Wat een eindbaasquote:Nick uit Rijkevorsel bakt 5 dagen non-stop frieten: "Dolblij met wereldrecord maar doodmoe"
In frituur De Wissel in Rijkevorsel is het wereldrecord frieten bakken verbroken. Friturist Nick Van Den Langenbergh begon dinsdag aan zijn recordpoging en stond maar liefst 127 uur en 15 minuten achter zijn friteuse. "En nu ga ik de komende dagen rusten", zegt hij.
Friturist Nick Van Den Langenbergh heeft afgelopen week geprobeerd om het wereldrecord frieten bakken te verbreken, en het is hem gelukt. Hij kon het een uur langer volhouden dan de vorige recordhouder Luc Driesen van Frituur Estrella uit Oostmalle.
Ik ben dolblij maar zo'n recordpoging doe ik geen tweede keer
"Ik ben heel vermoeid, maar dolblij natuurlijk. Vooral de nachtelijke uren waren zwaar. Maar voor mijn vrouw was het nog veel zwaarder, denk ik. Zij moest alles regelen", zegt Nick. "Ik heb wel geen enkel moment gedacht aan stoppen. Het was gewoon karakter hebben en doorbijten."
De frietenbakker had ook veel supporters. "Er kwamen mensen 's morgens zelfs koffiekoeken of een boeketje bloemen brengen, en een babbeltje doen. Ze leefden heel hard mee", zegt hij.
Maar hoeveel frieten zijn er nu effectief gebakken? "Dat moet ik morgen of overmorgen nog bekijken. Het was wel gigantisch veel, een groot succes. De komende dagen ga ik vooral in mijn eigen bed slapen en rusten. Het was een hele uitdaging, maar het is genoeg geweest. Ik ga het nooit meer doen."
Ja laten we Australië dan ook mee doen in groen pakje met petje op, en dan gaan ze snoep frituren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:44 schreef Loverboii het volgende:
wordt vast een olympische discipline in 2028
Het record patat bakken staat op 10 dagen. En is gedaan door Yi Lang, een patatbakker in Beijing.quote:
Als zelfs breakdancen al een "sport" is dan kan dit ook wel ja.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:44 schreef Loverboii het volgende:
wordt vast een olympische discipline in 2028
En daar bestel je geen broodje kroket, maar broodje hont.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het record patat bakken staat op 10 dagen. En is gedaan door Yi Lang. Een patatbakker in Beijing.
In China is het gewoon patat.
Is het niet opgegeten dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als zelfs breakdancen al een "sport" is dan kan dit ook wel ja.
Wel zonde van de voedselverspilling.
Als ik soms weinig trek heb, eet ik ook tortellino en spagetto.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:45 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Frieten? Wat zijn frieten nou weer? Ik dacht dat friet al meervoud was.
Hoeveel mensen zouden midden in de nacht een zak friet willen als ze niet gedronken hebben? En hoeveel willen er 's ochtends een zak koude friet?quote:
Bekijk de video, ze kwamen 's nachts met volle bussen van ver om daar friet te bunkerenquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden midden in de nacht een zak friet willen als ze niet gedronken hebben? En hoeveel willen er 's ochtends een zak koude friet?
Moet jij weten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik soms weinig trek heb, eet ik ook tortellino en spagetto.
Hey boomer, klaagde je ook zo over synchroomzwemmen en ritmische gymnastiek?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als zelfs breakdancen al een "sport" is dan kan dit ook wel ja.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
Wereldrecord FRIETEN bakken, dus geen patat bakken.
Het is dus officieel friet.
Kun je dat niet zeggen over alle records/sporten?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een domme vraag, maar mij is niet helemaal duidelijk waaorm?
In België wel:quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:
Friturist, is dat een beschermde titel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |