?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Weerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:36 schreef AllesKaputt het volgende:
JA DIT IS GOED DIT IS GOED
nee niks aan de hand
Henkie mag nog wel even een cursusje commentaar geven volgen. Cursus judo regels kan ook geen kwaad.quote:
Maar dat kwam toch vanuit NOCNSF heb ik hier gelezen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:41 schreef trein2000 het volgende:
JBN opheffen. Met die centralisatie van ze. NUL medailles. Faalhazen.
Het Nederlandse judo is vooral goed in pieken op verkeerde momenten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Oprechte vraag. Is het Nederlandse judo nou zo veel zwakker dan jaren geleden, of is de rest van de wereld gewoon sterker geworden? Ik volg de sport niet, maar het valt me op dat medaillewinnaars overal vandaan kunnen komen.
Henk kon er zelf ook niks van.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Henkie mag nog wel even een cursusje commentaar geven volgen. Cursus judo regels kan ook geen kwaad.
Die gaven het advies, maar uiteindelijk heeft de JBN het gedaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dat kwam toch vanuit NOCNSF heb ik hier gelezen?
Ik weet uit ervaring dat je echt belachelijk hard naar de tering gaat als je op deze manier fysiek moet zijn. En ik doe aan waterpolo, daar mag wel wat conditie verwacht worden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Waarom zijn ze toch allemaal bek af na 2 minuten judo? Doen ze wel iets aan conditie?
Dat is natuurlijk onzin. Maar zijn commentaar is wel hetzelfde als zijn judo stijl. Snel, agressief en vooral als een blind paard erin vliegen waardoor je niet goed oplet.quote:
Probeer maar eens met een zak van je eigen gewicht een paar minuten rond te tossen, die dan ook nog eens tegenwerkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Waarom zijn ze toch allemaal bek af na 2 minuten judo? Doen ze wel iets aan conditie?
Ga jij maar eens iemand met heel veel kracht en gewicht en jouw armen en jasje laten hangen. En daarbij proberen overeind te blijven en tegelijkertijd met volle kracht aan die ander zijn jasje blijven trekken. Dat is loodzwaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe ze heet hoor maar ze stond 3 minuten te springen komt op de matquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Maar zijn commentaar is wel hetzelfde als zijn judo stijl. Snel, agressief en vooral als een blind paard erin vliegen waardoor je niet goed oplet.
Wat heeft dat met Henk Grol te maken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze heet hoor maar ze stond 3 minuten te springen komt op de mat
Ippon.
Sorry maar wtf
Het zelfde deed grol. Altijd. Ging die er de eerstr ronde af.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Henk Grol te maken?
Grol ging er alleen tijdens de laatste OS er steeds gelijk af. Daarvoor was het een van de wereldtoppers. Dus waar haal je die onzin vandaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zelfde deed grol. Altijd. Ging die er de eerstr ronde af.
Ik kan nog dat interview herinneren van de NOS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |