Ja, de piekjaren voor moordquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik? Nee, ik heb al jaren een groeiende afkeer van wat er in Europa gebeurt, ik ben ervan overtuigd dat het hoogtepunt van de Westerse maatschappij zoals wij die kennen achter ons ligt.1980-2000 waren onze piekjaren, daarna is alles in rap tempo achteruit aan het gaan.
Het hoogtepunt van Nederland ligt alweer ruim 350 jaar achter ons.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van het Westen lag tussen 1880 en 1914. Sindsdien is het enkel achteruit gegaan
quote:De Gouden Eeuw van Nederland vond plaats in de 17e eeuw, een periode die meestal wordt geplaatst tussen het einde van de 16e eeuw en het begin van de 18e eeuw. Historici beschouwen de periode van ongeveer 1588, het jaar waarin de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden formeel werd gesticht, tot ongeveer 1672, het Rampjaar, als de kernjaren van de Gouden Eeuw.
Gedurende deze tijd kende Nederland een enorme economische, culturele en politieke bloei. De Gouden Eeuw werd gekenmerkt door grote handelsvoordelen, de oprichting van de Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) en de West-Indische Compagnie (WIC), en een culturele bloei met beroemde schilders zoals Rembrandt, Vermeer, en Frans Hals.
Het jaar 1672 wordt vaak als einde van de Gouden Eeuw beschouwd omdat het Rampjaar was. Tijdens dit jaar werd de Republiek aangevallen door Frankrijk, Engeland, en twee Duitse staten, wat leidde tot grote politieke en economische crises en het einde inluidde van de periode van overheersende Nederlandse welvaart en macht.
Net alsof het voor iedereen toen de gouden eeuw was. Veel mensen leefden toen alsnog in bittere armoede.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van Nederland ligt alweer ruim 350 jaar achter ons.
[..]
Het zijn imo ook niet de immigranten die voor de meeste problemen zorgen, maar juist degenen die illegaal of als asielzoeker gekomen zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Massale immigratie onder valse voorwendselen? De meeste regeringen voeren immigratiebeleid op basis van economische behoeften, humanitaire verplichtingen en internationale verdragen. Deze beleidsmaatregelen zijn meestal openbaar en onderhevig aan democratische processen en controle.
Diversiteit van culturen: De diversiteit van mensen en culturen die naar het VK zijn gekomen, draagt bij aan de rijkdom en veelzijdigheid van de samenleving. Veel immigranten brengen waardevolle vaardigheden en perspectieven mee die de economische en culturele vitaliteit van het land versterken.
Verplichtingen van de regering: De primaire verplichting van een regering is om alle burgers te dienen, ongeacht hun achtergrond. Dit omvat het waarborgen van gelijke rechten, veiligheid en kansen voor iedereen.
Racisme en discriminatie: Het argument dat mensen uit bepaalde culturen inherent 'achterlijk' zouden zijn, is niet alleen feitelijk onjuist maar ook een vorm van racisme. Dit soort uitspraken negeert de complexe realiteit en individuele waardigheid van mensen. Discriminatie, of het nu op basis van ras, etniciteit of cultuur is, is schadelijk en ongerechtvaardigd.
Bijdragen van immigranten: Historisch en hedendaags onderzoek toont aan dat immigranten vaak belangrijke bijdragen leveren aan de samenleving, zowel economisch als sociaal. Het demoniseren van hele bevolkingsgroepen is niet constructief en druist in tegen de waarden van inclusiviteit en gelijkheid die veel samenlevingen nastreven.
Toch typisch dat veel inwoners van multiculturele samenlevingen deze "veelal geromantiseerde" diversiteit helemaal niet als een verrijking ervaren en vaak segregatie als oplossing zien.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Diversiteit van culturen: De diversiteit van mensen en culturen die naar het VK zijn gekomen, draagt bij aan de rijkdom en veelzijdigheid van de samenleving.
Wat hebben moslims met dit topic te maken? Wat hebben immigranten daar in het algemeen mee te maken. Aangezien veruit de meeste immigranten geen moslim zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:34 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Toch typisch dat veel inwoners van multiculturele samenlevingen deze "veelal geromantiseerde" diversiteit helemaal niet als een verrijking ervaren en vaak segregatie als oplossing zien.
Dit geld ook voor de immigranten zelf overigens:
"Meer jonge moslims leven naar strikte islamitische regels. Dreigt segregatie?"
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ls-dreigt-segregatie
Heb ik gisteren al een link over gepost. Of was dat eergisteren?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
Southport suspect, 17, named as Axel Rudakubana
[ afbeelding ]
Dit is dus die 17 jarige Engelander.
Ja eerst was het Ali al Shakati en nu ditquote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heb ik zelf verwijderd.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is hem wel, ik heb net een verhaal over zijn vader gelezen Alphonse Rudakubanaquote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik gisteren al een link over gepost. Of was dat eergisteren?
Volgens de politie was het hem niet. Althans, dat was wat gezegd werd.
De naam is correct, is zojuist vrijgegeven.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is wel een fatsoenlijke bron natuurlijk, https://www.telegraph.co.uk/ is gewoon een UK nieuwswebsite, dus dit zal wel kloppen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat was er zo goed aan 1980-2000?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik? Nee, ik heb al jaren een groeiende afkeer van wat er in Europa gebeurt, ik ben ervan overtuigd dat het hoogtepunt van de Westerse maatschappij zoals wij die kennen achter ons ligt. 1980-2000 waren onze piekjaren, daarna is alles in rap tempo achteruit aan het gaan.
Hij wordt ook over 6 dagen 18 jaar staat in het artikel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit is wel een fatsoenlijke bron natuurlijk, https://www.telegraph.co.uk/ is gewoon een UK nieuwswebsite, dus dit zal wel kloppen.
Gok dat ze vanwege de onrust en de aanvallen op moskeeën ze ook geen andere optie gezien hebben om de naam en de foto vrij te geven in de hoop dat de rust terugkeert.
Maar hij zal heeft de daad toch gepleegd als 17 jarige, dat zal toch niet meetellen denk ik? Wel apart eigenlijk, die "aanslag" een week later en hij werd als een volwassene behandeld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij wordt ook over 6 dagen 18 jaar staat in het artikel.
Hij wordt ook bijna 18.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit is wel een fatsoenlijke bron natuurlijk, https://www.telegraph.co.uk/ is gewoon een UK nieuwswebsite, dus dit zal wel kloppen.
Gok dat ze vanwege de onrust en de aanvallen op moskeeën ze ook geen andere optie gezien hebben om de naam en de foto vrij te geven in de hoop dat de rust terugkeert.
quote:
quote:his anonymity would have fallen away next Wednesday when he turns 18.
Die had ik zelf gemist, dank.quote:
Nou! Toen was alles nog een beetje wit - en minder moslim.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat was er zo goed aan 1980-2000?
Krakersrellen, hoogste geregistreerde criminaliteit, meeste moorden en hoogste werkloosheid in Nederland.
[ afbeelding ]
En verschrikkelijke kapsels.
Omdat dat niet aan de politie is, maar aan de rechtbank.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |