abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214832968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dit is echt totaal niet Panama again. Man flikker toch op. Gewoon iemand die weer eens onvoorbereid ging wandelen. Pech en jammer, door.
Dit inderdaad. De omstandigheden in Panama waren vele malen raadselachtiger.

Mij doet het vooral denken aan Joey Hoffman.
pi_214833050
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:

Waarom is het onzin? Deze persoon kan zich goed voorstellen dat zoiets zomaar kan gebeuren. Dat is het enige wat hij beschrijft.
Misschien dus ook bij deze vrouw.
Zij :s)
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:21:01 #189
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214835953
quote:
Dochter gevonden Brigitte op Samos reageert: 'Einde helse zoektocht'

De dochter van de Nederlandse Brigitte van Gennip, die gisterenochtend overleden werd gevonden op het Griekse eiland Samos, reageert in een verklaring op de vondst van haar moeder. De 65-jarige Brigitte uit Amsterdam werd sinds vorige week donderdagochtend vermist.

"Mijn lieve moeder is gevonden. Ik ben opgelucht dat er een einde is gekomen aan de helse zoektocht die we de afgelopen week hebben doorleefd. We hebben eindelijk een antwoord. Dat ze niet meer in leven is, is een onbeschrijfelijk soort verdriet", schrijft dochter Malou in een verklaring.

Dagenlange zoektocht
Al dagenlang zochten familieleden, een droneteam en de reddingshondenbrigade mee met de Griekse hulpdiensten naar de vermiste Brigitte. Gisteren werd het lichaam van Brigitte gevonden. Het is nog niet bekend hoe de vrouw om het leven is gekomen.

De 65-jarige vrouw was op vakantie met een vriendin van haar, toen ze vorige week donderdagochtend verdween in de buurt van het plaatsje Pythagorion, dicht bij de Tunnel van Eupalinos, een beroemd aquaduct uit de 6de eeuw voor Christus.

"Ik ben diep geraakt door alle steun en lieve woorden", reageert Malou onder andere op de crowdfunding voor de zoektocht waarmee ruim 49.000 euro werd opgehaald.

De dochter van Brigitte licht in de verklaring ook toe hoe dit geld uitgegeven gaat worden. De hulpteams en hun onkosten worden hiervan betaald en alles wat overblijft wil ze schenken aan lokale vrijwillige hulpdiensten, 'die sinds donderdag vrijwel onafgebroken hebben gezocht'.

"Nu wil ik mijn moeder zo snel mogelijk terugbrengen naar Nederland, zodat we haar het liefdevolle afscheid kunnen geven dat ze verdient."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)inde-helse-zoektocht
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_214836286
Toch wel reclame voor een reisverzekering dit verhaal, als je aan die crowdfunding denkt. Ben blij dat ik er één heb met redelijk goede voorwaarden voor die vijf tientjes per jaar.
Mja
pi_214838753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:53 schreef TAmaru het volgende:
Toch wel reclame voor een reisverzekering dit verhaal, als je aan die crowdfunding denkt. Ben blij dat ik er één heb met redelijk goede voorwaarden voor die vijf tientjes per jaar.
Dekt dat dit soort zoektochten?
No bitch to me
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 01:31:30 #192
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_214838916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dit is echt totaal niet Panama again. Man flikker toch op. Gewoon iemand die weer eens onvoorbereid ging wandelen. Pech en jammer, door.
Die twee studentes gingen niet onvoldoende voorbereid op stap wil je zeggen? Ik kan me herinneren dat ze niet wisten dat hun wandelroute op de top eindigde en doorliepen de wildernis in omdat ze dachten een rondje te lopen. Ze hadden aan hun omgeving ook niet laten weten welke wandeling ze gingen doen.

Ik kwam met de vergelijking omdat de aangegeven wandelroute verlaten kan leiden tot potentieel gevaar. Een valpartij, verdwaling of een ander risico. Dan is het des te tragischer als de persoon in kwestie door een misverstand van de route is afgeweken en helemaal geen gevaar wilde opzoeken. Bijvoorbeeld omdat het de splitsing van twee paden misleidend is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_214839049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:19 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dekt dat dit soort zoektochten?
Bij mijn verzekering staat er:

Je wordt vermist of je krijgt een ongeval

De noodzakelijke opsporings-, reddings- en bergingsacties die door of namens de bevoegde overheidsinstanties worden uitgevoerd. Deze kosten zijn alleen verzekerd als:
- de actie een redelijke kans heeft op succes; en
- er een redelijke kans is dat je nog in leven bent.

Ik denk dat dat hier wel allemaal van toepassing is.

Sowieso vreemd dat die hulpdiensten betaald moeten worden daar, want ik kan me niet voorstellen dat wij in Nederland mensen een rekening zouden sturen voor de opsporing van een vermist persoon.
Mja
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:51:58 #194
338319 ZarB
Piña colada
pi_214839277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 06:14 schreef TAmaru het volgende:

[..]

De noodzakelijke opsporings-, reddings- en bergingsacties die door of namens de bevoegde overheidsinstanties worden uitgevoerd. Deze kosten zijn alleen verzekerd als:

Sowieso vreemd dat die hulpdiensten betaald moeten worden daar, want ik kan me niet voorstellen dat wij in Nederland mensen een rekening zouden sturen voor de opsporing van een vermist persoon.
Blijf ik ook een vreemd verhaal vinden. Er zijn talloze zoektochten naar mensen in het buitenland maar ik heb nog nooit een artikel voorbij zien komen waarin het over de kosten ging. Of dat hebben ze altijd weggelaten :?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214839731
quote:
Dat staat er niet. De hulpdiensten die vanuit Nederland overgekomen zijn worden betaald met de crowdfunding. Dat is een kostbare bedoeling om alle mensen, dieren en materiaal naar zo'n eiland te vervoeren en te laten blijven gedurende meerdere dagen. Alles wat er van die 50k overblijft gaat naar plaatselijke instanties. Dat is puur een gift en blijk van waardering voor de inzet ter plaatse en heel goed dat de dochter van deze vrouw dit toelicht, want er zijn altijd van die jankers die denken dat zo'n nabestaande er met de buit vandoor gaat.

Het leed is al erg genoeg voor de nabestaanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214839748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat staat er niet. De hulpdiensten die vanuit Nederland overgekomen zijn worden betaald met de crowdfunding. Dat is een kostbare bedoeling om alle mensen, dieren en materiaal naar zo'n eiland te vervoeren en te laten blijven gedurende meerdere dagen. Alles wat er van die 50k overblijft gaat naar plaatselijke instanties. Dat is puur een gift en blijk van waardering voor de inzet ter plaatse en heel goed dat de dochter van deze vrouw dit toelicht, want er zijn altijd van die jankers die denken dat zo'n nabestaande er met de buit vandoor gaat.

Het leed is al erg genoeg voor de nabestaanden.
Nee dat denk ik niet hoor dat ze er met het geld vandoor gaan. Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?
Mja
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:28:45 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214839759
quote:

[..]

Nou, dat leest niet als opsporing door zoekteams die vanuit NL worden ingevlogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214839770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef TAmaru het volgende:
Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?
Nederlandse teams worden vaak ingeschakeld vanwege jarenlange expertise én - zo vul ik even in - omdat het in het geval van een Nederlandse vermissing makkelijker communiceren is met familie/vrienden. Zo'n organisatie als Signi zal best tot een bepaald level kosteloos iets kunnen doen/betekenen. Maar als je dat op wil schalen met meer experts/honden etc. zal daar een kostenplaatje aan hangen. Logisch toch?
pi_214839785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nederlandse teams worden vaak ingeschakeld vanwege jarenlange expertise én - zo vul ik even in - omdat het in het geval van een Nederlandse vermissing makkelijker communiceren is met familie/vrienden. Zo'n organisatie als Signi zal best tot een bepaald level kosteloos iets kunnen doen/betekenen. Maar als je dat op wil schalen met meer experts/honden etc. zal daar een kostenplaatje aan hangen. Logisch toch?
Op zich wel, maar wel raar dat die dus alleen beschikbaar zijn voor rijkere mensen of mensen die aan crowdfunding doen. Je zou denken dat dat stichtingen zijn die vanuit donaties betaald worden of deels gesteund worden door de overheid.
Mja
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:32:39 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214839790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet hoor dat ze er met het geld vandoor gaan. Normaal zouden er dus geen hulpdiensten komen uit Nederland? en zijn de Griekse hulpdiensten dan niet goed genoeg?
In dit geval hebben die haar niet gevonden, dus ze hebben haar zeker niet op tijd gevonden.

Dus beantwoord zelf de vraag maar of alleen de lokale hulpdiensten genoeg waren.
Als je het van je reisverzekering wilt laten afhangen wel.

Grote kans dat je kind niet eens op kosten van de verzekering over kan komen om te helpen zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214839806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:32 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Op zich wel, maar wel raar dat die dus alleen beschikbaar zijn voor rijkere mensen of mensen die aan crowdfunding doen. Je zou denken dat dat stichtingen zijn die vanuit donaties betaald worden of deels gesteund worden door de overheid.
Zo'n organisatie bulkt echt niet van het geld hoor. Het zijn vaak mensen die met een goed hart dit werk doen (naast een andere baan). Zie ook deze docu:

https://www.2doc.nl/documentaires/2022/11/zoek.html
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:35:37 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214839813
quote:
Zijn er kosten verbonden aan de hulp van Signi Zoekhonden?
Nee, er zijn aan onze hulp in Nederland geen kosten verbonden. Voor een individuele inzet in het buitenland proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden, waarbij we door onze ervaring op voorhand een zeer goede inschatting kunnen maken van de te verwachten kosten.
Bron: https://www.zoekhonden.com/signi-zoekhonden-algemeen/
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:28:56 #203
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214840978
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zo'n organisatie bulkt echt niet van het geld hoor. Het zijn vaak mensen die met een goed hart dit werk doen (naast een andere baan). Zie ook deze docu:

https://www.2doc.nl/documentaires/2022/11/zoek.html
Mooie docu.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:59:44 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214841184
twitter
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:00:35 #205
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214841189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Boomers die niet nadenken.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:18:21 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214841326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:00 schreef xzaz het volgende:

[..]
Boomers die niet nadenken.
Vermogende (post)boomers, yep
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214841438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Oversterfte.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:18:59 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214842650
Overmoedig vooral.
En soms zal het ook gewoon prima zijn, als je kinderen volwassen zijn en het goed hebben, doen waar je zin in hebt voor de aftakeling begint.

Hoewel de kans groot is dat zij op een hele vervelende manier doodgegaan is: al dan niet gewond door de hitte bevangen uitdrogen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:17:00 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214843135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 15:18 schreef Leandra het volgende:
Overmoedig vooral.
En soms zal het ook gewoon prima zijn, als je kinderen volwassen zijn en het goed hebben, doen waar je zin in hebt voor de aftakeling begint.

Hoewel de kans groot is dat zij op een hele vervelende manier doodgegaan is: al dan niet gewond door de hitte bevangen uitdrogen :{
Absoluut het risico van voluit leven.
Zitten keerzijden aan, aan de andere kant, niets meer doen (omdat risicovol) is ook maar zozo
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:18:57 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214843147
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Absoluut het risico van voluit leven.
Zitten keerzijden aan, aan de andere kant, niets meer doen (omdat risicovol) is ook maar zozo
True, maar als je kinderen volwassen zijn dan mag dat wat mij betreft ook weer.
En het risico dat je jaren later aftakelt en ze dan veel ook zorgen om je hebben is ook een andere kant.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:19:51 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214843158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
True, maar als je kinderen volwassen zijn dan mag dat wat mij betreft ook weer.
En het risico dat je jaren later aftakelt en ze dan veel ook zorgen om je hebben is ook een andere kant.
Helemaal waar en mee eens :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')