Ik kan hier ook geen onderzoeken over vinden. Misschien is er weinig onderzoek gedaan naar normaal gebruik van elektrische fietsen onder jongeren en veiligheid. Dat zou dan wel eens mogen gebeuren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit een enorm verschil in verkeersveiligheid maakt. Illegale, veel hogere snelheden natuurlijk wel, of sterk verminderd reactie vermogen zoals ouderen.
Maar ik zie graag onderbouwing als je wil stellen dat ebikes bij jongeren die hem normaal gebruiken veel onveiliger zijn
Ja, zo ben ik een half jaar geleden gaan solliciteren bij een bedrijf dat een uur lopen van de dichtstbijzijnde bushalte was. Wel goed voor mijn conditie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je kunt ook met het OV naar het werk, dat doet mijn rijbewijsloze collega ook. Ideaal? Nee, maar vele malen beter dan met je luie reet thuis op de bank te zitten en te verwachten dat de samenleving je wel in je levensonderhoud zal voorzien.
Ik als voetganger. Ze scheuren debiel hard. Zijn ook vaak van die dikke Tokkie'squote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb als autorijder zo'n ontzettende hekel aan die fatbikes en elektrische fietsen. Als je op 100 meter afstand een van die apparaten ziet aankomen weet je al dat je niet kunt afslaan want ze staan zo voor je.²
Zoals al gezegd, als jij een illegale handeling pleegt is je WA verzekering niet aansprakelijk en betaal je alsnog zelf.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:03 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Maar WA verz is niet verplicht, misschien tijd dat het verplicht wordt als het zelfs verplicht is voor scootmobiel.
Dat doet iedereen toch al? Ik wel, tenminste.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:53 schreef de_boswachter het volgende:
Iedereen op een fatbike van zijn/haar fiets trappen
Das waar.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, als jij een illegale handeling pleegt is je WA verzekering niet aansprakelijk en betaal je alsnog zelf.
Ok, allemaal wel leuk en aardig dat het vroeger minder comfortabel was maar is dat een reden om de hedendaagse jeugd uit te sluiten van dat comfort? Moeten ze dat eerst verdienen ofzo?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar heb je het over lange afstanden die kinderen naar school zouden moeten fietsen? Dus? 20 of 30 jaar geleden waren er toch ook geen elektrische fietsen. Bij mij op school zaten kinderen die 10 of zelfs 15 km moesten fietsen. Die deden dat de hele winter lang. Ze waren ook allemaal slank overigens. Op de slechtste dagen van het jaar werden ze wel eens met de auto gebracht of gingen ze met de bus.
De vraag is gewoon of het verantwoord is om een kind onder de 16 of 14 op een elektrische fiets te laten rijden, zelfs als deze niet opgevoerd is. (want 25 km/u is nog steeds best hard) En ik denk van niet. Noch in de stad noch in het dorp of ergens daartussen.
Dik niet per se maar het zijn eigenlijk altijd tokkies. De fatbike is kennelijk het tokkie statussymboolquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik als voetganger. Ze scheuren debiel hard. Zijn ook vaak van die dikke Tokkie's
Het probleem is niet de uitkering.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer je je als steuntrekker een fatbike kunt permitteren zijn de uitkeringen in Nederland duidelijk te hoog.
Alsof jij met 14 jaar niet zo'n fiets zou willen als je de kans had.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:51 schreef Fleischmeister het volgende:
Waarom hebben al die 14-jarigen überhaupt een fiets met trapondersteuning, mankeert deze hele generatie iets aan hun benen?
En het dan zo raar vinden dat ze allemaal moddervet zijn
Bijstand en een fatbike boeit me nog niet zo, maar dat je dat ding dan ook nog gaat opvoeren en daarmee in principe op een onverzekerde brommer rijdt is echt te achterlijk voor woorden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:05 schreef Mulle het volgende:
[..]
Je zal maar maandelijks 75 euro moeten missen op je bijstand omdat je te lui bent om zelf te fietsen
Saberso: wat doet iemand in de bijstand op een fatbike van meer dan 1000 euro?
Ik gun die pauperkids alle comfort van de wereld, maar als zij met hun stoere fietsen zichzelf de vernieling in rijden zal ik daar geen traan om laten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, allemaal wel leuk en aardig dat het vroeger minder comfortabel was maar is dat een reden om de hedendaagse jeugd uit te sluiten van dat comfort? Moeten ze dat eerst verdienen ofzo?
Overdrijf niet, ik zat 50 jaar geleden op de lagere school en ik had gewoon klasgenoten die op de fiets kwamen, met je 10 km lopen, grapjas.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
50 jaar geleden lag er hier niet eens asfalt. De ouderen zeggen hier dat de jongeren het zo makkelijk hebben omdat ze een fietspad hebben. Zij liepen elke dag 10km.
Een fiets is geen nieuwe uitvinding. Dat hadden opa en oma vroeger ook. Die wilden ook geen 10 km lopen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
50 jaar geleden lag er hier niet eens asfalt. De ouderen zeggen hier dat de jongeren het zo makkelijk hebben omdat ze een fietspad hebben. Zij liepen elke dag 10km.
Heeft niks met verdienen te maken. Iedereen verdient dat. Maar nu vraag ik jou: verdient een 14-jarige ook niet een ritje met zijn eigen comfortabele auto met airconditioning in elke tijd van het jaar? Dan zeg jij hopelijk: nee dat is levensgevaarlijk om een 14-jarige auto te laten rijden. En met de scooter? Dan zeg jij waarschijnlijk: dat is ook nog te gevaarlijk op die leeftijd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, allemaal wel leuk en aardig dat het vroeger minder comfortabel was maar is dat een reden om de hedendaagse jeugd uit te sluiten van dat comfort? Moeten ze dat eerst verdienen ofzo?
Al die kantoorlui kosten meer door bijvoorbeeld tegemoetkomingen voor een tesla dan mensen in de bijstand.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 10:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo zie je maar weer dat de bijstand best meevalt als ze op een dure opgevoerde fatbike kunnen rijden.
Godjakker wat een waanzinnige onzin!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Al die kantoorlui kosten meer door bijvoorbeeld tegemoetkomingen voor een tesla dan mensen in de bijstand.
Oja? Laat eens zien dan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Al die kantoorlui kosten meer door bijvoorbeeld tegemoetkomingen voor een tesla dan mensen in de bijstand.
Wat ijl jij nou weer?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:29 schreef Nober het volgende:
[..]
2950 euro voor alleen al een elektrische auto.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Godjakker wat een waanzinnige onzin!
Ja hoeveel belasting betalen die lui wel niet per maand. ITT dat werkeloze uitschot.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:59 schreef Nober het volgende:
[..]
2950 euro voor alleen al een elektrische auto.
Zeg voortaan meteen dat je hypocriet bent.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja hoeveel belasting betalen die lui wel niet per maand. ITT dat werkeloze uitschot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |