Bepaald voedsel kan het ook verergeren; Je zweet ruikt naar wat je eet; zo beïnvloedt voeding onze lichaamsgeur en dit kan je eraan doenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:27 schreef YoopY het volgende:
Dus scheren of niet scheren en olijfzeep uitproberen.
Nou ja, ik scheer in elk geval al regelmatig en dat helpt een klein beetje. De geur lijkt echt al op de huid te ontstaan. Ik had eens een douchegel met speciale formule tegen "bacteriële geur" en dat was prima. Ik geloof van axe(?) ofzo maar had het niet zelf gekocht dus geen idee waar ze dat hebben.
Thanks voor de suggesties tot nog toe!
Ik lees dat dat spul 48 uur lang beschermt tegen transpiratie. Betekent het dat je dan gewoon 2 dagen lang niet meer kunt zweten? Ook niet als je gaat rennen bv? En is dat niet gevaarlijk dan op warme dagen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:32 schreef RotatoR het volgende:
Andere deo kan ook helpen. Ik gebruikte eerst zo'n Nivea roller maar had op warme dagen nog weleens last van een meurende zweetlucht. Nu gebruik ik Rexona Invisible spray en heb nergens meer last van.
Edit: deze om precies te zijn:
https://www.kruidvat.nl/r(...)rant-spray/p/3189257
Disclaimer: als iets te goed lijkt om waar te zijn .....quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik lees dat dat spul 48 uur lang beschermt tegen transpiratie. Betekent het dat je dan gewoon 2 dagen lang niet meer kunt zweten? Ook niet als je gaat rennen bv? En is dat niet gevaarlijk dan op warme dagen?
Voor elke scheet de gezondheidszorg belasten: zo kennen we je weer.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Anders zou ik proberen om een tijdje geen zeep te gebruiken bij het douchen op je oksels. Gewoon met water wassen en dan kijken of het helpt.
Verder kan een dermatoloog je het beste helpen!
Het is een suggestiequote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor elke scheet de gezondheidszorg belasten: zo kennen we je weer.
OK, sorry. Mijn laaste reactie was niet zo netjes.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is een suggestie
Ik ga elke maand op consult... uit eigen zak, want t is niet vergoed
Waarom geen zeep gebruiken? Wat is daar de logica achter?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Anders zou ik proberen om een tijdje geen zeep te gebruiken bij het douchen op je oksels. Gewoon met water wassen en dan kijken of het helpt.
Verder kan een dermatoloog je het beste helpen!
Zeep verwijdert de olielaag van je huid waardoor je huid extra olie aanmaakt. Wanneer dat te veel met de bacteriën mixt, gaat t extra sterk ruikenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom geen zeep gebruiken? Wat is daar de logica achter?
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeep verwijdert de olielaag van je huid waardoor je huid extra olie aanmaakt. Wanneer dat te veel met de bacteriën mixt, gaat t extra sterk ruiken
Je zweet wel maar minder denk en je hebt niet meer die zure lucht.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik lees dat dat spul 48 uur lang beschermt tegen transpiratie. Betekent het dat je dan gewoon 2 dagen lang niet meer kunt zweten? Ook niet als je gaat rennen bv? En is dat niet gevaarlijk dan op warme dagen?
Botox?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Botox in je oksels is wel ideaal.
Het neutraliseert je zweetklieren waardoor je minder of helemaal niet meer uit je oksels gaat zweten waardoor die bacteriën minder te ruiken zijn.
Omdat zeep de natuurlijke regulering van je huid verstiert. Er leven letterlijk honderden miljoenen goede bacteriën op je huid. Met zeep dood je die goede bacteriën ook, waardoor je sneller gaat stinken. Dat kan elke dermatoloog je vertellen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:55 schreef Lienekien het volgende:
Waarom geen zeep gebruiken? Wat is daar de logica achter?
Godsamme, nog zo’n idioot.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:17 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Omdat zeep de natuurlijke regulering van je huid verstiert. Er leven letterlijk honderden miljoenen goede bacteriën op je huid. Met zeep dood je die goede bacteriën ook, waardoor je sneller gaat stinken. Dat kan elke dermatoloog je vertellen.
En dat je je oksels moet scheren is ook onzin. Okselhaar zorgt er juist voor dat er minder wrijving ontstaat tussen de huid van je bovenarm en je borstkast. Door te scheren doe je dit effect teniet, en gaat je huid op huid schuren, waardoor je juist weer sneller gaat zweten. Verder kan je huid kan erdoor geïrriteerd raken, kan je uitslag of zelfs een ontsteking krijgen, en in extreme gevallen kan je zelfs ziek worden door het gebruik van een vuil scheermesje.
Botox is heel veilig, goedkoop en is niet permanentquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:14 schreef YoopY het volgende:
[..]
Botox?
Argh. Het zou kunnen helpen maar liever geen polonaise aan/in mijn lijf.
Evengoed een goede tip voor mensen die dat wel aandurven
Is wel gewoon waar. Luister naar je dermatoloog i.p.v. huisvrouwen.comquote:
Huisvrouwen.com oftewel FOK! heeft anders wel een hele hoop zolderkamer mensen met ervaring, schat ik zo in...quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is wel gewoon waar. Luister naar je dermatoloog i.p.v. huisvrouwen.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |