Ze zijn bezig met het terughalen van de gijzelaars en het elimineren van de (toekomstige) daders. Als dat afgerond is gaan we verder met jouw utopische plan. We lopen nog op schema.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:39 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat is daarmee? Het is de verantwoordelijkheid van Israël om die terug te halen. Of dat doen ze door brute kracht of door onderhandelingen. Maar door de situatie door te blijven escaleren maken ze dat een stuk moeilijker.
Israël moet accepteren dat ze niet kunnen blijven aanvallen. Je moet op een gegeven moment genoeg nemen met wat je qua schade hebt aangericht en je milder opstellen. Er zijn hier verschillende users die roepen dat de Palestijnen deze oorlog over zichzelf hebben afgeroepen, ik kan een soortgelijk argument maken dat Israël het voor zichzelf moeilijker maakt door maar te blijven aanvallen. Zowel voor hun reputatie als voor de gijzelaars.
Palestina moet Israël ook erkennen. Dat ontken ik ook niet. Israël is een gegeven en blijft.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat hebben ze in 2006 geprobeerd en een jaar later mocht Fatah na een interne burgeroorlog vertrekken en nam Hamas de controle over en zitten we al bijna 20 jaar met dit gezeik.
En waarom zou Israël een Palestijnse staat moeten erkennen en accepteren als de Palestijnen de Israëlische staat niet erkennen en accepteren? Die zooi werkt twee kanten op en beide partijen zullen dat moeten doen wil je dit ooit oplossen.
Seriously?quote:
Kom jij net uit het ei ofzo?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Palestina moet Israël ook erkennen. Dat ontken ik ook niet. Israël is een gegeven en blijft.
Israël heeft zich juist op een uitstekende wijze verzet tegen het Palestijnse terrorisme.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik kan me best vinden in je argumenten dat er meer onderdrukking en onstabiliteit is in het Midden-Oosten, maar dat is geen rechtvaardiging voor de daden die Israël de afgelopen maanden heeft aangericht.
Hoe je het wend of keert, hoe je ook tegen oorlogsrecht aankijkt en het ‘er vallen nou eenmaal burgerslachtoffers in een oorlog’ argument er bij haalt, de Palestijnen worden op systematische wijze net zo hard onderdrukt en tegengewerkt en op een zeer inhumane wijze behandeld. Het is 1 ding om af te rekenen met hoge leiders van Hamas en Hezbollah, dat gebeurt in zoveel conflicten. Maar Israël kan niet langer deze oorlog voortzetten op de manier dat ze het tot nu toe gedaan hebben. Daar zou geen enkel draagvlak meer voor moeten zijn.
Waar doel je precies op? Dat Palestijnen Israël geheel voor zichzelf willen hebben?quote:
River to the sea ring a bell? Overigens zou ik niet weten waarom Israël de Westbank op zou moeten geven, veroverd op Jordanië.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waar doel je precies op? Dat Palestijnen Israël geheel voor zichzelf willen hebben?
Wat er in 1948-1967 plaats heeft gevonden is geen terrorisme. Verre van zelfs. Daarin gaan wij het nooit met elkaar eens zijn, dat is duidelijk. Het gaat om het hier en nu. Als onze kant moet accepteren dat Israël een gegeven dan moet er vanuit jullie kant geaccepteerd worden dat de oorlog afgelopen moet zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft zich juist op een uitstekende wijze verzet tegen het Palestijnse terrorisme.
En mag ik je er ook weer even aan herinneren dat dit terrorisme al meer dan 100 jaar aan de gang is? Nog voor dat Israël de controle over de Westelijke Jordaanoever had, nog voordat Israël überhaupt bestond. De Arabieren zijn vanuit gevoelens van religieuze en etnische suprematie, altijd de oorzaak geweest van alle ellende en conflict.
River to the sea gaat geen draagvlak meer hebben. Ik geloof niet dat de Palestijnen dat waar kunnen maken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
River to the sea ring a bell? Overigens zou ik niet weten waarom Israël de Westbank op zou moeten geven, veroverd op Jordanië.
Het is al erg genoeg wat er daar gebeurt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:47 schreef Nexum het volgende:
[..]
River to the sea gaat geen draagvlak meer hebben. Ik geloof niet dat de Palestijnen dat waar kunnen maken.
En wie gaat dat doen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:42 schreef Nexum het volgende:
Ik wil niet meer oorlogsslachtoffers maar Israël moet de oorlog verklaard worden en ze moeten zware verliezen lijden. Dat is de enige manier waarop ze het zullen leren.
Zou wat van start kunnen gaan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nah, ze gaan eerst drie dagen rouwen. Later in het weekend zou het van start kunnen gaan
Ahum?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Pro-vrede, haha, je bent vooral anti-Israël en daarvoor heb je er geen problemen mee om te heulen met elk terreurgroepering of schurkenstaat die Israël van de kaart wil vegen, waarbij je anderen ook nog wil gaslighten dat je aan de goede kant staat.
Hou alsjeblieft op met deze clowneske act.
Door misschien gewoon de terroristen aan te vallen ipv hele dorpen, steden, ziekenhuizen, voedselpunten, tentenkampen e.d. plat te gaan gooien?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:
En hoe zouden ze het dan moeten doen @:nexum?
Volgens mij is helemaal niemand in dit topic pro-Palestina.....quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg wat er daar gebeurt.
Wees dankbaar dat je in het vrije westen woont.
Iets wat die pro-palestinakneusjes die hier de boel besmeuren en vernielen ook eens moeten gaan beseffen.
Israël beschermt zijn kinderen helemaal niet, het is precies andersom . Zoveel jonge mensen die helemaal niet het leger in willen om te vechten, Hier altijd de mond vol over moslims en eer. maar ook in Israel is er zoiets als 'eer'quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:12 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ja. Feitelijk wel. Want kinderen met geweren kunnen nog steeds doden.
Het komt op het volgende neer: israel beschermt hun kinderen, palestijnen offeren ze maar al te graag op.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:54 schreef Cuendillar het volgende:
Bovendien, waarom zou je Israël überhaupt de oorlog willen verklaren? Zij zijn nog steeds de good guys.
Al zou Hamas dat die ene keer gedaan hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:01 schreef mascara-klodder het volgende:
@:bianconeri er is je al zo vaak verteld dat Hamas burgers als schild gebruikt oa.
Maar post hier eens al die foto's van uitgehongerde Palestijnse mensen.
Begrafenissen zijn altijd een mooie gelegenheid om nog eens een poging te wagen om wat vervelende types het martelaarschap te bezorgen.quote:De leider van Hezbollah, Hassan Nasrallah, van wie Shukr de rechterhand was, heeft aangekondigd donderdag bij de begrafenis van Shukr een verklaring af te leggen.
Ey slimmerik dat doen ze toch ook door deze om te leggen. Echter verschuilen hamas strijders zich onder en achter onschuldige burgers dat is pas een oorlogsmisdrijf imo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Waar zou ik dat zeggen dan? Ik zeg nergens dat ik pro-Hamas ben, of pro vernietiging van Israel.
Ik ben anti-Israel, absoluut. Israel is de grootste terreurstaat die op dit moment op aarde bestaat. En daar moet echt heel hard tegen op getreden worden.
Maar ik ben net zo goed anti-Hamas en dat heb ik jou ook al 100-en keren vertelt.
Dus hou zelf eens op met jouw act met je pro-genocide en pro-oorlogsmisdaden act.
[..]
Door misschien gewoon de terroristen aan te vallen ipv hele dorpen, steden, ziekenhuizen, voedselpunten, tentenkampen e.d. plat te gaan gooien?
Door willekeurig elke burger te vermoorden?
Door gevangengen te mishandelen.
Door elke oorlogsmisdaad die er bestaat te breken.
door elke humanitaire misdaad die er bestaat te breken.
Wat dacht je daarvan?
Die situatie had er niet geweest als Israël. Niet al jaren grondgebied jat en Palestijnen onderdrukt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die situatie was er niet geweest als op 7-10 die mensen niet waren ontvoerd.
Iets met billen en blaren
FFS hou maar op hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |