abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216962006
https://www.intertoys.nl/tomy-verrassingseieren
Deze waren hier echt een mega hit. Verder de fisher price kassa, idd een blokkentoren en loopfiets. Waar ze bij anderen veel mee speelde maar wij niet in huis hebben gehaald omdat ze al zoveel had is zo'n ding:
pi_216964010
Mijn dochter is over twee weken jarig. Wij geven haar zelf een (zelf opgeknapt) keukentje en marktkraampje compleet met belachelijk veel accessoires. Vind ik zelf ook gewoon heel leuk. O+

Schommeldier, loopauto, klimrek en ballenbak heeft ze al. Allemaal overigens een succes. Dus ik vraag als grotere cadeaus de stapelstein stapstenen, dan kan ik die later zelf aanvullen voor een complete set. Smartmax is trouwens ook erg leuk, als je dat nog niet hebt. En wij hebben gewoon ook al een set Connetix. Kan ze zelf nog niet mee bouwen, maar het is al wel leuk samen te spelen en ik hou wel van speelgoed waar ze juist later (hopelijk) ook nog mee wil spelen.

Ze zou zelf overigens vooral blij worden van een rol
keukenpapier die ze helemaal op mag scheuren.
pi_216970643
Ohh Smartmax is ook een goede idd!
pi_216970826
Grote bak duplo is hier al heel lang leuk.
pi_216971463
Hier toen inderdaad een keukentje van de IKEA gegeven, goed om te oefenen met staan. We hadden er wat oud keukengerei van ons in gelegd, zodat ze met houten pollepels en plastic bakjes kon spelen. Die trok ze daardoor ook minder uit onze eigen keuken. Daarbij een paar van die pluchen eetdingetjes van de IKEA ook, was hier een hit. En er wordt af en toe nog steeds mee gespeeld, vooral in combinatie met cappuccino’s maken uit de koffiemachine. 🤣
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 19:55:15 #281
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217011571
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
pi_217011795
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!

Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
pi_217011929
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.

Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.

Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar. :o
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.

Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen. O+
pi_217012249
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten

En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:45:58 #285
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012426
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:06 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!

Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
pi_217012541
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).

En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:55:58 #287
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:13 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.

Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.

Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar. :o
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.

Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen. O+
Dankjewel! Wij hebben best veel zelf gekocht (het heeft 5+ jaar geduurd om zwanger te worden), de doeken gebruiken wij ook voor van alles. Op het verschoonkussen, als "kussen", als droog/lekdoek voor de flesjes. Ideale dingen! Knisperboekjes is idd een goede,zag ik al voorbij komen.

1 jaar alweer bijna, en wat een verschil met een paar dagen oud in ontwikkeling zie je dan, als je er aan terug denkt! Althans, dat zou ik mij voorstellen
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 20:58:34 #288
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:52 schreef eponine het volgende:

[..]
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).

En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
Dat momentje is wel een goede idd, want wat doe je verder met een kleintje die vrijwel alleen maar drinkt en slaapt?
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 21:00:14 #289
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten

En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
Cadeaukaarten zijn nooit weg idd :D
pi_217012978
Gefeliciteerd @_UserName_!

Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.

Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:02:22 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217013824
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik zou echt geen idee hebben :D kleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf :D
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam :r).
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 22:30:02 #292
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217014359
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd @:_UserName_!

Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.

Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 22:34:45 #293
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217014459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Ik zou echt geen idee hebben :D kleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf :D
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam :r).
Alles daarvan heb ik alles al wel, best erg eigenlijk :D

Ik denk dat ik inzet op voel/knisper/speelboekjes, volgens mij komt mini niks te kort
pi_217014737
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:30 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
Die van ons is om 10:37 geboren, bij de lunch zat m'n vriendin al aan de filet americain en Tonijnsalade en die avond ben ik langs de MC gereden. Dat alles terwijl we de nacht moesten blijven, maar ze hadden wel gekkere dingen gezien dat een Big Mac-menu op de kamer :+

Maar die eerste weken word je gewoon enorm geleefd. Onze kraamhulp ging ook altijd rond de lunch weer weg, dus die kookte niet. M'n schoonmoeder heeft heel veel voor ons gekookt (woont ook in hetzelfde dorp als wij, dus dat is wel makkelijk) en dus die thuisbezorgd-bon, dat was wel echt een godsgeschenk allemaal.
pi_217016289
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.

Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
  Redactie Frontpage woensdag 12 maart 2025 @ 07:31:39 #296
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217016386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 06:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.

Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
Wij hebben een speelmat, babygym, stoffen rammelaars, muziekknuffels, bijtring, een mobiel boven de box.. We zijn aardig voorzien, maar de knisperboekjes wil ik graag in huis halen :)

Of dingen die bewegen, goed voor hand-oog coördinatie :)
pi_217020510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgen :+ Die vindt ze ook heel erg leuk.
Ja, die Alpaca heb ik ook gekocht een tijd geleden toen die in de aanbieding was. Heb ook nog zo'n Vtech rijdend aap, maar zit nog in de verpakking net als de Alpaca.

Ze doet nu een soort kruising tussen tijgeren en kruipen, maar er zit in ieder geval beweging in, haha.

Loopfietsje is inderdaad een leuke suggestie. Bedankt beiden!
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Redactie Frontpage zondag 16 maart 2025 @ 08:19:33 #298
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217068522
De kleine Jyske is vandaag 9 dagen oud jong. Kraanwerk afgesloten en gister de eerste dag zonder. En het gaat goed! De kleine zat na 7 dagen op geboortegewicht en na 5 dagen al de navelstreng er af. We leren haar steeds beter kennen en het is soms lastig zoeken maar des te leuker het te vinden!
pi_217169197
Onze baby is vrijdag 1 jaar geworden dus ik kom hier gedag zeggen.

We hebben nog 2 zomer kinderen dus hadden ons ingesteld op een binnen verjaardag, maar wat een weer. Beide feestjes (gesplitst ivm drukte binnen, maar ook voor de kleine) lekker buiten kunnen houden in het zonnetje.
Ze is enorm verwend en werd super hyper van haar Skippydier. :D
Vanochtend haar verjaardag gevierd op de opvang, ik de eerste dag zonder kolf op het werk. Nu op naar alle dreumes avonturen!

Myraela jij ook nog proficiat met de datumgenoot!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 13:44:21 #300
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217175282
Onze baby ging vandaag voor het eerst naar het kdv, 2 uurtjes wennen. Ze ging voorheen altijd naar een gastouder.
Ik vertelde dat ze in de ochtend altijd veel slaapt en toen gaf de begeleidster aan dat als ze zou slapen, ze gewoon kon blijven slapen, en dat zij dan wel een berichtje zouden sturen als ze wakker was geworden.
Heeft ze daar 3,5 uur geslapen :') . Ze moest toen wakker gemaakt worden want blijkbaar slaapt het daar heel lekker :P
De 45 minuten dat ze wakker was had ze het ook naar haar zin dus het was geslaagd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')