abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214755679
Planned Parenthood biedt gratis abortuspillen en vasectomieën aan bij DNC

Planned Parenthood biedt meer aan dan alleen een gratis T-shirt of sticker tijdens de Democratische Nationale Conventie (DNC) komende week: de organisatie biedt gratis vasectomieën, medicamenteuze abortus en noodanticonceptie aan.

twitter

Planned Parenthood Great Rivers of St. Louis kondigde in een X-bericht aan dat er op 19 en 20 augustus een bus naar de DNC in Chicago gaat om gratis diensten aan te bieden.

"Daar komen we, Chicago! Onze mobiele gezondheidskliniek zal in de West Loop zijn met @ChiAbortionFund & @TheWienerCircle van 19 tot 20 augustus, en GRATIS vasectomieën en medicamenteuze abortus aanbieden," aldus de post. "EC zal ook gratis beschikbaar zijn zonder afspraak."

De locatie van Planned Parenthood gaf aan dat er een wachtlijst is voor vasectomieën tijdens hun bezoek aan het congres.

"We hebben momenteel een wachtlijst voor gratis vasectomieën", aldus een vervolgbericht van X. "Repost om het nieuws te verspreiden!"

https://www.foxnews.com/t(...)ions-vascetomies-dnc

Jippie! Komt allen!

Niet mijn OP
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214755683
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.
Die zorgt er vooral voor dat je dingen als slavernij en kindhuwelijken gaat propageren...

Wie wil dat nu niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:14:31 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214755789
@Triggershott: ik laat de discussie graag aan anderen over omdat ik geen kennis van o.a. de islam heb. Dat is te moeilijk voor mij.
pi_214756039
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Weet je wel wie de auteurs van de Bijbel zijn?
Dat weet niemand 100% zeker, is namelijk heel veel onderzoek naar gedaan. Wel weten we dat het tot stand komen van de teksten geen waterdicht proces is
geweest. Waarbij ervan uitgaan dat de Bijbel de waarheid is, dus niet kan.

En aangezien de Koran zo'n beetje een copy paste is van de Bijbel, geld dit ook voor de Koran.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214756168
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:41 schreef Alarmonoff het volgende:

Wat is de definitie van een profeet?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214756443
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als ze oprecht zouden geloven dat Mo een pedo was die het met een 9-jarige deed dan zouden ze massaal afvallen van islam. Een ding kun je bepaalde moslimlanden nageven met hun snelrecht zonder leedvermaak of dodencel voor mensen die zulke daden plegen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214756577
Allah bestaat want Koran.
De Koran klopt want Allah.

pi_214760723
De Koran werd 600j na het nieuwe testament geschreven..
Dus als iets dan superieur zou zijn...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:08:28 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214760755
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:03 schreef Lenny77 het volgende:
Ach, het ene zwakzinnige pamflet afzetten tegen een ander zwakzinnig pamlet. :O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:09:16 #10
441859 crew  Lenny77
pi_214760762
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ach, het ene zwakzinnige pamflet afzetten tegen een ander zwakzinnig pamlet. :O
Sowieso..
Maar dat was het punt even niet ;)
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:11:09 #11
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214760776
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het blijft fascinerend dat zo'n boef er nog best aaibaar uitziet. Het kan net zo goed je aardige buurman zijn. Zo zie je maar, het is niet altijd wat het lijkt.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214760817
quote:
Wat voor zwakzinnig argument is dit dan :')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:20:32 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214760842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Wat voor zwakzinnig argument is dit dan :')
Is het in de islam mogelijk om moslim te zijn en de Koran niet letterlijk te nemen, zoals veel christenen de bijbel ook niet letterlijk nemen?
The End Times are wild
pi_214761071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is het in de islam mogelijk om moslim te zijn en de Koran niet letterlijk te nemen, zoals veel christenen de bijbel ook niet letterlijk nemen?
Voor zweverige types heb je de soefi's / asharis.

quote:
De Asjarieten (of Asharieten, soms ook Ash'ari) vormen een islamitische theologische stroming die de Koran en Hadith interpreteren op een manier die ruimte laat voor metaforische interpretaties. De Asjarieten worden beschouwd als een gematigde, orthodoxe stroming binnen de soennitische islam.

Kernpunten van de Asjarieten:
Metaforische Interpretatie: De Asjarieten nemen de Koran niet altijd letterlijk en zien in bepaalde passages metaforen of symboliek, vooral wanneer het gaat om beschrijvingen van God.

Rationele Theologie: Hoewel ze de rede gebruiken om geloofsvraagstukken te verhelderen, blijven ze trouw aan de basisprincipes van de islamitische theologie en wijzen ze extreme rationalisering af die in strijd zou zijn met de openbaring.

Deze stroming contrasteert met de Hanbalieten en andere letterlijke stromingen, die de teksten van de Koran veel strikter en letterlijker interpreteren.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:12:53 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214761178
quote:
De Thora dan waarschijnlijk, want die is ouder dan beide delen van de Bijbel en ouder dan de Koran, terwijl het er grotendeels wel op gebaseerd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214761243
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:44 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat weet niemand 100% zeker, is namelijk heel veel onderzoek naar gedaan. Wel weten we dat het tot stand komen van de teksten geen waterdicht proces is
geweest. Waarbij ervan uitgaan dat de Bijbel de waarheid is, dus niet kan.

En aangezien de Koran zo'n beetje een copy paste is van de Bijbel, geld dit ook voor de Koran.
Geldt ook wel voor de Islam.
Mohammed was analfabeet. Zijn metgezellen hebben in de loop der jaren, na zijn dood, van alles opgeschreven. Daar is dus ook niet helemaal duidelijk wie wat schreef. Ook zijn er verschillende versies van de teksten gevonden. Dat geldt helemaal voor de Hadith.

Ook is de Koran niet chronologisch. Maar de versen zijn ingedeeld op lengte.

Er valt heel wat af te dingen op het onfeilbare woord van God. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:25:23 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214761247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Voor zweverige types heb je de soefi's / asharis.
[..]

Dat hoeft niet zweverig te zijn. Voor het scheppingsverhaal is een metaforische interpretatie noodzakelijk om niet in conflict met de wetenschap te geraken.
The End Times are wild
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:25:53 #18
13462 BansheeBoy
pi_214761252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
De Thora dan waarschijnlijk, want die is ouder dan beide delen van de Bijbel en ouder dan de Koran, terwijl het er grotendeels wel op gebaseerd is.
Dat is niet gek. Wij Moslims geloven dat de bron hetzelfde is voor alle hemelse boeken. De bron is de Schepper.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214761314
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is niet gek. Wij Moslims geloven dat de bron hetzelfde is voor alle hemelse boeken. De bron is de Schepper.

Jullie geloven niet dat Jezus Zoon van God is, dus dit klopt niet.
pi_214761339
Waarom zou je niet geloven in de gekruisigde heer en heiland, de redder en behouder van jouw ziel?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214761347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:35 schreef Loverboii het volgende:

[..]
God bestaat helemaal niet dus het klopt allemaal van geen kant.
pi_214761359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
God bestaat helemaal niet dus het klopt allemaal van geen kant.
bestond Jezus?
Veel atheïsten zijn gaan geloven in God door de boodschap van Jezus en het kruis.
pi_214761375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:42 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
bestond Jezus?
Veel atheïsten zijn gaan in God door de boodschap van Jezus en het kruis.
Mischien bestond er wel een Jezus van Nazareth maar hij was uiteraard geen zoon van god.

Ik heb geen flauw idee waarom iemand zou gaan geloven in een eeuwen later verzonnen zogenaamde boodschap van een vrijheidsstrijder uit de eerste eeuw maar goed, mensen zijn irrationele wezens.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2024 14:45:36 ]
pi_214761411
quote:

[..]
bestond Jezus?
Veel atheïsten zijn gaan geloven in God door de boodschap van Jezus en het kruis.
Ja voor de tijd van Jezus was inderdaad iedereen atheist. Goed verhaal Hansmed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214761420
quote:

[..]
bestond Jezus?
Hoeveel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214761422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja voor de tijd van Jezus was inderdaad iedereen atheist. Goed verhaal Hansmed.
Atheisten in deze tijd, Henk
pi_214761423
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel?
450
pi_214761429
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:50 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
450
Da's amper de moeite.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214761441
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's amper de moeite.
komt door de rothschildz
pi_214761458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:50 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Atheisten in deze tijd, Henk
Die zijn massaal gaan geloven in God door het verhaal van Jezus? Juist ja.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:05:35 #31
13462 BansheeBoy
pi_214761529
quote:

[..]
We geloven dat alle hemelse boeken dezelfde bron hebben: God.

pi_214761548
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
We geloven dat alle hemelse boeken dezelfde bron hebben: God.

God liegt dus in een van de boeken?
pi_214761564
quote:

[..]
:')

Een vroege christelijke sekte die niet geloofde dat Jezus God was of de Zoon van God, waren de Arianen. Het arianisme is genoemd naar Arius, een christelijke presbyter uit Alexandrië, die in de 4e eeuw leefde. Volgens de leer van Arius was Jezus Christus niet gelijk aan God de Vader, maar een schepsel dat door God was geschapen.
pi_214761577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Die zijn massaal gaan geloven in God door het verhaal van Jezus? Juist ja.
Niet massaal, persoon voor persoon, ziel voor ziel. Atheïsme praat, liefde spreekt. En religie dreigt omdat het geen boodschap heeft.
Zelfs Dawkins noemt het christendom een bolwerk tegen iets ergers.
pi_214761722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:11 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet massaal, persoon voor persoon, ziel voor ziel. Atheïsme praat, liefde spreekt. En religie dreigt omdat het geen boodschap heeft.
Je bedoelt waarschijnlijk agnosten
pi_214762351
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Geldt ook wel voor de Islam.
Mohammed was analfabeet. Zijn metgezellen hebben in de loop der jaren, na zijn dood, van alles opgeschreven. Daar is dus ook niet helemaal duidelijk wie wat schreef. Ook zijn er verschillende versies van de teksten gevonden. Dat geldt helemaal voor de Hadith.

Ook is de Koran niet chronologisch. Maar de versen zijn ingedeeld op lengte.

Er valt heel wat af te dingen op het onfeilbare woord van God. :D
Als twijfelende Refo/Protestantse jongen kwam ik in aanraking met het Remonstrantisme, waarbij zelf nadenken (zeker in de huidige tijd) heel belangrijk is. En vandaar uit ben ik al mijn twijfels gaan onderzoeken waardoor ik met nu agnostisch zie en meer en meer naar het atheïsme neig.

Er klopt gewoon teveel niet aan de Bijbel en alle andere heilige boeken. Dan kan je niet meer met droge ogen zeggen dat de Bijbel compleet waar is, je moet hem minstens zien als boek vol metaforen.

Ik denk dat Jezus wel bestaan heeft, maar de zoon van God.. Ik heb überhaupt al moeite om te geloven dat er een God is.. Puur en alleen al door alle ellende.

Ik denk eerder dat Jezus een vroege humanist was...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214762369
quote:

[..]
Tegen de Islam ja. Alleen maar omdat het Christendom (en dan vooral Jezus*) wel een stuk menselijker is dan de Islam.

*Mijn toevoeging omdat ik de lessen van Jezus in de basis zeer waardeer, niet de meningen die hem later zijn toebedeeld.
pi_214762381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:06 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Als twijfelende Refo/Protestantse jongen kwam ik in aanraking met het Remonstrantisme, waarbij zelf nadenken (zeker in de huidige tijd) heel belangrijk is. En vandaar uit ben ik al mijn twijfels gaan onderzoeken waardoor ik met nu agnostisch zie en meer en meer naar het atheïsme neig.

Er klopt gewoon teveel niet aan de Bijbel en alle andere heilige boeken. Dan kan je niet meer met droge ogen zeggen dat de Bijbel compleet waar is, je moet hem minstens zien als boek vol metaforen.

Ik denk dat Jezus wel bestaan heeft, maar de zoon van God.. Ik heb überhaupt al moeite om te geloven dat er een God is.. Puur en alleen al door alle ellende.

Ik denk eerder dat Jezus een vroege humanist was...
O+
Dat mag je dan ook helemaal zelf weten. Onderzoek door jou, maar ook wetenschappers die de bijbel onderzoeken, daarbij kun je gewoon overal kritiek op hebben.

Tekstkritiek, schriftkritiek etc is volledig normaal in ons deel van de wereld.
Dat is helaas in de islam niet zo. En daarom zal dat geloof nooit verlichten.

Mocht je nog in een God geloven: je hebt niet voor niets een goed stel werkende hersenen kregen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 20-08-2024 17:21:17 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:18:03 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214762409
Jezus was joods.

De joden geloven alleen niet dat hij de zoon van God was.
Zijn bestaan an sich wordt vrijwel niet in twijfel getrokken, alleen zijn taak/achtergrond/afkomst (wel of niet de zoon van God) wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214762751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:10 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Tegen de Islam ja. Alleen maar omdat het Christendom (en dan vooral Jezus*) wel een stuk menselijker is dan de Islam.

*Mijn toevoeging omdat ik de lessen van Jezus in de basis zeer waardeer, niet de meningen die hem later zijn toebedeeld.
Zijn lessen gaan in de basis over de torah, het ware doel ervan, en het koninkrijk van God, werd niet zo gewaardeerd door de religieuzen. Wat Paulus later uitdeelde was het resultaat van het kruis en waren nieuwe openbaringen, nu bedoeld voor jood en niet-jood: geloof in het volbrachte werk aan het kruis en je zult zalig worden en vergeven worden van al je zonden ooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214762774
quote:

[..]
Neu, de enige wijze waarop religie zich verspreid is meer fokken, niet ongelovigen die zich bekeren. Die trend loopt eerder in omgekeerde richting.
pi_214762839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Neu, de enige wijze waarop religie zich verspreid is meer fokken, niet ongelovigen die zich bekeren. Die trend loopt eerder in omgekeerde richting.
Voor religie klopt dat wel, religie is vermoeiend.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:28:48 #43
13462 BansheeBoy
pi_214762975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:18 schreef Leandra het volgende:
Jezus was joods.
Jezus was een moslim. Net als alle andere profeten vrede zij met hen. Abraham, Noah, Mozes, allemaal Moslim.

pi_214763004
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Jezus was een moslim. Net als alle andere profeten vrede zij met hen. Abraham, Noah, Mozes, allemaal Moslim.

hangt er maar net vanaf welk boek je leest denk ik
pi_214763057
quote:

[..]

Iedereen die ooit bestaan heeft voor de Islam is met terugwerkende kracht een Moslim?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214763070
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:32 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
hangt er maar net vanaf welk boek je leest denk ik
Zelf vonden deze mensen toch echt dat ze Joods waren. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:12:00 #47
13462 BansheeBoy
pi_214763249
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedereen die ooit bestaan heeft voor de Islam is met terugwerkende kracht een Moslim?
Het woordje moslim komt van het woord Islam, wat overgave (aan God) betekent. Deze profeten kwam allemaal met dezelfde boodschap (het monotheïsme) en gave zich dus over aan God. Wat hun Moslim maakt.

pi_214763313
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het woordje moslim komt van het woord Islam, wat overgave (aan God) betekent. Deze profeten kwam allemaal met dezelfde boodschap (het monotheïsme) en gave zich dus over aan God. Wat hun Moslim maakt.

Ik vind het aanstootgevend dat je Jezus, Zoon van God, aanduidt als slechts een profeet. Gelieve dit niet meer te doen.
pi_214763331
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:40 schreef capricia het volgende:

Zelf vonden deze mensen toch echt dat ze Joods waren. _O-
Ondertussen weten we uit de religieuze geschriften dat bepaalde groepen joden die profeten inclusief Jezus van kant gingen maken of faalden in hun missie.
pi_214763370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:22 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ondertussen weten we uit de religieuze geschriften dat bepaalde groepen joden die profeten inclusief Jezus van kant gingen maken of faalden in hun missie.
Andere religieuze schriften geven weer aan dat de Joden het volk van God zijn..
pi_214763379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:29 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Andere religieuze schriften geven weer aan dat de Joden het volk van God zijn..
Je bedoelt die geschriften waar jij niet in gelooft? Ik geloof ook niet daarin.

Moslims zijn het volk van God.
pi_214763391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Je bedoelt die geschriften waar jij niet in gelooft? Ik geloof ook niet daarin.

Moslims zijn het volk van God.
Mag jij eens rationeel onderbouwen hier waarom je het ene geschrift wel geloofd en het andere niet.
pi_214763412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:33 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Mag jij eens rationeel onderbouwen hier waarom je het ene geschrift wel geloofd en het andere niet.
Omdat de Koran onveranderd is in tegenstelling tot die andere boeken.

Opwindende ontdekking: zeer oude Koran duikt op in Birmingham
https://www.volkskrant.nl(...)birmingham~b0c77f21/

Experts rondom de ontdekking zijn in alle staten. “Degene die dit heeft opgeschreven kan de profeet Mohammed best eens hebben gekend”, aldus hoogleraar Christendom en Islam David Thomas van de Universiteit van Birmingham bij de bekendmaking van de vondst. “Hij heeft hem waarschijnlijk gezien, heeft hem misschien nog horen preken. Hij kende hem misschien persoonlijk, en dat is best een gedachte om even op te kauwen.” Ook experts die niet direct bij de vondst zijn betrokken spreken van een “opwindende ontdekking”.

Lange tijd wezen islamcritici erop dat de vroegst bekende korans pas stammen van ver na de dood van Mohammed. Maar de laatste decennia is daarin verandering gekomen, vooral door de ontdekking van steeds meer beschreven perkamenten uit de periode kort nadat Mohammed leefde (van 570 tot 632).
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:41:07 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214763442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Experts rondom de ontdekking zijn in alle staten. “Degene die dit heeft opgeschreven kan de profeet Mohammed best eens hebben gekend”, aldus hoogleraar Christendom en Islam David Thomas van de Universiteit van Birmingham bij de bekendmaking van de vondst. “Hij heeft hem waarschijnlijk gezien, heeft hem misschien nog horen preken. Hij kende hem misschien persoonlijk, en dat is best een gedachte om even op te kauwen.” Ook experts die niet direct bij de vondst zijn betrokken spreken van een “opwindende ontdekking”.

Lange tijd wezen islamcritici erop dat de vroegst bekende korans pas stammen van ver na de dood van Mohammed. Maar de laatste decennia is daarin verandering gekomen, vooral door de ontdekking van steeds meer beschreven perkamenten uit de periode kort nadat Mohammed leefde (van 570 tot 632).
Daarom blijven achterlijke opvattingen over slavernij en kindhuwelijk natuurlijk ook hetzelfde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214763560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daarom blijven achterlijke opvattingen over slavernij en kindhuwelijk natuurlijk ook hetzelfde.
Ja. Het zal nooit verlicht worden. Dat kan inherent niet.

Moslims doen graag voor alsof het letterlijk het woord van God is, en dat er maar 1 versie is, maar Mohammad was analfabeet. Dat boek is ook doormiddel van samenraapsel en overlevering tot stand gekomen.
Mohammed heeft het niet geschreven. En andere exemplaren zijn vakkundig verbrand. En af en toe duikt er nog wel eens eentje op (of een stuk tekst).
Liever doet men daar geen onderzoek naar. Zou wel eens vervelend kunnen zijn voor hun dogma.

Kritiek is dan ook niet toegestaan. Het houdt mensen volstrekt dom.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:54:44 #56
13462 BansheeBoy
pi_214764065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:20 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik vind het aanstootgevend dat je Jezus, Zoon van God, aanduidt als slechts een profeet. Gelieve dit niet meer te doen.
quote:
Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Allah is de Masîh, zoon van Maryam." Hoewel de Masîh zei: "O Kinderen van Israël, aanbidt Allah, mijn Heer on jullie Heer." Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.
https://quran.com/5/72

pi_214764109
quote:
"IK BEN de weg en de waarheid en het leven. Alleen door Mij kun je bij de Vader komen. Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen
Johannes 14:5-9
pi_214764137
Iemand een abortuspilletje?
pi_214764146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:04 schreef Monolith het volgende:
Iemand een abortuspilletje?
Zin in cartoons. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:28:16 #60
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214764316
quote:

[..]

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:56:35 #61
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214766404
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:24:13 #62
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214766558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:00 schreef Loverboii het volgende:

[..]
"IK BEN de weg en de waarheid en het leven. Alleen door Mij kun je bij de Vader komen. Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen
Johannes 14:5-9
Mooie verhaaltjes bedacht door mensen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214766667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Mooie ontdekking!

Alleen nog steeds eeuwen later dan de bijbel of thora.. dussss...
Als ik dan toch voor iets moet gaan: dan het origineel en niet het handige: dat komt ons niet zo goed uit, aangepaste boek.

Ze zijn trouwens allemaal handig aangepast :') hoe vaak komen er toch weer perkamenten naar boven waarvan iemand destijds dacht dat die toch niet zo handig waren om in de bijbel terecht te komen.

En zolang iemand oogkleppen moet ophouden van een geloof en niet kritisch mag zijn, ga je nooit een stap verder komen. Blindelings volgen als schapen is de opdracht, vooral gestuurd door angst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 21-08-2024 10:55:33 ]
pi_214766765
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Het zal nooit verlicht worden. Dat kan inherent niet.

Moslims doen graag voor alsof het letterlijk het woord van God is, en dat er maar 1 versie is, maar Mohammad was analfabeet. Dat boek is ook doormiddel van samenraapsel en overlevering tot stand gekomen.
Mohammed heeft het niet geschreven. En andere exemplaren zijn vakkundig verbrand. En af en toe duikt er nog wel eens eentje op (of een stuk tekst).
Liever doet men daar geen onderzoek naar. Zou wel eens vervelend kunnen zijn voor hun dogma.

Kritiek is dan ook niet toegestaan. Het houdt mensen volstrekt dom.
Nu speelt dit probleem ook wel bij een aantal Christelijke stromingen. Natuurlijk bij de zwaar orthodoxe Gereformeerde kant maar ook bij de Pinkstergemeente.

Zo is sinds zo'n beetje een jaar een dominee van de Hersteld Hervormde kerk die onder vuur ligt; omdat hij goed onderbouwd kritiek had op het "aanbod van de genade" zoals de Gereformeerde predikanten dat predikten.

Maar goed het gaat hier over totaal iets anders, en ik vind het vrij eng dat lieden (ook hier) zo tegen de scheiding van kerk (religie) en staat zijn.

Zeker vanuit Christelijke hoek, want was de "vrije wil" nu niet een van de basis principes van het Christendom/Jodendom.
pi_214767285
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:44 schreef Lenny77 het volgende:
Mooie ontdekking!

Alleen nog steeds eeuwen later dan de bijbel of thora.. dussss...
Als ik dan toch voor iets moet gaan: dan het origineel en niet het handige: dat komt ons niet zo goed uit, aangepaste boek.
Je argument wordt er niet beter op als je het nog een keer herhaalt :')
pi_214767305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Je argument wordt er niet beter op als je het nog een keer herhaalt :')
Het argument dat een oud boek een absolute dogmatische waarheid zou zijn is met een verder ontwikkelende kennis in 1300 jaar natuurlijk het meest slechte argument. :D
pi_214767329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef Basp1 het volgende:

Het argument dat een oud boek een absolute dogmatische waarheid zou zijn is met een verder ontwikkelende kennis in 1300 jaar natuurlijk het meest slechte argument. :D
Jouw argument is even dom, maar dan andersom. Zij gaat voor het oudste, jij voor het nieuwste.
pi_214767411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:25 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Jouw argument is even dom, maar dan andersom. Zij gaat voor het oudste, jij voor het nieuwste.
je maakt het niet beter :)
pi_214767420
quote:

[Wilt..]
Je wijst dus alles wat de wetenschap heeft aangetoond af? Want dat zijn allemaal nieuwe inzichten. Ook nieuwe inzichten als het gaat om de verschillende "heilige" boeken.

Al met al, juist jouw argument getuigd van enige domheid.
pi_214767455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:38 schreef The-BFG het volgende:

Je wijst dus alles wat de wetenschap heeft aangetoond af? Want dat zijn allemaal nieuwe inzichten. Ook nieuwe inzichten als het gaat om de verschillende "heilige" boeken.

Al met al, juist jouw argument getuigd van enige domheid.
:') ik ga niet reageren op iets wat ik nooit heb gezegd.
pi_214767486
quote:

[..]
Ik ga voor voortschrijdend inzicht, dat dit het nieuwste is is natuurlijk logisch. :D

Waarom rijden al die gelovigen wel een auto terwijl daar niets over in al die oude boeken staat gewoon hop hop allemaal weer met een ezeltje je laten vervoeren.
pi_214767501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:49 schreef Basp1 het volgende:
Waarom rijden al die gelovigen wel een auto terwijl daar niets over in al die oude boeken staat gewoon hop hop allemaal weer met een ezeltje je laten vervoeren.
:') denken dat religie zo werkt, het moet niet zwakzinniger worden
pi_214767820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:51 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Religie werkt omdat het een bijna perfecte vorm van propaganda is wat kinderen vanaf de geboorte erin gestampt krijgen. Aan religie is niets rationeels vooral conservatief traditioneel.

Maar goed blijkbaar willen religieuzen nog steeds de regels voor niet religieuze bepalen aan de hand van oude boeken en zijn ze er nog trots op ook om anderen te onderdrukken daarmee. Wat een fijn opdringende moraal krijg je toch mee als gelovige.
pi_214767918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Religie werkt omdat het een bijna perfecte vorm van propaganda is wat kinderen vanaf de geboorte erin gestampt krijgen. Aan religie is niets rationeels vooral conservatief traditioneel.

Maar goed blijkbaar willen religieuzen nog steeds de regels voor niet religieuze bepalen aan de hand van oude boeken en zijn ze er nog trots op ook om anderen te onderdrukken daarmee. Wat een fijn opdringende moraal krijg je toch mee als gelovige.
Precies die propaganda die ervoor zorgt dat ik nog steeds moeite heb om niet voor 99% zeker te zijn dat er geen God is
pi_214767920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:44 schreef Triggershott het volgende:

[..]
:') ik ga niet reageren op iets wat ik nooit heb gezegd.
Toch zeg je het indirect wel...
pi_214768056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:41 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Precies die propaganda die ervoor zorgt dat ik nog steeds moeite heb om niet voor 99% zeker te zijn dat er geen God is
Herkenbaar
pi_214768070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Basp1 het volgende:
Religie werkt
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:41 schreef The-BFG het volgende:

Toch zeg je het indirect wel...
:N
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:10:09 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214768150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:40 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom zou je niet geloven in de gekruisigde heer en heiland, de redder en behouder van jouw ziel?
Kijk ik gun iedereen zijn eigen feestje he, maar erg creatief is deze baggermuziek niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214768199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk ik gun iedereen zijn eigen feestje he, maar erg creatief is deze baggermuziek niet.
het gaat om de tekst. Meeste nieuwe christelijke muziek vind ik ook bagger eerlijk gezegd vooral van het commerciële hillsong.
Hier nog een voor je

pi_214777773
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.
Je zou je maar zo laag bij de grond moeten voelen dat je besluit jezelf als 2e, 3e of 4e vrouw aan te bieden. De tering... 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door Yasmin__x op 22-08-2024 19:16:07 ]
Aan het typen...
pi_214778023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:58 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Je zou je maar zo laag bij de grond moeten voelen dat je besluit jezelf als 2e, 3e of 4e vrouw aan te bieden. De tering... 8)7
Zolang je maar een gewilde man bent dan is nummer 15 ook geen probleem.

https://trtafrika.com/lif(...)-many-wives-16627245
pi_214778102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:27 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Zolang je maar een gewilde man bent dan is nummer 15 ook geen probleem.

https://trtafrika.com/lif(...)-many-wives-16627245
die religie van jou is de kanker van de wereld, de kosmos en het universum
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214778128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:51 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Klopt.

Je mag gewoon een vette Mercedes rijden én slaven en concubines hebben. Misschien ook nog wat kinderen uithuwelijken en je plekje in het paradijs is een foregone conclusion.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:35:49 #84
441859 crew  Lenny77
pi_214784009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:58 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze zich aanbieden..
pi_214784217
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze zich aanbieden..
2 kamelen en een geit betaal je daarvoor :D
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:11:13 #86
441859 crew  Lenny77
pi_214784260
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
2 kamelen en een geit betaal je daarvoor :D
Waarschijnlijk voor de 4e ongewenste en lelijke vrouw ook al niet meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')