Wat ik niet wist maar wel in het NOS artikel las, daarna verder las op AD.nlquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:41 schreef golfer het volgende:
"Ik word inmiddels behandeld door heel erg goede artsen en verpleegkundigen. Het is allemaal zwaar, maar mijn gezin en ik krijgen veel hulp van onze lieve vrienden en familie", schrijft Cornelisse (48).
Dit was haar vorige kanker uit 2021, toch ergens wel gek dat iemand TV zit te kijken en ondanks de afstand toch zo'n beoordeling kan maken en een advies kan uitbrengen wat haar enorm geholpen heeft (ook al was het achteraf goedaardig, maar dat wist niemand tot ze gingen snijden)quote:De ‘beginnende schildklierkanker’ die begin dit jaar werd gevonden bij Paulien Cornelisse werd ontdekt door een oplettende kijker toen ze te gast was bij Jinek.
[..]
Na de uitzending in februari ontvangt Cornelisse een mail van een kijker. Een chirurg. ,,Hij schreef: ‘Misschien weet je dit allang. Sorry als ik dit niet had moeten doen, maar volgens mij moet ik dit wel doen. Want ik heb namelijk gezien dat je iets in je nek hebt. En daar moet je eens naar laten kijken’”,
Dit is al vaker gebeurd, toevallig dit voorbeeld ook bij Eva Jinek (!)quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:22 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Wat ik niet wist maar wel in het NOS artikel las, daarna verder las op AD.nl
[ afbeelding ]
[..]
Dit was haar vorige kanker uit 2021, toch ergens wel gek dat iemand TV zit te kijken en ondanks de afstand toch zo'n beoordeling kan maken en een advies kan uitbrengen wat haar enorm geholpen heeft (ook al was het achteraf goedaardig, maar dat wist niemand tot ze gingen snijden)
Je zit er qua behandelingen iig al snel minimaal driekwart jaar aan vast; eventueel nog gevolgd door een jarenlange pillenkuur.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:46 schreef Gibson88 het volgende:
Dat is treurig nieuws voor haar en haar tour. Hopelijk is ze gauw genezen van dei rotziekte.
Daarna is de controle elke paar maanden. Bij mij om de drie. Vorige week PSA getest en nog steeds "schoon"quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:44 schreef Eightyone het volgende:
En als 'ie aanslaat is het nog maar afwachten qua eventuele lange termijn-gevolgen.
Mede-ervaringsdeskundige hier (o.k., andere variant), ik weet het.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daarna is de controle elke paar maanden.
Ik ben ook "bij" verbeeten. Niks te klagen, geweldig personeel en begeleiding. Het opstarten was wel met zoals jij zegt "gedoe" maar dat hoort er misschien bij. De wachttijd is voor je gevoel lang. Maar dat traject schijn normaal te zijn. Kan er een heel verhaal over vertellen. Doe ik misschien nog wel eens. Maar kortom, niks dan lof.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
*mede-ervaringsdeskundige spreekt* Een traject bij een bepaald iets genaamd Verbeeten (mensen die het niks zegt kunnen het Googelen) vond eerder dit jaar plaats, als slotstuk van heel veel gedoe. Het vervolg lijkt op het eerste gezicht rustiger maar is wat mistig, het kan zijn dat er vijf jaar later opeens nog wat gebeurt.
Tja, beroepsdeformatie denk ik. Als je de hele dag dit soort patiënten ziet, dan valt het op als het een gezond iemand betreft. Zo heb ik iemand wel eens advies gegeven om naar een rare moedervlek te kijken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:22 schreef bonanza8 het volgende:
Dit was haar vorige kanker uit 2021, toch ergens wel gek dat iemand TV zit te kijken en ondanks de afstand toch zo'n beoordeling kan maken en een advies kan uitbrengen wat haar enorm geholpen heeft (ook al was het achteraf goedaardig, maar dat wist niemand tot ze gingen snijden)
Vorige kanker? Het was toen geen kanker.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:22 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Wat ik niet wist maar wel in het NOS artikel las, daarna verder las op AD.nl
[ afbeelding ]
[..]
Jawel, maar goedaardig.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Vorige kanker? Het was toen geen kanker.
quote:Het is niet de eerste keer dat Cornelisse de diagnose kanker krijgt. In 2021 kreeg ze na een tv-optreden in de talkshow Jinek een mail van een chirurg die zei dat ze naar een plek in haar nek moest laten kijken. Haar huisarts stuurde haar direct door naar het ziekenhuis, waar schildklierkanker werd geconstateerd.
Een operatie was nodig, waarbij haar halve schildklier werd verwijderd. Een week na de operatie kreeg ze een verrassend belletje, vertelde ze later in een interview met het AD. De tumor bleek goedaardig te zijn.
x2 (En ze heeft idd leuke boekjes.)quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:43 schreef Serinde het volgende:
Ik hoop dat ze er goed doorheen komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |