Lastig te bepalen. Je kan wel ver van de boom gaan staan maar dan sta je midden op het voetbalveld zelf het hoogste punt te zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:35 schreef Akathisia het volgende:
Wat is eigenlijk de gevarenradius? Dus hoeveel meter moet je van die boom wegblijven?
Ja, dat dus... er moet iets van een optimale afstand zijn om enerzijds niet de inslag van het andere object in je donder te krijgen en anderzijds niet zélf het doelwit te zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Lastig te bepalen. Je kan wel ver van de boom gaan staan maar dan sta je midden op het voetbalveld zelf het hoogste punt te zijn
Nee mijn post was verwijderd en genote 🤣 Hier op dit forum meten ze nogal graag met twee maten. Moeten hun wetenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja ik was je voor he hihiiiiiiiiiiii 🤣🤣
Hoe verder van de boom, des te lager de gradiënt van de spanning (in V/m). Enerzijds wordt de cirkel steeds grote, anderzijds verdwijnt de lading in de bodem, richting grondwater. Het vochtgehalte van de bodem speelt ook een rol.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, dat dus... er moet iets van een optimale afstand zijn om enerzijds niet de inslag van het andere object in je donder te krijgen en anderzijds niet zélf het doelwit te zijn.
Maar vanaf welke afstand tot de boom wordt jij een interessant object voor de donder?quote:Op maandag 23 september 2024 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe verder van de boom, des te lager de gradiënt van de spanning (in V/m). Enerzijds wordt de cirkel steeds grote, anderzijds verdwijnt de lading in de bodem, richting grondwater. Het vochtgehalte van de bodem speelt ook een rol.
Mijn keuze zou zijn: NOOIT onder een boom, maar in een greppel/kuil/ hurkend en je voeten/benen tegen elkaar aan, om het spanningsverschil zo laag mogelijk te houden.
De donder is het probleem niet, de bliksem(inslag) geeft het risico. Afstand is niet in absolute waarde te geven. Wat ik al zei: laag blijven en voeten bij elkaar houden op.quote:Op maandag 23 september 2024 19:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar vanaf welke afstand tot de boom wordt jij een interessant object voor de donder?
Elektrocutie is niet het enige gevaar, vaak explodeert de boom door de plotse verdamping van sappen in het hout. Wie in de buurt staat kan door wegschietende brokstukken of vallende takken geraakt worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, dat dus... er moet iets van een optimale afstand zijn om enerzijds niet de inslag van het andere object in je donder te krijgen en anderzijds niet zélf het doelwit te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |