abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2024 @ 10:35:23 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214897169
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:51 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
De woke wilt het zelfs verder doortrekken met you shall own nothing and be happy. Je mag niks meer bezitten. Ook je kinderen bwhoren toe aan de staat.
Bullshit, hou je wappiegeneuzel lekker in BNW.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214903796
https://npo.nl/start/seri(...)-lubach/seizoen-8_2/

Uitzending van vanavond ::over erfbelasting
pi_214903807
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:51 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
De woke wilt het zelfs verder doortrekken met you shall own nothing and be happy. Je mag niks meer bezitten. Ook je kinderen bwhoren toe aan de staat.
Ik heb nu een paar posts van je gezien. Het is een en al 'links is de schuld '. En 'woke neemt alles van je af'.
Get real man. Wij zitten daar niet op te wachten. Het zijn inhoudsloze kreten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214903981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:54 schreef Mickey49 het volgende:

Lubach zal wel niets te erven hebben dat hij voor is. /S
pi_214904515
quote:

Prima uitleg van Lubach. Zeker als de belasting op arbeid terug gaat vallen door vergrijzing kan je er de klok op gelijk zetten dat de erfbelasting in beeld komt als knop om aan te draaien. Overheid zal daarbij als bonus voordeel zien dat je vermogensongelijkheid dan direct meepakt.
pi_214905718
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb nu een paar posts van je gezien. Het is een en al 'links is de schuld '. En 'woke neemt alles van je af'.
Get real man. Wij zitten daar niet op te wachten. Het zijn inhoudsloze kreten.
Ach dat extreme gedachtegoed wordt genormaliseerd dat wel, in "Woke". Loop ergens een kantoorgebouw in van een multinational en de toiletten zijn tevens geschikt voor eenhoorns.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214905958
quote:

Altijd matig als iemand pro meer belasting is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214906667
Ik ben best rechts maar een erfenis is wel echt een ongekende bonus voor veel mensen. En vaak ook nog voor mensen die hun zooi al aardig op orde hebben, want mensen die met geld kunnen omgaan krijgen meestal ook weer kinderen die goed met geld kunnen omgaan.

Tegelijk maken kinderen met ouders die er niet veel van bakken op financieel gebied er zelf ook vaak een bende van.

In dat opzicht is dat genetische nadeel nog even wat versterken met gratis bonussen misschien toch niet zo heel rechtvaardig.
pi_214906923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ben best rechts maar een erfenis is wel echt een ongekende bonus voor veel mensen. En vaak ook nog voor mensen die hun zooi al aardig op orde hebben, want mensen die met geld kunnen omgaan krijgen meestal ook weer kinderen die goed met geld kunnen omgaan.

Tegelijk maken kinderen met ouders die er niet veel van bakken op financieel gebied er zelf ook vaak een bende van.

In dat opzicht is dat genetische nadeel nog even wat versterken met gratis bonussen misschien toch niet zo heel rechtvaardig.
Nurture is niet genetisch. Maar even lastig te doorbreken.
pi_214907487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nurture is niet genetisch. Maar even lastig te doorbreken.
Klopt maar inderdaad even lastig te doorbreken en wel degelijk een enorm nadeel voor mensen die in Nederland uit arme gezinnen komen. En dat zijn helaas ook vaak de mensen die niet goed met geld om kunnen gaan.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:13:08 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt maar inderdaad even lastig te doorbreken en wel degelijk een enorm nadeel voor mensen die in Nederland uit arme gezinnen komen. En dat zijn helaas ook vaak de mensen die niet goed met geld om kunnen gaan.
Dat wel of niet met geld om kunnen gaan is dan weer niet afhankelijk van waar je opgegroeid bent, meer van wat je geleerd hebt, en eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen die een minimuminkomen hebben beter met geld om kunnen gaan dan veel mensen met 3 keer modaal.

Als je van een minimuminkomen kunt rondkomen kun je wel degelijk uitstekend met geld omgaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:28:12 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214907818
Oh, en aanvullend: als je met een minimuminkomen niet rond kunt komen betekent dat niet automatisch dat je niet met geld kunt omgaan.

Als je met 3 keer modaal niet rond kunt komen echter...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214908123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat wel of niet met geld om kunnen gaan is dan weer niet afhankelijk van waar je opgegroeid bent, meer van wat je geleerd hebt, en eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen die een minimuminkomen hebben beter met geld om kunnen gaan dan veel mensen met 3 keer modaal.
wat je leert heeft vaak wel enig raakvlak met waar je wieg stond.
quote:
Als je van een minimuminkomen kunt rondkomen kun je wel degelijk uitstekend met geld omgaan.
Maar als je ineens meer geld krijgt, blijkt dit toch regelmatig tegen te vallen.
pi_214908516
quote:
Weet niet of het met cijfers te onderbouwen is, maar stel het klopt, dan:

quote:
Dan is dat geen reden om generaties die wel het goede voorbeeld geven, af te straffen met (hoge) erfbelasting. Integendeel; het geeft het goede voorbeeld als je laat zien dat afzien op de korte termijn (sparen/investeren/ondernemen/loslaten van oude patronen en milieus), voordeel op de lange termijn biedt. Wat dat betreft is erfbelasting een incentive om het geld over de balk te smijten en onder tafel door te schuiven (been there, received that).

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 06-09-2024 17:38:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214908950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Weet niet of het met cijfers te onderbouwen is, maar stel het klopt.
[..]
Dan is dat geen reden om generaties die wel het goede voorbeeld geven, af te straffen met (hoge) erfbelasting. Integendeel; het geeft het goede voorbeeld als je laat zien dat afzien op de korte termijn (sparen/investeren/ondernemen/loslaten van oude patronen en milieus), voordeel op de lange termijn biedt. Wat dat betreft is erfbelasting een incentive om het geld over de balk te smijten en onder tafel door te schuiven (been there, received that).
Dat voordeel is ongezonde ongelijkheid. Het is geen voordeel voor de samenleving. Evenmin als voor diegene die het als inkomen heeft gehad. Het is nutteloos in dat kader.
  vrijdag 6 september 2024 @ 17:18:21 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214909039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
wat je leert heeft vaak wel enig raakvlak met waar je wieg stond.
[..]
Maar als je ineens meer geld krijgt, blijkt dit toch regelmatig tegen te vallen.
Mwah, ik merk dat het ontbreken van de dreiging van een tekort het weldegelijk makkelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214912083
Erfbelasting is top, percentage zou hoger moeten zijn. Het is niet uit te leggen dat er mensen zijn die het beter kunnen hebben zonder ooit te werken, dan mensen die zich helemaal suf werken.
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 22:32:24 #143
236264 crew  capricia
pi_214912102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:30 schreef eenjongen... het volgende:
Erfbelasting is top, percentage zou hoger moeten zijn. Het is niet uit te leggen dat er mensen zijn die het beter kunnen hebben zonder ooit te werken, dan mensen die zich helemaal suf werken.
Waarom vind je werken zo heilig?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912130
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom vind je werken zo heilig?
Werken is niet heilig. Maar het draagt wel bij aan de maatschappij, terwijl je er richting de 50% belasting over betaald. Het contrast tussen dat vergeleken met het zeer lage percentage erfbelasting is raar.
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 22:37:31 #145
236264 crew  capricia
pi_214912137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:36 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Werken is niet heilig. Maar het draagt wel bij aan de maatschappij, terwijl je er richting de 50% belasting over betaald. Het contrast tussen dat vergeleken met het zeer lage percentage erfbelasting is raar.
Dus je vindt de belasting op arbeid te hoog.
Daar ben ik het mee eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912163
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus je vindt de belasting op arbeid te hoog.
Daar ben ik het mee eens.
Als je zo redeneert is elke belasting te hoog, maar de overheid heeft nou eenmaal geld nodig. Laat ik het zo zeggen. Zolang het percentage erfbelasting lager is dan dat op arbeid is het percentage erfbelasting te laag/het percentage op arbeid te hoog.
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 22:46:07 #147
236264 crew  capricia
pi_214912194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:41 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Als je zo redeneert is elke belasting te hoog, maar de overheid heeft nou eenmaal geld nodig. Laat ik het zo zeggen. Zolang het percentage erfbelasting lager is dan dat op arbeid is het percentage erfbelasting te laag/het percentage op arbeid te hoog.
En wat vind je van het percentage winstbelasting? Of het percentage in box 3, sparen en beleggen? Of uit aanmerkelijk belang, box 2.

Ik begrijp niet goed waarom je alleen vergelijkt met inkomstenbelasting.

Kun je me dat uitleggen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912217
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
En wat vind je van het percentage winstbelasting? Of het percentage in box 3, sparen en beleggen? Of uit aanmerkelijk belang, box 2.

Ik begrijp niet goed waarom je alleen vergelijkt met inkomstenbelasting.

Kun je me dat uitleggen?
Zeker, laten we het wel bij de belasting houden die je als particulier moet betalen, anders zijn we nog wel even bezig. Het perspectief waar ik vanuit denk is het toevoegen aan de maatschappij. Hoe meer je toevoegt, hoe lager het percentage in mijn ogen zou moeten zijn, dus belasting op arbeid<box3<erf. Simpelweg omdat je vermogen in box 3 vaak zelf (deels) hebt opgebouwd komt dat dus voort uit het bijdragen aan de maatschappij en zou dat dus maximaal zo hoog moeten zijn als erfbelasting. Arbeid voegt meer toe dan het winst uit je spaargeld of beleggingen etc. En even om het juiste beeld te schetsen, ik heb met alle 3 te maken gehad.
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 22:57:28 #149
236264 crew  capricia
pi_214912258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:50 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Zeker, laten we het wel bij de belasting houden die je als particulier moet betalen, anders zijn we nog wel even bezig. Het perspectief waar ik vanuit denk is het toevoegen aan de maatschappij. Hoe meer je toevoegt, hoe lager het percentage in mijn ogen zou moeten zijn, dus belasting op arbeid<box3<erf. Simpelweg omdat je vermogen in box 3 vaak zelf (deels) hebt opgebouwd komt dat dus voort uit het bijdragen aan de maatschappij en zou dat dus maximaal zo hoog moeten zijn als erfbelasting. Arbeid voegt meer toe dan het winst uit je spaargeld of beleggingen etc. En even om het juiste beeld te schetsen, ik heb met alle 3 te maken gehad.
Een erfenis wordt niet gezien als inkomen, maar wordt gewoon onderdeel van het vermogen.
Dus box 3.

Er is al erfbelasting. Dus een beetje vreemd om daar een soort inkomstenbelasting van te maken. Omdat jij vindt dat het weinig toevoegt aan de maatschappij.

Wie bepaalt trouwens wat iets toevoegt aan de maatschappij?
Je hebt namelijk arbeid, kapitaal, grond en ondernemerschap als de factoren die iets kunnen toevoegen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 september 2024 @ 22:57:28 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214912259
quote:
de Hoge Raad oordeelt dat dat onderscheid discriminerend is als het kind en de biologische vader wel goed contact hebben met elkaar.
https://nos.nl/l/2536128

Bijzondere uitspraak, nu moet de grens blijkbaar verlegd worden naar een vage definitie van ‘goed’ contact in plaats van een verifieerbare erkenning. Als het contact zo goed is, waarom zou erkenning dan een probleem zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')