abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214732322
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door je zelfhaat is het je geeneens opgevallen dat die schaarste in 2021 is ontstaan.

Klopt, die aardgas schaarste is al voor de oorlog ontstaan omdat Rusland met opzet de hoeveelheid gas naar Europa omlaag bracht. Gasbergingen werden ook niet niet gevuld.

quote:
In de zomer van 2021 werd duidelijk dat Russische gasleveranciers geen inspanningen deden om hun eigen voorraadniveaus in Europese gasbergingen aan te vullen. Ook trokken zij zich gradueel terug als aanbieder op de markt voor kortlopende gascontracten.

Dit bleek de opmaat te zijn tot de Russische inval in Oekraïne in februari 2022. De invasie leidde tot een groeiend aantal sanctiemaatregelen van de EU en de VS jegens Rusland en het Russische regime en materiële steun aan Oekraïne; wat er weer voor zorgde dat Russische gasleveranciers voor het eerst in de geschiedenis contractbreuk pleegden op hun langetermijn-leveringsovereenkomsten met Europese landen en energiebedrijven door leveringen te reduceren en zelfs te staken.
pi_214732331
Rusland:

Verliest; troepen, geld (inkomsten gaswinsten), macht, grondgebied, een bufferzone...

Amerika:

* Nieuwe militaire basissen zoals die in Polen (en straks niet onwaarschijnlijk langs de Russisch-Oekraïnse grens)
* Wint vazalstaten in de vorm van nieuwe NATO-leden (wederom meer troepen aan de Russische grens)
* Voorkomt een Euraziatisch Rijk (een met Rusland verenigd Europa is een nachtmerrie)
* Verkoopt/dumpt oud-defensiemateriaal
* Mag van de eigen bevolking het MiC weer dik spekken
* Krijgt gigantische defensie-orders vanuit Europa
* Kan zijn nieuwe speeltjes testen op het slagveld
* Kan zijn gas slijten;
* Verhoogde afhankelijkheid Europa qua energie (DL)
* Verliest alleen Oekraïnse troepen
* Mag Oekraïne heropbouwen
* Zal op dat punt een goeddeel van de grondstoffen beheren (plukken, pakken, verkopen)
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214732337
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:06 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Oostelijke delen van oekraine voelen zich veiliger met Rusland. Ze smeekten er al veel langer om maar Rusland hield dit altijd af.
[..]
Is dat werkelijk je excuus?
Dat Rusland half Donbas mag plat bombarderen omdat de bevolking daar om vroeg?

quote:
Rechtse mensen houden zich enkelt bezig met geld verdienen en lekker leven en wijntjes proeven enzo. Zou ik ook wel willen. Linkse mrnsen fikken hele wijken af en kennen het verschil nieteens tussen een man en een vrouw. Wie is er dan debieler?
Die tekst
pi_214732349
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen zelfhaat, maar vervolgens het westen van alles de schuld geven.

In 2 zinnen spreek je jezelf tegen..
[..]
Door je zelfhaat is het je geeneens opgevallen dat die schaarste in 2021 is ontstaan.

Pak je kalender erbij en zoek op wanneer Rusland Oekraïne is binnen gevallen..
[..]
Precies, zelfhaat.
Verblindende zelfhaat.

Alles is de schuld van Amerika.
De markten kijken ook naar het nieuws. Wat zouden ze gedacht hebben door al die Russofobe berichtgeving tussen 2008 en 2024?
pi_214732372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:12 schreef Akathisia het volgende:
Rusland:

Verliest; troepen, geld, macht, grondgebied, een bufferzone...
Troepen? Dan moeten ze Oekraïne niet binnenvallen.
Geld? Dan moeten ze Oekraïne niet binnenvallen.
Macht? Tsja, het ooit zo grote 2e leger van de wereld blijkt één grote corrupte, achterstallige bende te zijn.
Grondgebied? Duizend vierkante kilometer sinds 2 weken, de moeite niet waard.
Bufferzone? Ze vallen zelf Oekraïne binnen, logisch dat je dan geen bufferzone meer hebt.

quote:
Amerika:

* Nieuwe militaire basissen zoals die in Polen (en straks niet onwaarschijnlijk langs de Russisch-Oekraïnse grens)
Als Rusland geen moeite deed om Oekraïne in te lijven was dat niet nodig.

quote:
* Wint vazalstaten in de vorm van nieuwe NATO-leden (wederom meer troepen aan de Russische grens)
Als Rusland niet Oekraïne was binnengevallen, zaten Zweden en Finland nu niet in de NAVO.
Die landen hebben dat jaren afgehouden tot de dreiging van Rusland toenam.

quote:
* Voorkomt een Euraziatisch Rijk (een met Rusland verenigd Europa is een nachtmerrie)
Nou, dat verenigen met Rusland was na de inval in Oekraïne al snel uit de deur.

quote:
[/quote]

Tsja, Oekraïne kan zich niet tegen Rusland verdedigen met tennisrackets.

quote:
* Kan zijn gas slijten;
* Zal op dat punt een goeddeel van de grondstoffen beheren (plukken, pakken, verkopen)
Enzovoort, enzovoor.

Ik lees allemaal punten die Rusland aan zichzelf heeft te danken door Oekraïne binnen te vallen.
pi_214732381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:12 schreef Akathisia het volgende:
Rusland:

Verliest; troepen, geld (inkomsten gaswinsten), macht, grondgebied, een bufferzone...

Amerika:

* Kan zijn gas slijten;
* Verliest alleen Oekraïnse troepen
En dat keurt het vermoorden van Oekraïense burgers goed ^O^

Je houdt het niet voor mogelijk, maar er zijn dus mensen die dat echt vinden in Nederland.
pi_214732382
Het is geen nieuws dat de Oekraïners de pijpleidingen hebben opgeblazen. Het is de reactie van Duitsland dat het al lang vergeten onderwerp weer zeer tijdelijk doet opleven. Het grote publiek vergeet het met een beetje stilte binnen 3/4 weken tot de volgende sleaze & dirty weer in het nieuws is en dan gaan we als gieren daar allemaal weer op af. Een soort ramptoeristen. Ik denk dat dit uiteindelijk rustig zal worden begraven. Noch Duitsland, noch Oekraïne willen immers met de vingers gaan wijzen. Een rustig proces, misschien zelfs een lichte straf. Klaar is Kees.
pi_214732383
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Akathisia op 16-08-2024 19:27:30 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214732385
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je houdt het niet voor mogelijk, maar er zijn dus mensen die dat echt vinden in Nederland.
Nee, ik bevestig alleen maar dat Amerika het veel slimmer heeft gespeeld.
pi_214732388
@Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
pi_214732392
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:14 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
De markten kijken ook naar het nieuws. Wat zouden ze gedacht hebben door al die Russofobe berichtgeving tussen 2008 en 2024?
Nou, dat er hoop aanstellerij is van de Russofonen.
pi_214732395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, ik bevestig alleen maar dat Amerika het veel slimmer heeft gespeeld.
Nee, dat bevestig je niet.
pi_214732401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef EmptyBox het volgende:
@:Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
Je verwisselde de 5 en de 1.
pi_214732422
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je kunt met van alles smijten.
Maar je hebt geen antwoord op de vraag waarom Rusland dan Oekraïne mag bombarderen, mensen martelen en uitmoorden, gebieden mag annexeren, etc.
Als het waar is dat er bewust oorlogsmisdaden worden gepleegd op burgers dan moet zeker dat worden bestraft in gedachten houdend dat propaganda in oorlogen altijd van alle kanten komt om de media te beïnvloeden. Men beschuldigd elkaar in iedere oorlog altijd van burgerslachtoffers om de emoties te versterken. En die burger slachtoffers die zijn er natuurlijk ook altijd. Een morele vinger kun je dus op alle oorlogen toepassen. Ook op de Amerikaanse oorlogen in het Midden Oosten, dus hoe vreselijk het ook is, is het niet relevant of leidend voor het punt wat ik wilde maken in de video die ik plaatste. Daar ga je aan voorbij en komt in plaats daarvan met een emotioneel argument. Het is je goed recht om zijn woorden opzij te vegen maar niet erg logisch voor waarheid vinding
pi_214732424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef EmptyBox het volgende:
@:Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
Het leuke hiervan is dat je voor het gemak vergeet dat Rusland de agressor is, Oekraïne zich daar tegen verdedigt, en dat als Oekraïne daar geen steun bij krijgt, het land door Rusland wordt ingenomen 8 geannexeerd.
En als je kijkt hoe Rusland in Donbas en De Krim omgaat met niet-Russische bevolkingsgroepen, dan betekent dat niets goeds voor Oekraïne....

Maar in ieder geval heb jij dan iets te juichen.
pi_214732425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen toeval.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214732431
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je keurt het vermoorden van oekrainers zelf goed. Jij wilt die oorlog. Rechts georienteerde mensen zouden alleen willen handelen met Rusland en geen oorlog.
pi_214732445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:23 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Als het waar is dat er bewust oorlogsmisdaden worden gepleegd op burgers dan moet zeker dat worden bestraft
Dus je keurt het vermoorden van Oekraïense burgers in het beginsel niet af.

quote:
in gedachten houdend dat propaganda in oorlogen altijd van alle kanten komt om de media te beïnvloeden. Men beschuldigd elkaar in iedere oorlog altijd van burgerslachtoffers om de emoties te versterken.
Dus je gelooft werkelijk dat er geen enkele Oekraïener is ingekomen bij de aanvallen van Rusland.

Ik had het niet voor mogelijk gehouden.

quote:
En die burger slachtoffers die zijn er natuurlijk ook altijd. Een morele vinger kun je dus op alle oorlogen toepassen. Ook op de Amerikaanse oorlogen in het Midden Oosten, dus hoe vreselijk het ook is, is het niet relevant of leidend voor het punt wat ik wilde maken in de video die ik plaatste. Daar ga je aan voorbij en komt in plaats daarvan met een emotioneel argument. Het is je goed recht om zijn woorden opzij te vegen maar niet erg logisch voor waarheid vinding
En dan een hele zooi whatsboutism.

Leg dan eens uit waarom je achter de Russische invasie staat.
pi_214732446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wtf. Waarom wordt hier niet op gereageerd?
Dat komt omdat op het moment dat die pijpleidingen werden opgeblazen ze niet in gebruik waren. Dus dat had al geen invloed meer op de prijs. Dat is in de verschillende topics al meerdere malen gezegd maar wordt nogal snel vergeten door sommige mensen. Er was sinds de invasie van Rusland in Oekraïne ineens onderhoud nodig was tot 1 april 2023 volgens Gazpon wat voor je het niet wist een Russische staatsbedrijf is en toevallig tot na de winter is. Er stond alleen een bepaalde druk op wat altijd moet om die leidingen te beschermen.

Ps heel sterk dat je meteen je post verwijdert. Is zeker lekker kritisch...

[ Bericht 2% gewijzigd door ipa84 op 16-08-2024 19:32:57 ]
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:28:17 #120
236264 crew  capricia
pi_214732454
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
De steller, in dit geval onze eigen inlichtingendienst bepaalt de classificatie/releasability. Als die vindt dat om wat voor reden dan ook gegevens niet gedeeld mogen worden met een bepaald land dan gebeurt dat niet ondanks dat het een bondgenoot is. Als ergens NLD Secret op staat mag het alleen gezien worden door Nederlanders, wil je dat de VS het ook mag bekijken dan wordt het NLD/S REL to US.

Daarbij is Duitsland geen lid van de 9 eyes en wij wel.
Dit vind ik dus zeer interessant. Thanks. O+

Vooral omdat DL het onderzoek leidde. En ik al die MIVD praktijken niet ken.
Ik begrijp uit het artikel dat NL expliciet het delen van het NLse rapport met DL tegengehouden heeft.

Genoeg mensen hier denken dat de VS wellicht de hand heeft in het opblazen. En meteen als NL met al je info naar de VS gaan, en geen andere landen op de hoogte stellen, is dan ook wat vreemd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214732456
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het leuke hiervan is dat je voor het gemak vergeet dat Rusland de agressor is, Oekraïne zich daar tegen verdedigt, en dat als Oekraïne daar geen steun bij krijgt, het land door Rusland wordt ingenomen 8 geannexeerd.
En als je kijkt hoe Rusland in Donbas en De Krim omgaat met niet-Russische bevolkingsgroepen, dan betekent dat niets goeds voor Oekraïne....

Maar in ieder geval heb jij dan iets te juichen.
Het stelselmatig vermoorden van Russen in het oosten van oekraine vind jij geen agressie? Daar begon die burgeroorlog mee. Daar hoor ik je niet over. Waarom niet? Omdat orange man bad. Putin bad. Hitler bad. En meer weet je niet.
pi_214732487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Feit is dat oekraine aan het verliezen is en niet Rusland. Anders zou Zelensky nu meer terrein hebben veroverd van Rusland. En dit is gewoonweg niet.
pi_214732490
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:09 schreef AchJa het volgende:
Paternotte en Sjoerdsma hebben iig al hun "Nord Stream" Tweets lopen verwijderen... :') _O-
Paternotte is echt zo'n verschrikkelijke droplul.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214732491
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:28 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Het stelselmatig vermoorden van Russen in het oosten van oekraine vind jij geen agressie? Daar begon die burgeroorlog mee. Daar hoor ik je niet over. Waarom niet? Omdat orange man bad. Putin bad. Hitler bad. En meer weet je niet.
Omdat jij dat verzint, aangewakkerd door de Russische propaganda.

Jij steunt vast ook het verhaal dat Oekraïne MH17 heeft neergehaald.

De onrust in Donbas is geïnitieerd door Rusland, vlak na de annexatie van De Krim.
En meerdere malen aangewakkerd, toen het er op leek dat de rust weder zou keren.
pi_214732497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Je keurt het vermoorden van oekrainers zelf goed. Jij wilt die oorlog. Rechts georienteerde mensen zouden alleen willen handelen met Rusland en geen oorlog.
Ho ho. Niet alleen rechts hoor. Ik ken er uit mijn eigen vriendenkring en familie die deze smerigheid door hebben. Stoppen met het moorden en bloedvergieten en om de tafel. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')