abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214783010
Iemand die toevallig ervaring heeft met de wifi-versterker van Action?

https://www.action.com/nl(...)fi-versterker-ac750/

Ik heb nl. op zolder en in mijn tuin geen internet. Ik hoop het op een goedkope manier op te lossen. Is dit een aanrader?
pi_214783038
Wat voor router heb je?
pi_214783040
Op Bol.com staat hij ook voor 30 euro, met 380 reviews, 4 sterren
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:54:40 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214783083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:45 schreef Vanky het volgende:

Ik heb nl. op zolder en in mijn tuin geen internet. Ik hoop het op een goedkope manier op te lossen. Is dit een aanrader?
een versterker is nooit aan te raden maar als je inderdaad met weinig budget een verbetering wil hebben lijkt TP link redelijk te zijn. Maar je krijgt waar je voor betaald.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214783096
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]
een versterker is nooit aan te raden maar als je inderdaad met weinig budget een verbetering wil hebben lijkt TP link redelijk te zijn. Maar je krijgt waar je voor betaald.
In dat geval kun je hem beter bij bol.com bestellen, TS.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:57:40 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214783116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
In dat geval kun je hem beter bij bol.com bestellen, TS.
:D.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214783121
quote:

Over het algemeen haalt dat de helft van je snelheid weg per versterker,
dus heb je 300mbps als internet verbinding en is je wifi 300mbps op je accesspoint bij je internet modem, dan is de verbinding op je versterker nog maar 150mbps maximaal

let op: maximaal
heb je je modem accesspoint in de huiskamer staan en de versterker plug je in op zolder waar je al schijt bereik hebt dan heeft je laptop ook een kut verbinding,
pi_214783126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:49 schreef FvanS het volgende:
Wat voor router heb je?
B-Box3
pi_214783140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:58 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
dus heb je 300mbps als internet verbinding en is je wifi 300mbps op je accesspoint bij je internet modem, dan is de verbinding op je versterker nog maar 150mbps maximaal

heb je je modem accesspoint in de huiskamer staan en de versterker plug je in op zolder waar je al schijt bereik hebt dan heeft je laptop ook een kut verbinding
Doorgaans zit in in de woonkamer en daar is mijn verbinding snel. Je wil zeggen dat ik gewoon rukbereik zal hebben in de woonkamers als dat ding op zolder ingeplugd is?
pi_214783151
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:00 schreef Vanky het volgende:

[..]
Doorgaans zit in in de woonkamer en daar is mijn verbinding snel. Je wil zeggen dat ik gewoon rukbereik zal hebben in de woonkamers als dat ding op zolder ingeplugd is?
nee, de verbinding is dan afhankelijk van je zwakste schakel

voorbeeld:
modem/accesspoint huiskamer -> laptop huiskamer is verbonden met dat punt: prima verbinding
resultaat: prima verbinding je laptop zegt ook dat de verbinding prima is

modem/accesspoint huiskamer -> laptop zolder is verbonden met dat punt: kut verbinding
resultaat: kut verbinding je laptop zegt ook dat de verbinding kut is

modem/accesspoint huiskamer -> versterker zolder: kut verbinding
versterker zolder -> laptop zolder (verbonden met die versterker): prima verbinding
resultaat: kut verbinding terwijl je laptop denkt dat de verbinding prima is
pi_214783172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:58 schreef bonanza8 het volgende:

[..]

heb je je modem accesspoint in de huiskamer staan en de versterker plug je in op zolder waar je al schijt bereik hebt dan heeft je laptop ook een kut verbinding,
Dit is echt onzin
pi_214783188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:00 schreef Vanky het volgende:

[..]
Je moet er meerdere hebben, dus bijvoorbeeld 1 op de tussenverdieping, 1 achter in huis, en 1 op zolder. Zo creëer je een fatsoenlijk netwerk.
pi_214783203
Als je een slechte verbinding hebt, ergens in je woning waar je dat juist goed wil hebben is het enige dat ik je kan aanraden een wifi-mesh set. Bestaat in het algemeen uit 3 units waarbij de eerste aan je modem hangt en de andere 2 draadloos kunnen worden geplaatst (met draad uiteraard beter maar dan wel als slave aangesloten op de eerste)
Let er op dat je een 2e of 3e unit nooit aan het eind van het bereik van de eerste plaatst want als hij slecht ontvangt zal hij ook slecht uitzenden. Beste is een serie te maken van woonkamer - eerste verdieping - zolder en dan liefst zo dicht mogelijk bij het trapgat.
Extenders zijn de HEL! (maar worden verkocht als zijnde de hemel)

Neem dit aub aan van een internetmonteur die hier dagelijks mee van doen heeft.
Verder, alles klopt wat bonanza zegt, je raakt je snelheid kwijt.
“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”
― Aleksandr Solzhenitsyn
pi_214783231
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:05 schreef FvanS het volgende:

[..]
Je moet er meerdere hebben, dus bijvoorbeeld 1 op de tussenverdieping, 1 achter in huis, en 1 op zolder. Zo creëer je een fatsoenlijk netwerk.
Alleen als je fatsoenlijke materialen gebruikt.
Oh oh, wifi is zoooo belangrijk maar stel je voor dat ik er wat geld in steek....

Soms heeft je provider voordelige oplossingen die wel goed werken.
“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”
― Aleksandr Solzhenitsyn
pi_214784336
quote:

Niet echt. Het enige dit het doet is een signaal opakken en versterkt versturen over praktisch dezelfde antennes. Je bereik wordt wel groter, maar dit kost doorgaans zo veel bandbreedte dat je draadloos verbonden apparaten minder internetsnelheid toegekend kunnen krijgen. Een mesh systeem die voor meshing (de draadloze verbinding tussen alle mesh stations) een eigen draadloos netwerk over aparte antennes gebruikt is beter en effectiever.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_214784512
Als je een netwerkkabel naar boven kan krijgen, met een bedrade accesspoint, zou ik dat doen.

Een mesh-set werkt op zich ook (niet zo mooi als bedrade AP's) maar dat is wel een flinke investering.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_214786844
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:50 schreef Jordy-B het volgende:
Als je een netwerkkabel naar boven kan krijgen, met een bedrade accesspoint, zou ik dat doen.

Een mesh-set werkt op zich ook (niet zo mooi als bedrade AP's) maar dat is wel een flinke investering.
Mesh 6 stuks ligt hier op zolder, werkt voor geen meter. Overschakelen van de ene naar de andere duurt veelste lang
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214786861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:03 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dit is echt onzin
Nee, dat is geen onzin. Een repeater moet namelijk zowel zelf verbinding houden met het accesspoint als met het device dat contact maakt met de repeater. En dat neemt ongeveer 50% van de bandbreedte.

Mesh oplossingen doen dat slimmer door meerdere kanalen te combineren en van de mesh gebruik te maken om de bandbreedte te verdelen.

Veruit het beste is een bedraad accesspoint, dus draad vanaf modemrouter naar het accesspoint.
pi_214786870
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:11 schreef halfway het volgende:

[..]
Mesh 6 stuks ligt hier op zolder, werkt voor geen meter. Overschakelen van de ene naar de andere duurt veelste lang
Mesh zou seamless moeten kunnen maar sommige merken maken er wel een potje van, helaas.

Ik heb hier 3 accesspoints van Ruckus (R5xx serie, Unleashed), dat is dan weer bedraad maar echt seamless, de verbinding valt niet weg, hij hopt zo over naar een ander accesspoint met beter bereik. Maar dat is pas echt duur (ondanks de inkoopkorting die ik destijds nog via het werk kreeg). Aan de andere kant hangt die set hier al 6 jaar en is het nog steeds fris, fruitig en snel. Letterlijk nooit WiFi problemen hier, 1x ingesteld in 2018 en nooit meer aangekomen (al zou ik officieel nog wel wat security updates moeten doen).
pi_214786887
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat is geen onzin. Een repeater moet namelijk zowel zelf verbinding houden met het accesspoint als met het device dat contact maakt met de repeater. En dat neemt ongeveer 50% van de bandbreedte.

Mesh oplossingen doen dat slimmer door meerdere kanalen te combineren en van de mesh gebruik te maken om de bandbreedte te verdelen.

Veruit het beste is een bedraad accesspoint, dus draad vanaf modemrouter naar het accesspoint.
Dit is mesh...
pi_214786938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:22 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dit is mesh...
We hadden het over die repeater van de Action. Dat is geen mesh.
pi_214786945
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:22 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dit is mesh...
Een extender/repeater is geen mesh.