abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:50:10 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214575549
Ik heb net een idoo hydrocultuur wifi ( :') ) bak gekocht, helemaal leuk maar ben benieuwd welke voeding je die planten moet geven want ik ben stiekem niet van plan om elke keer die kleine flesjes te kopen met 100 ml terwijl het ergens per 10 kilo te kopen is op een andere manier. Dus ik ben benieuwd of iemand er meer kennis van heeft en wat voor een voeding jullie bij de planten propt om het gezond te houden.

https://www.idooworld.com(...)-with-app-controlled
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214575593
voeding? in goede grond zit voor 2 maanden voeding, hoef je alleen water bij te knikkeren als de grond wat droog begint te voelen
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:55:30 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214575619
Wat we hier doen met de moestuin is na ~6 weken een keer per week vloeibare voeding door het water mengen.

Bv dit: https://www.moestuinplant.nl/vloeibare-moestuinvoeding.html
  Spellchecker maandag 5 augustus 2024 @ 13:00:11 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214575682
Had je voor dat geld niet gewoon een kunstplant kunnen kopen?
Zonder app, zonder wifi, zonder water, zonder plantenvoedsel .....

Alleen af en toe afstoffen.
  maandag 5 augustus 2024 @ 13:02:54 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214575727
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:55 schreef Tijn het volgende:
Wat we hier doen met de moestuin is na ~6 weken een keer per week vloeibare voeding door het water mengen.

Bv dit: https://www.moestuinplant.nl/vloeibare-moestuinvoeding.html
Dank, ff lezen!

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:53 schreef bonanza8 het volgende:
voeding? in goede grond zit voor 2 maanden voeding, hoef je alleen water bij te knikkeren als de grond wat droog begint te voelen
Het is zonder (veel) aarde dus de wortelen worden besproeid en verder niets. Hier zitten wel een soort aardeklompjes bij overigens.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 13:00 schreef maily het volgende:
Had je voor dat geld niet gewoon een kunstplant kunnen kopen?
Zonder app, zonder wifi, zonder water, zonder plantenvoedsel .....

Alleen af en toe afstoffen.
:D, Nee ik wil er ook daadwerkelijk klein groente en kruiden in kweken. En ik vind het gewoon een grappig concept.
Vrijheid
  Spellchecker maandag 5 augustus 2024 @ 13:03:59 #6
197773 crew  maily
pi_214575744
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2024 13:02 schreef jogy het volgende:

:D, Nee ik wil er ook daadwerkelijk klein groente en kruiden in kweken. En ik vind het gewoon een grappig concept.
Oke, ben benieuwd. Post je hier ook resultaten? ^O^
  maandag 5 augustus 2024 @ 13:06:40 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214575806
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 13:03 schreef maily het volgende:

[..]
Oke, ben benieuwd. Post je hier ook resultaten? ^O^
Ja, is wel leuk. Doe ik :).

En dit zoek ik denk ik: https://www.rawgroen.nl/w(...)n/plagron-hydro-a-b/ Zit ook bij dat idoo spul en lijkt me iets goedkoper maar ben benieuwd. Vandaag komt het iig binnen.
Vrijheid
  maandag 5 augustus 2024 @ 13:07:55 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214575827
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:53 schreef bonanza8 het volgende:
Zo ziet het eruit
Vrijheid
  maandag 5 augustus 2024 @ 14:08:25 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214577111
Ok ok, dat A B voeding gedoe lijkt nog wel een beetje veel werk te zijn dus ik druk daar even mee op pauze tot ik het een jaar leuk vind.

Vrijheid
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:25:22 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214595261
Hij staat in de keuken lekker licht te geven, heb er Basilicum en babygreens sla in gepropt. Foto volgt. :).
Vrijheid
  Spellchecker dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:26:51 #11
197773 crew  maily
pi_214595282
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:08 schreef jogy het volgende:
Ok ok, dat A B voeding gedoe lijkt nog wel een beetje veel werk te zijn dus ik druk daar even mee op pauze tot ik het een jaar leuk vind.

_O-
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:53:23 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214598558

Past precies. 8-).
Vrijheid
pi_214626353
Wat je gekocht hebt is Hydroponic en niet Hydrocultuur... Bij die laatste worden kleikorrels gebruikt in een speciale bak waar onderin een laag water staat zonder pomp. De natuurlijke capillaire zuigkracht van de kleikorrel neemt het water op en voed de plant.

Hydroponic werkt met een pomp en een druppelsysteem of met nat/droog cyclus. Is dus niet meer dan een automatisch bewateringssysteem waar je minder omkijken naar hebt.

Welke meststof je hoort te gebruiken is afhankelijk van het medium waar de plant op groeit. In principe maakt het medium niet zo heel erg veel uit je kunt planten groeien zonder medium en alleen maar met de wortels hangend in het water zolang dit water maar voedzaam genoeg is. Het medium dient slechts voor steun te geven aan de plant, dus je kunt ook glazen knikkers als medium gebruiken. niet altijd handig maar slechts een voorbeeld.

In een notendop:

Je kunt organisch medium gebruiken zoals Potgrond, in organisch medium zit al een deel meststof en sporenelementen en is actief en heeft een goede natuurlijke zuurgraad omdat er turf bij zit. Breekt ook natuurlijk af en ook dit proces maakt weer een deel voeding. Dan heb je voor x periode alleen maar de Macronutriënten nodig als meststof de NPK, de Micronutriënten zoals Ijzer etc. zit dan vooralsnog voldoende in de organische grond.

Gebruik je anorganisch medium zoals steenwol, kleikorrels, kokosvezel, spons en of andere neutrale inactieve mediums dan heb je een volledige meststof nodig. Want er zit 0 in het medium, dus een NPK + Micro en ook een zuur nodig om de zuurgraad bij te stellen. Dat is waar de A+B voedingstoffen op gebaseerd zijn, A = Macro en B= Micro.Om te weten of je goed zit heb je ook meetapparatuur nodig. PH en EC meter.

Dus dat laatste is voor de ervaren kweker die weet waar hij mee bezig is.

De eerste optie potgrond is wat gemakkelijker met minder poespas voor de hobbyist. En dan met om de zoveel tijd nieuwe potgrond gebruiken kun je al een heel eind komen.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 16:37:59 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214627323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:37 schreef Watuntrik het volgende:
Wat je gekocht hebt is Hydroponic en niet Hydrocultuur... Bij die laatste worden kleikorrels gebruikt in een speciale bak waar onderin een laag water staat zonder pomp. De natuurlijke capillaire zuigkracht van de kleikorrel neemt het water op en voed de plant.

Hydroponic werkt met een pomp en een druppelsysteem of met nat/droog cyclus. Is dus niet meer dan een automatisch bewateringssysteem waar je minder omkijken naar hebt.

Welke meststof je hoort te gebruiken is afhankelijk van het medium waar de plant op groeit. In principe maakt het medium niet zo heel erg veel uit je kunt planten groeien zonder medium en alleen maar met de wortels hangend in het water zolang dit water maar voedzaam genoeg is. Het medium dient slechts voor steun te geven aan de plant, dus je kunt ook glazen knikkers als medium gebruiken. niet altijd handig maar slechts een voorbeeld.

In een notendop:

Je kunt organisch medium gebruiken zoals Potgrond, in organisch medium zit al een deel meststof en sporenelementen en is actief en heeft een goede natuurlijke zuurgraad omdat er turf bij zit. Breekt ook natuurlijk af en ook dit proces maakt weer een deel voeding. Dan heb je voor x periode alleen maar de Macronutriënten nodig als meststof de NPK, de Micronutriënten zoals Ijzer etc. zit dan vooralsnog voldoende in de organische grond.

Gebruik je anorganisch medium zoals steenwol, kleikorrels, kokosvezel, spons en of andere neutrale inactieve mediums dan heb je een volledige meststof nodig. Want er zit 0 in het medium, dus een NPK + Micro en ook een zuur nodig om de zuurgraad bij te stellen. Dat is waar de A+B voedingstoffen op gebaseerd zijn, A = Macro en B= Micro.Om te weten of je goed zit heb je ook meetapparatuur nodig. PH en EC meter.

Dus dat laatste is voor de ervaren kweker die weet waar hij mee bezig is.

De eerste optie potgrond is wat gemakkelijker met minder poespas voor de hobbyist. En dan met om de zoveel tijd nieuwe potgrond gebruiken kun je al een heel eind komen.
O+, dank voor de verbetering en informatie. Er zitten nu een soort aarde sponsjes in en dat werkt an sich prima, ik wil alleen de kosten drukken door de zaken die ze zelf aanbieden te vervangen door andere verianten die goedkoper zijn. Dus de A B oplossing (al gevonden) en de aardesponjes (nog niet). Maar dat komt idd wel goed.

Dank nogmaals :).
Vrijheid
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:22:15 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214693460
3 van de 12 zijn nu zichtbaar uitgekomen, kijken wat de rest doet en anders doe ik daar nieuwe in, maar geen omkijken naar gehad, dat is wel kek.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')