat kost een hoop geld, ook in Voorthuizen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Alleen ik weet niet wat een gemiddeld huis kost. Gezien ik me nooit in huizenprijzen heb hoeven verdiepen. Alleen ze leven vijf jaar geheel gratis. Dan kun ej toch sparen voor de aankomende kosten?
Ah dank je!quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een gemiddeld huis kost de helft van wat dit huis voor de verbouwing kostte, dit is gewoon een riante vrijstaande woning met een flinke tuin, dat kost een hoop geld, ook in Voorthuizen.
Na de verbouwing is het waarschijnlijk ongeveer 2½ tussenwoning waard.
En dat kunnen de meeste mensen simpelweg niet betalen, ongeacht of ze het moeten kopen of huren.
Ja, daar lijkt het wel op, jammer.quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is wel wat je kunt verwachten bij zo'n spel. Bij Het Blok heb je al zulke sociale spelletjes, en die delen geen eens een huis. Laat staan als je het met zoveel mensen eens moet worden om smaak. Het is denk ik meer een soap dan een klusprogramma
Met drie koppels zou het bijvoorbeeld rustiger verlopen. Deze groep is zo groot dat her solliciteren naar problemenquote:Op dinsdag 3 september 2024 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op, jammer.
Daarom vraag ik me vooral af wat dat stel met kinderen van plan is, die hebben immers een huis.quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah dank je!
Dan is het idd vanuit het winnen direct zoeken naar een volgende plek. Een soort wedstrijd dus om in de problemen te raken
De winnaars kunnen het niet verkopen, die worden geen eigenaar.quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ze het verkopen in die vijf jaar, wie krijgt het geld. De televisie of de winnaars...
Ja goede vraag! En die mensen hebben idd grote eisen aan hun woning. In mijn ogen wonen ze prima.quote:Op dinsdag 3 september 2024 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me vooral af wat dat stel met kinderen van plan is, die hebben immers een huis.
Ze mogen dan vinden dat de slaapkamers van de kinderen zo klein zijn dat het "bezemkasten" zijn, maar volgens mij zijn het vrij normale slaapkamers.
Ik weet niet of het een koophuis of huurhuis is, maar ben wel benieuwd wat ze daarmee willen doen als ze winnen.
Oh, okequote:Op dinsdag 3 september 2024 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De winnaars kunnen het niet verkopen, die worden geen eigenaar.
Talpa is de enige die het kan verkopen.
Dank voor deze analysequote:Op woensdag 4 september 2024 08:57 schreef Leandra het volgende:
Ik bedenk net dat Daniël en Unu degenen waren die dat bizarre L-vormige eiland wilden, en dat Katja degene was die de rest duidelijk maakte waarom dat L-eiland problematisch was, ongeacht het feit dat Kisha dezelfde reden al richting Daniël genoemd had en Kelly ook niet op die L zat te wachten.
Tel daar nog eens bij op dat Katja degene was die ze er op wees dat je dat eiland niet zomaar vlakbij de muur kunt zetten omdat er regels zijn over hoeveel ruimte er bij keukenkasten moet zijn (geen wettelijke regels overigens, maar je moet wel minstens 90 cm om een eiland heen kunnen).
Ik denk dus dat de afkeer van Daniël en Unu richting Katja zijn oorsprong in het keukeneiland verhaal heeft.
Plus dat ze een vrouw is die het wel snapt, dat is soms ook moeilijk.
Verder verwacht ik dat het feit dat Leroy niet op zijn eigen vrouw gestemd heeft nog wel een staartje krijgt, Kaylee wil daar echt wel uitleg over, en weet dan ook gelijk dat Leroy bespeeld wordt door Daniël en Unu en dat hij haar ook nog eens niet van op de hoogte houdt of hun plannen niet minstens bespreekt.
En het is vast de regie hoor, maar Melanie en Hans mogen van mij wel naar huis.
Als ze Hans er eerst uit stemmen gaat Melanie er een dag later achteraan, met haar verhaaltjes dat ze door het gedrag van de jongeren heen prikt.
Als je daar werkelijk doorheen prikt heb je er geen slapeloze nachten van.
Alles vrij neutraal, wat ook gewoon verstandig is voor een huis wat niet van jou is.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze tot een keuken komen!
Ja idd... sowieso wel verstandigquote:Op woensdag 4 september 2024 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alles vrij neutraal, wat ook gewoon verstandig is voor een huis wat niet van jou is.
ja ! Ik ookquote:Op woensdag 4 september 2024 20:48 schreef Leandra het volgende:
De keukenkopers lopen de slopers bij thuiskomst flink te fucken, dat kan ik wel waarderen
Sowieso al het feit dat dat gat ontstond, door het duo lomp en lomper, maar die Hans die dan ook nog even zijn "ik wist wel dat dit zou gebeuren" riedeltje afsteekt.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oef dat gat waar die vent in struikelt zo vraag je om gebroken botten
Ik vind dat sowieso niet de meest sympathieke man in het spel (naar mijn mening, voor zulke mannen ben ik een beetje allergisch) . Beste stuurman staat aan wal.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso al het feit dat dat gat ontstond, door het duo lomp en lomper, maar die Hans die dan ook nog even zijn "ik wist wel dat dit zou gebeuren" riedeltje afsteekt.
Had ze dan even gewaarschuwd, met je 40 jaar ervaring.
Ja, vervelende vent, alleen jammer dat ze nog niet snappen dat ze hem weg moeten stemmen, dan haar zijn vrouw er meteen achteraan, die blijft zeker niet in haar eentje, daar heeft ze het veel te zwaar voor.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind dat sowieso niet de meest sympathieke man in het spel (naar mijn mening, voor zulke mannen ben ik een beetje allergisch) . Beste stuurman staat aan wal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |