Mikeytt | maandag 5 augustus 2024 @ 17:09 |
https://nos.nl/artikel/25(...)a-snelheidscontrolesWat denken ze hiermee te bereiken? Dit is iets waar je alleen die week effect van gaat zien. Daarna gaan die aso's weer door. En het is nog de vraag hoe ver dit nog werkt bij de huidige generatie. Elke pipo heeft flitsmeister op de telefoon. 1 op de 10 wegbestuurders beboet in Midden-Nederland is wel enorm veel, dus wellicht... | |
maily | maandag 5 augustus 2024 @ 17:10 |
Ze doen maar. | |
Mikeytt | maandag 5 augustus 2024 @ 17:11 |
1 op de 10 die gepakt is op te snel rijden trouwens, dus gezien er ook mensen mee weg komen... hoeveel mensen rijden dan in vredesnaam te hard?? ![]() | |
Nober | maandag 5 augustus 2024 @ 17:12 |
Het gaat dus vooral om de kas spekken. Stop maar met dat burgertje pesten. | |
Document1 | maandag 5 augustus 2024 @ 17:14 |
Rij je wel eens op de snelweg. Ik denk dat 1 van de 10 niet te hard rijdt. | |
Lenny77 | maandag 5 augustus 2024 @ 17:15 |
Iedereen? Ik rij al gelijk een ouwe slak en toch zit ik dagelijks wel ergens over de snelheidslimiet ![]() | |
Weltschmerz | maandag 5 augustus 2024 @ 17:16 |
Kijk ons eens Europees zijn, ik moet nodig met mijn Europese collega's overleggen en dus een snoepreisje maken. | |
Sodeknetters | maandag 5 augustus 2024 @ 17:17 |
In Nederland worden boetes vooral gebruikt om begrotingen te dichten. Het is dus meer een verkapte doorrijbelasting. Flitsmeister FTW ![]() | |
Litpho | maandag 5 augustus 2024 @ 17:32 |
Het zou het draagvlak ten goede komen als ze achteraf zouden rapporteren waar de extra flitsacties hebben plaatsgevonden. Er worden jaarlijks cijfers gepubliceerd over het aantal verkeersdoden per wegbeheerder (rijk, provincie, gemeente) en als deze flitsacties niet ruwweg dezelfde verdeling volgt ondergraaft dat het argument dat het voor de verkeersveiligheid is enigszins. | |
SnodeSnuiter | maandag 5 augustus 2024 @ 17:37 |
Precies, ik zet mijn adaptive op 115 in de ochtend spits op de snelweg en dan rijden ze me massaal voorbij ![]() Maar goed dat kan ook, gemiddeld 2x per week naar kantoor wat totaal 150km is per dag, dus als dat 40 weken per jaar is zijn dat in de afgelopen 4 jaren zo’n 50.000 kilometer. En letterlijk nog nooit controle gezien of een melding gehad via flitsmeister (sinds kort Waze ivm betalen voor FM op CarPlay). De pakkans (zeker met FM/waze) is nihil | |
Document1 | maandag 5 augustus 2024 @ 17:44 |
Ik let altijd op de rest. Als al die Audi’s en BMW’s opeens wel de limiet rijden dan weet ik genoeg. ![]() |