abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214759592
Bij de politie van Rotterdam is sprake van een "sociaal onveilig werkklimaat". Dat meldt de krant NRC op basis van onafhankelijk onderzoek van de politie. Er zijn al langere tijd klachten over het team in Rotterdam-Centrum waar zo'n 230 agenten werken.
De klachten gaan over racisme, discriminatie, seksueel overschrijdend gedrag, pestgedrag, drankgebruik en buitensporig gewelddadig handelen op straat.
De Nederlandse Politiebond had gevraagd om de problemen in kaart te laten brengen. De politie Rotterdam heeft vervolgens de opdracht gegeven om onderzoek te doen. De resultaten van het onderzoek kwamen in juni, maar bleven in besloten kringen om te voorkomen dat er informatie zou uitlekken, schrijft de krant. Politieagenten zouden het alleen onder toezicht van een leidinggevende hebben mogen inzien.
Discriminatie
NRC sprak zes betrokken politieagenten die anoniem willen blijven. Zij bevestigen dat er sprake is van racisme en seksisme op de vloer. Sommige collega's zijn daardoor zelfs langdurig ziek en zitten thuis "en de pesters gaan vrijuit", zegt een van de agenten tegen de krant.
Een agent van Surinaamse komaf, die al dertig jaar in dienst is, ontving opmerkingen als "Jij hebt zeker weer alle bananen opgegeten", als de fruitschaal leeg was. Ook kreeg hij racistische sneren over zijn huidskleur.
Uit de gesprekken met NRC blijkt dat er bangalijstjes bestaan binnen het korps en dat vrouwelijke collega's soms worden beoordeeld op hun uiterlijk en "seksuele mogelijkheden". Ook is er sprake van overmatig alcoholgebruik bij 'bindingsdagen', waarbij agenten stiekem sterke drank meenemen.
Geweld tegen burgers
Verder zeggen sommige agenten dat collega's te fel optreden tegen burgers, door met wapenstokken klappen uit te delen en daarbij mobiele telefoons kapot te slaan. Ze beschouwen het als een te hardhandige aanpak van uitgaansgeweld.
De Rotterdamse politiechef Fred Westerbeke wil tegenover de krant geen vragen beantwoorden. Een woordvoerder van de politie spreekt tegen de NRC van een onaanvaardbare situatie; er zou inmiddels een plan in de maak zijn voor een duurzaam veilig werkklimaat.

https://www.rijnmond.nl/n(...)ie-rotterdam-centrum

Het NRC heeft weer eens onderzoek gedaan.
Wordt er weer op elke slak zout gelegd of is er echt een probleem bij de Politie Rotterdam?
pi_214759621
quote:
Een agent van Surinaamse komaf, die al dertig jaar in dienst is, ontving opmerkingen als "Jij hebt zeker weer alle bananen opgegeten", als de fruitschaal leeg was. Ook kreeg hij racistische sneren over zijn huidskleur.

Uit de gesprekken met NRC blijkt dat er bangalijstjes bestaan binnen het korps en dat vrouwelijke collega's soms worden beoordeeld op hun uiterlijk en "seksuele mogelijkheden".
Benieuwd hoe bepaalde figuren dit weer gaan goedpraten, altijd interessant om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn.

quote:
Sommige collega's zijn daardoor zelfs langdurig ziek en zitten thuis "en de pesters gaan vrijuit", zegt een van de agenten tegen de krant.
Gelukkig kan dit (nog) in Nederland. Ik zou ook niet graag fris en fruitig op zo'n werkplek verschijnen. :r
pi_214759635
twitter

@De_Kraam
pi_214759638
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:22 schreef Drxx het volgende:

[..]
Benieuwd hoe bepaalde figuren dit weer gaan goedpraten, altijd interessant om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn.
Zal ik dan een poging wagen :')

30 jaar in dienst zijn bij racisten :') :')

Dan zal het wel meevallen :')

pi_214759641
Maar goed dat @GGMM niet bij de Politie Rotterdam werkt.
pi_214759708
sja er is zelf voor gekozen toen ze in de kamer meer diversiteit op straat wilde ipv getrainde blauwe dienders.
pi_214759736
Aapjes vertonen apengedrag, what else is new?
pi_214759803
quote:

[..]
[..]
Gelukkig kan dit (nog) in Nederland. Ik zou ook niet graag fris en fruitig op zo'n werkplek verschijnen. :r
ik denk dat bij iedere, zeker de wat grotere organisaties pestgedrag plaats vindt. Maar is dat dan incidenteel of structureel?
Politie heeft wel een soort van voorbeeldfunctie. Mensen die op straat mensen moeten corrigeren maar het dan zelf niet zo nauw nemen is wel krom. (net als de bananen :P )
Wel flauw dat die politiechef nergens op wil reageren.
pi_214759810
Flikkers Rotterdam
U MAD?
pi_214759817
De politie is door en door verrot. Moeilijk om nog serieus te nemen.
pi_214759842
Juist met een maatschappelijke functie hebben die politieagenten een voorbeeldfunctie.

Intern (bedrijfscultuur) zal er meer mis zijn als ze met dit soort dingen weggekomen. Bij menig andere banen word je ontslagen voor minder.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:13:36 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214759970
Dit is al lang bekend en moet ook eens aangepakt worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214760009
Ik heb vorig jaar te maken gehad met de politie Rotterdam en ik heb echt nog nooit zo'n amateuristische faalorganisatie meegemaakt. Er is werkelijk niets gegaan zoals het zou moeten en er is zelfs een vertrouwelijke brief voor een ander persoon bij mij terechtgekomen. Het is totaal niet verrassend dat het op nog veel meer vlakken verkeerd gaat binnen die organisatie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214760020
ik neem aan dat de zittende burgemeester wel houdt van een beleid met harde hand
pi_214760032
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:47 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
ik denk dat bij iedere, zeker de wat grotere organisaties pestgedrag plaats vindt. Maar is dat dan incidenteel of structureel?
Politie heeft wel een soort van voorbeeldfunctie. Mensen die op straat mensen moeten corrigeren maar het dan zelf niet zo nauw nemen is wel krom. (net als de bananen :P )
Wel flauw dat die politiechef nergens op wil reageren.
Dit is structureel hè. Komt om de haverklap wel weer iets ellendigs naar buiten van politie Rotterdam.
pi_214760064
Heeft Aboutaleb al een reactie gegeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214760080
quote:

[..]

Ik denk ook niet dat iemand dat goed kan praten.
Laat me ook zien dat ik blij ben niemand te kennen in het echte leven die zoiets zouden kunnen zeggen tegen collega's.
pi_214760517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:21 schreef Loverboii het volgende:
ik neem aan dat de zittende burgemeester wel houdt van een beleid met harde hand
Nou ja, die is over een paar weken weg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:28 schreef superniger het volgende:
Heeft Aboutaleb al een reactie gegeven?
Die is te druk met zijn afscheidsfeestje van volgende week.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214760538
Overigens zou Aboutaleb best zelf agent kunnen worden als hij het burgemeesterschap zat is.

Aboutaleb _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:42:13 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214760561
Als je dagelijks bezig bent de problemen van allochtonen op te lossen. Dan wordt je vanzelf wel "racistisch"
pi_214760680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb vorig jaar te maken gehad met de politie Rotterdam en ik heb echt nog nooit zo'n amateuristische faalorganisatie meegemaakt. Er is werkelijk niets gegaan zoals het zou moeten en er is zelfs een vertrouwelijke brief voor een ander persoon bij mij terechtgekomen. Het is totaal niet verrassend dat het op nog veel meer vlakken verkeerd gaat binnen die organisatie.
Heb het idee dat ze bij zulke organisaties meer met elkaar bezig zijn dan hun primaire taken.

Vind het alleen lastig te beoordelen omdat ze hier met 6 anonieme agenten hebben gepraat. Dr werken duizenden mensen bij de politie in Rotterdam. Heb je hier met incidenten te maken of structureel racisme ?

Zulke adviesbureaus is ook lastig in te schatten. Een sneeuwvlokje klaagt, dr worden een partij consultants & coaches naar binnen geschoven om het te onderzoeken. Die schrijven dan weer een adviesrapport waarin ze bevestigen hoe erg ze nodig zijn en dat er nog meer coaches naar binnen moeten om een paar trainingen te doen.

Als je van die medewerkers zoals Sylvana Simons, Akwasi ofzo hebt maakt het niet uit wat je doet. Die zien overal racisme in.

Uiteraard hoort racisme niet op de werkvloer maar heb het idee dat de racisme joker soms wel erg snel gespeeld word om punten te scoren of als excuus als iemand niet presteerd.

Je kan er als leidingevende ook weinig mee mocht het niet van toepassing zijn als je met zo'n snowflake te maken hebt. Die blijft in de slachtofferrol hangen en zo word je in het pak genaaid als leidinggevende.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:19:08 #22
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_214760834
Neem de politie sowieso niet meer al te serieus sinds ik weet dat de grootste pestkop van school daar werkt. Die meid heeft moedwillig anderen een minderwaardigheidscomplex gegeven. Dat moet dan burgers beschermen.. wat een grap.
With love :*
pi_214760853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Als je dagelijks bezig bent de problemen van allochtonen op te lossen. Dan wordt je vanzelf wel "racistisch"
Als dat je denkwijze is ben je überhaupt niet zo geschikt voor een dergelijke functie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214761007
quote:
Bericht uit 2019. Niet echt relevant, vind je wel, Werkman?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')