Een andere route, omdat allerlei redenen. Al blijft het grootste deel van de koers gelijk, het draait vooral om de finale, waarin we eerst over de Jaizkibel gaan en daarna de zeer zware Erlaitz beklimmen. Doorgaans reden we daarna over de steile Murgil Tontorra, maar dit jaar gaan we over Pilotegi. Een andere weg omhoog naar dezelfde plek, er wordt nog steeds geklommen naar Monte Igeldo, net buiten Donostia, maar het geitenpad dat ze nu hebben gevonden is helemaal hilarisch. Pilotegi, alwaar de renners tijdens de verkenning 7,5quote:The route has changed again due to road disruptions and safety concerns. Riders must cover 236 km this year, 6 km more than last year, to clinch the txapela in Zurriola. The race will include 7 scoring mountain passes and a few surprises: Andazarate, Azkarate, Urraki, Alkiza, Jaizkibel, Erlaitz and Pilotegi. The latter is a new climb that will début at the Clásica, replacing Murgil. Pilotegi, with slopes of up to 27%, is even more demanding than Murgil or Bordako tontorra. This edition will include 2 intermediate sprints: one at the first finish line checkpoint, and the other at the reverse finish line checkpoint at 219.5 kilometres.
quote:Any excuse is a good reason to visit San Sebastian or Donostia, its name in Euskera or Basque language; the oldest in all Europe, the prime example of Basque culture. Beyond the inimitable beauty of La Concha Bay, which so fascinated royalty at the beginning of the last century and continues to captivate everyone who casts an eye over it today.
The city is the stage for innovative gastronomy that has gained fame the world over, has a wide range of festivals that have made it an authentic cultural phenomenon, and has an active and healthy lifestyle that is very in touch with the natural resources it offers.
Gister eraf gehaaldquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:43 schreef TommyL0204 het volgende:
Definitief einde tijdperk Mollema? Niet eens op de startlijst van ZIJN koers
Mollemaquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:43 schreef TommyL0204 het volgende:
Definitief einde tijdperk Mollema? Niet eens op de startlijst van ZIJN koers
Prachtige renner! Wat had die met bijvoorbeeld een Sola als trainer allemaal wel niet kunnen bereiken! Andere houding op de fiets, kleiner trappen, meer koolhydraten, anders trainen ...quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mollema
Jammer dat zijn carrière nu echt bijna voorbij is. Blijft wel een van mijn favoriete renners ooit.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:11 schreef Felagund het volgende:
Landismo bestaat, verreweg het meest aangemoedigd bij de start.
Mja, succes met een fatsoenlijke startlijst krijgen als je hem op het gebruikelijke tijdstip had gedaanquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:31 schreef Marcoss het volgende:
Deze koers zo lang na de Tour kan eigenlijk niet!
Uiteraard.. al vind ik de huidige startlijst ook niet heel bijzonderquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, succes met een fatsoenlijke startlijst krijgen als je hem op het gebruikelijke tijdstip had gedaan
Pieter Van Walleghemquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:05 schreef wimderon het volgende:
Het Nederlandse commentaar bij aitch bee ooo klinkt niet echt Nederlands.
José in het Engels, dus dat valt sowieso af.
Wie is die inwisselbare stem op Sporza?
Pieter Van Walleghem (Lichtervelde, 31 december 1697?[1] - Brugge, 6 januari 1776) was een Zuid-Nederlands beeldhouwer, meer bepaald schrijnwerker of beeldsnijder, die hoofdzakelijk hout bewerkte.quote:
Bevalt al meteen een stuk beter dan Renaat, Vandegoor, Berteele en weet ik wie er allemaal al commentatortje hebben gespeeld sinds Wuyts weg is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hij doet het best aardig vooralsnog.
Lijkt me wel de meest logische tactiek ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat Visma gewoon de boel controleren en Vingegaard afschieten op de slotklim?
Die maakte het ook best saai andersquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Maar een saaie koers zonder Remco.
Goed punt, die was nu al een ruime kilometer solo weg.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die maakte het ook best saai anders
Toch maar mooi de hele dag op kop gereden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie bijzonder weinig geel in die groep. En de enige die ik zie is gestalte genre Kuss.
Schokkend, in een eendaagse koers. Toch bijzonder hoe gasten als Contador en Froome en nu Vingegaard plots niets kunnen als de wedstrijd niet minstens een week duurt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:45 schreef Marcoss het volgende:
Jonas “ik voel me goed en ga voor de winst vandaag” Vingegaard bakt er niks van
Visma heeft de hele dag op kop gereden.quote:
Ja jammer denk ikquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Visma heeft de hele dag op kop gereden.
Nu is San Sebastián wel een koers waarin dat soort types wel opeens goed fietsen. Al is het normaal vlak na de Tour uiteraardquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Schokkend, in een eendaagse koers. Toch bijzonder hoe gasten als Contador en Froome en nu Vingegaard plots niets kunnen als de wedstrijd niet minstens een week duurt.
Kuss was deze week best goed voor zichzelf andersquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja jammer denk ik
Jonas zal wel twee weken op strand hebben gelegen. Sowieso niks in eendagswedstrijden inderdaad. In kleine rondjes valt ie wel gewoon aan van ver. Enigma Kuss is standaard slecht als het niet voor een ander is.
De tegenstand was daar wel wat zwakker.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kuss was deze week best goed voor zichzelf anders
Wel duidelijk tegen mindere tegenstand.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kuss was deze week best goed voor zichzelf anders
Powless is in ieder geval een zekerheidje in deze koers. De nieuwe Mollema.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
Kuss dus niet erbij, wel drie andere Amerikanen erbij vooraan. Dat zie je niet zo vaak meer tegenwoordig.
Uiteraard, maar meestal is het in dat soort rondjes (buiten de grote rondes) niet zoveelquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:54 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Wel duidelijk tegen mindere tegenstand.
Pas de derde keer dat hij hem rijdt toch? Maar de eerste twee gingen wel uitmuntend ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Powless is in ieder geval een zekerheidje in deze koers. De nieuwe Mollema.
Toch al een tijdje in de Baskische koersen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
De koersradio live is een nieuwe functie.
Kleine steekproef, maar na een matige Tour is het wel weer typisch dat hij nu opnieuw op de afspraak is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Pas de derde keer dat hij hem rijdt toch? Maar de eerste twee gingen wel uitmuntend ja.
Correct.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Toch al een tijdje in de Baskische koersen.
We wachten al een tijdje op de nieuwe Ezequiel Mosquera.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Pablo Castrillo, jeetje. Kern Pharma is gruwelijk aan het pieken richting de Vuelta.
Als je ziet hoe Vingegaard eraan toe was na de Tour kon je ook bijna zijn urn gaan bestellen. Geen wonder dat die nu niet vooruit komt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beste groep zonder Visma ach
We zijn alweer even verder natuurlijk.. en hij wilde hier (en komende week in Polen) goed zijn omdat daarna z’n seizoen klaar isquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Vingegaard eraan toe was na de Tour kon je ook bijna zijn urn gaan bestellen. Geen wonder dat die nu niet vooruit komt.
Lotto doet het netjes. Van mij mogen ze hem winnen vandaag.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:06 schreef Marcoss het volgende:
Zonder Lotto was Sivakov vast weg geweest, nu wordt hij overvleugeld op de muur waarschijnlijk
En dan heeft UAE nog steeds opties
Mja, ik denk dat zijn seizoen in wezen al klaar is. Ver over zijn grenzen gegaan om goed te zijn in de Tour, nu kan hij beter even gaan rusten en in 2025 weer knallen. Dan wordt de stand wellicht weer 3-3.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
We zijn alweer even verder natuurlijk.. en hij wilde hier (en komende week in Polen) goed zijn omdat daarna z’n seizoen klaar is
Die was totaal leeg ja maar na aantal weken zal je toch wel enigszins hersteld zijn? Met zijn basisniveau die hij daar toonde mag je op zn minst mee zitten in achtervolgende groep. Of je dan scherp genoeg bent om te winnen is een ander verhaal. Dit lijkt eerder op twee weken op Ibiza zitten en dan even afdalen naar Baskenlandquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Vingegaard eraan toe was na de Tour kon je ook bijna zijn urn gaan bestellen. Geen wonder dat die nu niet vooruit komt.
Het is wel erg zwak veld qua klassement voorzover ik kan zien op PCS.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaan we Vingegaard nog zien dit jaar?
Volgens PCS start ie over twee dagen in Polen, maar heeft dat zin?
Polen is zijn laatste koers in principe, wilde daar wel een doel van maken (maar van vandaag ook.. )quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaan we Vingegaard nog zien dit jaar?
Volgens PCS start ie over twee dagen in Polen, maar heeft dat zin?
Correct.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:12 schreef Chiappucci het volgende:
'Kussen Taldea', dat klinkt als 'Groep Kuss'.
Daar had hij 8 (?) maanden geleden beter over moeten nadenkenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:13 schreef H.Vviv het volgende:
Is wel erg vroeg om je seizoen te beëindigen. Door zijn valpartij al niet veel gereden, dan kun je met een Italiaans najaar er nog best wat van maken.
Is die dan niet net weer vader?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:13 schreef H.Vviv het volgende:
Is wel erg vroeg om je seizoen te beëindigen. Door zijn valpartij al niet veel gereden, dan kun je met een Italiaans najaar er nog best wat van maken.
Ja hij zou sowieso niet meedoen aan de Vuelta om die reden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Is die dan niet net weer vader?
Als je ziet welk niveau hij nu haalt was de Vuelta sowieso geen succes geworden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja hij zou sowieso niet meedoen aan de Vuelta om die reden.
Volgens mij is de Vuelta de bedoeling.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Over korte seizoenen gesproken: gaat Matje nog wat rijden binnenkort of alleen nog het WK?
Rijdt hij het WK wel?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Over korte seizoenen gesproken: gaat Matje nog wat rijden binnenkort of alleen nog het WK?
Heeft net 270 kilometer moeten koersen natuurlijk, die is wel toe aan minstens een maand rust.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Snel toe moeten werken naar een piek heeft ook vaak een flinke dip daarna tot gevolg.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je ziet welk niveau hij nu haalt was de Vuelta sowieso geen succes geworden.
Morgen in Etten-Leur!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Morgen HET criterium in Etten-Leur geloof ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ja want de grote ronde ligt hem zo goedquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:17 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Volgens mij is de Vuelta de bedoeling.
Gaan er afstappen? #koppenbergquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We gaan bijna aan de muur des doods beginnen.
Valdepeñas de Jaen? Mirador de Ezaro?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wanneer zouden we voor het laatst 27% gezien hebben? De Angliru gaat 'maar' tot 24% bijvoorbeeld.
Van Eetvelt!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:26 schreef TAmaru het volgende:
wie wordt het? Del Toro? Christen? Hirschi? Fliepje? Narvaez? of toch Pavel?
Woods.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:26 schreef TAmaru het volgende:
wie wordt het? Del Toro? Christen? Hirschi? Fliepje? Narvaez? of toch Pavel?
Los Machucos komt ook in de buurt. Eveneens geribbeld betongenot.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Die gaat tot 28% inderdaad.
Kolere, al die Palestina-vlaggen. Het is te hopen dat Woods niet van zijn fiets wordt getrokken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Woods.
Met daarna rellende Basken.
Baskenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:31 schreef Pino112 het volgende:
Genoeg statements op en rond de weg.
Powless heeft de KOM op Strava over de laatste 600 meter. 2:58.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
al 50% van de klim in afstand gehad
Israël lijkt ook van het front verdwenen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:31 schreef Pino112 het volgende:
Genoeg statements op en rond de weg.
Woods op 5 meter, die ik hier eigenlijk beter had verwacht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Israël lijkt ook van het front verdwenen.
Jij wil de ETA nieuw leven inblazen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat ze zich druk maken om hun eigen onafhankelijkheid.
Dat zal wel niet, anders had hij nu niet zo hard gereden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:35 schreef Marcoss het volgende:
Te hopen voor Alaflip dat hij nog nergens getekend heeft
Tudor schijnt het toch te gaan worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alaphilippe bezorgt zichzelf nog een paar ton extra bij Total.
Iets zegt me dat Hirschi niet vooruit gaat komen als hij weggaat bij UAE.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tudor schijnt het toch te gaan worden.
Samen met Hirschi, wellicht. Wat een toeval.
Kan dan meteen door op de Faulkner-manierquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van Eetveld zal nog wel terugkomen denk ik.
Van Eetvelt tegen Hirschi, strijd der Coulthardkaken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van Eetveld zal nog wel terugkomen denk ik.
Hirschi toch ook niet traagquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Doe eens rustig Julian. Je sprint is beter
Hahahaha.quote:
DecoAoreste is een christenfundi, die staan altijd onvoorwaardelijk achter Israël.quote:
Een aanval op school waar men schuilt steunen en dan nog juichen omdat watertoevoer wordt afgesloten. Ja dat zijn de beste volken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
DecoAoreste is een christenfundi, die staan altijd onvoorwaardelijk achter Israël.
Ik ben vooral niet zo'n fan van 'landen' die geleid worden door terroristen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
DecoAoreste is een christenfundi, die staan altijd onvoorwaardelijk achter Israël.
Dat is wel onvermijdelijk als het gehele publiek bij de koers dat ook doet natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:47 schreef The_Undertone het volgende:
Ach, de politieke stokpaardjes worden ook nog eens van stal gehaald.
Maar je staat wel volledig achter oorlogsmisdadigers, natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben vooral niet zo'n fan van 'landen' die geleid worden door terroristen.
Ik zal niet beweren dat Israël alles perfect doet, maar ze zijn in mijn ogen wel de mindere van twee kwaden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar je staat wel volledig achter oorlogsmisdadigers, natuurlijk.
Ja, dan heb je ze dus niet allemaal op een rijtje.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal niet beweren dat Israël alles perfect doet, maar ze zijn in mijn ogen wel de mindere van twee kwaden.
Dat is jouw mening en dat wist ik alquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dan heb je ze dus niet allemaal op een rijtje.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en dat wist ik al
Zeer bijzonder, een land dat al 70 jaar een ander volk onderdrukt is nu opeens mindere van twee kwaden. Zelfde land laat kolonisatie gewoon toe, nee wat zeg ik, ze steunen het. En dan nu ook nog gewoon burgers afknallen onder mom van collateral damage.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal niet beweren dat Israël alles perfect doet, maar ze zijn in mijn ogen wel de mindere van twee kwaden.
Pogacar wil daar de trui ophalen, ik zou een Pedersen in Australië pullen en niet eens komen opdagen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alaphilippe krijgt in Zurich ook wel een mooi parcours voorgeschoteld. Nu nog de benen van vijf jaar geleden.
Tegen een volledig peloton maakt hij geen kans.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alaphilippe krijgt in Zurich ook wel een mooi parcours voorgeschoteld. Nu nog de benen van vijf jaar geleden.
Pogi was hier ook nooit goed anders!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Del Toro 47e, misschien toch niet de nieuwe Pogacar.
Bizar snelle uitslag overigens, voor Baskische begrippen.
WIJ mogen best 100.000 doden veroorzaken; zolang we onszelf maar geen terrorist noemen en de slachtoffers voornameliijk moslims zijn vindt de kerk het allemaal fantastisch.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dan heb je ze dus niet allemaal op een rijtje.
Wel passend voor meerdere redenenquote:
dat zal niet mogen van zijn baas tenzij hij toch al een andere aanbieding heeftquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:51 schreef VoMy het volgende:
Verder gaat Hirschi wereldkampioen worden in eigen land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |