quote:Duitsland schroeft groeiverwachting economie flink terug
De Duitse regering heeft haar groeiverwachting voor dit jaar scherp naar beneden bijgesteld tot slechts 0,2 procent. Bij een eerdere raming werd nog uitgegaan van een economische groei van 1,3 procent.
“De Duitse economie bevindt zich nog steeds in moeilijk vaarwater”, zei een overheidsfunctionaris woensdag tijdens een persbijeenkomst in Berlijn. “Hoge rentetarieven, een zwakkere vraag en geopolitieke crises, waaronder conflicten in het Midden-Oosten en Oekraïne, zijn slechts enkele van de uitdagingen waarmee Duitsland wordt geconfronteerd”, vervolgde hij.
Duitsland, de grootste economie van de eurozone en de belangrijkste handelspartner van Nederland, kampt al tijden met een economische neergang. Daarbij moet de Duitse regering miljarden bezuinigen om een begrotingsgat te dichten. Ook de Duitse industrie, de groeimotor van de economie, ziet de inkomsten al tijden dalen.
De export is ingezakt door zwakkere handel met belangrijke landen zoals China. Dat komt mede doordat de Chinezen steeds meer zelf produceert. Geopolitieke spanningen, waaronder scheepvaartverstoringen in de Rode Zee, verergerden de handelsproblemen.
Vorige maand hadden plannen om de landbouwsubsidies voor brandstof te schrappen geleid tot hevige landelijke protesten van boeren. Vooral kleine boerenbedrijven dreigen het niet te redden omdat hun kosten voortdurend oplopen.
De Duitse economie kromp in het laatste kwartaal van vorig jaar met 0,3 procent. Naar verwachting komt er in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw een krimp, waardoor Duitsland officieel in een recessie terechtkomt.
De Duitse minister van Financiën Christian Lindner wil de belastingdruk verlichten en de bureaucratie voor bedrijven verminderen om de economie aan te jagen. “Als we niets doen, wordt Duitsland armer”, waarschuwde hij eerder.
Japan heeft nogal ingezet op robotisering en dat kan hen ten voordele zijn als er betere humanoïde robots op de markt komen. Veel japanners beschouwen robots als bezielde wezens en staan daarom veel positiever t.o.v. robots dan in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Japan met een staatschuld van 250% van het GDP in een vergrijzende samenleving
https://www.statista.com/(...)omestic-product-gdp/
[..]
Japan is een schoolvoorbeeld van een land dat kapot gaat aan de vergrijzing en er niets aan doet, China gaat dezelfde kant op
Het is: Am deutschen Wesen mag die Welt genesen.quote:
Thx. De quote in deze context is je duidelijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is: Am deutschen Wesen mag die Welt genesen.
Laatste zin van zijn ( Emanuel Geibels) gedicht: Und es mag am deutschen Wesen Einmal noch die Welt genesen.
En nog even volledig:
Soll’s denn ewig von Gewittern
Am umwölkten Himmel brau’n?
Soll denn stets der Boden zittern,
Drauf wir unsre Hütten bau’n?
Oder wollt ihr mit den Waffen
Endlich Rast und Frieden schaffen?
Daß die Welt nicht mehr, in Sorgen
Um ihr leichterschüttert Glück,
Täglich bebe vor dem Morgen,
Gebt ihr ihren Kern zurück!
Macht Europas Herz gesunden
Und das Heil ist euch gefunden.
Einen Hort geht aufzurichten,
Einen Hort im deutschen Land!
Sucht zum Lenken und zum Schlichten
Eine schwerterprobte Hand,
Die den güldnen Apfel halte
Und des Reichs in Treuen walte.
Sein gefürstet Banner trage
Jeder Stamm, wie er’s erkor,
Aber über alle rage
Stolzentfaltet eins empor,
Hoch, im Schmuck der Eichenreiser
Wall’ es vor dem deutschen Kaiser.
Wenn die heil’ge Krone wieder
Eine hohe Scheitel schmückt,
Aus dem Haupt durch alle Glieder
Stark ein ein’ger Wille zückt,
Wird im Völkerrath vor allen
Deutscher Spruch aufs neu erschallen.
Dann nicht mehr zum Weltgesetze
Wird die Laun’ am Seinestrom,
Dann vergeblich seine Netze
Wirft der Fischer aus in Rom,
Länger nicht mit seinen Horden
Schreckt uns der Koloß im Norden.
Macht und Freiheit, Recht und Sitte,
Klarer Geist und scharfer Hieb
Zügeln dann aus starker Mitte
Jeder Selbstsucht wilden Trieb,
Und es mag am deutschen Wesen
Einmal noch die Welt genesen.
![]()
Vreselijk dit. Maar wel correcte citatie.
Twee voorbeelden hoe men om gaat met nucleaire energie binnen de span van een paar dagen. Een paar dagen geleden zijn twee koeltorens opgeblazen in Duitsland. Een paar dagen later (gisteren) gaven de Chinese premier Li Qiang en zijn kabinet groen licht voor 31 miljard dollar aan nieuwe kerncentrales. Ik ga niet beoordelen wat het juiste pad is. Vaak moeten politieke beslissingen altijd lange tijd rusten voordat men daar een beetje oordeel over kan geven is door de eeuwen heen gebleken. Ik geloof ook niet in neergang (hype, extreem, titels die oogbollen trekken). De groene ideologie is een nobele streven maar net als alle idealistische ideologieën kan het doorslaan in destructief gedrag en beleid.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:04 schreef LXIV het volgende:
Duitsland heeft altijd al de n neiging gehad hysterisch en idealistisch te reageren. ‘Am Deutschen Wesen soll die Welt genesen “
Dan krijg je van die kansloze acties als In een jaar meer dan een miljoen vluchtelingen toe laten of na Fukushima meteen alle kerncentrales sluiten zonder alternatief.
Nu al, want we groeien ook niet erg.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:27 schreef stinkielinkie het volgende:
Zowel Duitsland en de UK gaan niet best op dit moment, wanneer gaan we dat in Nederland merken?
Je zag op YouTube….quote:Op maandag 2 september 2024 15:11 schreef BMW1993 het volgende:
De neergang komt mede door de vele immigranten en asielzoekers.
Ik zag laatst een Youtube walking video uit Duisburg.
Overal zag je van die winkels waar je bruidsjurken kan kopen (Turkse namen op de gevels) .
Falafel zaken, kebab zaken, zowel Turkse shoarma als uit Syrië..
En van die 'Arab Gold' juweliers zaken met Arabische letters op de voorgever wat geen normale Duitser kan lezen.
Ik zou als eerste verplichten dat de tekst op de gevel in het Duits moet staan als ik in de gemeenteraad zou zitten.
Het land staat zeker op de rand van de afgrond.
Zoveel hoofddoeken, zoveel immigranten.quote:Op maandag 2 september 2024 15:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zag op YouTube….
De hele stad ziet er helemaal niet zo uit, hooguit wat straten en wijken met meer immigranten, zoals je in alle grote steden hebt.
Het is trouwens een treurige sfeerloze stad, kapot gebombardeerd tijdens WO2 en er is weinig goeds voor terug gekomen. Ze hebben wel een hele leuke dierentuin trouwens.
quote:Op maandag 2 september 2024 15:30 schreef BMW1993 het volgende:
Zoveel hoofddoeken, zoveel immigranten.
Ik heb zo lang zitten huilen dat ik al sinds 10:00 vanmorgen migraine heb ontwikkeld na het zien van deze video.
Ik zag laatst een YT video van Rusland. Daar heeft men nog zeeën van ruimte en gigantische gebieden waar bijna geen moslims wonen. Ik zag ook Canadese en Australische boeren die erheen verhuizen. De bevolking is er vriendelijk, het landschap is mooi.quote:Op maandag 2 september 2024 15:30 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zoveel hoofddoeken, zoveel immigranten.
Ik heb zo lang zitten huilen dat ik al sinds 10:00 vanmorgen migraine heb ontwikkeld na het zien van deze video.
Ik kan gewoon niet geloven wat er in Europa gebeurt is.
West Europa had letterlijk een zeer leefbaar gebied kunnen zijn.
Nu zie je overal hoofddoeken, en Palestina vlaggen.
Ik voel mij niet meer thuis met al die verschillende culturen, en de islam die zich steeds verder op de voorgrond uit... Als ik youtube open zie ik allemaal voorgestelde video's van imams...
waar ik dus niet om gevraagd heb.. de zogezegde 'islamisering' van de wereld...
[ link | afbeelding ]
We leven letterlijk in een nachtmerrie, en het erge is dat je er niet uit kunt ontwaken, het word elk jaar alleen maar erger, en meer immigranten uit dit soort landen..
De PVV lijkt nog steeds niets aan de instroom te hebben gedaan, deze week weer 900 asielverzoeken erbij.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)oom-per-week-in-2024
Zitten wel veel leuke hoeren. Goed aanbod.quote:Op maandag 2 september 2024 15:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zag op YouTube….
De hele stad ziet er helemaal niet zo uit, hooguit wat straten en wijken met meer immigranten, zoals je in alle grote steden hebt.
Het is trouwens een treurige sfeerloze stad, kapot gebombardeerd tijdens WO2 en er is weinig goeds voor terug gekomen. Ze hebben wel een hele leuke dierentuin trouwens.
quote:Op maandag 2 september 2024 15:30 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan gewoon echt niet meer tegen de islam.quote:
Verder alles goed met je? Zoek hulp hey.quote:Op maandag 2 september 2024 16:11 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik kan gewoon echt niet meer tegen de islam.
Als ik een vrouw met een hoofddoek zie, krijg ik verlammende angst en een 'vecht of vluchten' gevoel door het lichaam.
Deze link al geprobeerdquote:Op maandag 2 september 2024 16:11 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan gewoon echt niet meer tegen de islam.
Als ik een vrouw met een hoofddoek zie, krijg ik verlammende angst en een 'vecht of vluchten' gevoel door het lichaam.
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet, ze hebben m'n leven echt in een dusdanig niveau gebracht dat mijn levenskwaliteit nooit hoger dan een 5 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |