Kan kan toch beide waar zijn? Het 1 sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.quote:
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef Mr.Baashaas het volgende:
[..]
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.
Hoe zou jij het willen noemen?
Hoe maakt dat het anders?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.
zie mijn edit hier boven jequote:
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
Damn, bizarre bullshitquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:55 schreef Za het volgende:
‘Nederlandse geheime dienst zat eerste rij bij aanvallen op Nord Stream, ook Zelensky wist er vanaf’
De pijpleidingen van Nord Stream zijn opgeblazen door een paar Oekraïners die als toerist de Oostzee opgingen. Het hele plan werd in een dronken bui bedacht, en is met goedkeuring van president Zelensky uitgewerkt.
Dronken militairen
Het hele plan om de directe pijpleiding tussen Rusland en Duitsland door de Oostzee op te blazen, ontstond tijdens een borrel van belangrijke Oekraïense militairen, ontdekte The Wall Street Journal na gesprekken met onder meer vier hoge Oekraïense functionarissen. De alcohol vloeide rijkelijk om het opmerkelijke succes te vieren van het tegenhouden van de Russische invasie.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/
"De alcohol vloeide rijkelijk".
Wat een fantasie, wat een onzin.
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.
We kunnen (achteraf) in ieder geval vaststellen dat het voor Europa heel onverstandig is geweest om zich voor zijn energievoorziening zo afhankelijk te maken van Rusland. En dat we mede dankzij het opblazen van die pijpleiding, en het chantage gedrag van Poetin zelf natuurlijk, gelukkig in staat zijn geweest die afhankelijkheid snel af te bouwen.![]()
Als Rusland de pijpleiding had opgeblazen, dan was dat (gek genoeg) ook in het belang van het Westen geweest. Maar de interpretatie daarvan zou natuurlijk anders zijn geweest, omdat de achterliggende motieven anders zouden zijn. Het motief voor Rusland zou zijn geweest om Europa verder onder druk te zetten en te chanteren, en dat kun je enkel opvatten als een vijandelijke actie. De motieven van Oekraïne zijn vanzelfsprekend niet tegen Europa gericht.
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zatquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef jigggy het volgende:
[..]
Je valt toch navo grondgebied aan met enorme gevolgen voor je bondgenoten ?
Oh ik las net ook over je comment heen excuus en is goedquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zatIn mijn hoofd is de definitie als je terror wilt veroorzaken door onschuldige doden te veroorzaken. En dan zou het niet kloppen
Maar de definitie is iets anders en zat fout. Mb
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat kloptquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegdquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat klopt
Afhankelijkheid van Rusland bedoel ik dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegd
We gebruikten artikel 5 ook niet toen Rusland chemische wapens gebruikte voor een aanslag in het VK. De lat hiervoor ligt kennelijk behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:02 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.
Hahaquote:
Iedereen weet wat je bedoelt met clown.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:23 schreef BeriBeri het volgende:
Haha natuurlijk ontkent die lul van een Zelensky alles.
Clown
Ik vraag me inderdaad af waarom dit nu op tafel komt...gezien iedereen en hun moeders schijnbaar al op de hoogte waren van de [vermeende, nu aangwezen] daders voordat de aanslag plaatsvond. Ligt er een motief achter de bekendmaking aan het grote publiek? Heeft het iets te maken met dat Oekraïne nu in Rusland bezig is?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.
Zie de post boven jequote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.
En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
Straatcommando is op dreefquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.
En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:33 schreef jigggy het volgende:
[..]
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5
Dat is toch al het geval zonder het daderschap te erkennen?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."
Vind dat Straatcommando het voortouw moet nemenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:14 schreef Akathisia het volgende:
Komop Ali B, speculeer met ons mee...b-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |