OS / [Medaillespiegel] Weer beslist in overtime?quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:20 schreef kilon het volgende:
Je zou je maar druk maken om een medaille spiegel.
Als er iets idioot is, is het dat wel.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:03 schreef Beathoven het volgende:
EU media hebben inmiddels een variant waarin EU landen op 1 staan.
Dat blijft altijd het aparte. Het land waar dat hele 'You don't win silver, you lose gold' zo sterk leeft, dat tegelijkertijd als enige (een van de weinige) alle medailles bij elkaar optelt.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:47 schreef beantherio het volgende:
Met dit topic in gedachten (wat ik nou juist als een heel Amerikaanse gedachte zie) is het inderdaad wel een heel raar fenomeen. Ze doen het trouwens al zo lang als ik me kan herinneren.
Als enige ter wereld bij mijn weten. Andere landen hebben er niet zo'n problemen mee dat China op 1 staat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 00:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat blijft altijd het aparte. Het land waar dat hele 'You don't win silver, you lose gold' zo sterk leeft, dat tegelijkertijd als enige (een van de weinige) alle medailles bij elkaar optelt.
Waarom is dat vreemd?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het juist vreemd dat er alleen naar gouden medailles gekeken wordt en niet naar het totaal. Waarom bestaan zilveren en bronzen medailles dan, als ze blijkbaar toch niet meetellen? Een land kan 1 enkele gouden medaille hebben behaald en verder niets, en dat staat dan boven een land met tientallen zilveren en bronzen medailles maar geen goud?
Die andere medailles tellen ook mee. De gebruikelijke manier van het classificeren van dit soort lijstjes is een soort van "trap-vorm". Eerst wordt er gekeken naar het aantal gouden medailles, dan naar het aantal zilveren medailles en ten slotte naar het aantal bronzen medailles.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het juist vreemd dat er alleen naar gouden medailles gekeken wordt en niet naar het totaal. Waarom bestaan zilveren en bronzen medailles dan, als ze blijkbaar toch niet meetellen? Een land kan 1 enkele gouden medaille hebben behaald en verder niets, en dat staat dan boven een land met tientallen zilveren en bronzen medailles maar geen goud?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd?
Stel je hebt een podium met land x op 1 en land y op zowel plek 2 als 3. Dan heeft land y toch niet beter gescoord omdat je 2 medailles vs 1 hebt?
Behalve natuurlijk.. als dat werkelijk het resultaat na dag 1 is in de Amerikaanse media.
Uiteindelijk is het land dat goud wint natuurlijk de winnaar, dat begrijp ik wel. Maar het kan dus voorkomen dat een land met één of twee gouden medailles en verder niets, boven een ander land staat met tien zilveren en tien bronzen medailles. Ergens voelt dat gewoon onlogisch, maar dat is persoonlijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 00:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die andere medailles tellen ook mee. De gebruikelijke manier van het classificeren van dit soort lijstjes is een soort van "trap-vorm". Eerst wordt er gekeken naar het aantal gouden medailles, dan naar het aantal zilveren medailles en ten slotte naar het aantal bronzen medailles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |