abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:34:25 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214786237
https://english.news.cn/e(...)2ce2aef2f8b7b/c.html

quote:
BERLIJN, 23 augustus -- Meng Meng, een 11-jarige vrouwelijke reuzenpanda in Zoo Berlijn, is bevallen van een tweeling, zo maakten de dierentuinautoriteiten vrijdag bekend.

"Het langverwachte tweede nageslacht van Meng Meng werd op donderdag om 13:03 en 14:19 geboren in de Panda Garden van Zoo Berlijn," aldus de dierentuin in een persbericht.

Beide welpen maken het goed en worden liefdevol verzorgd door hun moeder en het ervaren panda-team, dat 24 uur per dag klaarstaat. De welpen wegen respectievelijk 169g en 136g en zijn ongeveer 14cm lang.

"Net als andere grote beren worden reuzenpanda's bijna naakt, doof, blind en roze geboren. De typische zwart-witte panda-markeringen ontwikkelen zich pas later. Het geslacht van de welpen is nog niet met zekerheid vastgesteld," zo staat er in het bericht.

Omdat reuzenpanda's meestal slechts één welp grootbrengen wanneer ze een tweeling krijgen, heeft Zoo Berlijn besloten om Meng Meng actief te ondersteunen bij het grootbrengen van haar welpen, in nauwe samenwerking met de experts van de Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding.

"Wij zijn verheugd dat we twee ervaren collega's van de Chengdu Panda Base aan onze zijde hebben om voor de welpen te zorgen. Met ongeveer 20 geboorten per jaar hebben zij veel meer ervaring en kunnen zij de ontwikkeling van de welpen beter inschatten," zei bioloog en panda-curator Florian Sicks.

Meng Meng arriveerde in 2017 vanuit China. In augustus 2019 beviel ze van de allereerste tweeling panda-welpen, Meng Xiang en Meng Yuan, in Duitsland. De tweeling werd afgelopen december teruggestuurd naar China.

Meng Meng werd op 26 maart kunstmatig geïnsemineerd na intensieve observatie en zorgvuldige voorbereiding door een internationaal team van experts.

De eerste tekenen van een succesvolle zwangerschap verschenen op 11 augustus, toen er tijdens een echo twee hartslagen werden gedetecteerd. Slechts 11 dagen later werden de tweeling geboren, na een draagtijd van 149 dagen.

De dierentuin zei dat de inmiddels ervaren moeder meteen na de geboorte wist wat ze moest doen. "Ik ben opgelucht dat de twee gezond geboren zijn. De kleintjes lijken levendig en moeder Meng Meng zorgt uitstekend voor haar nageslacht," zei directeur van Zoo en Tierpark Andreas Knieriem.
De eerste panda OOIT in Europa die 2x is bevallen van een tweeling. Jammer van de manier waarop het is gegaan, maar wel een mijlpaal.
De vorige tweeling mag als het goed is binnenkort weer naar Duitsland toe.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214786262
Chinese propaganda :')
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:40:53 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214786283
Panda's zien er lief uit :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214786368
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:55:04 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214786397
quote:
84s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:40 schreef Starhopper het volgende:
Panda's zien er lief uit :)
als ze mensen niet in stukken zouden scheuren, zou ik er heel graag 1 willen knuffelen :'(
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:30:39 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214787947
quote:
panda's zijn een beetje mislukt hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')