abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:02:20 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214759475
Nou ik heb vroeger ook gerookt , menthol, maar ik rook echt al lang niet meer, en ik heb nu ook geen zin in mensen die roken in mijn aura, dat is ook een afknapper, want je ruikt het altijd en ze denken ook allemaal binnen te mogen roken :D
Ik wil al niet dat ze buiten mijn honden aaien met die shaghanden want ik was daarna elke keer al die honden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214759479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef oh-oh het volgende:

Ik wil al niet dat ze buiten mijn honden aaien met die shaghanden want ik was daarna elke keer al die honden :')
_O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:03:36 #78
176471 oh-oh
pi_214759483
Ja nee echt hoor, dan ruik ik de hele tijd shag anders, huuuu ;(
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:47 #79
176471 oh-oh
pi_214759526
:D En die gast heeft zelf twee basisschool kinderen en twee honden en die merkt daar niks van!
( Groucho Marx )
pi_214759573
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ho ho, ik had het niet over jou persoonlijk. Dat is wat ik als excuus echt vaak hoor.
Dat vind ik enorm kwalijk als je zo denkt.

Ik ga me echter niet schamen over mijn jonge jaren, gouden tijd :).
pi_214759601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:09 schreef oh-oh het volgende:
:D En die gast heeft zelf twee basisschool kinderen en twee honden en die merkt daar niks van!
Als rokers zichzelf zouden ruiken zouden ze niet meer roken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:21:18 #82
176471 oh-oh
pi_214759616
Toen ik wel nog rookte rookte ik rustig twee weken helemaal niet als die kinderen hier waren, ook niet in de avond of buiten, want vies. Maar ja, ik ben echt te lui om echt verslaafd te zijn ergens aan.

Soms rookte ik een heel pakje per week _O-
( Groucho Marx )
pi_214759632
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:16 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben blijkbaar ‘ander slag volk’ en er moet op me neergekeken worden omdat alcohol een rol in mijn leven speelt _O-
Totaal niet de strekking.
Een rol is iets totaal anders dan de hoofdrol.
pi_214759650
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:50 schreef PoesInDoos het volgende:
Drank/dronken zijn is gelukkig (vaak!) incidenteel. Ik behoed m'n 11 jarige er juist enorm voor om nooit verslaafd te raken aan nicotine! Wat een ellende heb ik gehad om daar mee te stoppen :X
Heb hem eerlijk gezegd dat ik liever heb dat hij af en toe een pilletje neemt op een feest dan dat hij gaat roken.
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet niets met je gedrag. :D
pi_214759655
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet niets met je gedrag. :D
Roken doet ALLES met je gedrag :X
Ik moedig hem niet aan natuurlijk, maar als het moet (als jongvolwassene) dan kun je andere keuzes maken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:29:21 #86
176471 oh-oh
pi_214759679
Roken deed niks met mijn gedrag maar ik was wel een uitzondering, de meeste rokers die ik ken zijn opgefokte verslaafden hoor, zeker nu je niet meer overal mag roken en die peuken duur zijn.
Bij concerten en zo, helemaal maf gaan doen omdat ze nergens meer kunnen roken binnen, dat zag ik zelfs bij Beyonce nog :D Gelukkig mag je daar wel zuipen, t kost wat, maar het kan wel :')
( Groucho Marx )
pi_214759682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Roken doet ALLES met je gedrag :X
Ik moedig hem niet aan natuurlijk, maar als het moet (als jongvolwassene) dan kun je andere keuzes maken.
Nicotine? Wat dan? Want een roker gaat meestal niet agressief, lallend of wiebelend over straat.
Dat bedoel ik meer. :P
pi_214759683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Roken deed niks met mijn gedrag maar ik was wel een uitzondering, de meeste rokers die ik ken zijn opgefokte verslaafden hoor, zeker nu je niet meer overal mag roken en die peuken duur zijn.
Bij concerten en zo, helemaal maf gaan doen omdat ze nergens meer kunnen roken binnen, dat zag ik zelfs bij Beyonce nog :D Gelukkig mag je daar wel zuipen, t kost wat, maar het kan wel :')
Maar dat ligt aan het TOTALE ONRECHT wat hen wordt aangedaan.
Dat komt niet door de sigaret an sich.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:34:07 #89
176471 oh-oh
pi_214759721
Jawel , nicotine is echt verslavend hoor, als je daar gevoelig voor bent.
Dagelijks roken is denk ik toch wel veel slechter dan af en toe je eens een goed stuk in de kraag zuipen.
Maar ik drink liever gewoon water en thee, ik ben zelfs met koffie gestopt dus ik heb makkelijk praten :D
( Groucho Marx )
pi_214759745
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:23 schreef vencodark het volgende:

[..]
Totaal niet de strekking.
Een rol is iets totaal anders dan de hoofdrol.
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.
Maar mooi dat je het anders bedoelde.
En als je mij wel bedoelde door wat ik schreef, kan dat ook hè.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214759765
Qua roken altijd nogal dankbaar geweest voor een kettingrokende maar stoppende vader. Die ellende hoefde ik zelf liever niet.
En het feit dat ze het mij niet verboden. Ik mocht het zelfs thuis als ik wilde.
Daardoor nooit de behoefte gehad om stiekem aan het roken te gaan. Weinig lol aan op zo’n manier.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214759796
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:38 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.
Maar mooi dat je het anders bedoelde.
En als je mij wel bedoelde door wat ik schreef, kan dat ook hè.
Mensen die trots waren als ze weer eens kei zat en bezopen waren, dat schreef ik.
Ik ken die ervaring gewoon niet.

Maar goed: ik heb schoonouders die beide (in het verleden) te makkelijk naar de fles grepen en daar kijk ik niet op neer. Daar hou ik ook van en respecteer is absoluut natuurlijk.
Ik heb ook flaws maar de controle structureel verliezen heeft iets droevigs.
En neerkijken op vreemden of mensen waar je geen band mee hebt, is dan makkelijk gezegd natuurlijk.
Je hoeft je echt niet aangevallen of iets te voelen als jij soms eens aangeschoten bent (geweest).
pi_214759805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Jawel , nicotine is echt verslavend hoor, als je daar gevoelig voor bent.
Dagelijks roken is denk ik toch wel veel slechter dan af en toe je eens een goed stuk in de kraag zuipen.
Maar ik drink liever gewoon water en thee, ik ben zelfs met koffie gestopt dus ik heb makkelijk praten :D
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken? :P

Koffie is helemaal een ellende ja!?
*neemt nog een bakkie. c_/
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:50:57 #94
176471 oh-oh
pi_214759820
Nou ja koffie kan ook verslavend zijn, dat maakt niks uit, maar zonder is gezonder.
Het geeft alleen aan dat ik echt te lui ben voor verslavingen :D
( Groucho Marx )
pi_214759828
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Alcohol en kinderen is echt een hele grote no-no voor mij. Maar voor heel veel ouders nu , die vroeger zelf wel konden en mochten drinken op die leeftijd omdat er minder over bekend was hoe schadelijk het was, denken daar voor hun eigen kinderen vaak hetzelfde over. Zo van, ik heb het ook gedaan en ik ben goed terecht gekomen dus mijn kind kan dat ook wel doen. Denk ik?

Maar het is gewoon echt heel ongezond.
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.

Los daarvan, ik zoop mezelf echt zonder problemen regelmatig een stuk in de kraag vanaf ~15, ben prima terechtgekomen, maar herinner me ook levendig veel te veel momenten waarop het niet zo goed had kunnen aflopen omdat mijn oordeelsvermogen, wat bij pubers en jong volwassenen toch al matig is, helemaal het raam uit was gevlogen door de sloten drank die ik naar binnen had gegoten.
Dus voor mijn kinderen heb ik het ook liever wat later, maar wel zonder taboe.

Als ik kijk wat mijn nichtje naar binnen giet (en goot, ook voor haar 18e), waarvan mijn zus altijd dacht dat het kind niet of nauwelijks dronk, schrik ik toch, al is het ws niet meer dan ik deed. Maar daar ben ik de toffe tante die het wel hoort en hou ik ook mijn mond omdat ik weet dat ik dan voor haar betrouwbaar blijf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214759849
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.

O+

Jellinek citeert (volkomen incompleet ook nog, maar dat terzijde), twee onderzoeken uit dezelfde onderzoeksgroep die bijna 20 jaar oud zijn. Dat kan echt veel beter natuurlijk. Maar de beleidsmakers vinden het wel prettig, zo'n zwartwitte boodschap.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214759854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Haha ja duidelijk ander slag mensen hier voornamelijk, wel een eyeopener hoor!
Jezus :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214759856
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Los daarvan, ik zoop mezelf echt zonder problemen regelmatig een stuk in de kraag vanaf ~15, ben prima terechtgekomen, Mar herinner me ook levendig veel te veel momenten waarop het niet zo goed had kunnen aflopen omdat mijn oordeelsvermogen
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.
Net als die gordels die vroeger niet in auto’s zaten. :P
Statistiek is wat anders dan individuele gevallen.
Zat hardnekkige rokers die 90 worden hoor maar dat maakt roken niet ineens onschadelijk.

En nog talloze voorbeelden.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:57:29 #99
176471 oh-oh
pi_214759864
:D Sorry dat ik me zorgen maakte!
( Groucho Marx )
pi_214759881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:57 schreef oh-oh het volgende:
:D Sorry dat ik me zorgen maakte!
Ik heb nog wel een paar pilletjes voor je om te ontspannen c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')