abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:13:19 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214753866
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Moordenaars, verkrachters worden vrijgelaten. Om plaats te maken voor mensen die gemene dingen zeggen op Twitter. Duidelijk!
Rechtszaken worden uitgesteld tot er plaats vrijkomt.
are we infinite or am I alone
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:21:18 #52
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214753937
Moet de laatste tijd heel vaak denken aan de film V for Vendetta
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214754237
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:53 schreef Ali_boo het volgende:
Waar zijn ze mee bezig

[ x ]
Het is ongelofelijk.

Maar weet je wat ik ook ongelofelijk vind?

Waarom gaat het niet elke dag op de Nederlandse TV, radio en krant over dit fenomeen?

Het nieuws vandaag zou moeten beginnen met
"In Engeland zijn ze vandaag weer een stapje verder afgegleden naar een tyranieke staat."
En EenVandaag zou moeten openen met 'Hoe kan het toch dat het vrije Engeland zo snel verandert en dat de overheid het niet zo nauw meer neemt met de vrijheid van meningsuiting?"

Dit zou dagelijkse kost moeten zijn. Waar is de verontwaardiging van onze politici? Een mede-westers land wat in no-time is gedegradeerd tot een soort Rusland-light. Dat is toch van den zotten?

Niemand heeft het hierover. En ik denk dat ik wel weet waarom. Omdat onze overheid en de main-stream media gewoon de kant kiezen van de Engelse overheid in deze. En precies hetzelfde zouden doen als we hier ooit een vergelijkbare situatie krijgen. En dat is beangstigend.

Nooit meer wil ik een wijzend vingertje horen naar Rusland of China in ieder geval als het aankomt op vrijheid van woord en geschrift of het oppakken van andersdenkenden of demonstranten. Als je niet eens je buurland met vergelijkbare cultuur op zijn vingers wil tikken voor dit gedrag.
pi_214754302
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:21 schreef Abrikozentaart het volgende:
Moet de laatste tijd heel vaak denken aan de film V for Vendetta
je bent niet de enige, ik moet er ook steeds aan denken.

Waar ik ook mee praat, links en rechts zijn hier verbaasd over wat daar allemaal gebeurd en zal in Engeland alleen maar meer olie op het vuur gooien.
pi_214754397
Boehoe, VK is tiranniek. Is iets wat we al eeuwenlang wisten.
pi_214754422
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:46 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat de rechters tot nu toe hoge straffen oplegden, betekent niet dat alle verdachten ook lang de cel in gaan. Het Verenigd Koninkrijk kampt met overvolle gevangenissen. De Labour-regering besloot daarom snel na verkiezingen in juli al dat veel veroordeelde criminelen vrijkomen als ze 40 procent van hun straf hebben uitgezeten. De relschoppers vormen daarop geen uitzondering, liet Downing Street 10 weten.

:')
Tis wat het is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214754433
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214754478
quote:
Britse overheid wil vrouwenhaat aanpakken als 'ideologisch extremisme'
De Britse overheid gaat plannen maken om vrouwenhaat te onderzoeken en aan te pakken. Daarbij zal vrouwenhaat behandeld worden als elke andere vorm van ideologisch extremisme. De minister van Binnenlandse Zaken, Yvette Cooper, wil op die manier ideologische trends in kaart brengen, die een "bedreiging vormen voor de democratie"

Incel-cultuur
Haat en geweld tegen vrouwen is al langer een onderwerp waar de Britse overheid zich zorgen over maakt. Het gaat om een zogenoemde incel-cultuur, van mannen die zichzelf "involuntarily celibate" noemen, onvrijwillig celibatair.

Een incel is iemand die geen seks heeft, maar dat wel wil. Hiervan geven ze vrouwen de schuld. De incel-beweging is uitgegroeid tot een geradicaliseerde internetcultuur, waarbij vrijuit gefantaseerd wordt over massamoord en massale verkrachtingen.

De incel-beweging wordt in verband gebracht met vijf grootschalige schietpartijen in de VS en Canada. De aanslagpleger die in 2021 vijf mensen doodschoot in het Engelse Plymouth, noemde zichzelf ook een incel.

Dergelijke incidenten, en de populariteit van influencers zoals Andrew Tate, hebben er mogelijk toe geleid dat er nu ook op beleidsniveau aandacht voor is. Tate is een omstreden figuur, die ondanks aanklachten voor seksueel geweld, een enorme aanhang heeft onder jongens en jonge mannen. In video's en interviews noemde hij zichzelf seksistisch en een vrouwenhater. Hij stelde dat vrouwen deels zelf verantwoordelijk zijn als ze worden verkracht en dat zij toebehoren aan mannen.
https://nos.nl/artikel/25(...)eologisch-extremisme
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214754893
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

"De incel-beweging" :')

Het zou diep triest zijn als het niet eng was. Ik zie Nederland gelukkig niet zo ver gaan, maar Duitsland beweegt ook steeds meer de kant van het VK op.
pi_214755018
De Britse overheid zal ooit nog eens haat jegens muggen aangrijpen om meer controle over de burger te krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 19 augustus 2024 @ 22:39:21 #62
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_214757729
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ali Dawah
Waarom zien ze er beiden als het prototype incel uit?
  maandag 19 augustus 2024 @ 22:40:38 #63
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_214757743
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sociaal democraten zijn wolven in schaapskleding, stem op sociaal democraten en je stemt voor extreemlinks communisme.
pi_214758104
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Moordenaars, verkrachters worden vrijgelaten. Om plaats te maken voor mensen die gemene dingen zeggen op Twitter. Duidelijk!
Mensen die vastzitten voor zedenzaken komen sowieso niet in aanmerking om eerder vrijgelaten te worden, en er kunnen nog echt heel veel andere mensen eerder vrijgelaten worden om plek te maken voor moordenaars eerder dan gepland vrijgelaten gaan worden.

De zoveelste ongefundeerde onderbuik post in deze reeks, en het zoveelste voorbeeld van hoe desinformatie verspreid wordt.
  maandag 19 augustus 2024 @ 23:26:57 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214758108
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Waarom zien ze er beiden als het prototype incel uit?
Ja, ze zijn erg skilled. Vooral Mohamed Hijab is een ontzettend slimme popuul. Opgeleid en afgestudeerd aan Oxford:

https://mohammedhijab.com/about-hijab/#about

Ik kan je adviseren eens goed te kijken naar hun debatten op het speakers corner.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214760906
Oke dan ^O^

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214760984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:31 schreef Ali_boo het volgende:
Oke dan ^O^

[ x ]
Nou ja, ook 'making a fighting stance' naar politie toe, en iemand anders de politie in geduwd.

Maar dan nog, 20 weken, 5 maanden cel voor geen fysiek geweld...

Dit is meer en meer V for Vendetta alleen dan een linkse overheid ipv rechts zoals in de film.
pi_214763131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:42 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Nou ja, ook 'making a fighting stance' naar politie toe, en iemand anders de politie in geduwd.

Maar dan nog, 20 weken, 5 maanden cel voor geen fysiek geweld...
De juridische definitie van geweld "een kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen of zaken. "

Iemand een duw geven valt daar ook onder.

Daarnaast hebben recentelijk wat mensen in de UK 3 jaar cel gekregen omdat ze een snelweg blokkeerden. Niet alleen geweld wordt gestraft met zware straffen.

Het schoonvegen van de straten van deze "far right thugs" gaat lekker door ^O^
-Rabia Al-Basri
pi_214767188
De Pakistan link is wel verrassend, maar het toont maar weer eens dat we feitelijk leven in een global village waar alles en iedereen middels het internet en helemaal middels sociale media verbonden is met elkaar. Het probleem is dat mensen nog steeds niet willen inzien dat wat we online doen, onderdeel is van "real life" en dat je er niet mee wegkomt zoals velen hier aangeven of zoals de door justitie aangehouden mensen die medeverantwoordelijk zijn voor de rellen, "het was maar een post online"

quote:
In all these cases, there is a tendency to absolve the self from the heinous nature of what followed. One may call it denial, a kneejerk response to legal action, or just a general lack of introspection and personal accountability. But it is nonetheless reflective of our general attitudes towards consuming information on social media, where we believe first and analyse last.

It remains the quintessential approach that prevents us from taking any responsibility for believing and sharing false information. Yet each of these individuals, in their own way, played a crucial part in stoking the flames that led to the riots, and that is undeniable. Falsehoods, and their ability to instigate such horror, is no joke.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214771032
Dit schijnt een dingetje zijn momenteel bij rechtse Twitter accounts waar er desinformatie wordt gedeeld haat wordt opgestookt. "Hey, ik deel wel deze informatie, maar ik weet niet of het onwaar is en het is niet mijn intentie om haat te stoken ". :') In hun verbeelding denken ze dat ze daardoor vrij van vervolging zullen zijn wanneer justitie een zaak begint tegen hen zoals de laatste tijd hebben gezien in de UK.

twitter

-Rabia Al-Basri
pi_214772118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:04 schreef egayalS het volgende:
De Pakistan link is wel verrassend
Interessant. Ze zijn ook binnengevallen bij Andrew Tate, nu Tommy Robinson nog.

Pakistan arresteert man voor verspreiden desinformatie over steekpartij Southport

De Pakistaanse politie heeft een man aangehouden die wordt verdacht van het verspreiden van desinformatie over de dodelijke steekpartij in de Britse plaats Southport, eind juli. De desinformatie leidde de dagen erna tot rellen in verschillende Britse steden.
De verdachte, een 32-jarige man, werkte voor een website die zich voordeed als nieuwssite, melden AP en BBC. Kort na de steekpartij, waarbij drie meisjes om het leven kwamen, publiceerde de site een artikel.

In dat artikel stonden een verkeerde naam en identiteit van de dader. Zo werd gezegd dat het om een asielzoeker ging die per boot naar Engeland was gekomen. Dat klopte niet met de informatie van de politie, die verklaarde dat de dader in Cardiff was geboren. Maar het bericht met desinformatie werd al snel in groten getale gedeeld op sociale media.

De desinformatie wakkerde rellen aan in verschillende Britse plaatsen. Een dag na de steekpartij vielen relschoppers een moskee in Southport aan, in de buurt van de plek van de steekpartij.

In de dagen daarop waren er ook rellen in andere Britse steden. Bij de rellen heeft de Britse politie meer dan duizend mensen aangehouden.

De aangehouden Pakistaanse man wordt verdacht van cyberterrorisme. Hij wordt in de stad Lahore verhoord door de politie. Het is niet duidelijk of de Britse autoriteiten betrokken zijn bij het onderzoek.

De verdachte ontkent dat hij de bron is van de desinformatie, meldt de Pakistaanse politie. Hij beweert dat hij de informatie van een account op X heeft overgenomen.

In Engeland is al iemand veroordeeld voor online haatzaaien rondom de steekpartij. Een man uit Leeds moet twintig maanden de cel in omdat hij met berichten op Facebook aanzette tot rassenhaat.

https://www.nu.nl/buitenl(...)artij-southport.html
pi_214775526
Dood 11-jarige Mateo in Spanje leidde tot valse beschuldigingen

Het houdt Spanje al sinds zondag in de greep: de 11-jarige Mateo die op een voetbalveldje in het dorpje Mocejón werd doodgestoken. De dader sloeg op de vlucht en bleef bijna twee dagen uit handen van de politie. In die tijd werd volop gespeculeerd over de identiteit van de dader. Vooral online werd naar migranten gewezen

Gisteren is een 20-jarige man opgepakt met psychiatrische problemen en zonder migratieachtergrond. Maar in die dertig onzekere uren daarvoor was al zo veel misinformatie verspreid, dat het verhaal online een eigen leven is gaan leiden.

Overal was te lezen dat de dader een Noord-Afrikaan moet zijn geweest, een minderjarige asielzoeker of dat een bende uit Zuid-Amerika verantwoordelijk was.

Het is een situatie die lijkt op de verhalen rond de moord op de drie meisjes in het Britse Southport eind juli. De beschuldigingen sluiten aan op de retoriek van onder andere de Spaanse radicaal-rechtse partij VOX.

Deze anti-migratiepartij kreeg deze zomer gedaan dat een spreidingswet voor minderjarige migranten er niet komt. Volgens VOX-politici zou dat namelijk leiden tot meer criminaliteit op het Spaanse vasteland.

Het Openbaar Ministerie onderzoekt of de "valse online berichten" kunnen worden aangemerkt als crimineel, zodat mensen die de berichten hebben verspreid kunnen worden vervolgd. Volgens het OM is het doel van die berichten om gevoelens van haat, vijandigheid en discriminatie op te wekken.

Ook de regionale regering van Castilië-La Mancha heeft zich uitgesproken tegen de gang van zaken. Volgens de regering is de misdaad gebruikt om haat te zaaien op sociale media.

https://nos.nl/artikel/25(...)alse-beschuldigingen
pi_214776306
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, ze zijn erg skilled. Vooral Mohamed Hijab is een ontzettend slimme popuul. Opgeleid en afgestudeerd aan Oxford:

https://mohammedhijab.com/about-hijab/#about

Ik kan je adviseren eens goed te kijken naar hun debatten op het speakers corner.

:{²
Je moet hooggeleid zijn om je gelijk over islam te behalen en te beargumenteren toch valt hij vaak genoeg door de mand.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214776322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef egayalS het volgende:
Dit schijnt een dingetje zijn momenteel bij rechtse Twitter accounts waar er desinformatie wordt gedeeld haat wordt opgestookt. "Hey, ik deel wel deze informatie, maar ik weet niet of het onwaar is en het is niet mijn intentie om haat te stoken ". :') In hun verbeelding denken ze dat ze daardoor vrij van vervolging zullen zijn wanneer justitie een zaak begint tegen hen zoals de laatste tijd hebben gezien in de UK.

[ x ]

Zijn buitenlandse opstokers die zulke twitteraccounts hebben.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')