https://www.ad.nl/regiosp(...)-kwetsbaar~a1a56339/quote:FC Utrecht-trainer Ron Jans waarschuwt in aanloop naar RKC: ‘Te veel genieten maakt je kwetsbaar’
FC Utrecht gaat morgenavond tegen het nog puntloze RKC Waalwijk op jacht naar de vijfde competitiezege op een rij. ,,Als je denkt: deze winnen we wel even, dan ben je een gevaar voor jezelf”, waarschuwt coach Ron Jans.
FC Utrecht is hot. Stadion Galgenwaard is morgenavond voor de wedstrijd tegen hekkensluiter RKC Waalwijk vrijwel uitverkocht en na afloop van de laatste (besloten) trainingssessie stonden vanmiddag tal van cameraploegen klaar om het succes van de huidige nummer twee van de eredivisie te duiden.
Natuurlijk geniet trainer Ron Jans van alle complimenten, maar de geboren Zwollenaar houdt beide benen op de grond. ,,Als je te veel geniet, dan maakt dat je kwetsbaar”, zegt Jans, die tegen de Brabanders niet kan beschikken over de geblesseerden Zidane Iqbal, Niklas Vesterlund, Alonzo Engwanda en Taylor Booth.
De coach verheugt zich op het duel met het nog puntloze RKC, maar hij weet ook dat het moment dat de Waalwijkers hun eerste resultaat gaan halen steeds dichterbij komt. ,,RKC heeft een leuke ploeg. Ik denk dat we morgen veel op de helft van de tegenstander zullen voetballen en hebben deze week vooral daarop getraind. Maar als je denkt: deze winnen we wel even, dan ben je een gevaar voor jezelf.”
Beste seizoensstart ooit
De coach is echter niet bang dat zijn ploeg de klus te licht opvatten. ,,Ik heb niet het gevoel dat de spelers aan het zweven zijn. Dat we bezig zijn met de beste seizoensstart ooit, is leuk voor de statistieken en we gebruiken het om de ploeg te stimuleren. Maar individueel en als team kan het echt nog zo veel beter. Tegen RKC krijgen we weer een kans om dat te laten zien.”
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat ik dit nog mag meemaken op mijn ouwe dag. Utrecht heeft deze keer een uitstekend team en ook nog eens een goede bank.
De ene helft uitgeven aan drank, drugs en hoeren en de andere helft verbrassenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:12 schreef AmenhotepIV het volgende:
Wat gaan jullie doen met al die CL miljoenen?
Als ik van Seumeren was zou ik ...quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:33 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De ene helft uitgeven aan drank, drugs en hoeren en de andere helft verbrassen
Utrecht gaat nog dik cashen als Timber wordt verkocht, doorkooppercentage van 40% geloof ik.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:55 schreef AmenhotepIV het volgende:
Of bellen en vragen wat Hancko en Timber kosten.
Het zou mij niets verbazen idd als het zooitje weer in elkaar dondert, al lijkt het er wel op dat Utrecht deze keer een sterk en stabiel presterend team heeft, ook uitstekende spelers op de bank. Van AZ en Twente win je echt niet zomaar. Ik zie Utrecht eindigen op plek 4 maar stiekem hoop ik op plek 3 uiteraard.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En uiteindelijk gewoon weer de finale van de play offs om een Europees ticket verliezen van PEC Zwolle.
80% zelfsquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Utrecht gaat nog dik cashen als Timber wordt verkocht, doorkooppercentage van 40% geloof ik.
Ik heb het even opgezocht , Timber is verkocht voor 10 miljoen en 20% doorverkoop percentage. Dus stel dat Timber wordt verkocht voor 30miljoen dan krijgt Utrecht 20% winst over 20 miljoen, dus 4 miljoen. Dat is een zeer hoog bedrag voor Utrecht begrippen.quote:
De volgende wedstrijden tegen Groningen uit en daarna Feyenoord thuis, als ze dat ook nog winnen dan kan het echt een heel mooi seizoen worden. Maar het zou wel typisch Utrecht zijn dat ze die gewoon verliezen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:09 schreef zatoichi het volgende:
Nou nou, ik heb me anders behoorlijk op lopen vreten in het stadion gisteren.
Een club die een beetje meedoet in de top 5 alleen al, speelt tegen tien man van RKC de wedstrijd gewoon uit en werkt gelijkertijd aan het doelsaldo. Dat dit FC Utrecht nog niet lukt zegt genoeg.
Die deksel krijgen we nog op onze neus als het straks een periode tegenzit ben ik bang...
2 tegendoelpunten tegen RKC, die daarvoor in totaal nog maar 3 keer hadden gescoord in al hun wedstrijden, stemt niet heel erg gerust.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:56 schreef -Deluzion- het volgende:
Weer met 1 goal verschil winnen, het zijn wel altijd thrillers de wedstrijden van Utrecht. Het zou leuk zijn als er een keer een wedstrijd eenvoudig gewonnen zou worden met wat ruimere cijfers maar misschien klink ik wat te verwend.
Absoluut, oktober is pas net begonnen...quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:16 schreef OmniRocket het volgende:
Utrecht heeft wel een zwaarder programma gehad dan PSV.
Laat Utrecht eerst maar eens direct Europees halen. Zelfs dat is nog een eind weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |