een versterker is nooit aan te raden maar als je inderdaad met weinig budget een verbetering wil hebben lijkt TP link redelijk te zijn. Maar je krijgt waar je voor betaald.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:45 schreef Vanky het volgende:
Iemand die toevallig ervaring heeft met de wifi-versterker van Action?
https://www.action.com/nl(...)fi-versterker-ac750/
Ik heb nl. op zolder en in mijn tuin geen internet. Ik hoop het op een goedkope manier op te lossen. Is dit een aanrader?
In dat geval kun je hem beter bij bol.com bestellen, TS.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
een versterker is nooit aan te raden maar als je inderdaad met weinig budget een verbetering wil hebben lijkt TP link redelijk te zijn. Maar je krijgt waar je voor betaald.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
In dat geval kun je hem beter bij bol.com bestellen, TS.
Over het algemeen haalt dat de helft van je snelheid weg per versterker,quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:45 schreef Vanky het volgende:
Ik heb nl. op zolder en in mijn tuin geen internet. Ik hoop het op een goedkope manier op te lossen. Is dit een aanrader?
Doorgaans zit in in de woonkamer en daar is mijn verbinding snel. Je wil zeggen dat ik gewoon rukbereik zal hebben in de woonkamers als dat ding op zolder ingeplugd is?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:58 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Over het algemeen haalt dat de helft van je snelheid weg per versterker,
dus heb je 300mbps als internet verbinding en is je wifi 300mbps op je accesspoint bij je internet modem, dan is de verbinding op je versterker nog maar 150mbps maximaal
let op: maximaal
heb je je modem accesspoint in de huiskamer staan en de versterker plug je in op zolder waar je al schijt bereik hebt dan heeft je laptop ook een kut verbinding
nee, de verbinding is dan afhankelijk van je zwakste schakelquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:00 schreef Vanky het volgende:
[..]
Doorgaans zit in in de woonkamer en daar is mijn verbinding snel. Je wil zeggen dat ik gewoon rukbereik zal hebben in de woonkamers als dat ding op zolder ingeplugd is?
Dit is echt onzinquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:58 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Over het algemeen haalt dat de helft van je snelheid weg per versterker,
dus heb je 300mbps als internet verbinding en is je wifi 300mbps op je accesspoint bij je internet modem, dan is de verbinding op je versterker nog maar 150mbps maximaal
let op: maximaal
heb je je modem accesspoint in de huiskamer staan en de versterker plug je in op zolder waar je al schijt bereik hebt dan heeft je laptop ook een kut verbinding,
Je moet er meerdere hebben, dus bijvoorbeeld 1 op de tussenverdieping, 1 achter in huis, en 1 op zolder. Zo creëer je een fatsoenlijk netwerk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:00 schreef Vanky het volgende:
[..]
Doorgaans zit in in de woonkamer en daar is mijn verbinding snel. Je wil zeggen dat ik gewoon rukbereik zal hebben in de woonkamers als dat ding op zolder ingeplugd is?
Alleen als je fatsoenlijke materialen gebruikt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:05 schreef FvanS het volgende:
[..]
Je moet er meerdere hebben, dus bijvoorbeeld 1 op de tussenverdieping, 1 achter in huis, en 1 op zolder. Zo creëer je een fatsoenlijk netwerk.
Niet echt. Het enige dit het doet is een signaal opakken en versterkt versturen over praktisch dezelfde antennes. Je bereik wordt wel groter, maar dit kost doorgaans zo veel bandbreedte dat je draadloos verbonden apparaten minder internetsnelheid toegekend kunnen krijgen. Een mesh systeem die voor meshing (de draadloze verbinding tussen alle mesh stations) een eigen draadloos netwerk over aparte antennes gebruikt is beter en effectiever.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:45 schreef Vanky het volgende:
Mesh 6 stuks ligt hier op zolder, werkt voor geen meter. Overschakelen van de ene naar de andere duurt veelste langquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:50 schreef Jordy-B het volgende:
Als je een netwerkkabel naar boven kan krijgen, met een bedrade accesspoint, zou ik dat doen.
Een mesh-set werkt op zich ook (niet zo mooi als bedrade AP's) maar dat is wel een flinke investering.
Nee, dat is geen onzin. Een repeater moet namelijk zowel zelf verbinding houden met het accesspoint als met het device dat contact maakt met de repeater. En dat neemt ongeveer 50% van de bandbreedte.quote:
Mesh zou seamless moeten kunnen maar sommige merken maken er wel een potje van, helaas.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Mesh 6 stuks ligt hier op zolder, werkt voor geen meter. Overschakelen van de ene naar de andere duurt veelste lang
Dit is mesh...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Een repeater moet namelijk zowel zelf verbinding houden met het accesspoint als met het device dat contact maakt met de repeater. En dat neemt ongeveer 50% van de bandbreedte.
Mesh oplossingen doen dat slimmer door meerdere kanalen te combineren en van de mesh gebruik te maken om de bandbreedte te verdelen.
Veruit het beste is een bedraad accesspoint, dus draad vanaf modemrouter naar het accesspoint.
It's a mess, not a meshquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Een extender/repeater is geen mesh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |