Wat is dat eigenlijk voor tunnel?quote:Op zondag 25 augustus 2024 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter van de dochter geeft aan dat de telefoon bij de tunnel die ze bezocht is gevonden
#25 staat daar een link vanquote:Op zondag 25 augustus 2024 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dat eigenlijk voor tunnel?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:38 schreef Blues het volgende:
Hopelijk wordt ze snel gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 25 augustus 2024 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dat eigenlijk voor tunnel?
Update op de GoFundMe paginaquote:It’s the fifth day, and my mother is still missing.
I want to thank everyone for donating money and/or has supported me with kind words. The number of people thinking about my mom and supporting us as we are trying to cope with this nightmare is unfathomable. I'm deeply touched.
I am currently on Samos with two friends, and have a group of friends in The Netherlands who are supporting me day and night by trying to put everything into work to find her. The Greek authorities and (local) rescue teams have been a tremendous help, but the reality is that there is still no trace of my mother. That's why we have decided to bring in additional help from the Netherlands.
I am completely devastated by this horrific nightmare, and it feels like any wrong decision I make could have life-or-death consequences. And whilst I’m deeply moved by the overwhelming amount of support we are receiving—people who are offering support financially and emotionally, the rescue teams that are looking for my mother in 38 degrees heat—every other day is one too many, and the tension is unbearable.
Right now, I just want to find my mother so that this nerve-wrecking search can finally come to an end.
Love, Malou
Heel raar inderdaad. De wegen die van Pythagorion naar de tunnel leiden zijn prima te bewandelen, en ook erg overzichtelijk. Daar verdwijn je in mijn ogen niet zomaar.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint er wel slecht uit te zien zo.. via Google Maps zou je toch zeggen dat het daar nou ook niet zó onherbergzaam is dat ze haar niet gevonden krijgen
Het is er natuurlijk wel heuvelachtig met dichte bebossing op de heuvels, maar dan nog..quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:04 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad. De wegen die van Pythagorion naar de tunnel leiden zijn prima te bewandelen, en ook erg overzichtelijk. Daar verdwijn je in mijn ogen niet zomaar.
Dat staat er niet, er staat 'dicht bij', hetgeen natuurlijk erg relatief is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter van de dochter geeft aan dat de telefoon bij de tunnel die ze bezocht is gevonden
Die dichte bebossing valt echt reuze mee hoor. Vanuit het stadje naar de tunnel kan je zelf spreken over zeer weinig begroeiing.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is er natuurlijk wel heuvelachtig met dichte bebossing op de heuvels, maar dan nog..
Raar (verhoogd) streefbedrag: 51.274,00 euro .....quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Update op de GoFundMe pagina
https://www.gofundme.com/f/help-us-find-brigitte-on-samos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De familie van de op Samos vermiste Brigitte van Gennip (65) heeft een halve ton nodig om de zoekoperatie op het Griekse eiland te bekostigen. Dat laat dochter Malou Miedema maandag in een nieuwe verklaring weten. De Amsterdamse wordt sinds donderdag vermist na een wandeling in de buurt van de Tunnel van Eupalinos, een bezienswaardigheid uit de Griekse oudheid vlak bij de plaats Pythagorion.
De familie van de 65-jarige Nederlandse vrouw heeft de crowdfunding die enkele dagen geleden is opgestart verlengd. Het streefbedrag van 20.000 euro werd binnen een paar dagen al opgehaald. Met de extra 30.000 euro moet de zoekoperatie uitgebreid worden met meer zoekhonden, drones en medewerkers.
Alles op alles
Maandagmiddag om 12.00 uur landt er een nieuw Nederlands zoekteam op Samos, bestaande uit acht reddingshonden en twaalf begeleiders , met goedkeuring van de Griekse instanties en ambassades. ‘Samen staan we sterk’, laat stichting Reddingshonden op Facebook weten. Een medewerker van de stichting zegt nog niet precies te weten hoe hun inzet er maandag uit zal zien.
De inzet van deze stichting is in elk geval niet gratis. ,,Daar zit een stevig prijskaartje aan vast. De vlucht met de honden, het verblijf, de zoekoperatie an sich. Dat is niet misselijk”, zegt Tim Boersma, media-adviseur van Namens de Familie. Eerder werden er ook al al twee dronepiloten van het Nationaal Drone Team en twee zoekhondengeleiders van de Stichting MTL ingezet.
De familie zet, kortom, alles op alles om Van Gennip te vinden. ,,Het aantal mensen dat aan mijn moeder denkt en ons steunt terwijl we proberen om te gaan met deze nachtmerrie is ongelofelijk. Ik ben diep geraakt”, laat de dochter weten. Zij is momenteel op Samos met twee vrienden om mee te helpen zoeken.
De Griekse autoriteiten en (lokale) reddingsteams zijn een enorme hulp geweest, zegt Miedema. ,,Maar de realiteit is dat er nog steeds geen spoor is van mijn moeder. Daarom hebben we besloten om extra hulp uit Nederland te halen”, vertelt ze over de inzet van stichting Reddingshonden.
‘Volledig gebroken’
Van Gennip had volgens Griekse media donderdagochtend een vriendin telefonisch laten weten dat ze een wandeling ging maken in de buurt van de Tunnel van Eupalinos. De wandeltocht zou beginnen en eindigen in Pythagorion, waar ze in een hotel verbleef. Sinds dat belletje is er echter geen contact meer met haar geweest en haar mobiele telefoon zou zijn uitgeschakeld.
,,Ik ben volledig gebroken door deze vreselijke nachtmerrie en het voelt alsof elke verkeerde beslissing die ik neem, levens-of-doodgevolgen kan hebben”, zegt de dochter nu, op de vijfde dag van de vermissing. ,,En hoewel ik diep ontroerd ben door de overweldigende hoeveelheid steun die we krijgen - mensen die financiële en emotionele steun bieden, de reddingsteams die mijn moeder zoeken in 38 graden hitte - is elke andere dag er een te veel en is de spanning ondraaglijk. Op dit moment wil ik gewoon mijn moeder vinden, zodat deze zenuwslopende zoektocht eindelijk tot een einde kan komen.”
De organisatie Namens de Familie, die families in de media bijstaat in geval van nood, stelt dat de tweede crowdfunding moet zorgen voor ‘extra middelen voor de extra inzet van een hulpteam dat de lokale hulpdiensten en het drone team gaat assisteren’. ,,Het bedrag dat eventueel overblijft na dekking van de onkosten, wordt geschonken aan de Griekse hulpdiensten die Malou momenteel bij staan bij de zoektocht”, laat media-adviseur Tim Boersma aan deze site weten.
Opvallend veel vermissingen
De afgelopen twee maanden zijn volgens Griekse media opmerkelijk veel toeristen in Griekenland dood aangetroffen of vermist geraakt. De meesten waren op pad gegaan bij zeer hoge temperaturen en wandelden door rotsachtig gebied.
Deze vermissing herinnert bewoners en bezoekers van Samos aan een soortgelijk tragisch voorval eerder deze zomer. Zo verdween er in juni ook al een Nederlander van 74 tijdens een wandeling op het eiland. Zijn lichaam werd later teruggevonden in een ravijn, langs een route die bekendstaat als gevaarlijk en uitdagend.
Ook elders in Griekenland vonden meer toeristen de dood na een vermissing. Zo overleed op Kreta een Belgische toerist. De 80-jarige Belg maakte een wandeling op een bloedhete dag en werd levenloos aangetroffen op een landweg.
Eind juni werd nog een andere Nederlander dood aangetroffen in zijn wagen, die over een klif hing in een dorpje in de buurt van het stadje Ierapetra, in het zuidoosten van Kreta. Ook de Britse tv-dokter Michael Mosley (67) stierf tijdens een wandeling, op het eiland Symi. Het lichaam van de televisiemaker werd gevonden in de buurt van een grottencomplex.
Hitte onderschat
In de Griekse media werden de vermissingen van de toeristen breed uitgemeten. Autoriteiten waarschuwen dat toeristen de aanslag van de hitte op het lichaam tijdens de vaak onbeschutte wandelingen regelmatig onderschatten.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:18 schreef maily het volgende:
[..]
Raar (verhoogd) streefbedrag: 51.274,00 euro .....Wellicht is dat bedrag begroot of al uitgegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 30 december 2024 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Jij en Domni is een gevaarlijke combi... Dat rijmt *O*
Ben er zelf geweest 20 jaar geleden, waren er ook niet rotsen die afliepen de zee in? Dat ze misschien vanaf daar de zee in is gevallen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is er natuurlijk wel heuvelachtig met dichte bebossing op de heuvels, maar dan nog..
Ik zag net ook dat er een noordelijke ingang is van die tunnel, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat de vrouw vanuit het dorpje richting de zuidelijke ingang is gewandeld.
Alles kan.. maar als haar telefoon in de buurt van de tunnel is gevonden lijkt me die kans vrij klein.quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben er zelf geweest 20 jaar geleden, waren er ook niet rotsen die afliepen de zee in? Dat ze misschien vanaf daar de zee in is gevallen?
Ik hoop dat ze die onderzoeken op vingerafdrukken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles kan.. maar als haar telefoon in de buurt van de tunnel is gevonden lijkt me die kans vrij klein.
Ging over NDT search team.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Is dat zo duur? Signi wordt toch wel vaker ingezet, maar zie daar nooit crowdfundings voor (en lijkt me sterk dat mensen dat uit eigen zak betalen).
https://www.nhnieuws.nl/n(...)gennip-vermist-samosquote:Vorige week begon Van Gennip tijdens haar vakantie op Samos aan een wandeltocht vanuit het kustdorpje Pythagorion, maar is niet teruggekeerd. Die ochtend had ze een vriendin in een telefoongesprek laten weten dat ze de Tunnel van Eupalinos wilde bezoeken, een toeristische trekpleister net buiten Pythagorion. Sindsdien is er geen contact meer met Van Gennip geweest. Haar telefoon is vlakbij de tunnel gevonden. "Het gebied is op meerdere manieren uitgekamd, op zoek naar antwoorden", schrijft Malou Miedema (26), de dochter van Van Gennip, in een statement dat de familie heeft laten uitgaan. "Die hebben we helaas nog niet, en die wil ik zo snel mogelijk krijgen."
Misschien lag de vriendin nog te slapen toen Brigitte 's ochtends de deur uit ging.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)gennip-vermist-samos
Je bent op vakantie met je vriendin, maar je laat telefonisch aan haar weten dat je zo'n wandeling gaat maken. Klinkt een beetje vreemd, niet?
Er staat telefoongesprek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)gennip-vermist-samos
Je bent op vakantie met je vriendin, maar je laat telefonisch aan haar weten dat je zo'n wandeling gaat maken. Klinkt een beetje vreemd, niet?
Raar verhaal met die telefoonsquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:35 schreef Gretzl het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan de vermissing van die twee jongedames 10 jaar geleden in Panama. Een vrouw gaat een stukje wandelen op een bekende route bij een toeristische plaats en is onderweg nog gespot (weg gevraagd). Maar dan opeens is er geen spoor meer. Telefoon wel (snel) teruggevonden, maar ik ben bang dat daar dan onvoldoende aanwijzingen op te vinden zijn.
Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje. Gelukkig wel snel alarm geslagen. Zolang er nog niet vele dagen verstreken zijn is er nog een gerede kans dat de vrouw in leven is. Dus belangrijk dat ze met alle macht blijven zoeken.
Die heeft misschien een burnout.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is raar want daar kwam de godin Hera vandaan. Beschermster van vrouwen.
Wat denkt ze volgens jou te weten dan?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:21 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een vreemd verhaal. En uiteraard weer zo'n typische eigenwijze Nederlandse boomer die het wel even denkt te weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |