abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:45:06 #1
485843 crew  Jippie
pi_214647977
De voorzieningenrechter heeft bepaald dat de ruim 100 chihuahua's van 2 zussen in Culemborg terecht zijn verwijderd uit hun rijtjeswoning. Ook vindt de rechter het redelijk dat de dierenbescherming de honden die zijn weggehaald met spoed gaat herplaatsen.

Twee zussen huurden een doorsnee rijtjeswoning in de gemeente Culemborg. In die woning hielden de zij ongeveer 125 chihuahua's. Dit heeft geleid tot een aantal meldingen uit de buurt vanwege geluids- en stankoverlast.

Op 29 juli 2024 nam de gemeente de honden na een aantal controles in beslag. De gemeente vindt namelijk dat zoveel honden niet passen binnen een woonfunctie. De dierenbescherming vangt de honden op dit moment voor 14 dagen op. Vanaf maandag 12 augustus 2024 biedt de dierenbescherming de honden aan voor herplaatsing bij andere mensen. De zussen willen de chihuahua's graag terug en hebben daarom een verzoek ingediend bij de voorzieningenrechter om te voorkomen dat de honden herplaatst worden. Zij vinden dat geen sprake is van een overtreding en dat het niet redelijk is om de honden in beslag te nemen en te herplaatsen.

Groot aantal honden past niet in een rijtjeswoning

De voorzieningenrechter vindt dat het houden van ongeveer 125 honden in een rijtjeswoning niet past binnen een woonbestemming. Omwonenden ondervinden ook behoorlijk veel geluids- en geuroverlast, omdat de honden binnenshuis hun behoeftes doen en hard en ongecontroleerd blaffen. Buiten is al een sterke hondengeur te ruiken en in de woning ruikt het sterk naar urine, zo stelde de toezichthouder van de gemeente vast. Ook is de woning door het houden van de honden zwaar vervuild geraakt. Dat laatste bevestigt volgens de voorzieningenrechter dat een dergelijk groot aantal honden niet passend is in een doorsnee rijtjeswoning

Niet in staat om voor dit grote aantal honden te zorgen

De voorzieningenrechter oordeelt verder dat het ook redelijk is dat de honden in beslag zijn genomen en herplaatst worden, omdat de situatie in de woning niet langer houdbaar was. De zwaar vervuilde woning is niet alleen schadelijk voor de gezondheid van de zussen (verzoekers), maar ook voor hun honden en omwonenden. De vrouwen zijn volgens de voorzieningenrechter ook niet goed in staat gebleken om voor dit grote aantal honden te zorgen.

Bron

Eerder nieuwsbericht

Hart van Nederland

Stank- en geluidsoverlast: meer dan 100 hondjes gevonden in woning Culemborg

Meer dan honderd hondjes zijn afgelopen maandag uit een woning in Culemborg gehaald. Bij woningcorporatie KleurrijkWonen en de gemeente kwamen klachten binnen over stank- en geluidsoverlast. De woning waarin de honden zaten is onbewoonbaar verklaard, meldt de gemeente Culemborg.

Volgens de gemeente is het eerder niet gelukt om met de bewoners van het huis tot een oplossing te komen. Daarom heeft de burgemeester de Omgevingsdienst Rivierenland toestemming gegeven om het pand in de wijk Voorkoop binnen te gaan.

Omdat het aantal hondjes in de woning in strijd is met het bestemmingsplan en een ongezonde situatie veroorzaakte voor zowel de dieren als de twee bewoners, is besloten de honden uit de woning te halen.

De gezondheid van de honden is meteen onderzocht. Toen dat klaar was zijn de dieren naar een plek gebracht waar ze medische zorg krijgen en kunnen aansterken. Het is onbekend wat er daarna met ze gaat gebeuren. Een woordvoerder van de gemeente was niet direct telefonisch bereikbaar.

Reinigen
De bewoners van het pand zijn ergens anders gaan wonen en keren niet terug naar hun oorspronkelijke woning. Het tweetal krijgt hulp aangeboden vanuit Meldpunt Bijzondere Zorg van de GGD. De woningcorporatie gaat de woning reinigen en weer verhuurklaar maken. De gemeente Culemborg onderzoekt hoe de gemaakte kosten verhaald kunnen worden.
------------------------

Zoveel hondjes in huis houden is gewoon misdadig, en ze dan nog terugvragen via de rechter :')

[ Bericht 33% gewijzigd door Jippie op 10-08-2024 00:29:37 ]
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:46:59 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214648034
Een soort bio industrie maar dan voor kutkeffers.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:47:59 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214648059
Uberhaupt huisdieren nemen is natuurlijk al slecht. Het is zo ontzettend genormaliseerd dat bijna niemand er meer van opkijkt.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:01:22 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214648392
Je huurt een rijtjeshuis en houdt daar 125 chihuahua's.

Wat kan daar nou verkeerd gaan?
pi_214649032
Vraagje: hoe laat je 100 honden uit in je eentje?
  Spellchecker vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:27:51 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214649055
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:26 schreef Vincent_student het volgende:
Het waren twee zussen, en 125 hondjes.
Dus 62 per persoon. :+
pi_214649100
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:27 schreef maily het volgende:

[..]
Het waren twee zussen, en 125 hondjes.
Dus 62 per persoon. :+
De drollenproductie in de buurt zal gigantisch zijn. En nog een vraagje: hoe betaal je de voeding voor zoveel dieren?
pi_214649439
Lijkt me een prima zaak voor Karin Soetersgodin.
pi_214649619
Ze hebben er dus nog 25? Dat zijn er over een jaar weer 200.
pi_214649644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:26 schreef Vincent_student het volgende:
Nou volgens de OP dus niet. Ze deden het in huis.
pi_214649699
Arme buren. Als er een aantal terechte klachten zijn over stank- en geluidsoverlast een houdverbod voor huisdieren opleggen.
pi_214653077
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 19:45 schreef Jippie het volgende:
Twee zussen huurden een doorsnee rijtjeswoning in de gemeente Culemborg
Waar is de verhuurder/woningbouw? Ik zie genoeg reden om die zussen uit huis te zetten.
pi_214653195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:10 schreef KvanG het volgende:

[..]
Waar is de verhuurder/woningbouw? Ik zie genoeg reden om die zussen uit huis te zetten.
Kan ook een koopwoning zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214653230
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kan ook een koopwoning zijn.
Volgens de OP huurden deze vrouwen de woning.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:28:42 #15
485843 crew  Jippie
pi_214653323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:10 schreef KvanG het volgende:

[..]
Die is denk ik druk bezig met de schade te berekenen.

quote:
Het huis is onbewoonbaar verklaard door de brandweer en de omgevingsdienst. De bewoners hebben een andere slaapplek gevonden en krijgen hulp van de GGD aangeboden.
Zal OP aanvullem
pi_214653414
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Die is denk ik druk bezig met de schade te berekenen.
[..]
Zal OP aanvullem
Je zou er maar naast wonen :X :r
pi_214653677
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Uberhaupt huisdieren nemen is natuurlijk al slecht. Het is zo ontzettend genormaliseerd dat bijna niemand er meer van opkijkt.
Mogen wij onze asielkat nog houden of moet hij een spuitje?
pi_214653690
Hoe lang heeft het geduurd vanaf de eerste klachten bij de Woningbouw tot aan 'nu'? Ik kan het zo znel niet vinden.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_214653847
Wat een kutvolk. Arme hontjes.
Alius aliud dicit
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:32:06 #20
485843 crew  Jippie
pi_214653885
Heb 2 bronnen verwijderd omdat ik werd getipt dat ze premium waren. Nu iets van Hart voor Nederland geplaatst. Kijk morgen nog even verder, meestal plaatst politie / NVWA ook wel iets over dit soort wantoestanden. Kijk morgen verder.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:26:40 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214654455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mogen wij onze asielkat nog houden of moet hij een spuitje?
Houden en daarna niet meer adopteren en kopen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:03:06 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214654741
Arme beestjes, ;(. Gelukkig worden ze nu goed verzorgd. Ik hoop wel dat er goed opgelet gaat worden bij herplaatsing en niet uit haast de controle iets verminderen. Ik zie mensen wel weer als een gek naar de hondjes toespringen zonder na te denken want ‘Ah, leuk! Laat ik maar een adopteren!’.

Beestjes hebben wellicht wel trauma (geen idee wat er in dat huis allemaal is gebeurd) en zo niet, dan moeten ze ook eerst nog zindelijk gemaakt worden door de nieuwe eigenaar. Daarna moeten ze leren wat bijna geen enkele eigenaar van chihuahua’s, of eigenlijk meer in het algemeen kleine honden, ze leert en dat is: niet zo agressief tekeergaan. Als we net zo zouden omgaan met grote honden, zou er schande worden gesproken dat iemand z’n beest niet onder controle heeft, constant laat blaffen, alle kanten de lijn optrekken, andere honden uitdagen, etc. Maar vele kleine hondjes worden ‘schattig’ en ‘lief’ gevonden omdat ze klein en minder eng zijn. Totaal onterecht. Train je beest ongeacht grootte.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaren naast zindelijkheidstraining ook die dingen gaat trainen. Of met de buitenwereld omgaan: zijn ze ooit buiten geweest, bijvoorbeeld?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214654892
Hoe kan je het zo ver uit de hand laten lopen, bij 10 honden in een huis moet er toch al ergens een belletje gaan rinkelen
pi_214654902
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 19:45 schreef Jippie het volgende:

------------------------

Zoveel hondjes in huis houden is gewoon misdadig, en ze dan nog terugvragen via de rechter :')
Handel is handel.

Ging het toevallig onlangs nog over bij de misdaad podcast. De vrouwtjes van de drugshandelaren willen ook wat bijverdienen.

Episode · Parool Misdaadpodcast · De handel in schattige kleine hondjes blijkt een schimmige wereld, vol conflicten waarin zich ook criminelen mengen. De handel begint op Instagram, vertellen Wouter Laumans en Paul Vugts in deze aflevering van de Parool Misdaadpodcast, en is niet zo onschuldig als het lijkt. Voor een pomerianen, een gewilde kleine hondensoort die onder sommige groepen een statussymbool zijn, zijn de wachtlijsten bij officiële fokkers lang. Wie minder geduld heeft en wel graag zo’n klein hondje wil, komt bijvoorbeeld terecht bij Pomeranian Amsterdam, dat volgens de politie in vijf jaar tijd honderd hondjes verhandelde. Wouter Laumans: “Er wordt grof geld verdiend met die handel, en met die hondjes blijkt vaak van alles mis te zijn. Door het doorfokken krijgen ze erfelijke aandoeningen, zoals haaruitval of een afgeknelde luchtpijp.” Van de papierwinkel zoals een vaccinatiepaspoort of stamboom, klopt vaak weinig. Opvallend, zegt Vugts, is dat de handelaren vaak vrouwen, dochters, moeders of bijvrouwen van criminelen zijn. “Het is een circuitje.” Volgens Vugts zijn er zelfs parallen met de cokewereld: “Daar gaan de prijzen ook tig keer over de kop. Een pup kopen in Rusland of Roemenie waar minder regels zijn, kost zo’n 300 euro. Hier gaan ze voor minimaal 2500 euro van de hand.”Extra:- Parool Misdaadpodcast Live in het theater- Een foto van Harry Support the show: https://www.kiosk.nlSee omnystudio.com/listener for privacy information.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:53:43 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214654962
125 honden in een rijtjeshuis. Achterlijke kutwijven!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214669265
Ik word er helemaal misselijk van. Zoveel honden, niet uitlaten, alleen alle poep en pis alleen al.
  zondag 11 augustus 2024 @ 08:44:44 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214669634
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 08:37 schreef 111210 het volgende:
Hoe kan je het zo ver uit de hand laten lopen, bij 10 honden in een huis moet er toch al ergens een belletje gaan rinkelen
Het zijn gewoon oost-Europeanen die ze fokken voor het geld. Geen lieve oude vrouwtjes die ze barmhartig opvangen!!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')