Leuk artikel maar zonder context zegt het niet zoveel. - Nope- of je zoekt er feiten bij met bron -quote:Het aantal jongeren tot 27 jaar met een bijstandsuitkering blijft stijgen, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS. Het is het zesde kwartaal op rij dat er sprake was van een toename in deze leeftijdsgroep.
Van de mensen met een uitkering is nu 10 procent jongvolwassene. Maar ook onder andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen met een uitkering: bij 27- tot 45-jarigen was het aantal bijstandsgerechtigden eind juni met duizend toegenomen.
Ook het aantal bijstandsgerechtigde 45-plussers was in het tweede kwartaal van dit jaar groter dan een jaar eerder. In die leeftijdscategorie hebben nu 229.000 mensen een uitkering. De verdeling van vrouwen en mannen in de bijstand is in de afgelopen tien jaar vrijwel onveranderd: ongeveer 57 procent is vrouw en 43 procent man.
Eind juni ontvingen in totaal 405.000 mensen een bijstandsuitkering. Dat is een stijging van 6.000 personen vergeleken met vorig jaar juni. Het is het vierde kwartaal op rij dat dit aantal stijgt.
https://www.nu.nl/economi(...)f-jaar-op.html#nujij
Dat zit er wel in ja. We moeten echt de lessen klokkijken en veterstrikken weer verplicht stellen op de basisschool.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef ReplaR het volgende:
Ze zitten in de bijstand omdat ze altijd te laat komen en ontslagen worden:
NWS / Scholieren regelmatig te laat omdat ze geen klok kunnen kijken
Je complottheorie lijkt me niet aannemelijk omdat CBS genoeg statistieken heeft over bijstand en migratieachtergrond, zoals hierquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals TS al aangeeft, is de kans aannemelijk dat dit voor een aanzienlijk deel mensen met een migratieachtergrond betreft. Zonder migratie, had dit percentage een waarschijnlijk een stuk lager gelegen. Maar dat zal men bij het politiek correcte CBS niet meenemen in het onderzoek natuurlijk, dat dient verdoezeld te worden.
Hoe komen al die jongeren dan opeens arbeidsongeschiktquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Een mogelijke oorzaak is de strengere eisen voor een Wajong uitkering, waardoor deels arbeidsongeschikte jongeren die voor de verandering een Wajong uitkering kregen nu in de bijstand komen.
Autisme, depressie, Syndroom van Down etc etc.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe komen al die jongeren dan opeens arbeidsongeschikt
Daar word je niet meteen arbeidsongeschikt van. Het probleem is vooral dat een hele hoop jongeren geen zin hebben om te werken en dan liever gaan steuntrekken. Dat de regels voor wajong strakker zijn is alleen maar goed. Jarenlang met wajongers gewerkt en dat waren overwegend uitvreters.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Autisme, depressie, Syndroom van Down etc etc.
Ben jij keuringsarts of waar haal je de expertise vandaan om te beoordelen of mensen met dit soort aandoeningen wel of niet deelarbeidsongeschikt zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daar word je niet meteen arbeidsongeschikt van. Het probleem is vooral dat een hele hoop jongeren geen zin hebben om te werken en dan liever gaan steuntrekken. Dat de regels voor wajong strakker zijn is alleen maar goed. Jarenlang met wajongers gewerkt en dat waren overwegend uitvreters.
Je moet keuringsarts zijn om te weten dat niet iedereen met ass of een depressie arbeidsongeschikt is?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben jij keuringsarts of waar haal je de expertise vandaan om te beoordelen of mensen met dit soort aandoeningen wel of niet deelarbeidsongeschikt zijn?
Dit heeft niets met een complottheorie te maken, wel met de realiteit. En zelfs de gegevens die jij hier deelt uit 2022, weten mijn post al op mooie wijze te bevestigen:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je complottheorie lijkt me niet aannemelijk omdat CBS genoeg statistieken heeft over bijstand en migratieachtergrond, zoals hier
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)wartaal%20van%202022.
Volgende keer beter zoeken.
...quote:Van de Nederlandse bevolking (tussen 18 jaar en AOW-leeftijd) ontving 4,2 procent een bijstandsuitkering op enig moment gedurende het eerste kwartaal van 2022. Onder migranten van Buiten-Europese herkomst is het aandeel met bijstand groter dan het gemiddelde. Met name migranten uit Marokko en overig Buiten-Europese landen ontvingen vaak bijstand: 20,4 en 17,7 procent.
Maar dit onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel van nu.nl, daar lezen we alleen over 'jongeren' en 'jongvolwassenen'. En men baseert zich op dit artikel van CBS dat vandaag is gepubliceerd. En ook daar wordt, zoals ik al aangaf, geen onderscheid gemaakt in achtergrond of afkomst.quote:Gemiddeld ontvangen de vijf grootste herkomstgroepen uit landen waarvandaan recent vluchtelingen naar Nederland zijn gekomen flink vaker bijstand dan gemiddeld. Het aandeel met een bijstandsuitkering is het hoogst onder personen geboren in Syrië. Met 50,4 procent is dit aandeel in het eerste kwartaal 2022 12 keer zo groot als het Nederlands gemiddelde. Van de vijf herkomstgroepen ontvingen Iraanse migranten het minst vaak bijstand (21,9 procent), maar dit percentage was wel bijna 2 keer hoger dan het percentage overig Buiten-Europese migranten met bijstand.
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:51 schreef Elan het volgende:
Sta er niet van te kijken, deze generatie jongeren is absurd zwak en lui.
Die gaan over dat oordeel en zijn er voor opgeleid. Wij zijn leken die daar niet over kunnen oordelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je moet keuringsarts zijn om te weten dat niet iedereen met ass of een depressie arbeidsongeschikt is?
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de ervaring heb dat er, met name in het verleden, heel veel wajongers waren die echt wel konden waren maar "wajong is kaolo hoger dan beetje minimumloon mefrouw heb adhd weettoch"
Jouw complottheorie is dat CBS dat soort gegevens bewust weglaat, terwijl mijn link het tegendeel laat zienquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een complottheorie te maken, wel met de realiteit. En zelfs de gegevens die jij hier deelt uit 2022, weten mijn post al op mooie wijze te bevestigen:
[..]
...
[..]
Maar dit onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel van nu.nl, daar lezen we alleen over 'jongeren' en 'jongvolwassenen'. En men baseert zich op dit artikel van CBS dat vandaag is gepubliceerd. En ook daar wordt, zoals ik al aangaf, geen onderscheid gemaakt in achtergrond of afkomst.
Ik zou mezelf geen leek noemen op dit gebied.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die gaan over dat oordeel en zijn er voor opgeleid. Wij zijn leken die daar niet over kunnen oordelen.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar hun verdere achtergrond. Komt dit omdat ze een bullshit studie hebben gevolgd. En zodoende nergens een baan kunnen vinden maar wel het ouderlijk huis moeten verlaten? Hoe is de etnische samenstelling van deze statistieken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:28 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Leuk artikel maar zonder context zegt het niet zoveel. Hoeveel % van deze jongeren hebben afgelopen jaren een verblijfsvergunning gekregen?
We kunnen natuurlijk doen alsof het een landelijk fenomeen is en dat Anna en Henk steeds vaker na de middelbare school voor een bijstandsuitkering kiezen, maar dat ligt niet voor de hand.
Nee hoor, in het artikel dat hierover geschreven is staat niets over achtergrond of afkomst. Jij moet vervolgens naar andere cijfers grijpen, uit 2022, maar daar gaat het artikel van nu.nl en dus dit topic niet over. En je probeert vervolgens mij standpunt weg te zetten als een 'complottheorie', waar dus helemaal geen sprake van is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jouw complottheorie is dat CBS dat soort gegevens bewust weglaat, terwijl mijn link het tegendeel laat zien
Jij stelt dat het doelbewust verdoezeld is zonder dat je de onderzoeksvraag weet. Ook publiceert het volgens jou politiek correcte CBS geregeld data over bijstand en migratieachtergrond of arbeidsparticipatie van (voormalig) statushouders. Dus je stelling komt op mij nogal complotterig over ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, in het artikel dat hierover geschreven is staat niets over achtergrond of afkomst. Jij moet vervolgens naar andere cijfers grijpen, uit 2022, maar daar gaat het artikel van nu.nl en dus dit topic niet over. En je probeert vervolgens mij standpunt weg te zetten als een 'complottheorie', waar dus helemaal geen sprake van is.
Er is ook gigantisch veel betekenisloos werk. Ja, logisch dat je dan een depressie krijgt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daar word je niet meteen arbeidsongeschikt van. Het probleem is vooral dat een hele hoop jongeren geen zin hebben om te werken en dan liever gaan steuntrekken. Dat de regels voor wajong strakker zijn is alleen maar goed. Jarenlang met wajongers gewerkt en dat waren overwegend uitvreters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |