Op gewone citroenen zit een chemisch conserveringsmiddel op de schil, dat wil je niet innemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:29 schreef karr-1 het volgende:
Elke supermarkt verkoopt citroenen gok ik zo
Als je citroenrasp nodig hebt, kun je prima zo’n gewone gebruiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Op gewone citroenen zit een chemisch conserveringsmiddel op de schil, dat wil je niet innemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je citroenrasp nodig hebt, kun je prima zo’n gewone gebruiken.Mja, er staat op de etiketten niet voor niet dat het behandeld is met imazalilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rivm is iets voorzichtiger
https://www.rivm.nl/voeds(...)alil-op-sinaasappels
Nu is een beetje rasp niet heel erg maar in limoncello gaat de schil van een stuk of 10 citroenen (afhankelijk hoeveel liter je maakt)
Dus daarbij zou ik dat risico gewoon niet eens willen lopen met goedkope citroenen
Over de limoncello wil ik dan ook geen uitspraak doen, maar sinds ik dat artikel heb gelezen, pak ik voor die paar keer per jaar citroenrasp een gewone citroen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mja, er staat op de etiketten niet voor niet dat het behandeld is met imazalil
Rivm is iets voorzichtiger
https://www.rivm.nl/voeds(...)alil-op-sinaasappels
Nu is een beetje rasp niet heel erg maar in limoncello gaat de schil van een stuk of 10 citroenen (afhankelijk hoeveel liter je maakt)
Dus daarbij zou ik dat risico gewoon niet eens willen lopen met goedkope citroenen
De beste die ik zelf ooit gemaakt heb waren ook van zelf geplukte uit Sardinie, zijn ze toch het verst en hebben het meeste aroma.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:37 schreef foodlover het volgende:
Vorig jaar 2 liter gemaakt met onbespoten citroenen uit de tuin van vrienden van ons. 96% alcohol was niet in de nabijheid te verkrijgen dus een recept met wodka als alcohol gebruikt.
Weekje of 2 geleden laatste ervan genuttigd het was voor herhaling vatbaar.
Je kan het sowieso aan de verpakking zien, als er al op staat dat er kleurstof in zit moet je je uberhaupt afvragen hoe het gemaakt is, want via de normale weg heb je absoluut geen kleurstof nodig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:46 schreef golfer het volgende:
We zijn recent aan de Amalfikust in Italië geweest en dus lokaal gemaakte limoncello van Sorrento-citroenen gekocht. Niet te vergelijken met wat ze hier in Nederland verkopen.
Gok in duitsland? De prijzen in nederland zijn bijzonder hoog voor een litertje namelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ik koop onbehandelde bio citroenen bij Aldi Sued en 96% alcohol (Lokale D slijter hier verkoopt dat)
Correct, in Duitslandquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gok in duitsland? De prijzen in nederland zijn bijzonder hoog voor een litertje namelijk.
In italie was het vorig jaar ook 20,- de liter waar dit voor corona vaak richting de 10,- per liter ging
¤ 10? In Nederland betaal je bij een Mitra al ¤ 40 voor 1 literquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:52 schreef 111210 het volgende:
in nederland zijn bijzonder hoog voor een litertje namelijk.
In italie was het vorig jaar ook 20,- de liter waar dit voor corona vaak richting de 10,- per liter ging
Gisteren zelf gemaakt, de weckpot bewaar ik dan op een koele en donkere plaats... doe jij deze in de koelkast of...? Begreep dat het de kleur kan aantasenquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:37 schreef foodlover het volgende:
Vorig jaar 2 liter gemaakt met onbespoten citroenen uit de tuin van vrienden van ons. 96% alcohol was niet in de nabijheid te verkrijgen dus een recept met wodka als alcohol gebruikt.
Weekje of 2 geleden laatste ervan genuttigd het was voor herhaling vatbaar.
Ik heb het hier in de koudere maanden gemaakt (Spanje). Onze keuken blijft koel, had een grote plastic bron waterfles met brede hals en draaidop waar 5 liter ofzo ingaat gepakt. Daar de alcohol, sap van citroen en de schillen in en elke dag 2 x schudden. Werkte perfect. Na meen ik 2 weken het suikerwater opgekookt, gekoeld en gemengd met de alcohol. De kleur was perfect zoals in de winkel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 23:21 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Gisteren zelf gemaakt, de weckpot bewaar ik dan op een koele en donkere plaats... doe jij deze in de koelkast of...? Begreep dat het de kleur kan aantasen
Dat is geen probleem, je moet het alleen niet op een verlichte plek neerzetten, zoals op de vensterbank of gewoon in een verlichte woonkamer.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:43 schreef bananen-plukker het volgende:
Thnx voor de tips, maar nog even: koele plek begrijp ik, maar donkere plek? In de voorraadkast wil ik deze wel koel neerzetten maar is 10x per dag wel even licht bij omdat we wat pakken. Is dat dan heel erg, kan niet begrijpen dat dit het proces verstoort
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |