Het bederft niet, maar de smaak en prik is waarschijnlijk wel weg. Gewoon afkoelen, dagje koelkast, en dan kijken, ruiken, proeven.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik had een paar flesjes ice tea en fanta in de auto liggen (niet open gedaan), vergeten uithalen met de boodschappen. Maar de auto stond een paar dagen stil in hete temperaturen 40-45 graden ofzo
Als je die terug afkoelt zijn die nog goed?
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon afkoelen, dagje koelkast, en dan kijken, ruiken, proeven.
Is de kracht van dat plastic niet gewoon sterk genoeg? Heb wel eens een flesje frisdrank in m'n auto laten liggen voor maanden. Kei- en keihard, maar nooit ontploft of wat dan ook.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:28 schreef Elan het volgende:
Is vast nog wel goed, zelfs cola van 30 jaar oud is veilig om te drinken
Waar je wel voor moet uitkijken is dat koolzuur met hitte uitzet en dus je flesjes en of blikjes potentieel kunnen doen exploderen bij zeer hoge temperaturen. Dus potentieel je auto-interieur kan ruïneren.
De flesjes van tegenwoordig stellen niet zo veel meer voor. Duurzaam plastic, vrij dunnetjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is de kracht van dat plastic niet gewoon sterk genoeg? Heb wel eens een flesje frisdrank in m'n auto laten liggen voor maanden. Kei- en keihard, maar nooit ontploft of wat dan ook.
Crystal clear bevat toch kankerverwekkende zoetstoffen?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:03 schreef Eightyone het volgende:
Van Fanta weet ik het niet. Niet dat er veel fruit in zit, maar iig íets.
Maar als het ooit met mineraalwater of Crystal Clear gebeurt, lijkt me dat niet zo'n probleem. Het is alleen niet zo lekker meer.
En met de doppen van tegenwoordig gaat de prik er per definitie extra snel uit, als het ooit zou gebeuren als de fles al open is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |