Je had een offerte moeten vragen, die vergelijken met de offerte online en een korting onderhandelen bij je garage. Je zal dan niet op de online prijzen uitkomen maar ergens in het midden uitkomen moet altijd lukken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:09 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Ik heb net 2 banden laten vervangen bij de lokale garage omdat ik ze aardig vind. Totaal was het 340 euro.
Als ik via een online shop dezelfde banden kies zijn ze inclusief montage 218 euro. Voor montage moet je het dan naar een montage partner sturen. Ik heb dit weleens in het verleden gedaan en dat ging prima.
Ik ben dus nu 122 euro duurder uit. Is dit gewoon marge voor de garage? Hoe kan er zo een groot verschil zitten?
Precies dit.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef Watuntrik het volgende:
Online verkopers doen wat tegenwoordig in moderne termen Drop Shipping heet. Die regelen alles via een bureautje met daarop een computer ergens op een klein kamertje. En hebben een Netwerk van handelsondernemingen "Whole Salers/Groothandels" en bandenboeren Meer niet. Vele doen het alleen als eenmanszaak en loopt het beter breiden ze met een mannetje of meer uit.
Jij besteld en rekent daar af, zij kijken welke groothandel het product kan leveren en zij geven de opdracht aan de groothandel het op x adres af te leveren. Dus het enige wat ze doen is cashen en administratief afhandelen. Daar zit zo weinig verbruik tussen dat ze flink onder de adviesprijs kunnen duiken want ze hebben nauwelijks onkosten.
[ afbeelding ]
De lokale garage, heeft groot pand (huur/hypotheek), veel apparatuur, gereedschap, energiekosten, personeel, eventueel onderdelen voorraad. en verzekeringen etc. etc. Dus voordat hij überhaupt één cent heeft verdient heeft hij misschien al ¤ 100.000 aan dood kapitaal geïnvesteerd waar mogelijk een financiering op rust met rente.
Dus van zijn verdienmodel moet hij dat allemaal betalen en een boterham overhouden om te kunnen eten. Om daar uit de onkosten te kunnen komen moet hij liefst nog boven de adviesprijs van het product verkopen.
Inderdaad, de leverancier van de garage is duurder, want voorraad en snel geleverd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:52 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Precies dit.
Maar ook : een garage heeft niet alles op voorraad en krijgt vaak diezelfde dag nog het onderdeel geleverd wat zij bestellen. Een deel van de kosten zitten in deze 'spoedlevering'.
Betreft een aircopomp, maar kunnen ook banden zijn.
Waar woon je dan?quote:Op zondag 8 september 2024 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik snap enkel even niet wie de banden monteert die je online hebt gekocht..... Je eigen garage? Stomme vraag wellicht maar woon al een tijdje niet meer in Nederland en waar ik woon is er niet ofweinig verschil tussen online kopen of bij de locale bandenboer.
Bij mijn garage zijn de banden een handeltje van een medewerker. Hij zal ze wel bij een andere leverancier bestellen, langere levertijd maar betere prijs.quote:Op zondag 8 september 2024 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kijk online wat banden ongeveer kosten. Kom ik er meestal wel uit met mijn eigen garage/bandenboer voor bijna hetzelfde bedrag, hooguit paar tientjes meer.
Vreemd genoeg heeft mijn garage mij banden ook wel eens zelf laten bestellen omdat hun leverancier veel duurder was. Deden zij de montage.
Woon in Manila, en arbeidsloon ligt op een dusdanig niveau dat - als je banden koopt - het altijd inclusief montage is. Klaar terwijl u wacht, 6 dagen per week open.quote:Op zondag 8 september 2024 14:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
Verder kun je op die sites direct kiezen bij welke garage die banden worden afgeleverd en reken je ook meteen af voor de montage die die garage rekent. En ja dat kan ook gewoon je eigen garage zijn als die is aangesloten bij die site.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |