Uiteraard maar dat is helaas voor dat kind niet relevant. De keuze is niet aan hem, ouders zijn verantwoordelijk voor kinderen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat kind is natuurlijk niet bezig met het breken van de wet voor 10 jaar. Die kan dat niet eens.
Insgelijks, daadwerkelijk een principieel standpunt innemen en dat proberen te verdedigen met argumenten zie ik je nooit doen dus het was ook wat te veel gevraagd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerlijk..ik had niets anders verwacht van jou.
Die expats moeten binnen 3 maanden wegwezen als ze zonder baan komen te zitten en niets anders kunnen vinden. Deze mensen mochten hier 14 jaar onterecht blijven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind dat heel jammer.
Bedoel, er komen genoeg arbeidsmigranten ook van buiten de EU. Ik ken via mijn werk in de ICT veel Indiërs die hier met een visum via de werkgever wonen (betaalde woning door de werkgever regio Amsterdam) en werken. Zeer goed inkomen. Partner (waaraan ook een baan aangeboden wordt) en kinderen zijn ook mee.
Er is gewoon vraag naar hoog geschoolde expats, of migranten, of hoe je ze wilt noemen.
En dan mag je toch best een serieuze discussie hebben over migratie, wie je wel en wie je niet wilt hebben.. welke groepen serieus bijdragen aan je land en welke niet.
Dat dat niet kan, vind ik heel erg jammer.
Het gaat om ons land. Hoe wij de zaken willen vormgeven.
En daar hoort asiel ook bij. Net als arbeidsmigratie en alle andere vormen van migratie.
Ja. Een werkgevers walhalla.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:21 schreef takura het volgende:
[..]
Die expats moeten binnen 3 maanden wegwezen als ze zonder baan komen te zitten en niets anders kunnen vinden. Deze mensen hebben hier 14 jaar onterecht mogen blijven.
Ik heb me niet helemaal juridisch ingelezen. Maar hoe kan er dan onlangs een uitspraak van de Hoge Raad geweest zijn? De vorige rechter vond namelijk niet dat hun aanvraag per definitie afgewezen moest worden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kinderen hebben over het algemeen al meer rechten en beschermingen, toch?
Ik ben het overigens niet ermee eens dat we het systeem zo moeten inrichten dat wanneer een ouder blijft hangen (wat ook nog maar de vraag is, aangezien ze een te lange periode uit het zicht waren), dat het kind dan wel moet mogen blijven. De zaak was 10 jaar geleden al afgehandeld en elk individueel geval is klote.
Tsja en zo zijn er ook gezinnen met kinderen die ervoor kiezen om naar een ander land te emigreren. De uitkomst is voor het kind precies hetzelfde maar in deze situatie is het ineens """harteloos""".quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteraard maar dat is helaas voor dat kind niet relevant. De keuze is niet aan hem, ouders zijn verantwoordelijk voor kinderen.
Zie https://nos.nl/artikel/25(...)in-nederland-blijvenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb me niet helemaal juridisch ingelezen. Maar hoe kan er dan onlangs een uitspraak van de Hoge Raad geweest zijn? De vorige rechter vond namelijk niet dat hun aanvraag per definitie afgewezen moest worden.
Het is (wat ik begreep) kennelijk best juridisch ingewikkeld.
Dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf blijven.
De feiten zijn dat die jongen hier geboren en getogen is. Inmiddels 11 jaar is. En daar mag best wat juridisch bescherming bij horen. Los van de ouder. Puur naar het kind.
Ik wil eigenlijk meer discussie over dit onderwerp. Niet perse een voor of tegen. Maar over de rechten van een kind. Want daar gaat het voor mijn gevoel niet helemaal goed.
quote:In de Afsluitingsregeling staat dat kinderen die al jaren in Nederland wonen onder strikte voorwaarden een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Maar als ouders er zelf voor zorgen dat het kind lang in Nederland verblijft, kan er op basis van de regeling geen verblijfsvergunning worden afgegeven. Volgens de Raad van State is dat bij Mikael het geval.
In 2021 oordeelde de rechtbank dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) de aanvraag van de 11-jarige jongen niet had mogen afwijzen. Daar is de Raad van State het dus niet mee eens.
Ook mogen kinderen niet langer dan drie maanden uit het oog zijn geweest van de IND. In 2015 verlieten Mikael en zijn moeder de opvanglocatie van het COA, zonder te laten weten waar ze heen gingen.
"Door hun eigen toedoen is een situatie ontstaan waar de Afsluitingsregeling niet bedoeld voor is", zegt de hoogste bestuursrechter nu. "De minister hoeft daardoor niet de verantwoordelijkheid voor de lange duur van het verblijf van Mikael en zijn moeder in Nederland te nemen."
De jongen moet daarom naar Armenië vertrekken.
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning. Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armenië is een veilig land bij mijn weten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:17 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat we ten opzichte van kinderen wel steken laten vallen.
Excuus.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zie https://nos.nl/artikel/25(...)in-nederland-blijven
De Hoge Raad heeft hier niet mee van doen. De Raad van State wel.
[..]
Ik weet helemaal niet of zij een kind genomen heeft om in NL.te blijven.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning. Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armenië is een veilig land bij mijn weten.
Ik heb enorme moeite met de manier van beredeneren. Je verzint er zelf wat bij, neemt dat vervolgens aan als waarheid en gaat vervolgens haar ook nog eens neerzetten als een stuk vuil op basis van jouw eigen verzonnen verhaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning. Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armenië is een veilig land bij mijn weten.
Waar baseer je op dat deze mevrouw dat in dit geval hoogstwaarschijnlijk deed? Misschien kun je gewoon eens niet van deze aannames doen in individuele gevallen gebaseerd op alleen jouw onderbuik?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 00:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning.
Ik zie niemand sympathiseren met de moeder, wel met het kind.quote:Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armenië is een veilig land bij mijn weten.
Dank je.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat deze mevrouw dat in dit geval hoogstwaarschijnlijk deed? Misschien kun je gewoon eens niet van deze aannames doen in individuele gevallen gebaseerd op alleen jouw onderbuik?
[..]
Ik zie niemand sympathiseren met de moeder, wel met het kind.
Ik heb ook wel sympathie voor het kind, maar dat verandert mijn mening niet. Of moeder een kind heeft gekregen met het oog op een verblijfsvergunning kan je natuurlijk niet bewijzen. Wel staat vast dat ze bewust onder de radar van het COA is gaan zitten. Al met al wel een uitspraak van de afdeling rechtspraak RvS die houdt snijdt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat deze mevrouw dat in dit geval hoogstwaarschijnlijk deed? Misschien kun je gewoon eens niet van deze aannames doen in individuele gevallen gebaseerd op alleen jouw onderbuik?
[..]
Ik zie niemand sympathiseren met de moeder, wel met het kind.
Hopelijk ben je het er mee eens dat het een discussie niet helpt als je ineens een aanname doet dat deze mevrouw opzettelijk zwanger is geraakt zonder enig bewijs daarvoor. Alsof deze discussies al niet ingewikkeld genoeg zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel sympathie voor het kind, maar dat verandert mijn mening niet. Of moeder een kind heeft gekregen met het oog op een verblijfsvergunning kan je natuurlijk niet bewijzen. Wel staat vast dat ze bewust onder de radar van het COA is gaan zitten. Al met al wel een uitspraak van de afdeling rechtspraak RvS die houdt snijdt.
Helaas, zo is de wet niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Het gaat me hier dan ook om de rechten en voornamelijk het belang van het kind in deze kwestie.
Misschien is het woord 'kinderpardon' ook wel misleidend. En ben ik daardoor op het verkeerde been gezet.
Ik zou eigenlijk willen dat het kind zwaarder zou wegen qua belang als individu. Want die jongen treft schuld nog blaam.
Waarom is hij gewoon Nederlands? Hij woont al zijn hele leven in een asielzoekerscentrum tussen niet Nederlanders, verblijft hier illegaal, net als zijn niet Nederlandse moeder, hij heeft geen Nederlands paspoort.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:57 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me goed om als land je af te vragen welke mensen je hier wilt hebben.
Nederlandse kinderen, zoals dit jongentje, sws. Gaat me niet om mavo of havo. Hij is gewoon NLs.
Dit is ook een veiligelander.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:55 schreef Magister_Artium het volgende:
Net terug van een paar dagen toeren, dus ik lees het allemaal nu pas.
Het zal wel een vals dilemma zijn, maar waarom is er nog geen poot uitgestoken naar alle veiligelanders in Ter Apel - vanuit de PVV-hoek klinken alleen maar afkeurende geluiden - en moet een hier geboren kind eerst maar eens naar het land waar zijn moeder vandaan komt?
Je snapt, neem ik aan, dat ik de overlastgevende etterbakken bedoel, waardoor er constant politie op het perron van station Emmen staat, de inwoners van Ter Apel dagelijks overlast ervaren en de middenstand steeds meer maatregelen moet nemen om het proletarisch winkelen tegen te gaan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit is ook een veiligelander.
Die vrouw is 56. Vader is nooit in beeld geweest. Die was dus ergens rond de 44 toen ze van een random vent zwanger raakte…quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel sympathie voor het kind, maar dat verandert mijn mening niet. Of moeder een kind heeft gekregen met het oog op een verblijfsvergunning kan je natuurlijk niet bewijzen. Wel staat vast dat ze bewust onder de radar van het COA is gaan zitten. Al met al wel een uitspraak van de afdeling rechtspraak RvS die houdt snijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |