D-day heet in Frankrijk "Jour-J". Niet dat het Franse woord voor "Decision" met een J begint of zo, het Franse woord voor "Decision" is namelijk gewoon "Decision". Nee, de Fransen dachten kennelijk dat de D herhaald werd als beginletter van "Day", voor extra nadruk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb voor straks nog een bizar verhaal over Frankrijk.
Ze hadden dat gewoon even kunnen vragen natuurlijk, maar ja, als je jezelf nog steeds een wereldmacht vindt doe je dat natuurlijk niet.quote:Calque de l’anglais D-Day, lui-même composé de D et de day (« jour »), ce premier étant l’initiale de day pour renforcer l’importance de ce jour, et donc traduit comme J en français.
Had je beter kunnen doen op een smurfdag ipv een werkdag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja denk het. Deze is nieuw dus dacht even testritje maken vandaag maar het is hem toch niet
Ha, je gaat toch geen dingen navragen bij de Engelsen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
D-day heet in Frankrijk "Jour-J". Niet dat het Franse woord voor "Decision" met een J begint of zo, het Franse woord voor "Decision" is namelijk gewoon "Decision". Nee, de Fransen dachten kennelijk dat de D herhaald werd als beginletter van "Day", voor extra nadruk.
https://fr.wiktionary.org/wiki/jour_J
[..]
Ze hadden dat gewoon even kunnen vragen natuurlijk, maar ja, als je jezelf nog steeds een wereldmacht vindt doe je dat natuurlijk niet.
Een nieuwe is wel altijd even wennen. Eigenlijk moet je 'm niet direct de hele dag gebruiken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja denk het. Deze is nieuw dus dacht even testritje maken vandaag maar het is hem toch niet
Fransen die iets aan de Engelsen vragenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ha, je gaat toch geen dingen navragen bij de Engelsen.
Is wel leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als je maar niet dingen in de fik gaat zetten.
Nee heb en wel nodig voor werkquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zal ik 'm er maar afhalen dan?
ga je ook reserve onderdelen verzamelen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zal ik 'm er maar afhalen dan?
doe de hele week maarquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:12 schreef loveislikeakiss het volgende:
jongens ik wil niet meer, kan vandaag gecancelled worden?
Lekker weer terug naar bed?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:12 schreef loveislikeakiss het volgende:
jongens ik wil niet meer, kan vandaag gecancelled worden?
kan maar heb om 12 lunch met HRquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker weer terug naar bed?![]()
Word je ontslagen over een broodje beenham?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:14 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
kan maar heb om 12 lunch met HR
dus kan toch niet slapen want het is veel nuttiger om me tot die tijd druk te maken
nee heb regelmatig gesprek met HR, maar ik ben goed in stress om nietsquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Word je ontslagen over een broodje beenham?
Gesprekken met HR moet je altijd vermijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:18 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
nee heb regelmatig gesprek met HR, maar ik ben goed in stress om niets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |