abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:23:41 #176
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214814593
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 07:28 schreef Buendia het volgende:

[..]
De gevaren van de islam zijn blijkbaar dat er sommige Nederlandse jongeren, zoals deze Laura, vallen voor de extreme ideeën van IS.
Waar de meeste rechtse fokkers roepen: ze moet gestraft worden! (ben ik het mee eens) en Islam is een achtelijke godsdienst (ben ik het deels mee eens) denk ik dat we van het verhaal best iets kunnen leren. Waarom gaat een Nederlandse jongere naar Syrie om daar extreme acties te ondersteunen en hoe kunnen we dat in de toekomst voorkomen? (zonder alle moslims te deporteren)
Volgens mij gebruikt de politiek nu vooral de logica van het gezegde “Als Mohammed niet naar de berg kan, dan moet de berg maar naar Mohammed ”. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:16:54 #177
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214814819
Volgens mij is Laura alles behalve dom. Gehaaid om te krijgen waar ze zin in heeft en volkomen bereid daarbij letterlijk over lijken te gaan. Schijnheilig tot op het bot en een echte volgeling van de islam dus.
Die lacht zich kapot om de sukkels die zich zo gemakkelijk om de tuin laten leiden en heeft de tijd van haar leven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:59:47 #178
236264 crew  capricia
pi_214815111
Ze is ook wel echt een slachtoffer ook hè.

https://www.geenstijl.nl/(...)et-echte-slachtoffer
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:01:18 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214815130
Met Nederlands gaat het niet zo goed, zeker niet voor het vwo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214815142
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:59 schreef capricia het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe vaak heb je nou echt een VOG nodig? Bij bepaalde bedrijven als banken ja maar normale bedrijfsleven toch niet echt?
Ik heb nog nooit een VOG nodig gehad.
pi_214815612
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het puntje dat ze veel gaat kosten klopt wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214815950
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jeetje wat heb ik met haar te doen zeg...

Ik ben overigens 43 en heb echt nog nooit een vog of diploma hoeven overleggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214816068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jeetje wat heb ik met haar te doen zeg...

Ik ben overigens 43 en heb echt nog nooit een vog of diploma hoeven overleggen.
Same... (zelfs bij leeftijd :D )
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:59:20 #184
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_214816079
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:25 schreef Buendia het volgende:
Voor de rechtse fokkers: misschien is dit wel een film die de gevaren van de islam laat zien, is dat geen goed idee?
Theo van Gogh deed dat, did not end well.
The more debt, the better
pi_214816186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:02 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Hoe vaak heb je nou echt een VOG nodig? Bij bepaalde bedrijven als banken ja maar normale bedrijfsleven toch niet echt?
Ik heb nog nooit een VOG nodig gehad.
Bij mijn laatste 3 banen had ik 2 vog's nodig en een vgb. Zelfs voor minimumloon klantenservice bij een telecomboer heb je het nodig.
pi_214816220
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
McDonald’s zoekt altijd personeel anders.
pi_214816364
Kalifaathoer zou de lading al wat beter dekken. De term meisje past niet bij een dergelijke landverrader.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_214816403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bij mijn laatste 3 banen had ik 2 vog's nodig en een vgb. Zelfs voor minimumloon klantenservice bij een telecomboer heb je het nodig.
Hmm vreemd, misschien is het juist bij minimumloon soort baantjes?
Dat de kans daar groter is dat er tuig komt werken die klanten afbekken als ze een slechte dag hebben?
pi_214816435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Hmm vreemd, misschien is het juist bij minimumloon soort baantjes?
Dat de kans daar groter is dat er tuig komt werken die klanten afbekken als ze een slechte dag hebben?
Toegang tot geld en persoonsgegevens.
pi_214816496
quote:

[..]
Ik heb bij 2 Telecom boeren op de klantenservice gewerkt en heb geen vog hoeven overleggen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214816498
Waar ik echt niet bij kan is hoe ieder Nederlands historisch figuur die ook maar vaag wat met slavernij in de afgelopen 600 jaar te maken had verketterd wordt en eigenlijk moet iedereen zich heel schuldig voelen voor wat over over over grootpapa heeft gedaan, maar dit soort krengen een redemption arc op de nationale televisie zouden verdienen.
pi_214816523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb bij 2 Telecom boeren op de klantenservice gewerkt en heb geen vog hoeven overleggen.
Weet je het zeker? Het was maar 5 minuten werk en stelt echt geen kloot voor. Als je aan kinderen hebt zitten friemelen kom je niet meer aan de bak bij de kinderdagverblijf, maar bij Ziggo aan de telefoon kom je geen kinderen tegen dus veel plezier.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:16:09 #193
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214816652
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze beheerst in ieder geval haar d´s en t´s niet. ;)
(ben veroordeelT)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:22:49 #194
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214816698
quote:

[..]
Ik werk in de chemische industrie, ook een vog nodig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214816722
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Weet je het zeker? Het was maar 5 minuten werk en stelt echt geen kloot voor. Als je aan kinderen hebt zitten friemelen kom je niet meer aan de bak bij de kinderdagverblijf, maar bij Ziggo aan de telefoon kom je geen kinderen tegen dus veel plezier.
Dat weet ik heel zeker. Ik heb op de prepaid klantenservice van t mobile gezeten en op de abonnementen klantenservice van Debitel.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:19:54 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214817237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat weet ik heel zeker. Ik heb op de prepaid klantenservice van t mobile gezeten en op de abonnementen klantenservice van Debitel.
Debitel, dat was 1840 ofzo toch?
Bestond dat überhaupt nog deze eeuw?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214817300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Waar ik echt niet bij kan is hoe ieder Nederlands historisch figuur die ook maar vaag wat met slavernij in de afgelopen 600 jaar te maken had verketterd wordt en eigenlijk moet iedereen zich heel schuldig voelen voor wat over over over grootpapa heeft gedaan, maar dit soort krengen een redemption arc op de nationale televisie zouden verdienen.
Deze nieuwe ontroerende serie over Jan Pieterszoon Coen, die in een zoektocht naar zichzelf besloot naar verre oorden te reizen. Waarom koos hij ervoor slager van Banda te worden?
pi_214817641
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Debitel, dat was 1840 ofzo toch?
Bestond dat überhaupt nog deze eeuw?
Dat moet haast wel want volgens mij was ik 22 of 23 of zo dus dat is rond 2003 geweest schat ik zo in.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:26:04 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214817738
Ze kunnen haar beter op een schavot hijsen. Mogen wij eerst met tomaten gooien.
pi_214820736
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 07:28 schreef Buendia het volgende:

[..]
De gevaren van de islam zijn blijkbaar dat er sommige Nederlandse jongeren, zoals deze Laura, vallen voor de extreme ideeën van IS.
Waar de meeste rechtse fokkers roepen: ze moet gestraft worden! (ben ik het mee eens) en Islam is een achtelijke godsdienst (ben ik het deels mee eens) denk ik dat we van het verhaal best iets kunnen leren. Waarom gaat een Nederlandse jongere naar Syrie om daar extreme acties te ondersteunen en hoe kunnen we dat in de toekomst voorkomen? (zonder alle moslims te deporteren)
Kijk, zo word weer mooi om het ware pijnpunt heen gefietst.

De opzet wat vermoedelijk moet blijven hangen is ''het gevaar is dat sommige jongeren kwetsbaar kunnen zijn voor de extreme ideeën van een terreurgroep''.

Het is dus aan de jongeren zelf -en aan ons- om dat te voorkomen. Over de islam zelf, daar valt verder weinig te over te zeggen. Bij de islam zelf, daar kun je maar moeilijk de verwijten neer leggen. Het is, zoals moslims bekend staan, zeker nooit de schuld van hun, of de religie en ideologie die zij aanhangen. Het is altijd ''wat anders'', het is meestal kwetsbaarheid, uitzichtloosheid, vermeende discriminatie, waarbij veelal met de vinger naar de andere kant (lees; de westerse samenleving) wordt gewezen als boosdoener, wanneer jongeren hun heil vinden in de dingen waarop de islam zn funderingen gebouwd heeft en welke koers het vaart.

Mja, je zegt heel stoer dat je het deels een ''achterlijk godsdienst'' vindt, maar dat de islam een gewelddadige profeet en een boek waar een rechtvaardiging / motivatie voor geweld als belangrijke fundering elementen heeft, waarmee het in de kern al een extremistisch struikelblok is dat dient dan verder niet vermeld te worden, want -godverhoede- dan scheer je alle aanhangers van deze ideologie over dezelfde kwade maar kritische en feitelijke kam, en dat is dan weer zeer vervelend voor de ''onschuldige'' mensen die deze zelfde gewelddadige ideologie aanhangen in een ''gematigde'' vorm. Zeker vervelend ja, maar het punt is dus wel, zoals we nu al zo vaak hebben gezien, dat het pad van ''gematigd'' naar ''extremistisch'' binnen in de islam goedbeschouwd een open deur genoemd mag worden. En over het algemeen; een open deur met één richtings verkeer. Zo werkt dat in de islam, in (streng)islamitische landen staat de doodstraf op afvalligheid bijvoorbeeld. En zo werkt het in extremistische contreien, eenmaal binnen, is het erg moeilijk om weer naar buiten te gaan/komen, mocht men dat willen. Laura H. mag blij zijn dat ze nog leeft, maar daar staat tegenover dat ze nu aan veel kanten wordt uitgekotst.

Als er iets van dit verhaal geleerd kan worden, dan is dat -zo hoop ik- dit bovenstaande.

Maar ik waag het te betwijfelen. Ik denk niet dat deze serie de problematische kern van de islam zal belichten waarbij een islamitische terreurgroep zoals IS in al zn barbaarse ''glorie'' hun versie van de heilige islamitische profeet en heilige islamitische geschriften in de praktijk ten uitvoer aan het brengen zijn en hoe aanlokkelijk die gestoorde zooi kan werken. Het zal vermoedelijk vooral gaan over datgene wat ik interpreteerde van jouw antwoord; ''het gevaar is dat sommige jongeren kwetsbaar kunnen zijn voor de extreme ideeën van een terreurgroep''. De islam zal wel genoemd en benoemd worden, want voor de moslim(a) zijn er veel mooie dingen en ach; dat er extremistische terreurgroepen zijn die zich beroepen op Allah, dat weten we allemaal zo onderhand wel. Vreemd genoeg halen we al ''ach ja'' zeggend onze schouders daarover op. Tis nu eenmaal zo. Het is normaal toch? Overal zie je wel extremisme. Toch? Als het even mee zit zien we nog beelden van blanke kaaskoppen die laten weten wat voor ''achterlijke godsdienst'' ze de islam vinden, haar kwetsend. Boze Geert erbij. En hoppakee, als kwetsbaar meiske door die open deur heen, weg van de racisten & de haters, richting de open armen van diegene die zeggen dat ze begrip hebben en dat zij de waarheid (voor haar) in pacht hebben. Nou, blijkt allemaal toch niet zo mooi. Drama, ellende. Als einde zal ze in haar eigen verhaal als persoonlijke overwinning haar eigen heldin zijn die toch van alle kanten weer naar boven heeft weten te boksen.

Hebben we onze les weer geleerd; jongeren zijn kwetsbaar, maar blijf in jezelf geloven en wees vergevingsgezind want iedereen kan verkeerde keuzes maken. En de islam is prachtig, zolang je maar niet te kritisch naar het hoe en waarom van de kern kijkt en al het extremisme -daaruit voortvloeiend- afkeurt.

- En ik benadruk hierbij dat we het hier nu alleen hebben over terreur uit islamitische hoek (met daarbij het sympathiseren en verheerlijken daarvan), alle andere ''voor-ons-niet-zo-leuke'' islamitische dingen (zoals het schenden van de UVRM, ongelijkheid man/vrouw, homohaat, de verschillende zienswijzen in eer en respect, de agressieve toon van de opdringerigheid, bemoeizucht en veroverings gezindheid) laat ik maar even achterwege hier, maar die zijn an sigh al erg en zorgelijk genoeg om terecht te spreken van een ''gevaar'' hier in het westen als het om de islam gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')