abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 11:33:44 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214752516
Oliebranden met water blussen is ook nogal tricky.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214752814
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:55 schreef LethalNinja het volgende:
Gaat niet alleen om Kursk hé, als Oekraïne niet uit kijkt is straks de hele Donbas in Russische handen


Filmpje van de NOS

Ziet er naar uit dat het niet bij Kursk zal blijven, maar dat er ook andere stukken aan toegevoegd gaan worden.
Stukjes Brjansk en Belgorod ofzo.

Tja kan dom zijn maar ook wel slim.
Nu lijkt Rusland het min of meer te negeren maar als de olievlek uitbreidt dan moet je toch iets..
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:24:38 #178
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214752854
Rusland lijkt te proberen de Oekraïners wanhopig te maken door zo veel mogelijk door te drukken in de Donbas. Waarschijnlijk in de hoop dat Oekraine zich daar moet versterken, waardoor het offensief in Kursk volledig vastloopt.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:38:44 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214752949
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
Rusland lijkt te proberen de Oekraïners wanhopig te maken door zo veel mogelijk door te drukken in de Donbas. Waarschijnlijk in de hoop dat Oekraine zich daar moet versterken, waardoor het offensief in Kursk volledig vastloopt.
Maar rus is al tijden bezig, daar?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 12:50:16 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214753004
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
Rusland lijkt te proberen de Oekraïners wanhopig te maken door zo veel mogelijk door te drukken in de Donbas. Waarschijnlijk in de hoop dat Oekraine zich daar moet versterken, waardoor het offensief in Kursk volledig vastloopt.
Het probleem is alleen dat Oekraiense burgers wel snappen dat de oorlog tot dit soort dingen kan leiden. Maar snappen -en accepteren- Russische burgers dat ook zij kunnen worden getroffen door dit soort ellende? Want Poetin beloofde tenslotte heel wat anders...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214753158
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 05:44 schreef Delenlill het volgende:
https://www.nuceg.com/putin-visit-azerbaijan/
[..]
Is dat wel de echte Putin? Zijn wangen zijn erg dik, zijn gezicht is in sommige opzichten anders en hij gedraagt zich ook anders dan dat ik van hem gewend is. Natuurlijk zou het de belichting kunnen zijn en mogelijk zie ik spoken. Maar je weet het nooit, sowieso leek heel wel erg vrolijk voor zijn doen, en voor de huidige situatie in Kursk.

Of zou hij dronken zijn ofzo.

Dit is prednison poetin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:28:06 #182
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214753179
quote:
Rusland eiste zondag de verovering van het dorp Svyrydonivka op, dat zowat 15 kilometer van de stad Pokrovsk ligt. Die is een belangrijk logistiek knooppunt in Oost-Oekraïne en daarom al maanden een Russisch doelwit. Het Russische leger beweerde de afgelopen dagen al verschillende dorpen in de regio te hebben veroverd. De opmars is een teken van onverminderde druk aan het oostfront, ondanks de verrassende opmars van Oekraïense troepen in het Russische Koersk sinds 6 augustus.

Hoewel dat offensief veel aandacht trekt, vinden de meeste gevechten nog steeds plaats in de ­Oekraïense Donbas. Daar moeten de Oekraïense troepen opboksen tegen een veel talrijker Russisch leger. Als Pokrovsk valt, komen de Oekraïners in het oosten ernstig in de problemen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240819_91947794
Angel dust (pcp) is fuckin mindblowing! :o
pi_214753411
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 14:31:24 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214753562
twitter


Wel typisch weer van die clickbait berichten, Geert Wilders die erop gaat reageren...
pi_214753563
quote:

..


https://www.ad.nl/buitenl(...)gio-koersk~a817f2bb/

Hier ook nog wat daarover maar ook dat een stop in het offensief wordt verwacht omdat reserves naar Kursk gaan.
  Overall beste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 16:29:52 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214754365
quote:
Toch zie ik daar vooral een saillant ontstaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:07:56 #187
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214754654
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:31 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

..

https://www.ad.nl/buitenl(...)gio-koersk~a817f2bb/

Hier ook nog wat daarover maar ook dat een stop in het offensief wordt verwacht omdat reserves naar Kursk gaan.
We gaan het snel zien, nu Krutji Jar bereikt hebben de Oekraïners het voordeel van een verdedigingslinie ten westen van het dorp, ten oosten van Novohrodivka en ten westen van Hrodivka. Mocht deze lijn snel doorbroken worden dan kan Pokrovsk niet lang daarna belegerd worden.

Het lijkt erop alsof de Russen eerst voor Selidove gaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:32:34 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214754818
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We gaan het snel zien, nu Krutji Jar bereikt hebben de Oekraïners het voordeel van een verdedigingslinie ten westen van het dorp, ten oosten van Novohrodivka en ten westen van Hrodivka. Mocht deze lijn snel doorbroken worden dan kan Pokrovsk niet lang daarna belegerd worden.

Het lijkt erop alsof de Russen eerst voor Selidove gaan.
Ukrainsk is denk ik het doel gezien de hogere ligging van die plaats.
Dit laat ook goed zien waarom Ocheretine zo belangrijk was.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:36:30 #189
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214754845
De laatste brug bij Glushkovo is ondertussen ook vernietigd dus ik denk dat we daar wel een flinke vooruitgang voor de Oekraïners kunnen verwachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214754930
twitter

twitter

twitter
pi_214754976
twitter

twitter

twitter

twitter
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:58:48 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214755064
Lekker een land binnen vallen terwijl je eigen bevolking aan de oostkant onder het juk van de Russen valt... slim
pi_214755128
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef xzaz het volgende:
Lekker een land binnen vallen terwijl je eigen bevolking aan de oostkant onder het juk van de Russen valt... slim
Volgens mij heb je dat verkeerd. Heel Rusland valt onder het juk van de Russen, niet alleen hun oostkant, en toch zijn zij Oekraïne binnengevallen. Oekraïne is slechts bezig met zijn land te verdedigen.
  Overall beste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 18:05:30 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214755130
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef xzaz het volgende:
Lekker een land binnen vallen terwijl je eigen bevolking aan de oostkant onder het juk van de Russen valt... slim
In het oosten zijn de burgers toch allemaal Russen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 19 augustus 2024 @ 18:06:17 #195
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214755136
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:04 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Volgens mij heb je dat verkeerd. Heel Rusland valt onder het juk van de Russen, niet alleen hun oostkant, en toch zijn zij Oekraïne binnengevallen. Oekraïne is slechts bezig met zijn land te verdedigen.
Who fucking cares wat die Russen allemaal doen op hun grondgebied interesseert me niet wat Russen doen en vinden. Nee Oekraine valt een land binnen en verliezen tegelijk terrein.
pi_214755141
https://www.ukrinform.net(...)raine-overnight.html
quote:
Air defense forces down all kamikaze drones that Russia used to attack Ukraine overnight
Russian invaders attacked Ukraine with 11 Shahed strike drones launched from the Kursk and Primorsko-Akhtarsk area on the night of August 18-19.
Ukrainian Air Force Commander Mykola Oleshchuk said this in a post on the Telegram messaging app, Ukrinform reports.

Read also: Zelensky: Ukraine's main task now is to destroy as much of Russia's war potential as possible
He added that mobile fire groups of the Ukrainian Defense Forces, anti-aircraft missile units, aircraft and EW units of the Ukrainian Air Force had shot down all enemy UAVs in the Mykolaiv, Cherkasy, Vinnytsia, Kyiv, Dnipropetrovsk, Kharkiv, Sumy and Donetsk regions.
pi_214755147
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Who fucking cares wat die Russen allemaal doen op hun grondgebied interesseert me niet wat Russen doen en vinden. Nee Oekraine valt een land binnen en verliezen tegelijk terrein.
Oekraïne heeft in twee weken tijd bijna even veel land ingenomen als Rusland in 2023 en 2024 bij elkaar. Dat is inclusief de kleine stukjes die zij nu aan het verliezen zijn.

Het binnenvallen van Russisch grondgebied hoort gewoon bij de verdediging van Oekraïne. En zij geven Rusland ook nog eens de bufferzone die zij zo graag wouden creëren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Delenlill op 19-08-2024 18:14:04 ]
  maandag 19 augustus 2024 @ 18:13:17 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214755193
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Who fucking cares wat die Russen allemaal doen op hun grondgebied interesseert me niet wat Russen doen en vinden. Nee Oekraine valt een land binnen en verliezen tegelijk terrein.
Stuur een brief naar Zelensky dat jij je zorgen maakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214755211
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef xzaz het volgende:
Lekker een land binnen vallen terwijl je eigen bevolking aan de oostkant onder het juk van de Russen valt... slim
Je hebt zo te zien weinig tactisch besef. Oorlog is niet een symmetrisch spel als stratego of schaken. Oorlog is voornamelijk logistiek En dankzij de aanval in Kurk verlicht men de druk op het front in de donbass. Dit omdat nu de spoorlijnen uit het noorden en oosten niet meer gebruikt kunnen worden voor aanvoer van materieel in de donbass. Ja, de russen boeken nu nog wat winst. Het is echter niet heel veel, en met grote kosten aan manschap en materieel, die straks opdroogt dankzij het front in Kursk
Oekraine heeft wel vaker russen wat laten oprukken, en daarna hard teruggeslagen of een val opgezet. Een linie die zoals in de donbass relatief vast zit voor oekraine levert ook weinig mogelijkheden op om schade toe te richten omdat alles beschermt is en er een minimum aan troepenbeweging is.

Daarnaast is het vele land wat nu in kursk verovert is samen met de vele krijgsgevangenen een ijzersterk ruilmiddel voor onderhandelingen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_214755292
https://ua-stena.info/en/(...)-a-tesla-cybertruck/
quote:
Musk denied that he gave Kadyrov a Tesla Cybertruck

American inventor Elon Musk has denied rumors that he gave Kadyrov a Tesla Cybertruck as a gift.

Journalist Seth Abramson accused Musk of handing over the vehicle for military use and openly working against the US.

“Are you seriously so retarded that you think donated a Cybertruck to a Russian general? That’s amazing,” he replied in comments on the X website.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede troll actie van Kadyrov lol. De kans dat Musk daadwerkelijk zo'n cybertruck aan hem gegeven heeft is natuurlijk bijna nihil. Al is het ook niet compleet uit te sluiten met oog op het gehele Starlink gedoe sinds de oorlog gestart is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')