abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214563042
Misschien heb ik het hier gemist, maar de social media staan er vol mee.

Voor zover ik me kan herinneren passen we officieel de medaillespiegel toe. Hierin telt het aantal gouden medailles en wordt er pas bij een gelijk aantal naar de zilveren gekeken en dan pas naar brons.

Blijkbaar steekt het veel Amerikaanse media dit jaar dat China het in deze standaardnotering beter doet. Daarom sorteren ze nu als enige land op het “totaal aantal behaalde medailles” wat er ongeveer zo uitziet.

EU media hebben inmiddels een variant waarin EU landen op 1 staan.

De Verenigde Staten:
POLL
pi_214563113
/care wij staan hoe dan ook boven de moffen hahahaha
pi_214563264
Nou nou wat verschrikkelijk.
pi_214563507
Dit doen ze in Amerika al zo lang ik mij kan herinneren.
pi_214563650
Je zou je maar druk maken om een medaille spiegel.
pi_214563692
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 18:20 schreef kilon het volgende:
Je zou je maar druk maken om een medaille spiegel.
OS / [Medaillespiegel] Weer beslist in overtime?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214563796
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 18:03 schreef Beathoven het volgende:
EU media hebben inmiddels een variant waarin EU landen op 1 staan.
Als er iets idioot is, is het dat wel.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:47:30 #8
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214589350
Met dit topic in gedachten (wat ik nou juist als een heel Amerikaanse gedachte zie) is het inderdaad wel een heel raar fenomeen. Ze doen het trouwens al zo lang als ik me kan herinneren.
pi_214589817
Sommige Amerikaanse media hebben op de dag dat de VS en China op gelijke hoogte kwamen met goud de gewone medaillespiegel toegepast omdat de VS het beter deed op zilveren. En dan lees je commentaar "nu maakt het niet uit"

Maar nu is China weer wat hoger en dan zal er wederom weer gewisseld worden.

Dat meten met twee maten is wel typisch Amerikaans.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 06-08-2024 00:33:17 ]
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 00:23:53 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_214589823
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:47 schreef beantherio het volgende:
Met dit topic in gedachten (wat ik nou juist als een heel Amerikaanse gedachte zie) is het inderdaad wel een heel raar fenomeen. Ze doen het trouwens al zo lang als ik me kan herinneren.
Dat blijft altijd het aparte. Het land waar dat hele 'You don't win silver, you lose gold' zo sterk leeft, dat tegelijkertijd als enige (een van de weinige) alle medailles bij elkaar optelt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_214589845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:23 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat blijft altijd het aparte. Het land waar dat hele 'You don't win silver, you lose gold' zo sterk leeft, dat tegelijkertijd als enige (een van de weinige) alle medailles bij elkaar optelt.
Als enige ter wereld bij mijn weten. Andere landen hebben er niet zo'n problemen mee dat China op 1 staat.
pi_214589892
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het juist vreemd dat er alleen naar gouden medailles gekeken wordt en niet naar het totaal. Waarom bestaan zilveren en bronzen medailles dan, als ze blijkbaar toch niet meetellen? Een land kan 1 enkele gouden medaille hebben behaald en verder niets, en dat staat dan boven een land met tientallen zilveren en bronzen medailles maar geen goud?
pi_214589934
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het juist vreemd dat er alleen naar gouden medailles gekeken wordt en niet naar het totaal. Waarom bestaan zilveren en bronzen medailles dan, als ze blijkbaar toch niet meetellen? Een land kan 1 enkele gouden medaille hebben behaald en verder niets, en dat staat dan boven een land met tientallen zilveren en bronzen medailles maar geen goud?
Waarom is dat vreemd?

Stel je hebt een podium met land x op 1 en land y op zowel plek 2 als 3. Dan heeft land y toch niet beter gescoord omdat je 2 medailles vs 1 hebt?

Behalve natuurlijk.. als dat werkelijk het resultaat na dag 1 is in de Amerikaanse media.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 00:36:04 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214589936
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Die andere medailles tellen ook mee. De gebruikelijke manier van het classificeren van dit soort lijstjes is een soort van "trap-vorm". Eerst wordt er gekeken naar het aantal gouden medailles, dan naar het aantal zilveren medailles en ten slotte naar het aantal bronzen medailles.
pi_214590027
Ook lijkt het misschien volgens de Amerikanen te verdedigen in "wat als" vragen zoals

"wat als de nummer 1 15x goud heeft, maar voor de rest niets en wij hebben 14x goud en veel meer zilver en brons".

Maar dan zou je dus ook gewoon als land het meest succesvol zijn met het winnen van 16x brons tov 15x goud. Want zo werkt die telling.

Bijna Trumpiaans arbitrair dit.
pi_214590162
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarom is dat vreemd?

Stel je hebt een podium met land x op 1 en land y op zowel plek 2 als 3. Dan heeft land y toch niet beter gescoord omdat je 2 medailles vs 1 hebt?

Behalve natuurlijk.. als dat werkelijk het resultaat na dag 1 is in de Amerikaanse media.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:36 schreef beantherio het volgende:

[..]
Die andere medailles tellen ook mee. De gebruikelijke manier van het classificeren van dit soort lijstjes is een soort van "trap-vorm". Eerst wordt er gekeken naar het aantal gouden medailles, dan naar het aantal zilveren medailles en ten slotte naar het aantal bronzen medailles.
Uiteindelijk is het land dat goud wint natuurlijk de winnaar, dat begrijp ik wel. Maar het kan dus voorkomen dat een land met één of twee gouden medailles en verder niets, boven een ander land staat met tien zilveren en tien bronzen medailles. Ergens voelt dat gewoon onlogisch, maar dat is persoonlijk :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')