FTFYquote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:45 schreef BMW1993 het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, zo'n Yaris ziet er in het straatbeeld ontzettend gedateerd uit, als je kijkt tegenwoordig wat er allemaal voor mooie grote auto's lelijke, lompe SUV's op de snelweg rijden, dan is zo'n Yaris natuurlijk lachwekkend zo gek nog niet.
Swifts zijn ook topauto's hoor..quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
Een gouden auto die het altijd doet en betrouwbaar is geweest willen wegdoen voor een of ander modern zielloos apparaat dat volgestouwd zit met chips en electronica die kunnen (en uiteindelijk zullen) falen.
TOP IDEE
100% mee eens.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.
Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).
Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
Ik schat in dat er voorlopig geen grote kosten komen. En omdat zo'n auto een dagwaarde heeft van ronduit 1.000 euro, hoef je hem alleen WA te verzekeren. En als er iets kapot gaat, is het ook beter om geen originele Toyota-onderdelen te kopen die twee keer zo duur zijn dan merkloze. Die auto zit toch in de avond van zijn leven, dus investeren doe je er niet meer in.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:56 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
100% mee eens.
Hiervoor had ze een Citroën ZX en die had gigantisch hoeveelheden aan olie nodig.![]()
Ik denk inderdaad dat ze het beste nog even kan doorrijden, want veel inruil zal ze toch niet krijgen voor deze Yaris, dus een jaartje of 2 extra in rijden kost wat dat betreft ook geen afschrijving.
Prachtig toch, als je als auto de avond van je leven hebtquote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die auto zit toch in de avond van zijn leven, dus investeren doe je er niet meer in.
Mijn Starlets uit 1980 en 1984 deden het ook altijd prima, hoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:49 schreef einzeinz het volgende:
Zo'n ding raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Ja, die Toyota rijdt lekker want is Aziatisch en alles tussen 1995 en 2010 deed het goed.
Eerlijk gezegd is het nieteens zo dat deze onderdelen zo duur zijn, maar dat de dagwaarde van de auto te laag is.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.
Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).
Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |