Hier 34 graden buiten volgens de weerdienst. 22 graden op kantoor, 21 in de woonkamer, 19 in de slaapkamer. 2,2 kWh stroomverbruik voor 3 airco's, en de rest van het huis, computers, koelkasten, etc etc. De airco's gebruiken ca 1,4 kWh.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct.
Het apparaat dat mij nu een aangename 23 graden bezorgt i.p.v. de bijna 34 die het buiten is doet dat wel ten koste van 1,1 kW op dit moment.
Deze energie gaat naar buiten bovenop de verplaatste warmte.
Volgens mij maakt je dak wit schilderen een groter verschil. Sterker nog, een vierkante meter of 3-4 waarschijnlijk alquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:32 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat merk je wel als je zo'n buiten-unit zou gaan knuffelen, maar het lijk me sterk dat mensen verderop in de straat er spontaan een hitteberoerte van zouden krijgen.
Het huis is helemaal wit op het dak na.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij maakt je dak wit schilderen een groter verschil. Sterker nog, een vierkante meter of 3-4 waarschijnlijk al
Inmiddels is de temepratuur stabiel op 23 graden en kan de airco het wat kalmer aan doen. De bijdrage aan de opwarmimg van de aarde is nu gezakt tot beneden de 300 watt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het apparaat dat mij nu een aangename 23 graden bezorgt i.p.v. de bijna 34 die het buiten is doet dat wel ten koste van 1,1 kW op dit moment.
Het punt is eigenlijk, dat de opwarming die de airco verzorgd in het niet valt bij de hoeveelheid opwarming die de zon veroorzaakt. Het verschil tussen een grasveldje of een tegeltuin, om nog maar wat te noemen is groter.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Het huis is helemaal wit op het dak na.En daar mag je niks aan veranderen.
Sowieso, dat gemiep over dat kleine beetje extra energie dat je gebruikt!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het punt is eigenlijk, dat de opwarming die de airco verzorgd in het niet valt bij de hoeveelheid opwarming die de zon veroorzaakt. Het verschil tussen een grasveldje of een tegeltuin, om nog maar wat te noemen is groter.
Als ik het niet zou gebruiken, is het overproductiequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso, dat gemiep over dat kleine beetje extra energie dat je gebruikt!
Dat is electriciteit, geen warmte. En bovendien (in mijn geval) opgewekt door de zon zelf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ai....... en dan wel afgeven op die mevrouw van de TU ?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:26 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dat is electriciteit, geen warmte.
yep!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ai....... en dan wel afgeven op die mevrouw van de TU ?
Alles bij mekaar warmt het wel op, steden zijn niet voor niets warmer dan het platteland. Eigenlijk zou je de temperatuursmetingen dan ook moeten corrigeren voor urbanisatie, maar dat past de klimaathysterici niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso, dat gemiep over dat kleine beetje extra energie dat je gebruikt!
Kwam toch vooral door gebrek aan bomen, en dat de warmte tussen de huizen blijft hangen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alles bij mekaar warmt het wel op, steden zijn niet voor niets warmer dan het platteland. Eigenlijk zou je de temperatuursmetingen dan ook moeten corrigeren voor urbanisatie, maar dat past de klimaathysterici niet.
Als het in de USA, Japan of Spanje kan, zou ik ook niet begrijpen waarom het in Nederland niet kan. Dat airco in ieder geval wat meer geaccepteerd is en er niet zoveel gemopperd wordt op duurzaamheid. Ik heb zelf geen airco nodig, omdat ik tot 26 graden binnen sowieso geen behoefte heb aan koeling.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
Iedereen een gesubsidieerde airco per kamer.
Beter dan die tochtstrips, aluminiumfolie voor de radiators, ledlampen en meer van dat soort troep.
Ja maar ik zit binnen en daar is het heerlijk omdat de airco aan staatquote:"We zien nu dat mensen graag een airco willen", zegt Van Esch. Daar is ze geen fan van, "want airco's verergeren het probleem. De airco stoot de hitte uit naar buiten en dan wordt het alleen maar warmer."
Valt behoorlijk tegen met die vele kennis op tweakers. Er zijn er een paar die de grootste mond hebben maar hun installatie gewoon slecht voor elkaar hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je er echt diep in wil duiken (of gewoon wat meer info wil hebben) kan ik je aanraden om wat te gaan lezen op Tweakers. Daar zit heel veel kennis.
Er zit veel kennis en inderdaad zijn er veel met een grote mond.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:38 schreef machtpen het volgende:
[..]
Valt behoorlijk tegen met die vele kennis op tweakers. Er zijn er een paar die de grootste mond hebben maar hun installatie gewoon slecht voor elkaar hebben.
Dat zijn ideale woningen als je die met zonnepanelen en airco’s uitrust…quote:Op woensdag 14 augustus 2024 07:58 schreef theunderdog het volgende:
De titel had misschien wat anders gemogen, omdat het zo is geassocieerd met 'huilie huilie'. Maar dat er woningen zijn die zo zijn gebouwd dat het zelfs in de winter nog een semi sauna is, is een feit. En dan zit je in de zomer alles behalve fijn binnen.
Ja. Of als je buiten gaat slapen. Zijn idealen woningen om buiten te slapen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zijn ideale woningen als je die met zonnepanelen en airco’s uitrust…
Vooral de OP's zijn handig.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit veel kennis en inderdaad zijn er veel met een grote mond.
Dus je moet eea wel toetsen.
Neemt niet weg dat je daar heel veel nuttige informatie kan vinden.
Volgens mij staan veel van die officiële KNMI-meetpunten midden in weilanden. Ver van de gebouwde omgeving af…quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alles bij mekaar warmt het wel op, steden zijn niet voor niets warmer dan het platteland. Eigenlijk zou je de temperatuursmetingen dan ook moeten corrigeren voor urbanisatie, maar dat past de klimaathysterici niet.
Buitenseks, ok. Buiten slapen is niet aan mij besteed.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Of als je buiten gaat slapen. Zijn idealen woningen om buiten te slapen.
Waarom?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik als flatbewoner een warmtepomp zou installeren denk ik niet dat hij er lang zou hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |