Tja, laatst zei iemand dat Trump als president nooit iets goed heeft gedaan, en toen zei jij iets in de trant van 'dus hij haalt niet goed adem?'quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijf je nou gewoon doorgaan met die leugen nadat ik je al heb gewezen dat jouw eigen bron het tegendeel overduidelijk aantoont?
[..]
je moet wel de inflatie meenemen uiteraardquote:Op zondag 18 augustus 2024 08:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijf je nou gewoon doorgaan met die leugen nadat ik je al heb gewezen dat jouw eigen bron het tegendeel overduidelijk aantoont?
[..]
waarom blijf je zo fel het Kremlin verdedigen , woont je moeder daar ofzoquote:Op zondag 18 augustus 2024 08:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bepaald niet. Hou het eens gewoon bij wat ik schrijf.
Ruzzia is de enige die een hele hele zware tol betaald , en ook zal blijven betalen de komende decennia ,quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wensdenken. De Oekrane zal uiteindelijk kleiner worden en heel veel steun nodig hebben van het Westen om er weer bovenop te komen.
De Oekraeners die hier zijn gaan uiteraard niet terug. Dus ook dat probleem blijft.
Maar het grootste probleem blijft dat Europa geen goedkope energie meer heeft, waardoor de welvaart in Europa fors zal dalen de komende decennia. Dat is onontkoombaar, omdat welvaart goedkope energie nodig heeft.
Een echte lose-lose… (want ook Rusland heeft natuurlijk een zeer zware prijs moeten betalen).
sinds februari 2024 zijn de gasprijzen weer verdubbeld ja, in 6 maand tijdquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal wensdenken.
Gasprijzen zijn dankzij Poetin al in 2021 tot recordhoogte gestegen.
Inmiddels zijn ze op het niveau van voor 2021.
Verder heb je al het bovenstaande te danken aan Poetin.
Want jij bent alleen feitelijk? Of wat is dit voor onzin?quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig geef je nu toe dat het enkel je mening is
Leugen. Ik heb veel meer geschreven. Ik haalde dat aan omdat de stelling zo absoluut was dat hij niet waar kan zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, laatst zei iemand dat Trump als president nooit iets goed heeft gedaan, en toen zei jij iets in de trant van 'dus hij haalt niet goed adem?'
Als je op zo'n manier de discussie wilt winnen....
Je weet donders goed dat de inflatie sinds 2020 niet boven de 400% zit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet wel de inflatie meenemen uiteraard
Stelselmatig trek je argumenten van een ander tot in het absurde, alsof je niet wilt begrijpen binnen welke context het bedoeld wordt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leugen. Ik heb veel meer geschreven. Ik haalde dat aan omdat de stelling zo absoluut was dat hij niet waar kan zijn.
Meer inhoudelijk heb ik bv verwezen naar de First Step Act.
Ik word ook zo langzamerhand heel kriegel van dat jij continu loopt te draaien en te liegen in een poging om mijn persoon aan te vallen. Dat is zielige wijvengedrag. Hou daar eens mee op.
En meer in het algemeen: laat de illusie varen van dat je hier discussies moet winnen. Er valt niets te winnen. Nobody cares. Sterker nog, de groep die nog bereid is om echt in te gaan op de argumenten van de ander is zwaar in de minderheid.
sinds februari 2024 zijn de gasprijzen weer verdubbeld ja, in 6 maand tijdquote:Op zondag 18 augustus 2024 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat de inflatie sinds 2020 niet boven de 400% zit.
Hou op met liegen. Echt, als je met keiharde leugens je standpunt moet verdedigen, dan weet je zelf ook wel beter.
Uiteraard.quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? Lijkt mij dat je als regering de eigen inwoners als eerste moet dienen. Dat veel regeringsleiders daar anders over denken maakt dat niet anders.
Ook een leugen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom blijf je zo fel het Kremlin verdedigen , woont je moeder daar ofzo
dus Ruzzia moet de oorlog stoppen en terug naar hullie eigen land bedoel jequote:Op zondag 18 augustus 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook een leugen.
Ik heb mijn standpunt duidelijk genoeg toegelicht. Ik ben tegen oorlogvoering en derhalve dus per definitie tegen het starten van de oorlog door Rusland.
Een gevalletje projectie hier, want dat was nu precies wat jij deed: mijn opmerking uit de context plaatsen, suggereren dat het binnen een andere context is gedaan en verzwijgen dat ik vrij uitgebreid heb beargumenteerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stelselmatig trek je argumenten van een ander tot in het absurde, alsof je niet wilt begrijpen binnen welke context het bedoeld wordt.
Dat maakt een discussie met jou erg moeizaam.
Jouw stelling was net nog dat gas nog nooit zo goedkoop was als nu. Drol in de pispot dat je bent…quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sinds februari 2024 zijn de gasprijzen weer verdubbeld ja, in 6 maand tijd
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
maar dat heeft geen zak met Ruzzia te maken , meer met de economische activiteit in de wereld en overtollige speculatieve gasvoorraden
Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat ik vind dat iedereen zich maximaal moet inzetten om die oorlog te beindigen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus Ruzzia moet de oorlog stoppen en terug naar hullie eigen land bedoel je
Die delen in het oosten waren altijd al het probleem. Al vanaf 2014 waarbij rebellen ondersteund door Rusland al actief zijn. De reden zijn grondstoffen en de aansluiting naar het MO. Gelijk toen er sprake was van aansluiting EU en NAVO bezette Rusland gelijk de Krim. In de ogen van de Russen logica. In 2008 gaf Poetin al aan dat Oekrane de rode draad zou zijn en dit niet zou accepteren. In een interview met Jaap de Hoop Scheffer werd dit al gezegd. En dat is een oud interview.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin had verwacht dat de Oekraense bevolking de Russische troepen als bevrijders zou ontvangen, en het regime snel zou instorten en het land ontvluchten.
Een korte speciale militaire operatie, waarna Oekrane als oblast kon worden toegevoegd aan de Russische Federatie, danwel een zetbaas kreeg die van Oekrane een Russische vazalstaat maakte...
Dat bleek een gigantische misrekening.
Maar in plaats van dat te erkennen en zich terug te trekken besloot Poetin in dan maar vanuit het oosten delen van Oekrane in te nemen.
ja en Rusland is de oorlog begonnen en die moet terug het hok inquote:Op zondag 18 augustus 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat ik vind dat iedereen zich maximaal moet inzetten om die oorlog te beindigen.
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gasquote:Op zondag 18 augustus 2024 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw stelling was net nog dat gas nog nooit zo goedkoop was als nu. Drol in de pispot dat je bent…
Niks iedereen: 1 partij kan de oorlog beindigen en dat is Rusland.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat ik vind dat iedereen zich maximaal moet inzetten om die oorlog te beindigen.
Gaat helaas niet gebeuren. De Russen gaan niet zonder slag of stoot de Krim, en de Donbass opgeven. Zelfs zonder Poetin gaan ze niet de Krim opgeven. Dat zou geopolitiek een drama zijn voor Rusland. Maw dit gaat nog een heel lang conflict worden waarbij ik geen voorspelling durf te maken. Ik ga het mogelijk niet eens meer meemaken dat dit opgelost is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niks iedereen: 1 partij kan de oorlog beindigen en dat is Rusland.
Klopt, maar dat is dan ook wat mensen in ogenschouw moeten nemen, ipv telkens het westen de schuld te geven van het jarenlang doorgaan van dit conflictquote:Op zondag 18 augustus 2024 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gaat helaas niet gebeuren. De Russen gaan niet zonder slag of stoot de Krim, en de Donbass opgeven. Zelfs zonder Poetin gaan ze niet de Krim opgeven. Dat zou geopolitiek een drama zijn voor Rusland. Maw dit gaat nog een heel lang conflict worden waarbij ik geen voorspelling durf te maken. Ik ga het mogelijk niet eens meer meemaken dat dit opgelost is.
Precies. Ik geef het westen zeker niet de schuld. Maar ik wijs ze wel op fouten die ik zie. Nu is het natuurlijk zo dat ik ook maar een simpele burger ben. Maar ik heb al vaker gezegd dat wij in de jaren 90 veel fouten hebben gemaakt. Het is de meest destructieve periode die ik heb mogen meemaken. Maar dat is mijn mening. En juist door die periode zitten we nu met het probleem Rusland/China. We hebben in die periode Rusland en China teveel gegeven.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dan ook wat mensen in ogenschouw moeten nemen, ipv telkens het westen de schuld te geven van het jarenlang doorgaan van dit conflict
Mij ontgaat het waarom je een mening post van een leek.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en Rusland is de oorlog begonnen en die moet terug het hok in
[..]
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
JA, in januari 2024 was het Aardgas in Europa 50% goedkoper dan nu, maar dat heeft niets met oorlog te maken drollie bollie
De USSR is ook ineen gestort , dat had ook niemand geloofd in 1984quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gaat helaas niet gebeuren. De Russen gaan niet zonder slag of stoot de Krim, en de Donbass opgeven. Zelfs zonder Poetin gaan ze niet de Krim opgeven. Dat zou geopolitiek een drama zijn voor Rusland. Maw dit gaat nog een heel lang conflict worden waarbij ik geen voorspelling durf te maken. Ik ga het mogelijk niet eens meer meemaken dat dit opgelost is.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ja kan , net als de moffen gewoon terug naar huis gaan en stoppen met oorlogvoeren dan is het over en gedaanquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In la-la-land werkt dat zo. Ik hou mij liever bij de realiteit.
In la-la-land werkt dat zo. Ik hou mij liever bij de realiteit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken. In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dan ook wat mensen in ogenschouw moeten nemen, ipv telkens het westen de schuld te geven van het jarenlang doorgaan van dit conflict
Zal ik jou zeggen wat er gaat gebeuren ,quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met schuld te maken. In sprookjes en films werkt het zo, maar in de echte wereld speelt er veel meer. Dit conflict kent een lange aanloop. Het is niet alsof de Vodka slecht is gevallen op een avond en er vervolgens 140.000 man de grens over zijn gestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |