abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214764217
Ik leerde 1.5 maand geleden een hele leuke lieve vrouw kennen maar we kwamen eigenlijk al snel in een onophoudende stroom van discussies. Alles werd wel een discussie en een probleem. Onze karakters leken echt ontzettend te botsen. Uiteindelijk eerste keer afgesproken, was gezellig. 2e keer ook, na de tweede keer weer discussies gehad over van alles en nog wat die ze niet kon loslaten. En ik merkte dat waar ik eerst echt veel potentie in haar zag mijn muur omhoog begon te komen en het emotioneel aantrekkelijke gedeelte wel aan het afnemen was.
Het fysiek aangetrokken zijn was er eigenlijk niet maar ben iemand van het type "als het innerlijk goed zit, groeit het uiterlijk ook mee"

Nou uiteindelijk was er toch iets wat haar ontzettend interessant maakte, want ik praatte toch weer tegen haar en we plande zelfs meer dates. Ze had echt iets bijzonders. Er was geen vonk vanuit mij maar wel zeker een bepaalde aantrekkingskracht. Waarschijnlijk omdat ze mij ook uitdaagde door in te gaan op het écht leren kennen van mij, vandaar ook de discussies. Waar mijn ex tijdens een discussie gewoon stopte met praten onder de noemer "Het is prima om te communiceren, maar het houd een keer op" wil zij juist doorgaan omdat ze wil weten wat er in mij omgaat en hoe wij er samen uit kunnen komen.

We hebben afgelopen 2 weken elkaar praktische elke dag gezien en de uren vlogen, en vliegen voorbij.. Heb in een kleine 1.5 week bijna 1400 kilometer gereden puur om bij haar te zijn en de dag met haar te spenderen, maar ik merkte toch dat er ergens iets mistte. En recent ben ik daar achter gekomen toen ik hem aan de telefoon flipte tegen mijn ex na de zoveelste gaslighting van haar kant. Namelijk dat ik nog heel erg bezig ben met het verwerken van het voor m'n gevoel half "abusen" van mij binnen de relatie die wij hadden. * Overigens heb ik geen contact meer met mijn ex. Het is een ex, dat is afgesloten. Maar had haar nergens geblokkeerd "voor het geval dat" en ze wilde een tijdje terug iets weten en nam contact op voor 't eerst in een half jaar. En was ook meteen de laatste keer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ANYWAY. Ik heb dit uiteraard aangegeven bij haar en gezegd van joh, ik ben bang dat ik toch een klein issue heb gekregen met het aangaan van een nieuwe relatie en vind dat echt heel erg moeilijk want je bent hartstikke leuk en lief en we passen 10/10 bij elkaar. Maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet.
Toen zei ze "het was voor mij al lang duidelijk dat je er nog mee zat, maar het feit dat je nu zelf zo in tranen zit bevestigt het nu ook voor jezelf. Ik ga nergens heen, verwerk het op jouw tempo en op jouw manier, maar weet dat ik er voor je zal zijn" en dat is echt O+ Maar nu zit ik met het volgende....

Ze vind mij helemaal geweldig en vind mij een fantastische man en een onwijs leuke vent die iets bij haar losmaakt wat heel weinig mannen hebben losgemaakt en ze is nog net niet hotel de botel op me. En ik merk dat bij mij die vonk wegblijft. We hebben hier uiteraard over gepraat en er eigenlijk over uit dat we vooral plezier hebben en nergens een label aan vast plakken en wel zien hoe het in de toekomst loopt. En ik vind dat echt heel fijn, maar merk ook dat het bij mij dan zorgt voor conflict.

Want ze weet ook dat ik niet super aangetrokken tot haar ben fysiek, maar dat we emotioneel echt op een lijn liggen en qua persoonlijkheid. En dat ik ook nog druk ben met het verwerken van mijn ex en niet weet of ik uberhaupt veel meer voor haar ga voelen dan wat ik nu voel. En dat is dat ik heeeeeel graag bij haar wil zijn, met haar wil zijn. Met haar wil knuffelen, en tot op zekere hoogte intiem wil zijn, maar niet bijvoorbeeld "alles" wil doen en toch "iets" mis. En ondanks dit heeft ze zoiets van joh, je bent heel veel waard, je bent een topvent, fuck je ex, kijk hoe het leven loopt ik laat je niet gaan.

Ik wil geen klootzak zijn die haar aan een lijntje houd. Is ab-so-luut niet mijn intenties. En zoals het met haar is besproken voelt ze ook niet dat ik haar aan een lijntje houd, want we hebben beide zoiets van. We vinden het leuk met elkaar, we hebben het gezellig. Maar ze heeft er ook begrip voor dat er vanuit mijn kant iets mist waardoor ik haar bijvoorbeeld niet aan mijn ouders wil voorstellen, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Kan iemand mij hier in helpen wat het beste is? Snap dat het een gekke vraag is zo, maar weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Zeker niet omdat het in mijn hoofd ook mis gaat. Want deze vrouw is het tegenovergestelde van mijn ex qua validatie, mij er laten zijn, mij behandelen zoals ik behandeld hoor te worden, mij neemt zoals ik ben, niet bang ben dat mensen een oordeel over haar hebben omdat ze met iemand date etc. Ze klikt met veel vrienden goed, maar toch is er iets wat mij ergens tegenhoud.. Dit voelt zo ontzettend lastig... HELP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Polomeneer op 20-08-2024 21:24:59 ]
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:20:47 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214764264
Ja je maakt er een heel spannend en emotioneel verhaal van, maar ze is 'het' niet voor je, maar de aandacht is wel prettig voor je, dus je houdt haar wel degelijk aan het lijntje. En zij jou.

En dat willen jullie beiden, want jullie lijken beiden een hang naar drama te hebben. OF ze is het voor je, OF ze is dat niet, en zij lijkt dat niet te zijn. Overigens, je hebt nog contact met je ex, maar ondertussen probeer je wel een nieuw iemand op te duikelen.

En die ex die jou dat heeft aangedaan (indien waar) die kun je ook niet los laten. Ik weet niet wat je precies aan het doen bent, maar wellicht is het tijd om eens volwassen te worden en een ruggengraat te krijgen en beide vrouwen af te kappen als je niet volledig voor 1 van de 2 kunt gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214764290
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ja je maakt er een heel spannend en emotioneel verhaal van, maar ze is 'het' niet voor je, maar de aandacht is wel prettig voor je, dus je houdt haar wel degelijk aan het lijntje. En zij jou.

En dat willen jullie beiden, want jullie lijken beiden een hang naar drama te hebben. OF ze is het voor je, OF ze is dat niet, en zij lijkt dat niet te zijn. Overigens, je hebt nog contact met je ex, maar ondertussen probeer je wel een nieuw iemand op te duikelen.

En die ex die jou dat heeft aangedaan (indien waar) die kun je ook niet los laten. Ik weet niet wat je precies aan het doen bent, maar wellicht is het tijd om eens volwassen te worden en een ruggengraat te krijgen en beide vrouwen af te kappen als je niet volledig voor 1 van de 2 kunt gaan.
Heb al verduidelijkt.
Ik heb géén contact meer met mijn ex. Ze berichtte mij na aanleiding van iets recent, voor 't eerst in een x aantal maanden omdat ze wat wilde weten. Maar vanuit mij was er geen contact meer.
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:34:07 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214765001
quote:
Maar ze heeft er ook begrip voor dat er vanuit mijn kant iets mist waardoor ik haar bijvoorbeeld niet aan mijn ouders wil voorstellen, hoe gek dat misschien ook klinkt.
Jullie kennen elkaar nog maar net.

Dat heeft toch geen haast?
pi_214765913
Het was wel weer tijd voor een topic over je ex inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 08:41:27 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214765994
Waarom niet eerst die relatie met je ex verwerken en dan weer contact met haar zoeken en kijken of het dan wel beter gaat?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:42:48 #7
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_214766653
Ik zat ooit een beetje in jouw situatie en ben maar in het diepe gesprongen, omdat ik de beste jongen niet aan het lijntje wilde houden. We hadden het superleuk, ik miste hem ook echt als hij er niet was, dus wilde hem niet kwijt. Maar ik was niet superverliefd en er was nog een ex in mijn hoofd.

Het is goed gekomen en we zijn nu getrouwd en zijn al lange tijd heel gelukkig samen. Ik ben ook heel blij dat ik voor iemand gegaan ben met wie ik gewoon goed kon communiceren en niet iemand op wie ik hotel-de-botel-verliefd was, want dat waren altijd mongolen. Mijn man is het type ideale schoonzoon. Maar het eerste jaar heb ik al zwaar ervaren. Zoveel twijfels, zoveel conflicterende gevoelens en verlangens, maar ook nog iemand op wie je gek bent die je niet wil kwetsen en dus kun je er niet te open over zijn zonder iemand te beschadigen. Tegelijkertijd wil je ook geen valse hoop geven.
Na een jaar was ik er wel over uit dat dit de man was met wie ik oud wilde worden en die hopelijk ooit de vader van mijn kinderen wordt. Mijn liefde voor hem groeit na al die jaren nog steeds.

Dus ja. Er zullen mensen zijn die zeggen dat het settelen is als je niet 100% verliefd bent. En zo zullen er mensen zijn die zeggen dat verliefdheid een slechte raadgever is voor iemand met wie je nog minimaal 30 jaar door moet, (terwijl verliefdheid maar max. een jaartje duurt). Beide kan de waarheid zijn. Je moet daarin zelf kiezen waar jij het meeste waarde aan hecht. Er is geen "zo hoort het" wat dat betreft.

Je schrijft dat ze bijna hotel de botel op je is. Is dat ook niet de reden dat gevoelens uitblijven? Ik bedoel als ze zó gek op je is haalt dat alle spanning toch ook weg, en heb je ook niet dat geluksmomentje als je tóch dat appje, telefoontje, knuffel of wat dan ook krijgt omdat dan al de baseline is. Dan kan het ook wel helpen om wat afstand te nemen en te kijken wat dat met je doet. Maar dan moet zij ook een stapje terug gaan doen.
pi_214767080
Klinkt voor mij alsof je de lat te laag legt.
pi_214767325
Het verhaal klinkt een beetje als een perfect vorbeeld hoe mensen die eerder slechte en toxische relaties hebben zich kennelijk aan negatief gedrag en problemen in de relatie 'wennen'

En dat als een soort van relatie-/Gedrags-patroon vervolgens blijven herhalen, omdat ze "emotioneel op een lijn zitten met andere mensen met evengoed toxisch gedrag in een relatie"

van beide kanten overigens, ook die vrouw geeft aan eigenlijk ook dat "de vonk wegblijft" en ""ze niet hoteldebotel op je is" en heeft kennelijk enorme problemen die voortdurende 'discussies' vergen.

Eerlijk gezegd geloof ik helemaal niet dat die huidige partner zo enorm 'anders' is dan je ex als je het zelf voor lijkt willen te stellen...
Het lijken gewoon deels dezelfde gedragspatronen (botsende karakters, alles een probleem, eindeloze discusies, deze keer wil jij haar bv niet aan je ouders voorstellen, de vorige keer was het je partner die je niet aan haar vrienden wilde voorstellen omdat ze kort ervoor het met haar ex uitgemaakt had).

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je in een relatie zit? Ik krijg bijna het idee dat je zo graag aan bepaalde 'verliefdheids cliche's' wil voldoen, dat je zelf enerzijds ook jezelf een beetje aanpraat:
Dat hele stuk over 1400 kilometer rijden 'enkel om har te zien ' en zinnen als 'de uren vlogen voorbij' klinken, zekr in dit verhaal een beetje als misplaatste stuiverroman-zinnetjes, omdat je zelf ook net zo leuk aangeeft te weten dat er eigenlijk geen echte commitment of aantrekkingskracht naar elkaar is of wordt toegegeven, maar het meer een 'om elkaar heen ronddraaien'-spelletje is... dat vermoedelijk in niet zo lange tijd ook misloopt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:27:12 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214767347
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:21 schreef Ludachrist het volgende:
Het was wel weer tijd voor een topic over je ex inderdaad.
Wie is het?
The love you take is equal to the love you make.
pi_214780168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ja je maakt er een heel spannend en emotioneel verhaal van, maar ze is 'het' niet voor je,
Dit.
Ik krijg bij het lezen van dit verhaal het gevoel dat iemand een hele dramatische roman probeert te schrijven over het moeilijk open krijgen van een fles frisdrank met die nieuwe sluiting. 8)7 Ze is het gewoon niet, nuf said.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 22:17:33 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214780338
Je hebt een klein, lelijk dikkerdje met een groot hart

Succes ermee TS
Le Diable
pi_214782133
Zou voor mij nooit werken, heb echt die fysieke aantrekkingskracht nodig anders wordt het een te platonische relatie voor mij, je kan dan nog wel heel erg van iemand houden maar dan meer zoals je ook van je broer of zus houdt
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:30:16 #15
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214782900
Ik snap weinig van het verhaal . Vind het ook niet bepaald netjes hoe je met die date omgaat.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214782940
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:15 schreef Polomeneer het volgende:
Ik leerde 1.5 maand geleden een hele leuke lieve vrouw kennen maar we kwamen eigenlijk al snel in een onophoudende stroom van discussies. Alles werd wel een discussie en een probleem.
Klinkt als een ware catch.

Verder hier ook gestopt met lezen.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:53:21 #17
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214786383
-doe eens niet -

[ Bericht 95% gewijzigd door Lenny77 op 23-08-2024 18:59:15 ]
Le Diable
pi_214790307
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef MultiBanaan het volgende:
Zou voor mij nooit werken, heb echt die fysieke aantrekkingskracht nodig anders wordt het een te platonische relatie voor mij, je kan dan nog wel heel erg van iemand houden maar dan meer zoals je ook van je broer of zus houdt
Platonische relaties zijn alleen maar drama en gezeik. Dan ben je als vent gewoon een wandelend dagboek annex klusjesman tot de dame in kwestie een ander tegenkomt die het bed op mag warmen. Dank je wel en de Koekoek.
pi_214790397
Jij hebt een slecht leven bij de dames Jopie, en dat verbaast me trouwens geen éne rotmoer. _O-
pi_214790502
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:15 schreef Polomeneer het volgende:
We hebben afgelopen 2 weken elkaar praktische elke dag gezien en de uren vlogen, en vliegen voorbij.. Heb in een kleine 1.5 week bijna 1400 kilometer gereden puur om bij haar te zijn en de dag met haar te spenderen, maar ik merkte toch dat er ergens iets mistte.
Klinkt alsof jullie allebei je lege leven zonder dagbesteding willen opvullen met enorm veel tijd doorbrengen met iemand met wie je date/een prille relatie hebt.

Dat is al een zeer twijfelachtige uitgangspositie waar mi vrijwel nooit een gezonde relatie of vriendschap uit kan voortkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')