Dit inderdaad. De omstandigheden in Panama waren vele malen raadselachtiger.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit is echt totaal niet Panama again. Man flikker toch op. Gewoon iemand die weer eens onvoorbereid ging wandelen. Pech en jammer, door.
Zijquote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is het onzin? Deze persoon kan zich goed voorstellen dat zoiets zomaar kan gebeuren. Dat is het enige wat hij beschrijft.
Misschien dus ook bij deze vrouw.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)inde-helse-zoektochtquote:Dochter gevonden Brigitte op Samos reageert: 'Einde helse zoektocht'
De dochter van de Nederlandse Brigitte van Gennip, die gisterenochtend overleden werd gevonden op het Griekse eiland Samos, reageert in een verklaring op de vondst van haar moeder. De 65-jarige Brigitte uit Amsterdam werd sinds vorige week donderdagochtend vermist.
"Mijn lieve moeder is gevonden. Ik ben opgelucht dat er een einde is gekomen aan de helse zoektocht die we de afgelopen week hebben doorleefd. We hebben eindelijk een antwoord. Dat ze niet meer in leven is, is een onbeschrijfelijk soort verdriet", schrijft dochter Malou in een verklaring.
Dagenlange zoektocht
Al dagenlang zochten familieleden, een droneteam en de reddingshondenbrigade mee met de Griekse hulpdiensten naar de vermiste Brigitte. Gisteren werd het lichaam van Brigitte gevonden. Het is nog niet bekend hoe de vrouw om het leven is gekomen.
De 65-jarige vrouw was op vakantie met een vriendin van haar, toen ze vorige week donderdagochtend verdween in de buurt van het plaatsje Pythagorion, dicht bij de Tunnel van Eupalinos, een beroemd aquaduct uit de 6de eeuw voor Christus.
"Ik ben diep geraakt door alle steun en lieve woorden", reageert Malou onder andere op de crowdfunding voor de zoektocht waarmee ruim 49.000 euro werd opgehaald.
De dochter van Brigitte licht in de verklaring ook toe hoe dit geld uitgegeven gaat worden. De hulpteams en hun onkosten worden hiervan betaald en alles wat overblijft wil ze schenken aan lokale vrijwillige hulpdiensten, 'die sinds donderdag vrijwel onafgebroken hebben gezocht'.
"Nu wil ik mijn moeder zo snel mogelijk terugbrengen naar Nederland, zodat we haar het liefdevolle afscheid kunnen geven dat ze verdient."
Dekt dat dit soort zoektochten?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:53 schreef TAmaru het volgende:
Toch wel reclame voor een reisverzekering dit verhaal, als je aan die crowdfunding denkt. Ben blij dat ik er één heb met redelijk goede voorwaarden voor die vijf tientjes per jaar.
Die twee studentes gingen niet onvoldoende voorbereid op stap wil je zeggen? Ik kan me herinneren dat ze niet wisten dat hun wandelroute op de top eindigde en doorliepen de wildernis in omdat ze dachten een rondje te lopen. Ze hadden aan hun omgeving ook niet laten weten welke wandeling ze gingen doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit is echt totaal niet Panama again. Man flikker toch op. Gewoon iemand die weer eens onvoorbereid ging wandelen. Pech en jammer, door.
Bij mijn verzekering staat er:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:19 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dekt dat dit soort zoektochten?
Blijf ik ook een vreemd verhaal vinden. Er zijn talloze zoektochten naar mensen in het buitenland maar ik heb nog nooit een artikel voorbij zien komen waarin het over de kosten ging. Of dat hebben ze altijd weggelatenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 06:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bij mijn verzekering staat er:
Je wordt vermist of je krijgt een ongeval
De noodzakelijke opsporings-, reddings- en bergingsacties die door of namens de bevoegde overheidsinstanties worden uitgevoerd. Deze kosten zijn alleen verzekerd als:
- de actie een redelijke kans heeft op succes; en
- er een redelijke kans is dat je nog in leven bent.
Ik denk dat dat hier wel allemaal van toepassing is.
Sowieso vreemd dat die hulpdiensten betaald moeten worden daar, want ik kan me niet voorstellen dat wij in Nederland mensen een rekening zouden sturen voor de opsporing van een vermist persoon.
Dat staat er niet. De hulpdiensten die vanuit Nederland overgekomen zijn worden betaald met de crowdfunding. Dat is een kostbare bedoeling om alle mensen, dieren en materiaal naar zo'n eiland te vervoeren en te laten blijven gedurende meerdere dagen. Alles wat er van die 50k overblijft gaat naar plaatselijke instanties. Dat is puur een gift en blijk van waardering voor de inzet ter plaatse en heel goed dat de dochter van deze vrouw dit toelicht, want er zijn altijd van die jankers die denken dat zo'n nabestaande er met de buit vandoor gaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 06:14 schreef TAmaru het volgende:
Sowieso vreemd dat die hulpdiensten betaald moeten worden daar, want ik kan me niet voorstellen dat wij in Nederland mensen een rekening zouden sturen voor de opsporing van een vermist persoon.
Nee dat denk ik niet hoor dat ze er met het geld vandoor gaan. Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat staat er niet. De hulpdiensten die vanuit Nederland overgekomen zijn worden betaald met de crowdfunding. Dat is een kostbare bedoeling om alle mensen, dieren en materiaal naar zo'n eiland te vervoeren en te laten blijven gedurende meerdere dagen. Alles wat er van die 50k overblijft gaat naar plaatselijke instanties. Dat is puur een gift en blijk van waardering voor de inzet ter plaatse en heel goed dat de dochter van deze vrouw dit toelicht, want er zijn altijd van die jankers die denken dat zo'n nabestaande er met de buit vandoor gaat.
Het leed is al erg genoeg voor de nabestaanden.
Nou, dat leest niet als opsporing door zoekteams die vanuit NL worden ingevlogen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 06:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bij mijn verzekering staat er:
Je wordt vermist of je krijgt een ongeval
De noodzakelijke opsporings-, reddings- en bergingsacties die door of namens de bevoegde overheidsinstanties worden uitgevoerd. Deze kosten zijn alleen verzekerd als:
- de actie een redelijke kans heeft op succes; en
- er een redelijke kans is dat je nog in leven bent.
Ik denk dat dat hier wel allemaal van toepassing is.
Nederlandse teams worden vaak ingeschakeld vanwege jarenlange expertise én - zo vul ik even in - omdat het in het geval van een Nederlandse vermissing makkelijker communiceren is met familie/vrienden. Zo'n organisatie als Signi zal best tot een bepaald level kosteloos iets kunnen doen/betekenen. Maar als je dat op wil schalen met meer experts/honden etc. zal daar een kostenplaatje aan hangen. Logisch toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef TAmaru het volgende:
Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?
Op zich wel, maar wel raar dat die dus alleen beschikbaar zijn voor rijkere mensen of mensen die aan crowdfunding doen. Je zou denken dat dat stichtingen zijn die vanuit donaties betaald worden of deels gesteund worden door de overheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederlandse teams worden vaak ingeschakeld vanwege jarenlange expertise én - zo vul ik even in - omdat het in het geval van een Nederlandse vermissing makkelijker communiceren is met familie/vrienden. Zo'n organisatie als Signi zal best tot een bepaald level kosteloos iets kunnen doen/betekenen. Maar als je dat op wil schalen met meer experts/honden etc. zal daar een kostenplaatje aan hangen. Logisch toch?
In dit geval hebben die haar niet gevonden, dus ze hebben haar zeker niet op tijd gevonden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet hoor dat ze er met het geld vandoor gaan. Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?
Zo'n organisatie bulkt echt niet van het geld hoor. Het zijn vaak mensen die met een goed hart dit werk doen (naast een andere baan). Zie ook deze docu:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich wel, maar wel raar dat die dus alleen beschikbaar zijn voor rijkere mensen of mensen die aan crowdfunding doen. Je zou denken dat dat stichtingen zijn die vanuit donaties betaald worden of deels gesteund worden door de overheid.
Bron: https://www.zoekhonden.com/signi-zoekhonden-algemeen/quote:Zijn er kosten verbonden aan de hulp van Signi Zoekhonden?
Nee, er zijn aan onze hulp in Nederland geen kosten verbonden. Voor een individuele inzet in het buitenland proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden, waarbij we door onze ervaring op voorhand een zeer goede inschatting kunnen maken van de te verwachten kosten.
Mooie docu.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo'n organisatie bulkt echt niet van het geld hoor. Het zijn vaak mensen die met een goed hart dit werk doen (naast een andere baan). Zie ook deze docu:
https://www.2doc.nl/documentaires/2022/11/zoek.html
Absoluut het risico van voluit leven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:18 schreef Leandra het volgende:
Overmoedig vooral.
En soms zal het ook gewoon prima zijn, als je kinderen volwassen zijn en het goed hebben, doen waar je zin in hebt voor de aftakeling begint.
Hoewel de kans groot is dat zij op een hele vervelende manier doodgegaan is: al dan niet gewond door de hitte bevangen uitdrogen
True, maar als je kinderen volwassen zijn dan mag dat wat mij betreft ook weer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut het risico van voluit leven.
Zitten keerzijden aan, aan de andere kant, niets meer doen (omdat risicovol) is ook maar zozo
Helemaal waar en mee eensquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar als je kinderen volwassen zijn dan mag dat wat mij betreft ook weer.
En het risico dat je jaren later aftakelt en ze dan veel ook zorgen om je hebben is ook een andere kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |