Hmm.. wat is een power user. De doelstellingen van een computer kunnen divers zijn en niet alle software en hardware is zomaar op één hoop te gooien om er een superfantastisch compleet optimaal zaakje van te maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:09 schreef MisterFox het volgende:
Nu zijn we aanbeland bij Windows 11. Wat vinden we er van, power users?
Goede stap.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 10:09 schreef MisterFox het volgende:
ben ik permanent overgestapt op GNU/Linux en macOS.
Mag wel, maar is even zoeken in Win 11quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
Tegenwoordig heb ik een ultra wide monitor, en dan vind ik het heel vervelend dat ik de taakbalk niet naar links mag uitlijnen.
Ik bedoel verticaal. Dat heb ik nog niet gevonden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Mag wel, maar is even zoeken in Win 11
Nope, dat zit er niet meer in. Dan dien je te gaan tweaken met andere tools zoals deze die explorer.exe patcht. Alles op eigen risco natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:05 schreef Jordy-B het volgende:
Ik bedoel verticaal. Dat heb ik nog niet gevonden.
Wat ik het meest irritante vind is dat de gewone contextmenus (na rechtsklik) niet meer werken of met een omweg. Op de 1 of andere manier veranderen die menus ook soms zodat new->textfile gewoon weg is. Je kunt wel via more options het normale contextmenu krijgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
Tegenwoordig heb ik een ultra wide monitor, en dan vind ik het heel vervelend dat ik de taakbalk niet naar links mag uitlijnen. Ook ben ik nooit echt fan geweest van groeperen van vensters of het verbergen van labels. Windows 11 doet wel beter zijn best om zaken qua design beter op elkaar te laten aansluiten en ik moet ook zeggen dat ik geen klachten hebt over stabiliteit en vloeiendheid.
Verandering is ook heel eng natuurlijk! Maar die van dat contextmenu ben ik met je eens, het verhoogt de productiviteit niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ik het meest irritante vind is dat de gewone contextmenus (na rechtsklik) niet meer werken of met een omweg. Op de 1 of andere manier veranderen die menus ook soms zodat new->textfile gewoon weg is. Je kunt wel via more options het normale contextmenu krijgen.
Waarom iemand bij Microsoft dat tijdens de presentatie handig vond... God mag het weten.
En dat irriteert mateloos, dat je steeds weer bij een nieuwe versie je dagelijkse routine (op het werk) moet aanpassen. Het went ook nooit na een bepaalde leeftijd.
Dus hopeloos m.i.
Ik zag die berichtgeving ook, maar dit is niets nieuws en hier zijn ze sinds Windows 10 al mee bezig om steeds meer over te zetten naar de Settings omgeving. Dus ja het gaat verdwijnen, maar dit is niets nieuws en het gaat ook niet op korte termijn gebeuren. Er zijn nog te veel dingen die je via control panel kan doen en niet via Settings.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Control Panel gaat ook verdwijnen.
Ben benieuwd of GodMode actief blijft.
Dat kan je via het register aanpassen, ik snap wel waarom het gedaan is. Er stonden zoveel opties in de contactmenus dat het compleet onoverzichtelijk geworden was. Ik had echter liever gezien dat je het zelf in kon delen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ik het meest irritante vind is dat de gewone contextmenus (na rechtsklik) niet meer werken of met een omweg. Op de 1 of andere manier veranderen die menus ook soms zodat new->textfile gewoon weg is. Je kunt wel via more options het normale contextmenu krijgen.
For me, it turned out to be triggered by my Desktop Background Slideshow. I turned off the slideshow (Settings > Personalization > Background) and the behavior vanished.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:16 schreef Parafernalia het volgende:
Verkenner refreshed zich om de paar minuten. Als ik in een map met foto's zit, gaat ie weer helemaal naar boven en moet ik weer terugscrollen. Echt zo irritant. Iemand een oplossing? Kan het in Instellingen niet vinden
Dat heb ik meerdere keren gedaan. Meerdere keren omdat het er "opeens" weer is.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:22 schreef Managarm het volgende:
Dat kan je via het register aanpassen, ik snap wel waarom het gedaan is. Er stonden zoveel opties in de contactmenus dat het compleet onoverzichtelijk geworden was. Ik had echter liever gezien dat je het zelf in kon delen.
Misschien via de task scheduler bij het opstarten van de computer laten draaien?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heb ik meerdere keren gedaan. Meerdere keren omdat het er "opeens" weer is.
Ik heb verder ook geen problemen met Windows 11 behalve dus dat het systeem je eigen handige workflow steeds meent te moeten aanpassen.
Ik ben nog geen sluitende oplossing hiervoor tegengekomen. Dus graag. :-)
Aha!! Dat zou best eens kunnen. Dank!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:22 schreef Managarm het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met Windows 11, werkt vaak vlotter dan Windows 10. Je moet wel allerlei randzaken qua privacy uitschakelen.
[..]
Dat kan je via het register aanpassen, ik snap wel waarom het gedaan is. Er stonden zoveel opties in de contactmenus dat het compleet onoverzichtelijk geworden was. Ik had echter liever gezien dat je het zelf in kon delen.
[..]
For me, it turned out to be triggered by my Desktop Background Slideshow. I turned off the slideshow (Settings > Personalization > Background) and the behavior vanished.
Verandering an sich is niet zoveel mis mee, maar veranderen om het veranderen - iets waar Microsoft nogal een handje van heeft - werkt alleen maar contraproductief en frustrerend. Dat je na zo'n beetje elke grote Win11 update alle telemetrieinstellingen (phone home) weer uit moet zetten, en dat je steeds meer gedwongen wordt om een online account te gebruiken, helpt natuurlijk ook niet echt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
Verandering is ook heel eng natuurlijk!
Misschien tijd voor een beter internetverbinding? Windows 11 was bij mij na 10 minuten klaar met de updates.quote:Op zondag 8 september 2024 14:53 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik gebruik Linux Mint al een tijdje en had op een gegeven moment een nieuwe computer nodig. Ik koop een Asus MiniPC PN-50 en tref er Windows 11 op aan.
Als eerste wilde het updaten... 2 uur later was ik eindelijk klaar met alle updates. Toen dacht ik rond te gaan snuffelen in het OS.
Wat een vreselijke GUI. Volgens mij is het de bedoeling van Windows 11 om mensen gek te maken. Ik kon niks vinden op logische plekken, het startmenu stond vol met apps waar je niet van wist of het reclame was of niet, enzovoort.
Ik heb maar snel mijn vertrouwde Linux Mint erop gezet. Wat een bagger is Windows 11, vooral als je de practische GUI van KDE/Plasma of Cinnamon gewend bent.
Ik heb glasvezel op een gigabit. Nee, het is Windows die gewoon een miljard onnodige dingen dubbel wil doen. Nu is die PN-50 niet bepaald een powerhouse, maar ik verwacht bij updates dat het toch op zijn langst tien seconden duurt.quote:Op zondag 8 september 2024 15:11 schreef Managarm het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een beter internetverbinding? Windows 11 was bij mij na 10 minuten klaar met de updates.
Had je ook de laatste installatie op USB gezet? Dat kan echt enorm schelen. Ik heb Starlink dus een stuk minder snelquote:Op zondag 8 september 2024 16:38 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik heb glasvezel op een gigabit. Nee, het is Windows die gewoon een miljard onnodige dingen dubbel wil doen. Nu is die PN-50 niet bepaald een powerhouse, maar ik verwacht bij updates dat het toch op zijn langst tien seconden duurt.
vrijwel iedere keer bij een nieuwe release van Windows en office vervloek ik ze weer dat ik me rot zoek naar functionaliteit die weer ergens anders verstopt zit.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:48 schreef HSG het volgende:
Voor mij werkt het prima hoewel ik wel moet wennen aan de nieuwe interface.
Dat Microsoft geld wil blijven verdienen aan trainingen en certificeringen zal ook wel een rol spelen in hun veranderdriftquote:Op maandag 9 september 2024 10:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
vrijwel iedere keer bij een nieuwe release van Windows en office vervloek ik ze weer dat ik me rot zoek naar functionaliteit die weer ergens anders verstopt zit.
Dat dus, een hoop concepten en functionaliteit is niet eens wezenlijk veranderd sinds NT4 maar je zoekt je rot waar ze het nu weer verstopt hebben. Of als je iets wijzigt dat er elders iet ook automatisch wijzigt.quote:Op maandag 9 september 2024 10:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
vrijwel iedere keer bij een nieuwe release van Windows en office vervloek ik ze weer dat ik me rot zoek naar functionaliteit die weer ergens anders verstopt zit.
Dat is gewoon een optiequote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
Tegenwoordig heb ik een ultra wide monitor, en dan vind ik het heel vervelend dat ik de taakbalk niet naar links mag uitlijnen. Ook ben ik nooit echt fan geweest van groeperen van vensters of het verbergen van labels. Windows 11 doet wel beter zijn best om zaken qua design beter op elkaar te laten aansluiten en ik moet ook zeggen dat ik geen klachten hebt over stabiliteit en vloeiendheid.
Nee, dan staat-ie nog steeds onderaan. In eerdere versies van Windows kon je de taakbalk echt aan de linkerkant (of bovenkant, of rechterkant) van je scherm zetten, maar in Windows 11 zit-ie altijd onderaan en dat is stom.quote:Op zondag 29 september 2024 22:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat is gewoon een optie
[ afbeelding ]
Oh op die manierquote:Op zondag 29 september 2024 22:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dan staat-ie nog steeds onderaan. In eerdere versies van Windows kon je de taakbalk echt aan de linkerkant (of bovenkant, of rechterkant) van je scherm zetten, maar in Windows 11 zit-ie altijd onderaan en dat is stom.
Juist niet. In de breedte heb je plek zat, dus daar kun je zo'n balk wel aan opgeven, terwijl de ruimte in de hoogte beperkt is. Dus voor optimaal gebruik van je scherm plaats je extra dingen aan de zijkanten, zo kun je de hele hoogte van je scherm voor relevante content gebruiken.quote:Op zondag 29 september 2024 22:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Oh op die manier
mja links in het scherm lijkt mij erg onhandig, vooral als je een breed scherm hebt.
Daar heb je gelijk in..ik heb altijd ruimte over aan de zijkantenquote:Op zondag 29 september 2024 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist niet. In de breedte heb je plek zat, dus daar kun je zo'n balk wel aan opgeven, terwijl de ruimte in de hoogte beperkt is. Dus voor optimaal gebruik van je scherm plaats je extra dingen aan de zijkanten, zo kun je de hele hoogte van je scherm voor relevante content gebruiken.
Klopt, maar tegelijk zie je dat de ultrawide monitor rap aan populariteit wint, dus is het een wat knullig gekozen moment van microsoft om die keuze te maken. Ik gebruik nu een automatisch verbergende taakbalk, maar dat is niet echt handig.quote:Op zondag 29 september 2024 23:11 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in..ik heb altijd ruimte over aan de zijkanten
Ik heb het eigenlijk nooit gebruikt...ik denk weinig mensen en dat ze het daarom verwijderd hebben
Genoeg projecten die dat doen. Ook daar alles weer eigen risico natuurlijk.quote:Op maandag 30 september 2024 09:05 schreef Chandler het volgende:
Zou liever een mini versie van W11 zien, zonder al die extra's waar ik toch niet op zit te wachten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |